Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Ekolodzy z SOSW

Rozwiązywali zagadki i rebusy, mieli również możliwość utrwalania pojęć nieodłącznie związanych z ekologią. Dzięki temu zrozumieli jak ważna jest ochrona środowiska i postanowili sami być strażnikami przyrody.

Uczniowie szkoły podstawowej Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Cieszynie uczestniczyli w warsztatach proekologicznych, które były zwieńczeniem cyklu zajęć w ramach innowacji pedagogicznej “ SOS- przyroda woła ciebie” realizowanej przez Małgorzatę Niedoba i Dorotę Kluz.

- Edukacja ekologiczna w szkole powinna kształtować u dzieci odpowiedzialność za stan przyrody poprzez budowanie świadomości ekologicznej. Należy uczyć dzieci dostrzegania i przeżywania piękna przyrody. Bardzo ważne jest rozwijanie u dzieci szacunku i poczucia odpowiedzialności za stan zasobów naturalnych, oraz racjonalne korzystanie z nich – podkreślają realizatorzy zajęć.

Dzięki warsztatom uczniowie SOSW zrozumieli jak istotnym elementem naszego życia jest otaczająca nas przyroda. - Stało się tak za sprawą licznych doświadczeń, podczas których dzieci przekonały się jak łatwo można zniszczyć przyrodę zaśmiecając naszą planetę. Śpiesząc Ziemi na ratunek przypomnieli sobie zasady segregacji odpadów, konieczności oszczędnego korzystania z wody, energii elektrycznej. Zrozumieli jak ważna jest rola człowieka w ochronie i dbałości o rośliny i zwierzęta. Wierzymy, że wiedzę którą nasi uczniowie zdobyli podczas zajęć będą potrafili wykorzystać w życiu codziennym, aby zamiast niszczyć...podziwiać piękno przyrody – dodaje Małgorzata Niedoba.

 

BsK

źródło: ox.pl
dodał: BSK

Komentarze

0
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: