Czy Urząd kontrolował szlaban? Urząd Miasta Ustronia odpowiada na nasze pytania o szlaban na Równicy
Przypomnijmy, sprawa szlabanu na Równicy i pobierania w tym miejscu opłat wypłynęła przed ponad miesiącem, kiedy Andrzej Bacza, Przewodniczący Rady Powiatu wysłał interpelację z pytaniem o legalność szlabanu i zarobek z tytułu pobierania opłat na Równicy [Pisaliśmy wtedy: Czy szlaban jest legalny? ] . Tydzień temu na stronie starostwa ukazała się odpowiedź zarówno starosty, jak i burmistrza Ustronia w tej sprawie – Pisaliśmy: Szlaban na Równicy legalny Ponieważ uznaliśmy, że nie wszystkie sprawy zostały wyjaśnione, skierowaliśmy własne pytania w tej sprawie do Urzędu Miasta Ustronia. Dzisiaj otrzymaliśmy odpowiedź, którą – wraz z pytaniami – publikujemy poniżej.
Natasza Gorzołka: - Czy lokalizacja szlabanu oraz jego oznakowanie jest obecnie zgodne z warunkami podanymi W projekcie organizacji ruchu drogowego (z 04.11.1999r. sygn. PZDP 4090/36/99/196) [Chodzi o zapis o lokalizacji 150 m poniżej wjazdu na posesję lokalu „Pod Czarcim Kopytem” i oznakowanie znakiem B-32 „stój-pobór opłat” – przyp. red.]?
W z. Burmistrza Ireneusz Staniek, Sekretarz Miasta: - Lokalizacja oznakowania jest zgodna z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu dojazdu do parkingu przy ul. Równica z dnia 04.11.1999r. sygn. PZDP 4090/36/99/196. W przedmiotowym miejscu nie ma szlabanu.
- Czy urzędnicy sprawdzili zgodną z projektem realizację jego postanowień przez obecnie dzierżawiącą teren firmę F. U. USTRONEX. Czy sprawdzali w latach poprzednich ?
- Zarówno w bieżącym roku jak i w kilku poprzednich latach, pracownicy firmy Ustronex zostali sprawdzeni w zakresie informowania przejeżdżających ul. Równica, o możliwości wjazdu bez wnoszenia opłat w przypadku nie zatrzymywania się i nie korzystania z parkingu.
(W bieżącym roku 27 kwietnia odbyło się spotkanie z właścicielką firmy Ustronex, celem przypomnienia o należytej realizacji zadań wynikających z umowy w tym także postanowień projektu organizacji ruchu dojazdu do parkingu przy ulicy Równica).
- Jakie firmy od czasu powyższej decyzji o zmianie organizacji ruchu w tym miejscu, czyli od 1999 roku dzierżawiły ten teren? Jakie opłaty z tego tytułu były wnoszone przed 2015 rokiem?
1) Firma ,,Profespol" Spółka z o.o. z siedzibą w Ustroniu
od 01.07.1999r. - 30.06.2000r. (30.000,00zl rocznie)
2) Firma Usługowa „Ustronex” S.C. z siedzibą w Cieszynie
od 01.07.2000r. - 31 .12.2001 r. (4.000,00 zł + VAT, miesięcznie)
3) Przedsiębiorstwo Handlowo - Usługowe „Ustronex" ll S. C. z siedzibą w Cieszynie
od 01.01.2002r. - 31.10.2002r. (4.000,00 zł + VAT, miesięcznie)
4) F.U. ,,Ustronex" Ireneusz Błanik z siedzibą w Ustroniu
od 01.11.2002r. - 31.10.2003r. (54.600,00 zł + VAT, rocznie)
5) F.U. ,,Ustronex" Ireneusz Błanik z siedzibą w Ustroniu
od 01.11.2003r. - 31.10.2006r. (57.540,97 zł + VAT, rocznie)
6) F.U. „Ustronex” Ireneusz Błanik z siedzibą w Ustroniu
od 01.11.2006 - 31 .10.2007r. (57.541,00 zł + VAT, rocznie)
7) F.U. ,,Ustronex" Ireneusz Błanik z siedzibą w Ustroniu
od 01.11.2007r. - 31.10.2008r. (57.541,00 zł + VAT, rocznie)
8) F.U. ,,Ustronex" Ireneusz Błanik z siedzibą w Ustroniu
od 01.11.2008 - 31.10.2009r. (60.655,75 zł + VAT, rocznie)
9) F.U. „Ustronex” Ireneusz Bianik z siedzibą w Ustroniu
od 01.11.2009r. - 30.10.2010r. (6O.655,75 zł + VAT, rocznie)
10) F.U. ,,Ustronex" lreneusz Błanik z siedzibą w Ustroniu
od 01.11.2010r. - 30.11.2010r. (4.18O,33 zl + VAT, za miesiąc listopad)
11) Bernadeta Błanik F. U, ,,Ustronex" z siedzibą w Ustroniu
od 01.03.2011 - 28.02.2013r. (66.666.67 zl + VAT, rocznie)
12) Bernadeta Błanik F. U. „Ustronex” z siedzibą w Ustroniu
od 01.04.2013r. - 28.02.2014r. (62.723,58 zi + VAT, za obowiązujący okres)
13) Bernadeta Błanik F. U. ,,Ustronex" z siedzibą w Ustroniu
od 16.04.2014r. - 31 .O3.2017r. (66.26O,16 zł + VAT, rocznie)
- Czy W przeciągu 15 lat były przez urzędników Urzędu Miasta Ustronia podejmowane jakiekolwiek kontrole, a w szczególności kontrole związane z zapisem: "Jednocześnie przedłuża się ważność zatwierdzonego projektu do 30 czerwca 2000r., z zastrzeżeniem obowiązku każdorazowego informowania przejeżdżających o możliwości wjazdu na ul. Równica bez wnoszenia opłat. W przypadku nie zatrzymywania się i nie korzystania z parkingów. (pismo z 04.11.1999r. sygn. PZDP 4090/36/99/196). Słowem, czy urzędnicy sprawdzali, czy obsługujący szlaban informują o możliwości wjazdu i nie płacenia za wjazd?
Urząd nie prowadził oficjalnej kontroli co do realizacji zapisu w zatwierdzonym projekcie organizacji ruchu dojazdu do parkingu przy ul. Równica. Obecnie funkcjonująca tam firma była sprawdzana sporadycznie w zakresie informowania przejeżdżających ul. Równica, o możliwości wjazdu bez wnoszenia opłat w przypadku nie zatrzymywania się i nie korzystania z parkingu.
- Dla porównania, jaki jest koszt dzierżawy innego podobnego terenu należącego do Ustronia z przeznaczeniem na parking w centrum i poza miastem?
Koszt dzierżawy innego parkingu na terenie centrum Miasta Ustroń tj.: przy ul. Grażyńskiego wynosi 4.745,00 zł + VAT – miesięcznie. Natomiast w pozostałych przypadkach na terenie miasta obowiązuje Zarządzenie Burmistrza Miasta Ustroń Nr 259/13 z dnia 27 listopada 2013r. W sprawie ustalenia wysokości opłat za miejsca postojowe na parkingach stanowiących własność Miasta Ustroń zgodnie, z którym ustalone są opłaty: „dla samochodów osobowych i pojazdów jednośladowych w wysokości 1,00 zl brutto za każdą rozpoczętą 1/z godziny parkowania, jednorazowa opłata w wysokości 10,00zł brutto za całodzienne parkowanie (od godz. 7.00 do 21.00), dla pozostałych pojazdów w tym autobusów w wysokości 8,00 zł brutto za każdą rozpoczętą 1 godzinę parkowania."
Odpowiedź Urzędu Miasta Ustronia (pdf)
Natasza Gorzołka
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.












Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
