Krajobraz Cieszy(n) - już po drugim spotkaniu
Było to drugie, po spotkaniu dla przedsiębiorców i lokalnej branży reklamowej, spotkanie poświęcone głównym założeniom uchwały krajobrazowej. Prezentację przedstawił Bartosz Poniatowski – specjalista do spraw estetyki i krajobrazu, który pracował m.in. nad uchwałą krajobrazową, która została wprowadzona w Łodzi. - W wielu miejscach konieczne jest zmniejszenie ilości reklam. Czasem nagromadzenie reklam jest tak duże, że żadna z nich tak naprawdę nie jest czytelna. Ujednolicenie rozmiarów reklam pozwoli na zamieszczenie takiej samej ilości informacji na mniejszej powierzchni, jednak dzięki ujednoliceniu rozmiarów reklam, wszystkie będą czytelne – informował Bartosz Poniatowski, jednocześnie wskazując, jak mogą wyglądać niektóre miejsca, w przypadku zlikwidowania, lub zmniejszenia powierzchni, na której znajdują się reklamy.
W czasie spotkania pojawiły się głosy, ze szyldy powinny być w każdym przypadku w takim samym rozmiarze. Zdaniem specjalisty z zakresu krajobrazu i estetyki, takie rozwiązanie nie sprawdzi się w praktyce, gdyż np. notariusz potrzebuje znacznie mniejszego szyldu, niż duży sklep, czy też restauracja. Informacje, które znajdują się na budynkach, będą musiały zostać jednak nieco ograniczone, w taki sposób, aby nie zasłaniały istotnych elementów elewacji.
W większości przypadków, zmiany przewidziane w uchwale mają dotyczyć centrum Cieszyna, miejsc, przez które prowadzą główne trakty komunikacyjne, czy części zabytkowej miasta. Jedna z uczestniczek spotkania, zauważyła, że problemem reklam należałoby się zająć również na obrzeżach, ponieważ często psują one naturalne krajobrazy.
Na tym etapie zakończone zostały spotkania z mieszkańcami, jednak w dalszym ciągu każda sugestia jest bardzo cenna. Jeżeli ktoś chce podzielić się swoimi przemyśleniami, może to zrobić, wysyłając wiadomość e-mail na adres: krajobraz.cieszy@gmail.com
JŚ
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.