Koronawirus. Kolejny przypadek śmiertelny w regionie
10.12.2021 10:53
W ciągu ostatniej doby na COVID-19 zmarł jeden mieszkaniec powiatu cieszyńskiego. U 178 osób potwierdzono zakażenie koronawirusem, a 3758 przebywa na kwarantannie.
Jak informuje Ministerstwo Zdrowia, w kraju wirusem SARS-CoV-2 wykryto u 24 991 osób. Resort odnotował też 571 przypadków śmiertelnych.
Z ministerialnych danych wynika też, że w cieszyńskiem przeciw COVID-19 w pełni zaszczepionych jest 78 589 osób. Szczegółowe dane z gmin w tabeli poniżej:
Źródła:
KR
Komentarze
56
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów.
Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz
regulamin
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
2021-12-10 11:49:02
koszor:
Poszukajcie w necie: "NAGŁA" śmierć dwójki studentów na AWF-ie we Wrocławiu.
9
25
2021-12-10 11:49:21
koszor:
Viola Akuła, mama zmarłego Dawida Akuły: Zabójcza szpryca zabiła nam naszego syna, który miał tylko 21 lat. Serce nam pęka; w trakcie turnieju piłki nożnej, zmarł nagle, zasłabł i koniec, reanimacja nie pomogła, studiował II rok fizjoterapię, wymusili na nim ten śmiercionośny złoty strzał; wysportowany, zdrowy.
Siostra zmarłego, Klaudia: Gdyby się nie zaszczepił, nie mógłby mieć praktyk ani kontynuować studiów. Dawid był po 2 dawkach, studiował fizjoterapię, nie miał wyjścia, był sportowcem bez chorób.
9
25
2021-12-10 11:53:35
koszor:
Można jeszcze pisać prawdę, panie Tatka, czy tylko codzienną dawkę propagandy? Zauważyłem, że w poniedziałek, 6 grudnia, był spadek zachorowań do 13 tys i tylko 25 zgonów w całej Polsce. Dlaczego w tym dniu nie podał pan danych na swoim serwisie. Też pan uczestniczy w tym niszczeniu Polaków? Warto?
10
27
2021-12-10 12:12:35
Ar--Ai:
koszor ty naprawdę jesteś nienormalny
29
10
2021-12-10 12:14:03
Ar--Ai:
w poniedziałki, po weekendzie, zawsze dane są zaniżone, jak chcesz znać sytuacje patrz na dane z całego tygodnia albo porównuj poniedziałek do poniedziałku
29
7
2021-12-10 12:15:21
suski:
to mgła mózgowa bez wątpienia
26
3
2021-12-10 12:23:08
koszor:
No to macie, sprawdzam tydzień do tygodnia: 30 listopada 19 tys zakażeń i 528 zgonów. Tydzień później 13 tys. zachorowań i 25 zgonów. Chyba jest różnica, prawda? I 30 listopada pan Tatka zamieścił dane na swoim portalu, ale tydzień później: cisza. To społeczeństwo jest totalnie ogłupione, skoro nie umie już logicznie myśleć, analizować i wyciągać wnioski. Dlatego tak łatwo rządzącym manipulować ludźmi.
9
27
2021-12-10 12:30:08
koszor:
I ostatnia sprawa, bo muszę lecieć - nie wiem, czy zauważyliście, ale odbierają nam wolność krok po kroku. Całej nie mogą, bo był by bunt. Ale małymi krokami można żabę ugotować. To, co było normalne dwa lata temu: kino, restauracja, wystawa, dziś jest zarezerwowane tylko dla części społeczeństwa. Finalnie będzie niewola dla mas i swoboda, podróże dla rządzących. To, co mamy dzisiaj, wczoraj było teorią spiskową.
10
25
2021-12-10 12:52:24
Bugs:
koszor: kierowanie określonymi pojazdami zarezerwowane jest też tylko dla określonej części społeczeństwa, skandalll bym rzekł...szczególnie, że zdobycie kawałka papieru /PJ/ to dla niektórych miesiące powtórek szkoleń/egzaminów za które trzeba płacić. Spisek jak ..uj.
20
6
2021-12-10 14:06:42
Bartel:
W 2019r średnio każdego dnia umierało 1200 osób z różnych przyczyn ;; ciekawe jak to wygląda teraz w 2021r jeśli uda to się porównać to będzie cała prrawda
6
21
2021-12-10 14:32:44
suski:
bartel bez problemu możesz sobie wyklikać o czym od roku wiadomo powszechnie -
https://pulsmedycyny.pl/w-2020-r-zmarlo-o-67-tys-osob-wiecej-niz-w-2019-r-raport-mz-1107869
-
W 2020 roku względem 2019 roku odnotowano o 67 tys. zgonów więcej - wynika z raportu Ministerstwa Zdrowia. Jako główną przyczynę wzrostu liczby zgonów w 2020 r. wskazano pandemię COVID-19.
Sprawozdana liczba zgonów w Polsce w 2020 roku wzrosła w stosunku do lat ubiegłych 2016-2019. W 2020 roku względem 2019 roku odnotowano 67 tys. zgonów więcej.
W oparciu o prognozy demograficzne Eurostatu można szacować, że nadwyżka względem prognozowanej liczby zgonów na 2020 rok wyniosła ok. 62 tys. zgonów.
Liczba zgonów zwiększyła się przede wszystkim wśród osób powyżej 60. roku życia – stanowią one aż 94 proc. nadwyżki liczby zgonów względem roku 2019.
Spośród przyrostu liczby zgonów w 2020 roku względem roku poprzedniego 43 proc. stanowią zgony zaraportowane przez stacje sanitarno-epidemiologiczne z przyczyną zgonu SARS-CoV-2. Co więcej, 27 proc. nadwyżki to zgony u pozostałych osób, u których w przeszłości zdiagnozowano zakażenie SARS-CoV-2.
25
4
2021-12-10 14:34:27
suski:
https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ludnosc/statystyka-przyczyn-zgonow/umieralnosc-i-zgony-wedlug-przyczyn-w-2020-roku,10,1.html
14
2
2021-12-10 14:34:52
suski:
ty jesteś pierwszy w kolejce do tej statystyki
20
3
2021-12-10 14:42:27
suski:
koszor ja się tobie w sumie nie dziwię, dla ciebie najlepsza opcja ucieczki przed bestią to jak najszybciej umrzeć, covid się nadaje
24
4
2021-12-10 16:21:06
Roman.M:
tak czytam tę dyskusję i się zastanawiam co by było gdyby zostawić wszystkich chorych na covid i ich nie leczyć (tak jak nie leczą teraz innych chorób), i leczyć wszystkich na pozostałe choroby inne niż covid (tych które niby nie leczą bo szpitale są przepełnione), ciekawe jakie by były proporcje ???
5
18
2021-12-10 17:16:33
Kankee:
Romanie, zapewne byłoby lepiej ale to przecież byłaby segregacja, a segregacji w tym kraju być nie może.
22
3
2021-12-10 17:25:55
Bartel:
Covid powinni leczyć bo ludzie płacą ubezpieczenie ale kierować chorych do sanatorium a nie do szpitali
4
20
2021-12-10 17:50:14
Kankee:
Bartel, w sanatorium tylko kichniesz to cię stamtąd wyrzucają bo znają się tylko na leczeniu choroby zwyrodnieniowej, a ty tam oczekujesz tlenoterapii, remdesiviru i technik wspomagania oddychania??
22
2
2021-12-10 17:57:44
Bartel:
To trzeba wyposażyć sanatoria nie przyjmować innych schorzeń lekarzy nauczyć leczyc covid
4
21
2021-12-10 18:26:49
Marx.:
Bartel tyś powinien być ministrem, takim od głupich kroków z Monty Pythona
21
3
2021-12-10 19:28:52
Oko:
Po trzeciej dawce wrócimy do normalności. Czuję to.
3
13
2021-12-10 19:34:35
sierżant_Niemyty_Wycior:
2% płaskich wróci do bozi, w plastikowych workach, przed 1. dawką
18
4
2021-12-10 20:42:02
elap:
Do wszystkich tych, którzy życzą śmierci antyvaxom - z politowaniem patrzę na to jak kurczowo trzymacie się tego życia, nie mając nadziei na życie wieczne. Jak wcześniej suski napisał "najlepsza opcja ucieczki przed bestią - umrzeć", no właśnie, lepsza śmierć niż życie w tym chorym świecie, wśród ludzi zaślepionych nienawiścią. Tak więc należy się cieszyć z tego, że inni życzą nam śmierci, to tylko oznacza, że jesteśmy po właściwej stronie.
4
19
2021-12-10 21:08:10
elap:
Te "łapy w dół" też to potwierdzają. Dzięki
4
11
2021-12-10 22:27:52
Kankee:
Czyli wg Elapa antyszczepionkowiec= prawdziwy chrześcijanin.Chyba rzeczywiście zbliża się koniec świata, takich herezji jeszcze nie słyszałem.
11
2
2021-12-10 22:51:36
Oko:
Prof. Horban: Zaszczepieni na Covid-19 nie będą zarażali, bo nie będą zakażeni
Poniedziałek, 28 grudnia 2020 (17:20)
3
11
2021-12-10 23:59:21
elap:
Błogosławieni będziecie, gdy ludzie was nienawidzić będą i gdy was wyłączą, i lżyć was będą, i gdy imieniem waszym pomiatać będą jako bezecnym z powodu Syna Człowieczego.
Radujcie i weselcie się w tym dniu; oto bowiem zapłata wasza obfita jest w niebie.
Łukasz 6,22-23.
To też herezje?
3
11
2021-12-11 08:42:10
:
elap na twoim miejscu momentalnie bym skrócił swe męki na tym świecie i zgłosił się do bozi po zapłatę - ale coś mi się wydaje, że kurczowo trzymasz się życia i tylko tak pieprzysz farmazony trzy po trzy bo to nic nie kosztuje
10
1
2021-12-11 08:51:16
:
Od wielu lat kwestie dotyczące majątku Kościoła okryte są najgłębszą tajemnicą. Chociaż Kościół korzysta z publicznych środków, jego przedstawiciele konsekwentnie nie odpowiadają na pytania dziennikarzy. A przecież kościelne inwestycje powstają często na publicznych gruntach, przekazywanych przez samorządy za ułamek rzeczywistej wartości. Kościoły budowane są z datków wiernych, a kościelne zabytki remontowane są z publicznych dotacji. Jak dorobił się proboszcz jednej z gdańskich parafii? Jak wykorzystał działkę od miasta? Skąd ma dom za ponad dwa miliony i drogie auta? Reportaż Bertolda Kittela "Proboszcz i jego miliony" w Superwizjerze TVN 24
9
1
2021-12-11 09:14:25
elap:
Źle ci się wydaje, nie trzymam się tego życia, na nim mi akurat nie zależy. A używając słowa "bozia" pokazujesz swoje zdziecinnienie i niepoważne podejście do sprawy.
2
9
2021-12-11 09:20:02
Kankee:
ELAP,słowa te co cytujesz dotyczą dzieci bożych, nie każdy kto się uważa za chrześcijanina jest nawrócony.Miejsce w niebie naprawdę nie zależy od tego czy się zaszczepisz przeciw Covid 19 czy nie. Jakoś inne szczepienia obowiązkowe ci nie przeszkadzają. Ktoś kto straszy innych, popularyzuje teorie spiskowe, niszczy punkty szczepień, szkaluje lekarzy, neguje wieloletni dorobek naukowy, czyli jednym słowem wprowadza chaos nie ma nic wspólnego z chrześcijaństwem. ,,Po owocach poznacie ich,,- pisze wielokrotnie w biblii.
10
1
2021-12-11 09:36:12
elap:
Zgadzam się, chrześcijanin nie równa się nawrócony, czy też od razu zbawiony. Nauki kościoła (nie mówię tylko o katolickim, żeby nie było watpliwosci) bardziej lub mniej odbiegają od tego co pisze w Biblii. Ale nigdzie nie napisałem, że tylko niezaszczepieni mają prawo do życia wiecznego. A że koniec się zbliża to wie każdy, kto czyta Słowo Boże, a inni po prostu nie dopuszczają do siebie tej myśli.
3
10
2021-12-11 12:00:22
+święty+Patryk+:
na wszystkie rodzaje nowotworów umiera w Polsce rocznie ok 100 000 ludzi - tylko na covid w 2020r. ok. 70 000
9
2
2021-12-11 12:01:27
+święty+Patryk+:
a dyskusja z pierdzielącymi o ich fantazmatach pseudo-chrześcijanami ma tyle sensu co z płaskimi o szczepionkach
10
2
2021-12-11 12:03:29
+święty+Patryk+:
elap ty się puknij w czółko, jesteś nawiedzony a nie nawrócony
10
2
2021-12-11 12:04:24
+święty+Patryk+:
to że się koniec zbliża wie każdy od momentu narodzin, płascy statystycznie ten koniec mają zapewniony wcześniej
10
2
2021-12-11 12:05:01
+święty+Patryk+:
płascy gorsi niż rakowina - https://www.medonet.pl/choroby-od-a-do-z/choroby-nowotworowe,nowotwory-w-polsce--infografika-,artykul,08645713.html
10
2
2021-12-11 12:06:12
marat:
elap, Odwrotnie, Biblia (Nowy Testament) zawiera nauczanie Kościoła z pierwszych wieków chrześcijaństwa. Samo czytanie Biblii to zbyt mało, ważna jest interpretacja, a ta w zależności od odbiorcy jest różna, może być nawet rażąco odmienna.
1
6
2021-12-11 12:08:43
marat:
krzy-sio+pozostałe wcielenie, Zawsze Wy macie tyle do powiedzenia, ale nigdy nic konkretnego.
1
7
2021-12-11 12:16:16
elap:
Marat a według ciebie to czego teraz naucza kościół jest zgodne z Biblią? Oczywiście, że samo czytanie nie wystarczy, ale bezwiedne słuchanie księży w kościołach przynosi jeszcze większe straty.
2
6
2021-12-11 12:23:40
elap:
Patryczku owszem jestem nawiedzony, Duchem Świętym
2
7
2021-12-11 12:27:04
marat:
elap, Czym jest Biblia (np. Nowy Testament)? Nauczanie Kościoła zawsze było zgodne z Biblią (np. Nowy Testament)? Kościół przez dekady funkcjonował bez Biblii (Nowy Testament) i jakoś sobie radził, być może nawet lepiej niż współcześnie.
1
3
2021-12-11 12:29:20
marat:
Biblia (Nowy Testament) jest dziełem Kościoła i tylko interpretacja tej instytucji jest wiążąca.
1
4
2021-12-11 12:32:45
marat:
Per analogiam, Kto najlepiej wie, co autor chciał przekazać np. w "Nie-Boskiej komedii"? Zygmunt Krasiński, czy dowolny czytelnik? Czyja interpretacja jest wiążąca?
1
4
2021-12-11 12:47:12
elap:
To czyim dziełem w takim razie jest Stary Testament? Mówisz tylko o NT, a przecież Biblia to nie tylko to, nie można zapominać o ST. A w ogóle piwersze fundamentalne pytanie powinno brzmieć- czy Chrystus założył jakiś kościół??
3
3
2021-12-11 12:55:49
marat:
elap, Stary Testament to dzieło Wspólnoty Izraela (kapłanów i proroków). Chrystus to kamień odrzucony przez budujących stał się kamieniem węgielnym. Kto upadnie na ten kamień, rozbije się, a na kogo on spadnie, zmiażdży go. Odpowiedź na Twoje pytanie jest oczywista. Kiedy powstał Kościół? Co znaczą słowa: Pan, Bóg twój, wzbudzi ci proroka spośród braci twoich, podobnego do mnie. Jego będziesz słuchał?
1
4
2021-12-11 13:31:53
elap:
Na pewno nie w takiej postaci, jaka jest teraz. Taki kościół stworzył człowiek, Jezus chciał zjednoczyć ludzi wierzących, to miało znaczenie symboliczne. Czy Bogu potrzebne jest przestrzeganie porządku liturgicznego, czy ważne ile pieśni spiewa się na mszy czy nabożeństwie? NIE! Bóg dał nam 10 przykazań, wedlug których mamy żyć, proste!
3
3
2021-12-11 14:00:53
marat:
elap, Zbyt naiwnie i infantylnie podchodzisz do sprawy. Traduttore traditore — przypomnij sobie, co to znaczy. Szkopuł nie tkwi w zapisie Biblii (nie mamy dostępu do oryginałów, pierwszych wydań) tylko w rozumieniu treści ksiąg, ich przesłaniu i ich właściwej interpretacji. Skąd wiesz, co chciał Jezus? Cóż znaczą słowa: Ojcze, nie moja wola, lecz Twoja niech się stanie? Czym wg Biblii jest śmierć? Na czym polegała wg Biblii śmierć Jezusa? Skoro wystarczy Dekalog i to takie proste, dlaczego zostało napisane: Bo szeroka jest brama i przestronna ta droga, która prowadzi do zguby, a wielu jest takich, którzy przez nią wchodzą. Jakże ciasna jest brama i wąska droga, która prowadzi do życia, a mało jest takich, którzy ją znajdują? Czymże wg Biblii jest Prawo, kogo dotyczy i czemu służy? Jak przestrzeganie Prawa ma się do słów: prawdziwi czciciele będą oddawać cześć Ojcu w Duchu i prawdzie, a takich to czcicieli szuka Ojciec?
1
4
2021-12-11 14:50:37
elap:
A jak myślisz, co bardziej podoba się Bogu? Dziecięca prostota, niewinność i szczerość czy ktoś kto lata życia poświęca na badanie Pisma a w efekcie zacznie uważać się za mądrzejszego od samego Boga? Sam piszesz - szeroka jest brama i przestronna droga... I kto przechodzi przez nią? Tłumy ludzi, bo tak najłatwiej. A ja wybieram tą wąską, przez to narażam się na krytykę, ale to tylko świadczy o tym, że postępuję właściwie, jak już wcześniej pisałem.
2
4
2021-12-11 15:20:32
+święty+Patryk+:
spotkały się dwa przypały, jeden gruby, drugi mały
7
3
2021-12-11 15:33:00
marat:
elap, Postrzegasz Biblię tak jak Ci wygodniej, a nie w sposób racjonalny i obiektywny. Na kartach Biblii nie szukasz prawdy, tylko usprawiedliwienia dla własnych czynów. Per analogiam, równie dobrze ktoś jako kierowca samochodu mógłby uczestniczyć w ruchu drogowym, jednak bez znajomości zasad tegoż ruchu drogowego — byłoby to odpowiedzialne? Zajrzyj do pism Pawła zawartych w Nowym Testamencie, jest tam przedstawienie Kościoła na wzór ludzkiego organizmu. W innym miejscu Paweł pochyla się nad zagadnieniem charyzmatów. Jak zostało napisane: Podobnie jak jedno jest ciało, choć składa się z wielu członków, a wszystkie członki ciała, mimo iż są liczne, stanowią jedno ciało, tak też jest i z Chrystusem. (...) Raczej nawet niezbędne są dla ciała te członki, które uchodzą za słabsze; a te, które uważamy za mało godne szacunku, tym większym obdarzamy poszanowaniem. Tak przeto szczególnie się troszczymy o przyzwoitość wstydliwych członków ciała, a te, które nie należą do wstydliwych, tego nie potrzebują. Lecz Bóg tak ukształtował nasze ciało, że zyskały więcej szacunku członki z natury mało godne czci, by nie było rozdwojenia w ciele, lecz żeby poszczególne członki troszczyły się o siebie nawzajem. W innym miejscu: Prorocy niech przemawiają po dwóch albo po trzech, a inni niech to roztrząsają! Gdy zaś komuś innemu z siedzących dane będzie objawienie, pierwszy niech zamilknie. (...) Tak też i wy, skoro jesteście żądni darów duchowych, starajcie się posiąść w obfitości te z nich, które się przyczyniają do zbudowania Kościoła. Jeśli więc ktoś korzysta z daru języków, niech się modli, aby potrafił to wytłumaczyć. Jeśli bowiem modlę się pod wpływem daru języków, duch mój wprawdzie się modli, ale umysł nie odnosi żadnych korzyści.
1
2
2021-12-11 15:35:05
Oko:
Dane Ministerstwa Zdrowia dot. zgonów na covid 19 od początku grudnia: 1939 niezaszczepieni, 704 zaszczepieni.
3
1
2021-12-11 15:35:46
marat:
Kościół to wspólnota składająca się z różnych ludzi, ważne, aby każdy rozeznał swoje powołanie i czynił to, do czego został stworzony. Stąd jedni będą mieli skłonności do modlitwy, inni do kaznodziejstwa, jeszcze inni do interpretacji Pism etc. Jak zostało wskazane za sprawą Pawła, czymże jest ktoś z darem prorockim, skoro nie ma kogoś, kto te proroctwa będzie objaśniał? Do czego ta dziecięca prostota doprowadziła pierwszą Wspólnotę Wyznawców Jezusa (jeszcze nieokreślanych jako Chrześcijanie)? Jak funkcjonowała ta pierwsza forma działalności Wyznawców Jezusa?
1
2
2021-12-11 16:30:23
elap:
Jeśli się nie odmienicie i nie staniecie jako dzieci, nie wejdziecie do Królestwa niebieskiego (Mt 18, 3).
Skąd to stwierdzenie, że nie szukam prawdy i postrzegam Biblię jak mi wygodnie?? I jeszcze w temacie interpretacji, podam przykład - modny ostatnio temat lgbt. Co mówi Bóg? Że tacy są dla niego obrzydliwością. A ksiądz z ambony co głosi? Że miłość, tolerancja, akceptacja itp bo w przeciwnym razie,nie okazując miłości i tolerancji homoseksualistom, nie mamy nawet prawa nazywać siebie chrześcijanami. Powiedz mi więc, czy to jest właściwa interpretacja?
2
2
2021-12-11 19:36:27
marat:
elap, Zbyt płytko postrzegasz treść Biblii. Zastało napisane: I jeśli twoja noga jest dla ciebie powodem grzechu, odetnij ją; lepiej jest dla ciebie, chromym wejść do życia, niż z dwiema nogami być wrzuconym do piekła. Jeśli twoje oko jest dla ciebie powodem grzechu, wyłup je; lepiej jest dla ciebie jednookim wejść do królestwa Bożego, niż z dwojgiem oczu być wrzuconym do piekła, gdzie robak ich nie umiera i ogień nie gaśnie. Zatem Twoim zdaniem, zachowując konsekwencję Twojego rozumienia, Wierzący mają sobie amputować kończyny i wyłupywać oczy? Z drugiej strony, w pismach Pawła zostało napisane: Gdy byłem dzieckiem, mówiłem jak dziecko, czułem jak dziecko, myślałem jak dziecko. Kiedy zaś stałem się mężem, wyzbyłem się tego, co dziecięce. Natomiast w Ewangelii Jana zostało napisane: Zaprawdę, zaprawdę, powiadam ci, jeśli się ktoś nie narodzi powtórnie, nie może ujrzeć królestwa Bożego. Nikodem powiedział do Niego: Jakżeż może się człowiek narodzić będąc starcem? Czyż może powtórnie wejść do łona swej matki i narodzić się? Jezus odpowiedział: Zaprawdę, zaprawdę, powiadam ci, jeśli się ktoś nie narodzi z wody i z Ducha, nie może wejść do królestwa Bożego. Twoje postrzeganie treści Pisma odpowiada mentalności Nikodema. Skupiasz się nad tym, co ktoś napisał, nie zastanawiasz się nad tym, co Ktoś Inny próbuje przez to przekazać.
0
1
2021-12-11 19:38:30
marat:
elap, Mylisz się. Człowiek został stworzony na obraz i podobieństwo samego Boga. Zostało napisane: Czym jest człowiek, że o nim pamiętasz, i czym - syn człowieczy, że się nim zajmujesz? Uczyniłeś go niewiele mniejszym od istot niebieskich,
chwałą i czcią go uwieńczyłeś.
Obdarzyłeś go władzą nad dziełami rąk Twoich;
złożyłeś wszystko pod jego stopy. Bóg nigdy nie odrzuca żadnego człowieka. Żaden człowiek nie jest dla Boga obrzydliwością, bo każdy człowiek jest Jego wyobrażeniem. Bóg nigdy nie potępia człowieka, jednak poniektóre jego czyny już tak.
0
1
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: