Konkurs na logo Śląska Cieszyńskiego rozstrzygnięty!
O konkursie na logo Śląska Cieszyńskiego, który został ogłoszony w marcu br. przez Zarząd Powiatu Cieszyńskiego, pisaliśmy w wiadomości Jak powinno wyglądać logo Śląska Cieszyńskiego? Znane są już wyniki konkursu - autorką zwycięskiego projektu jest Katarzyna Worek - studentka Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie na kierunku Edukacja Artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, która na co dzień zajmuje się ilustracją oraz projektowaniem graficznym, pracując na stanowisku grafika oraz jako freelancer.
- Stworzenie nowego logo dla Powiatu Cieszyńskiego nie było zadaniem łatwym. Nie tylko miało się ono wpisywać w strategię marketingową pozycjonującą region jako miejsce bez granic (zarówno fizycznych, jak i emocjonalnych), lecz również musiało mieć walory artystyczne i użyteczne – mówią członkowie Komisji Konkursowej, którzy oceniali złożone projekty.
Komisja tak uzasadniała swój wybór - Wybrany projekt spełnia wszelkie założenia i posiada atrybuty dobrego znaku. Pozornie abstrakcyjną formę sygnetu zbudowały stożki dachów nad nawą i absydą romańskiej Rotundy p.w. św. Mikołaja w Cieszynie (motyw znany każdemu rodakowi z rewersu banknotu 20-złotowego). Jednak pierwsze skojarzenia biegną w kierunku latawców, lotni czy grotów strzałek skierowanych ku górze. Kto chce, zobaczy i góry. Lapidarna forma pozwala odczytywać symbol na różnych poziomach. W tym jego siła. Projekt opiera się wszechobecnym trendom — jest prosty, czytelny i ponadczasowy. Nawiązując do odległej historii, jednocześnie optymistycznie „zerka” w przyszłość. Znak jest dodatkowo odporny na wszelkie pułapki związane z technologiami powielania.
Jak podkreślają organizatorzy konkursu, niezwykle ważnym jest też, to, iż pod względem strategicznym nowe logo w symboliczny sposób komunikuje ideę wolności, przez co ucieka od dosłowności w swoim przekazie, a dzięki nowoczesnej i minimalistycznej formie jest idealną bazą do tworzenia komunikacji reklamowej, pozwalając na eksplorowanie różnorodnych kierunków kreatywnych. - Warto dodać, że projekt wyróżnia się na tle tak bardzo tożsamych logotypów miejscowości i regionów. Ucieka od banału, przez co staje się wyróżnialny i bardziej zapadający w pamięć, a minimalistyczna forma staje się idealną bazą do nowoczesnej identyfikacji wizualnej – czytamy w komunikacie prasowym Starostwa Powiatowego.
Sama twórczyni tak opisuje swój projekt - starałam się znaleźć symbol jak najprostszy, w prosty i zwięzły sposób kojarzący się z regionem. Użyłam jako inspiracji wizerunku rotundy św. Mikołaja, która znana jest nie tylko lokalnym mieszkańcom, ale również każdemu, kto miał do czynienia z polską walutą. Uważam ponadto, że jest to symbol ważny dzięki swojej wiekowości i bogatej tradycji. Ważny zarówno dla Polaków, jak i Czechów, ponieważ nawiązuje do historii wspólnej dla obu państw. Moja wersja logotypu przedstawia zredukowaną do minimum, esencjonalną wersje rotundy, całość została zaprojektowana według zasad złotego podziału, co gwarantuje stabilność i przejrzystość znaku. Znak jest czytelny niezależnie od rozmiaru. Dwa kształty łączą się ze sobą łagodnie nawiązując do idei jedności. Wersja kolorowa, o ciepłej barwie ma budzić pozytywne, miłe skojarzenia.
Nowe logo wykorzystywane będzie do celów popularyzatorskich i działań reklamowych oraz promocyjnych. W szczególności wykorzystywane będzie na papierze firmowym i innych materiałach poligraficznych, wydawnictwach, plakatach, ulotkach, banerach promocyjnych, gadżetach okolicznościowych, nośnikach elektronicznych i w grafice internetowej. Logo będzie obrazowało koncepcję Śląsk Cieszyński bez Granic, wokół której budowana będzie promocja marki turystycznej Śląsk Cieszyński.
Na konkurs wpłynęło 121 prac, z Polski, Czech i Węgier. Autorka zwycięskiego logo otrzyma 5.000 zł
Wszystkie prace można zobaczyć na stronie Starostwa Powiatowego.
Jak Wam podoba się logo? Podzielcie się swoimi opiniami.
red./mat.pras.
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.