Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Mieszkańcy mają problem z parkowaniem na Hajduka

Plac Hajduka w Cieszynie w ciągu ostatnich lat został znacząco obciążony ruchem samochodowym (...). Mieszkańcy mają ogromne problemy z zaparkowaniem własnych aut (...) - informuje jeden z radnych Urzędu Miasta Cieszyna, który złożył w sprawie miejsc parkingowych na placu Hajduka stosowną interpelację.

Radny Bartosz Tyrna poruszył temat miejsc parkingowych dla mieszkańców na placu Hajduka w Cieszynie. Jak zaznaczył w swojej interpelacji wspomniany plac w ostatnich latach został obciążony ruchem samochodowym, a tym samym zwiększyła się liczba parkujących tam pojazdów. Przewidywać można, iż zgodnie z planami budowy centrum przesiadkowego oraz najprawdopodobniej galerii handlowej, liczba parkujących aut będzie się systematycznie zwiększać – podkreśla radny.

Tyrna w swojej interpelacji pyta m.in. o to, czy istnieje możliwość zmiany statusu obecnie funkcjonujących miejsc i przeznaczenie ich części wyłącznie dla mieszkańców już w chwili obecnej. Radny wskazał również, iż plac Hajduka stał się obecnie głównym punktem darmowych miejsc parkingowych, co powoduje chaos i negatywnie wpływa na płynność ruchu komunikacji zbiorowej i miejskiej oraz oddziałuje na bezpieczeństwo pieszych.

W odpowiedzi na interpelację radnego zastępca Burmistrza Bogdan Ścibut przyznał, iż w projekcie budowy centrum przesiadkowego zaplanowano miejsca parkingowe ogólnodostępne przy ul. Hajduka oraz za budynkiem dworca PKP. Obecnie analizujemy uwarunkowania prawne, aby zweryfikować możliwość wydzielenia z ogólnodostępnej przestrzeni publicznej, jaką stanowi droga publiczna, części dla wskazanej grupy użytkowników – zaznaczył Ścibut.

Wiceburmistrz dodał, iż istnieje możliwość wydzielenia indywidualnych miejsc postojowych poza strefą płatnego parkowania za pewną opłatą. I tak za 1 m2 zajętej powierzchni na drodze powiatowej opłata wyniosłaby 0,10 zł zaś na drodze gminnej 0,50 zł. Ze względu na deficyt miejsc parkingowych, decyzje o wyrażeniu zgody na wydzielenie takich stanowisk rozpatrywane są indywidualnie – podkreśla Ścibut.

Wiceburmistrz wskazał również na inny sposób częściowego zaspokojenia potrzeb parkingowych mieszkańców możliwy według Miejskiego Zarządu Dróg, a mianowicie rozszerzenie obszaru centrum miasta objętego strefą płatnego parkowania i objęcie nią ulicy Hajduka oraz wydanie abonamentów dla mieszkańców. Dodał, iż to wymaga jednak przeprowadzenia szerszych konsultacji. Wydanie mieszkańcom abonamentów nie jest równoznaczne z zapewnieniem ich posiadaczom wolnych miejsc parkingowych, mają oni jednak łatwiejszą możliwość znalezienia wolnego miejsca z uwagi na zwiększoną rotację na parkingach w naturalny sposób wymuszoną poprzez wyprowadzenie opłat – przyznaje Ścibut.

Bogdan Ścibut wspomniał również, iż w projekcie węzła przesiadkowego zwracano uwagę na wprowadzenie jak największej liczby miejsc parkingowych. Projektanci podeszli do tej kwestii starannie. Ilość miejsc parkingowych wynika jednak z przeznaczenia i ograniczeń terenu. Działania miasta koncentrowały się będą na utrzymaniu dotychczasowych i budowie nowych parkingów, generalnie dla poprawy ilości miejsc parkingowych dla gości i mieszkańców – podkreślał Ścibut.

 

 

MSZ

źródło: ox
dodał: MSZ

Komentarze

0
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: