Cieszyn: ponad 13 tysięcy ton odpadów i prawie 9 milionów kosztów
W gminach produkuje się coraz więcej odpadów. Więcej ton to większe koszty. Tym razem o kosztach odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych poinformowała gmina Cieszyn. Magistrat jednak przypomina – koszty to nie tylko sam odbiór i utylizacja. To również środki przeznaczone na działanie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, koszty obsługi administracyjnej systemu, system kontroli oraz działania informacyjno-edukacyjne w tym zakresie.
Łącznie grupę odpadów komunalnych stanowiło 13 144,00 ton. Z tego odpady zmieszane to 6 702,40 tony, odpady zbierane selektywnie 5 215,20 tony, bioodpady 1 226,30 tony - Mówiąc o kosztach realizacji systemu gospodarki odpadami w 2019 r. – należy podkreślić, ze są one związane z odbieraniem, odzyskiem, recyklingiem i unieszkodliwianiem wytworzonych odpadów komunalnych. Pokrywały je – identycznie jak w latach 2013-2018 – opłaty ponoszone przez właścicieli nieruchomości, którzy poprzez złożenie stosownych deklaracji, określali wysokość należnej opłaty za wytworzone odpady komunalne – wyjaśnia cieszyński magistrat.
Co jednak z tymi kosztami? Co do zasady, za odbiór śmieci mieszkańcy mają zapłacić sami, stąd też ustalane są stawki, które każde gospodarstwo domowe musi uiszczać. Są one uzależnione od liczby mieszkańców. Nie zawsze jednak zebrana kwota pozwala na pokrycie kosztów w całości - w roku budżetowym dochód Gminy Cieszyn z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyniósł 7 709 336,68 zł – wyjaśnia cieszyński magistrat. W związku z tym, ponad milion złotych to pieniądze z innych źródeł, w większości z budżetu gminy.
JŚ
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.