Jakie są dodatkowo płatne usługi w firmach kurierskich?
Jak tanio nadać paczkę kurierską?
Paczkę kurierską można nadać na stronie konkretnego przewoźnika, np. UPS, DPD czy FedEx lub też skorzystać z wygodniejszej i tańszej opcji, czyli brokera kurierskiego. Jednym z takich miejsc w internetowej przestrzeni jest broker kurierski https://allekurier.pl/.
Broker to pośrednik, który ma wynegocjowane z kurierami atrakcyjniejsze stawki, z uwagi na stały napływ zleceń od klientów indywidualnych i biznesowych. Dzięki temu może zaproponować przesyłki krajowe i zagraniczne nawet do 70% tańsze niż zamawiając nadanie paczki na stronie konkretnej firmy kurierskiej.
Na stronie brokera kurierskiego można nadać paczkę wygodnie i bezpiecznie bez wychodzenia z domu. Jest to bardzo proste, bo wystarczy podać wagę i wymiary paczki oraz określić kraj jej doręczenia (Polska lub ponad 100 innych krajów z przeróżnych zakątków całego świata). Następny krok to wybór oferty, spośród wszystkich dostępnych, a kolejny opłacenie zamówienia, naklejenie listu przewozowego i czekanie, aż kurier przyjedzie po przesyłkę w wyznaczonym terminie. Jest też druga możliwość, by samemu dostarczyć przesyłkę do punktu, jest to tańsze, ale nie każdy ma czas lub punkt odbioru blisko swojego miejsca zamieszkania.
Co jest w cenie przesyłki kurierskiej?
W cenie przesyłki kurierskiej jest oczywiście nadanie paczki i doręczenie jej pod wskazany adres. Różne firmy kurierskie mają różne regulaminy - najczęściej przewija się model, że paczki krajowe są ubezpieczone do 500 zł i kwota ta jest wliczona w cenę transportu. W przypadku przesyłek międzynarodowych lub o wysokiej wartości, można dokupić dodatkowe ubezpieczenie - o czym piszemy więcej w dalszej części tekstu.
Jakie są dodatkowo płatne usługi?
Dodatkowo płatne usługi w przesyłkach krajowych i międzynarodowych to przede wszystkim ubezpieczenie paczki. Mimo, że kurierzy dokładają wszelkich starań, by doręczać paczki w nienaruszonym stanie, na każdym etapie trasy - od drzwi nadawcy aż do drzwi adresata - przesyłka może ulec uszkodzeniu lub zaginąć. Wykupienie ubezpieczenia pokrywa straty wynikające z transportu i innych zdarzeń losowych. Ubezpieczenie najczęściej wykupuje się w przypadku przewozu cennej zawartości lub na długich, międzynarodowych trasach.
Inna, dodatkowo płatna usługa to kolejne próby doręczenia przesyłki. Trzecia i każda kolejna jest dodatkowo płatna, jednak warto dodać, że nie każda firma kurierska gwarantuje realizację tej usługi. W przypadku paczkomatów inPost istnieje możliwość przedłużenia w aplikacji mobilnej - wystarczy kliknąć w “Przedłuż”, ta dodatkowo płatna opcja jest widoczna na 12 godzin przed upływem terminu odbioru przesyłki.
Kolejne dodatkowo płatne usługi, z których warto skorzystać, to:
- serwis e-mail - po zaznaczeniu tej opcji odbiorca zostanie poinformowany o procesie doręczenia paczki. Należy podać adres e-mail odbiorcy lub - w zależności od firmy kurierskiej - można też wpisać inne adresy e-mail dla wszystkich zainteresowanych statusem nadania i doręczenia przesyłki,
- zwrot dokumentów - ta usługa polega na zwróceniu do nadawcy dokumentów, takich jak umowy czy faktury, dołączonych do przesyłki, podpisanych czy też w inny sposób potwierdzonych przez odbiorcę,
- powiadomienia SMS - po wpisaniu do formularza nadawania przesyłki numeru telefonu, będzie się na niego otrzymywać wiadomości SMS z informacjami o różnego rodzaju zmianach dotyczących zamówienia,
- pobranie - rozwiązanie to polega na tym, że kurier otrzymuje pieniądze od odbiorcy w momencie dostarczenia przesyłki. Oznacza to również, że adresat otrzyma paczkę dopiero, gdy ją opłaci. Warto pamiętać, że koszt przesyłki kurierskiej ponosi nadawca, dlatego najlepiej powiększyć ją o stosowną kwotę wartości pobrania,
- doręczenie w sobotę - z tej usługi najczęściej korzystają osoby, zamawiające coś w piątek. By nie czekać na paczkę do poniedziałku, wystarczy dopłacić odpowiednią kwotę, a wtedy pakunek dotrze szybciej.
Artykuł sponsorowany
