Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Kilkaset miejsc dla kierowców

Dwie firmy zainteresowane są budową parkingu wielopoziomowego w Cieszynie. Oferty można składać do 3 czerwca. Inwestycja ma powstać w formule PPP- Partnerstwa Publiczno- Prywatnego.

Z dokumentacji przetargowej wynika, że samorząd poda kwotę przeznaczoną na realizację zamówienia przed otwarciem ofert, które ma nastąpić także 3 czerwca.

Przeprowadzono już badania gruntu przy ul. Liburnia, na działkach należących do Miejskiego Zarządu Dróg, gdzie przewidywana jest budowa parkingu. - Wykonano 5 odwiertów do głębokości 10 metrów każdy. (..) W trakcie wierceń przeprowadzano badania makroskopowe gruntów mineralnych oraz  gruntów skalistych napisano w dokumencie.

Jeden z wniosków dotyczy gruntów mineralnych występujących w badanym podłożu. - Pod wpływem zwiększonego zawilgocenia ulegają uplastycznieniu dlatego w czasie prowadzenia prac ziemnych nie wolno dopuścić do zawilgocenia lub przemarzania gruntów wykopu fundamentowego – określono w opinii przesłanej do ratusza.

We wrześniu ubiegłego roku na profilu społecznościowym Przemysława Majora, ówczesnego zastępcy burmistrza pojawiła się informacja, że na parkingu znajdzie się od 500 do 600 miejsc. Obiekt ma zostać skomunikowany przez kładkę w stronę ul. Michejdy. Powierzchnia działek na których ma znaleźć się obiekt to 100 arów.

(ach)

 

 

źródło: ox.pl
dodał: red

Komentarze

19
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2024-05-21 21:19:38
RysiekK22: Skandal, sabotaż, megaszkodnictwo , zbrodnia ekologiczno-ekonomiczna !!!!!!! To że nie należy budować parkingów w centrach miast, bo generują inwazję samochodową to wiedzą wszyscy . Wie to także cieszyńska władza (m.in z "konsultacji społecznych które sam ogłosiła ) ..władza która obłędnym uporem w lansowaniu tego projektu daje dowód skrajnie złej woli i tego że w WOJNIE transportowej świadomie staje po stronie bezczelnych , roszczeniowych, egoistycznych grup najbardziej patologicznych i krzyczących ałtkowców PRZECIW OBYWATELOM CIESZYNA którzy będą odczuwali skutki tego czegoś. Czy są jeszcze w Tym Mieście jacyś Świadomi Obywatele zdolni do tego by to zablokować !!!!?? Czy są dziennikarze nie bojący się nazwać wprost tego sabotażu !!!?? aha i wiadomość dla zdemoralizowanych byznesmenukuf którzy za srebrniki godzą siew tym uczestniczyć : wstyd !!!! i hańba !!!
2024-05-22 07:34:12
PółCieszyna: Po jaką cholere nie za małe pieniądze parking płatny i usytuowany w tym miejscu ! Dość zadłużenia miasta
2024-05-22 09:08:43
perpetua: @półcieszyna - po jaką cholerę to się okaże jak zbudują, i na pewno będzie wielu chętnych na korzystanie. Taki parking to ostatnia deska ratunku dla centrum miasta. Fatalne w skutkach jest wyprowadzenie aut z rynku, ale to inny temat Podobnie paru zawodowych krytykantów obszczekiwało galerię Stela w miejscu PRL-owskiego baraku czy Lidla. Teraz obie te lokalizacje są jednymi z najczęściej odwiedzanych przez mieszkańców Cieszyna i okolic. A co do finansów, skąd wiesz że miasto się zadłuży w tym celu? Mnie twój post nie wygląda na "półcieszyński", tylko taki co najwyżej "achtlikowy". Z tej 1/8 co tęskni za PiSem, Macurą w stroju ministranckim czyŚcibutem i jego Macierewiczem, ich koleżanką z Domu Narodowego słynna z afery SMS-owej. Tamta ekipa biskupowi się dobrze przysłużyła ale na pewni nie miastu. Tak więc bez obaw, sam na pewno będziesz tam parkował. chyba że masz abonament w centrum.
2024-05-22 10:13:13
doler: Głupota nic wiecej, co pomoże parking... nic. Problemem w Cieszynie jak w każdym mieście są korki. Budowa parkingu spowoduje jeszcze większe korki, bzdurny przejazd kolejowy na Zamkowej tylko powoduje ich napiętrzenie. Więcej aut w centrum równa się większy korek. A na liburni nikt nie będzie parkował.
2024-05-22 10:20:22
Bugs: RysiekK22: najlepiej wygrodzić centrum rogatkami i zrobić z tego skansen wtedy mieszkańcy będą mieli święty spokój od wszystkiego. A jaki bajzel jest w Cieszynie z parkowaniem to było widać w czasie tego czegoś na rynku co w nazwie miało coś z czekolady. (tylko w nazwie) Kolejny jeszcze większy będzie wkrótce bo większość centrum zamieni się w grilo/piwną imprezę. Ale albo imprezy/ludzie/kasa do miasta/najemców/wystawców albo skansen i hulający wiatr.
2024-05-22 10:26:48
Bugs: doler: bzdury gadasz, sam tam zaparkuję jak przyjadę do Cieszyna i nie będę musiał robić kółek Mennicza, Zamkowa, Michejdy żeby gdzieś zaparkować bo wszystko w koło jest zastawione przez tych co tu w Cieszynie pracują. Dzisiaj setki ludzi parkuje pod zamkiem czy na Frysztackiej żeby dojść do centrum do pracy, markety zrobiły płatne parkingi żeby pozbyć się samochodów tych co dojeżdżają do pracy. Cieszyn jest ciasny i nie jest z gumy ale potrzebuje pracownika inaczej stanie się czarną dziurą w du.nosie.
2024-05-22 11:12:07
PółCieszyna: @ :perpetua, Macura nigdy tych inwestycji nie blokował, które wymieniasz. Zdania zawsze są podzielone. Przynajmniej był on najuczciwszym burmistrzem po tych przemianach jaki Cieszyn miał. To co można było sprzedać lub zniszczyć to już zrobiono za burmistrza Olbrychta i trwa, zadłużanie, likwidowanie etc . Priorytety miasta są inne niż to. Bezpłatny duży parking jest pod Elżbietankami a jeśli powstanie nowy kolos wielopoziomowy na ul. Liburni - to nie zadarmo !!! Może burmistrz i kierownicy dostaną darmowy abonament dla siebie i rodziny ! Bo jak inaczej wytłumaczyć, gdy parkowonie wyniesie np: 10 zł/h ! A tak zapewne będzie. Przeciętny mieszkaniec zaparkuje ? Nie Reszta to twoje urojenia polityczne, religijne .. zresztą skasowali twoje wpisy, zatem spadaj trollu
2024-05-22 12:45:33
perpetua: @1/8Cieszyna - same głupoty wypisujesz: o te o Macurze, o pseudo-parkingu pod elżbietankami, o rzekomej cenie za nowy parking, o niby skasowanym moim poście - szkoda czasu na dyskusję z fanatycznym zawistnikiem. Obecna burmistrzyni drugi raz w cuglach wygrała wybory i pora się z tym pogodzić zamiast nieprzytomnie bredzić. Najwyższa też pora na duży parking blisko centrum. A na ulicach miasto powinno wprowadzić pierwsze pół godziny za darmo i zdecydowanie podnieść cenę abonamentów.
2024-05-22 14:05:36
Mach: Niniejszy tekst nie informuje w jaki sposób będzie przebiegało parkowanie pojazdów. Z parkingami w miastach należy być ostrożnym, już na etapie projektowania nie mówiąc o realizacji zadania. Warto skorzystać z gotowych rozwiązań już funkcjonujących i sprawdzonych bo błedy pogrążyły już nie jednego gospodarza miasta a nie rzadko i budżety gminne. partnerstwo publiczno prywatne w sytuacji niepowodzenia zawsze skutecznie uderzy w gminę niż osobę prywatną, ktora ma większe zdolności w manewrowaniu swoimi finansami i możliwością wycofania się z działalności gospodarczej w przypadku niepowodzenia- gmina takich możliwości nie ma i raczej należy się spodziewać ,że to partnerstwo polegające na dzieleniu wspólnie zysków i kłopotów polegać będzie na zyskach dla osoby prywatnej zaś na troskach dla osoby publicznej czyli gminy. Aby nie myć w tej materii gołosłownym proponuję przyjrzeć się rozwiązaniem parkingu wielopoziomowego w Ostrawie -,który w większości stoi pusty gdyż ściągnięcie samochodu w godzinach szczytu-(winda parkuje samochody w boksy) trwa zbyt długo a mechanizmy parkowania często ulegają awarią i kierowcy nie mają zaufania do tego typu rozwiązań. Podobnie katastrofą zakończyła się budowa parkingu wielopoziomowego w Zlinie- gdzie w projekcie wyliczono ,że podanie samochodu na poziom parkowania windą trwać będzie 2,5 minuty a okazało się ,że 7 minut co oczywiście w szczytowym momencie powodowało ,że czas oczekiwania na odzyskanie pojazdu z boksu parkingowego zajmowało 1,5 godziny. Wywołało to ogromny spór pomiędzy miastem Zlin a wykonawcą w owym partnerstwie publiczno prywatnym- spór o grube pieniądze i chybionym rozwiązaniem trwającym ponad 7 lat, czy tego miasto Cieszyn potrzebuje?
2024-05-22 16:35:32
one: Wystarczy pozbyć się z centrum Cieszyna samochodów turystów i samochodów na czeskich blachach (chwała Bogu już ich przyjeżdża mniej) a Cieszyn odetchnie.
2024-05-22 20:07:05
RysiekK22: Tym którzy przespali "konsultacje społeczne" i dyskusyję o transporcie w Tym Mieście przypominam że są miejsca na parkingi przy wszystkich ważniejszych wlotach do miasta i tam należy je budować zatrzymując inwazję ałtkową ..... no a teraz do adremu: do perpetua : To, że będzie wielu chętnych na korzystanie z parkingu nie zmienia faktu jego szkodliwości a wręcz potwierdza ( fakt że nastąpi wzrost ałtko-inwazji ). Zachowania stadne to co innego niż zachowania zgodne z Interesem Publicznym - a w wypadku większości obecnych ałtkofcuf są to zachowania z tym Interesem sprzeczne. "Ostatnią deską ratunku " jest zaś zwrot w kierunku Słusznej Polityki Transportowej.---- To że uwolniono rynek od ałteczek to nawet nie niezbędne minimum ino drobna cześć tego minimuma.--- Pierwsze pół godziny darmowego parkowania ?- nie ! bo to też byłaby dodatkowa zachęta do pchania się furą do centrum --- Galeria Stela jest wrzodem architektonicznym - więc do wycięcia! do dolera :główną przyczyną korków jest zawsze system sterowania. parkingi w centrum ( których budowy oczywiscie należy zaniechać ) są dodatkowym czynnikiem pogarszającym. do Bugsa : miasto obsługiwane przez transport publiczny ( łącznie z tanimi taksówkami ) to nie "skansen". Kto tego nie rozumi nie ma kompetencji do dyskusyj w tych tematach do one-a: nie wystarczy wywali ałteczek CZechów i turystów, gdyż samych miejscowych zawsze będzie wystarczająco dużo by zapchać miasto
2024-05-23 11:27:22
Bugs: RysiekK22: kto nie rozumie, że nie istnieje handel/zarobek/egzystencja bez klienta ten nie ma kompetencji do dyskusji, a centrum Cieszyna bez klienta/turysty/pracownika będzie skansenem. Handlowo w dużej mierze już jest skansenem, większość firm znalazła inne lokalizacje - tańsze i z lepszym dojazdem, a z samej gastronomii Rynek i Głęboka/Mennicza się nie utrzyma bo to nie Kraków.
2024-05-23 13:33:14
RysiekK22: Sprawny transport publiczny dowiezie WIĘCEJ klientów i pracowników niż obecne blachosmrody ( i wygodniej ). Kto tego nie rozumi nie ma kompetencji nie tylko do dyskusyj transportowych ale i o ekonomji , rozwoju itp--- Ponadto : sprawny transport publiczny, oraz brak patologicznych parkingów np. jak ten planowany na ul Liburnia NIE oznaczają zakazu wjazdu ałteczkiem wiec kto NAPRAWDĘ bydzie musiał kajś dojechać ( no może poza głęboką i rynkiem ) zawsze będzie mógł - chociaż oczywiście system powinien tworzyć takie warunki by na ogół zaniechiwał
2024-05-23 15:03:03
Mach: Rozwój Cieszyna został zastopowany z chwilą reformy administracji państwowej dokonanej za czasów Gierka. To wówczas ostatecznie została zakończona rywalizacja rozwojowa -głownie gospodarcza pomiędzy Bielskiem a Cieszynem. Ten pociąg, zwany rozwojem odjechał Cieszynowi 50 lat temu, i teraz jego perspektywy rozwoju są już mocno ograniczone, żeby nie powiedzieć żadne. Będziemy mieć administrację powiatową, gminną, oświatową ,szkoły,polepszać stan dróg, może powstanie kilka budynków mieszkalnych, jakieś warsztaty rzemieślnicze, nieduże hale produkcyjno- handlowe przy jednocześnie spadającej liczbie mieszkańców miasta co oczywiście ma też przełozenie na stan gospodarki. Poprawienie skomunikowania będzie jedynie miało tam miejsce gdzie ostatecznie będą znajdowały się kluczowe fabryki w najblizszej okolicy , zresztą dodatkowo drenujące lokalny rynek pracy- a więc na kierunku Bielsko, Trzyniec ,Noszowice. A w lokalnym grajdole największymi zakładami pracy pozostaną spółki komunalne no i sam ratusz oczekujący na podatki od zarobionych pieniędzy przez Cieszynioków głównie z udziału w podatku z PiT, i w niewielkim stopniu z CiT, no i troche z przygranicznego handlu i ruchu turystycznego, ha, ha szlakiem cieszyńskiego tramwaju- i tyle w temacie. Czas przyjąć to do wiadomości i pogodzić się z sytuacją prowincjonalnego miasteczka powiatowego i zacząć się zadawalać obecną rzeczywistością licząc , że zbyt szybko nie będzie się pogarszać w miarę kurczącej się populacji Cieszynioków.
2024-05-23 16:24:36
Bugs: RysiekK22: ale gdzie ten transport publiczny ich dowiezie? Na Rynek, Głęboką czy może Liburnie, Łyska, PKP i skąd - z Boguszowic czy z jeszcze dalszej lokalizacji? A jeżeli nie to dla kogo i po co mają być otwarte sklepy w ścisłym centrum. Inna sprawa jaką ilością pojazdów musiało by operować miasto aby w szczycie ten ruch obsłużyć i kto za to zapłaci, a biorąc pod uwagę chore regulacje unijne w zakresie przymusowych ekologicznych środków transportu publicznego kiedy, kto, z czego i gdzie te pojazdy elektryczne naładuje.
2024-05-23 16:30:26
Bugs: I żeby nie było, pamiętam doskonale skomunikowanie Cieszyna jakie miało w czasach kiedy pociągiem można było obrócić 3-4x do i z powrotem. Tyle, że te czasy już się nie wrócą nawet gdyby pociągów było tyle samo albo i więcej.
2024-05-23 18:42:13
RysiekK22: Do Macha : zapomniałeś o turystyce, która ma jeszcze niewykorzystany potencjał : np.. w temacie rewitalizacji zamku i terenów wokół Alei Łyska. Nieliczne tereny gdzie są i mogą być fabryczki ( Mała Łąka, część Stawowej ) też można lepiej obsłużyć zbiorkomem Sprawny system ( którego plan wielokroć pokazywałem publicznie ) może obsłużyć wszystkie miejsca które wymieniłeś--- Minimalna liczba autobusów miejskich obsługujących system to na początek 8 tzn po parze obsługującej każdy z 4 parkingów na 4 wlotach do centrum. Po zbudowaniu najważniejszej linii tzn "północ-południe " (konieczny wiadukt nad torami Bobrówką i ul Liburnia łączący ulice Hławiczki i Matejki )potrzebnych byłoby jeszcze kilka do obsługi tej lini. Małych - dostosowanych do ruchu po rynku i Głębokiej. Oprócz autobusów miejskich pojawiłoby się jednak na tych liniach wiele prywatnych przewoźników wietrzących okazję na zarobek. Warunek : właściwa organizacyja ruchu dająca im pierwszeństwo drogowe na trasach tych głównych linii. W temacie ładowania to problem rzeczywiście jest i ma 2 rozwiązania: doraźne : szybka wymiana akumulatorów (na początek w formie przyczepek ) a optymalnym rozwiązaniem docelowym jest jedynie zasilanie trolejbusowe.
2024-05-24 08:42:23
Bugs: OK, widzę, że mamy tu ciężki przypadek transportowego amisza, akumulatory w formie przyczepek, zasilanie trolejbusowe? Ale że jak?! Gdyby nawet Cieszyn miał 10x większy budżet to o czym piszesz jest nie do zrealizowania. I najlepsze, chcesz wygonić samochody z centrum, (ścisłe centrum obecnie jest zamknięte dla ruchu) ale w to miejsce wpuścić transport publiczny i prywatny. Chybaś się trochę pogubił w tym wszystkim.
2024-05-24 12:46:06
RysiekK22: akumulatory w przyczepkach to JEDYNY sposób na szybką wymianę póki dostępne autobusy nie są konstrukcyjnie dostosowane do tej szybkiej wymiany. Miejsca takiej podmiany to nie jest inwestycyja przekraczająca możliwości Cieszyna---- Zasilanie trolejbusowe jest energetycznie najefektywniejsze, zwłaszcza w górzystym terenie jak Cieszyn. Jeżeli dla Ciebie to objaw przestarzałości to kolejny dowód niekompetencji transportowej. Nie chcę "wyganiać" aut ino narzucić warunki takie by nie zakłócały transportu miejskiego ( co rzeczywiście w praktyce większość zniechęci do wjazdu- i dobrze !, wszelako bez całkowitego pozbawienia możliwości wjazdu ). Co widzisz sprzecznego we wpuszczeniu transportu publicznego i prywatnego ? Prywatni przewoźnicy (w tym wypadku autobusowi ) aby móc korzystać z przywilejów i musieliby być zaliczonymi do transportu miejskiego, a zatem musieliby działać ściśle według warunków narzuconych przez zarządcę (trasa, predkość, zeroemisyjność, energooszczedność, wygoda )
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: