Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Cieszyn: pieniądze na remont zabytków

Do końca stycznia w Cieszynie można składać wnioski o udzielenie nieoprocentowanych pożyczek na remont obiektów zabytkowych. Na pożyczki w budżecie miasta zabezpieczono 50 tysięcy złotych.

Wnioski o udzielenie pożyczki pobrać można tutaj - LINK.

- O środki te mogą starać się właściciele i zarządcy nieruchomości zabytkowych znajdujących się w Gminnej Ewidencji Zabytków. Gminna Ewidencja Zabytków jest opublikowana na stronie internetowej BIP Urzędu Miejskiego w Cieszynie, zakładka Zabytki. Wniosek może złożyć właściciel obiektu, nie będący przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów prawnych dotyczących pomocy publicznej oraz nie posiadający zaległości wobec Gminy Cieszyn z tytułu podatków lub opłat – wyjaśnia Gabriela Staszkiewicz, burmistrz Cieszyna.

Pożyczki są nieoprocentowane, a spłacaać je można do dwóch lat od daty podpisania umowy. Do dokumentów należy dołączyć kserokopię pozwolenia na budowę lub wniosku zgłoszenia robót budowlanych, których dotyczy wniosek o pożyczkę i co do których starostwa nie wniósł sprzeciwu. W pierwszej kolejności pożyczki są udzielane na remonty obiektów wpisanych do rejestru zabytków. Po przyznaniu pożyczki spisywana jest stosowna umowa.

Decyzja o udzieleniu pożyczki i jej wysokości zostanie podjęta w ciągu miesiąca od dnia zakończenia zbierania wniosków (czyli 31 stycznia). Wypłata pożyczki następuje po przedstawieniu faktur za zakupione materiały i wykonane roboty, związane z remontem, który był przedmiotem wniosku.

źródło: ox.pl
dodał: JŚ

Komentarze

51
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2020-01-21 09:47:06
M53: Czyli: 1) najpierw pozbieraj papiery, 2) potem staraj się o pożyczkę w banku, bo chyba tak dużych kwot prywatny nie ma, by je wyłożyć od ręki, 3) robisz remont ( za własne pieniądze) i zbierasz faktury, 4) po przedstawieniu wszystkich faktur może otrzymać ZWROT części nakładów ( o ile urząd nie zakwestionuje faktur). To nie są pożyczki, a częściowy ZWROT nakładów. Pożyczkę dostaje się przed, zwrot po. Większość urzędów błędnie nazywa to "dofinansowanie. Poza tym, 50 tysięcy na całe miasto z przyległościami to śmieszna kwota na ratowanie zabytków. Załóżmy, że wpłynie 10 wniosków, każdy dot. 20 tysięcy ( co za to się zrobi w zabytkowym domu?). Ja to nazywam działaniem pozorowanym... niech wygląda, że miasto dba o obywateli. Czy nie lepiej wydać te pieniądze na uratowanie konkretnego, jednego zabytku? Cała procedura jest taka sama, jak w przypadku "dofinansowania" ogrzewania. Trzeba spełnić pińcet sto dziwincet warunków, mieć własną kasę na instalacje, a potem dostanie się "nie więcej niż" i pada śmieszna kwota ZWROTU. Ja rozumiem, że to jest to dobra inicjatywa, ale jest tak bardzo obwarowana, ze człowiekowi odechciewa się składania podań. No i po takim ZWROCIE, urzędnik ma prawo co jakiś czas skontrolować, czy czasem urzędu nie oszukałeś- włazi do piwnicy i "kontroluje". Dziękuję, wysiadam... bez łaski, wolę sama nazbierać i nie mieć wciubasów w domu.
2020-01-21 10:02:27
M53: "Wypłata pożyczki następuje po przedstawieniu faktur za zakupione materiały i wykonane roboty, związane z remontem, który był przedmiotem wniosku." To po co mi wtedy pożyczka, kiedy już praca wykonana, a pieniądze i tak muszę spłacić? Jeszce raz- mam pieniądze na remont, bo muszę mieć by go wykonać, robię remont wydając własne pieniądze lub z pożyczki w banku- muszę je spłacić, Praca wykonana, zapłacona, to po kij mi pożyczka od miasta, by ją po fakcie spłacać? Może tylko, by spłacić te wzięta ewentualnie z banku? To, co miasto proponuje ro ani ZWROT kosztów, ani dofinansowanie. To tak, jakby miasto bawiło się w bank- po remoncie damy Ci pieniądze, bo ten remont nadszarpnął ci budżet domowy, a ty te pieniądze zwrócisz miasatu w ciągu dwóch lat? Bez sensu.
2020-01-21 12:28:13
krzysztofmn: pieniądze PiS-owski ratusz w Skoczowie wydaje na reanimację ruiny na rynku, którą chce zamienić w kolejną wylęgarnię biurokratycznej pleśni - te żałosne 50 tys. na rzekome 'remonty zabytków' to klasyczne bolszewickie splunięcie w twarz podatnikom
2020-01-21 12:46:25
tom lem: krzysio+ napisano " Na pożyczki w budżecie miasta zabezpieczono 50 tysięcy złotych." - czytaj ze zrozumieniem - czyli nie PIS, tylko twoja gosposia krzysztof-Q przygotowała taki budżet miejski a 16 leniwych radnych przyklepało tą smichu wartą inicjatywę gosposi. Dobrze godosz M53: ale jest niemożliwym by kupy się to nie trzymało, ponieważ jakiś cel u zarania tej inicjatywy musiał być . Porównując, podwyżki limitów w Budżecie Obywatelski do 200 tyś ( zwłaszcza propozycje ich wykorzystania), z pożyczką dla właścicieli zabytków w mieście, nie pozostaje nic innego jak :-) ponieważ elewacje tych obiektów są podziwiane tylko przez właścicieli i niemożna ich zaliczyć do dobra wspólnego. Tak to jest niestety gdy jedynym obowiązkiem radnych jest lista obecności a pozostałe czynności są tylko jej konsekwencją.
2020-01-21 13:11:40
polograf: Gratulacje!! całe 50 tys zł ??? to astronomiczna kwota. Taka kwota to starczy na wyremontowanie pomieszczenia około 60 m2 bez uzgodnień z konserwatorem zabytków. Kwota o której mowa to śmiech na sali ...
2020-01-21 13:37:39
rainman: Chyba naszemu cieciowi pomylily sie miasta.
2020-01-21 14:51:45
donekT: ... i to nie pierwszy raz. Czyżby sugerował, jakoby jego pańcia miała jakieś konszachty z PiS??? Nie wiadomo co tam nuci pod nosem w jego obecności, np. podczas spaceru. Może to wynik zanieczyszczenia powietrza? Może czegoś innego?
2020-01-21 15:04:43
b.w.: Czy to prawda, że Miasto niedawno wydało 24, 5 tysiąca złotych na sondaż/ankiety o przekaźniku Play ?! ;)
2020-01-21 15:14:43
daniel3ttt: Jaka gosposia takie żałosne projekty. tom lem masz wiadomość na fb
2020-01-21 15:25:35
krzysztofmn: [p.s.: dla nieszczęśliwych dociekliwych errata - "PiS-owski ratusz w Skoczowie wydaje m i l i o n y na reanimację ruiny...", "n a w e t te żałosne 50 tys...."]
2020-01-21 15:57:49
krzysztofmn: a ty co taki skryty jesteś, łosiu, zaoczni schodzą do podziemia?
2020-01-21 16:05:56
tom lem: ... krzysio + ty się nie martw...., twojej słomy żadne wykształcenie nie wyciągnie;-)
2020-01-21 16:37:25
krzysztofmn: warto sobie przy okazji przypomnieć, jak z iście PiS-owskim rozmachem do tematu podchodził eks-burmistrz R. Macura: najpierw na koszt miasta [ok. 150 000 zł] remont k o ś c i e l n e j kamienicy przy Starym Targu, a potem wynajęcie jej od b i s k u p a za 150 zł/m2 netto - był to rok 2016, a cena nawet dziś zwala z nóg każdego, kto ma pojęcie o rynku najmu w Cieszynie - łącznie z mediami jakieś 100 000 zł rocznie...
2020-01-21 17:44:10
tom lem: ... "rozmach" pozostał ten sam, tylko pod hojną ręką gosposi, chyba nie warto zastanawiać się dlaczego;-)
2020-01-21 18:03:06
donekT: Skoczowski Ratusz z powodzeniem przywrócił już parę lat temu do życia ruinę, podobną do tej, jaka znajduje się na rynku. Zatem można. Najważniejszy jest dobry pomysł, a niezbędne środki zawsze się znajdą, tym bardziej, iż obiekt jest zabytkowy. W międzyczasie cieszyński ratusz przeznaczył jedną z kamienic na BYCIE RAZEM, a powiat umożliwił grupie "biznesmenów" przeprowadzenie dewastacji Pałacu w Kończycach Wielkich. Jak można zauważyć, cieszyński ratusz może się wiele nauczyć od skoczowskiego i dobrze byłoby, gdyby w końcu cieszyński magistrat zaczął wzorować się na skoczowskim, poczynając od kwestii zagospodarowania przestrzennego. W budynku, jaki znajduje się w sąsiedztwie skoczowskiego ratusza, już niedługo cieszyńska gosposia, wraz z pupilkiem, będzie mogła, dowiedzieć się czegoś więcej w kwestii ochrony środowiska. Pan Burmistrz, jak zawsze, służy pomocą, gosposi też wyjaśni pewne sprawy.
2020-01-21 19:04:21
Baciar: 50 tys , hahahahahahahaha, tym to możecie sobie tyłki podetrzeć. W Ustroniu po małym ognisku na rynku burmistrz bez kosztorysu już wiedział , że trzeba wydać 250 tys zł na odnowienie tylnej, papierowej ścianki muszelki a w Cieszynie chcą za 50 tys remontować zabytki. Hahahahaha
2020-01-21 21:14:12
donekT: ... Gosposia potrafi.
2020-01-21 22:02:54
donekT: ...ciekawe skąd inspirowana jest "nienawiść", która od kilku już lat jest eskalowana, również w treściach poniektórych komentarzy na tym portalu, ze strony konkretnych użytkowników. Zdaje się, iż poszczególne przypadki, jakie wykryto w ostatnich latach, jak się później okazało, były inspirowane przez samych polityków. Zastanawiające, jak jest w sytuacji czołowych nienawistników samorealizujący się na tym portalu?
2020-01-21 23:48:21
daniel3ttt: Zorganizowana grupa hejterska? Fabryka trolli? W internecie żaden jasio-krzysio-edek się nie ukryje
2020-01-22 10:37:04
M53: Macie manię prześladowczą? Wszędzie węszycie trolli? Hejterów- no przecież wszyscy nimi po trochę jesteśmy, bo i trollujemy, i hejtujemy, i nie jesteśmy czasami wolni od nienawiści.... wyhamujcie trochę panowie, nie ma tutaj ludzi wolnych "od grzechu". Czekam, kiedy na tym portalu nawiąże się normalna dyskusja.
2020-01-22 11:23:08
rainman: M53 - od czasu do czasu dajemy innym uzytkownikom do zrozumienia, ze jeden z uzytkownikow (prawdopodobnie syndrom sztokholmski) jest odosobniony w swoich pogladach. To tak aby normalni wiedzieli, ze normalnych jest wiecej.
2020-01-22 11:40:30
tom lem: rainman: racja - " normalnych" jest więcej - wybitnych, można na palcach policzyć - co za truizm. M53: ta mania prześladowcza polega niestety na prześladowaniu innych, nie odwrotnie, zwłaszcza kierowaniu dyskusji na tory ad personam.
2020-01-22 11:42:43
krzysztofmn: taa... fabryka trolli... piszcie do Ziobry wniosek o dofinansowanie
2020-01-22 11:50:56
tom lem: ... też postawisz na nim swoje "+++", krzysio? Nie chciałeś napisać " ...pis chce od Ziobry wniosek o dofinansowanie" ;-)
2020-01-22 12:14:46
rainman: troli? zwykli ludzie chlopie ktorzy jeszcze maja odrobine zdrowego rozsadku i wskazuja takim jak ty gdzie ich miejsce
2020-01-22 12:42:39
Halos: No po prostu żałosne to... Gosposia wiedzę w formie. Ładnie pokazuje w jakim nierealnym świecie ona żyje. 50 tyś do podziału na wszystkich? Śmiech na sali, ale jakby kto zapytał, to miasto pomaga...tylko jeszcze nie wiadomo komu. To już mniejsza wiocha była jak rozdawała te kanapki na rynku :D
2020-01-22 14:04:13
tom lem: ... kanapki były na miarę możliwości a potrzebą jest bycie razem z potencjalnymi wyborcami. To jest niestety przekazanie całkowitej władzy w ręce organu wykonawczego, to samorząd w postaci radnych odpowiada za kształt budżetu, nie wynajęta przez wybór gosposia, która powinna wolę suwerena wypełniać. Jak "gospodarze" na sesji są leniwi intelektualnie to gosposia musi brać sprawy we własne ręce, niestety na miarę jej możliwości efekty też są widoczne;-)
2020-01-22 14:08:39
M53: Eeeeeeeeeeeeeee.... no... ja się z wieloma ( dużo tego) poglądami i wpisami tego jednego zgadzam i nie zgadzam się z wieloma (dużo tego) poglądami piszącej tu większości. No i co z tego? Przecież to wszystko można spokojnie napisać, bez obrzucania się błotem, bez durnych aluzji, bez obrażających wycieczek osobistych, i bez tego ciągłego upolityczniania. Post np. na temat Cieszyna, a lecą komentarze na temat np. PO, PiS, Putina i wszystkich nieświętych całego globu. Bardzo często kończy się "dyskusja" na wymianie zdań "nie na temat", żeby nie rzec wprost-awanturą.
2020-01-22 14:15:12
daniel3ttt: M53 Nie chodzi o to że ktoś ma inne poglądy i jest trollem. Użytkownik o którego chodzi założył tutaj kilka kont (niezgodne z regulaminem) krzysztof.mn, krzysztof.nn, krzysztofmn+, krzysztofmn i kto tam wie jeszcze ile. Jak chcesz albo jak będzie zaprzeczał to mogę wkleić tu jego wybrane "wierszyki". Ten tchórzliwy anonim notorycznie obraża innych, nieraz w chamski i wulgarny sposób. Nie ma skrupułów aby pod jakimkolwiek artykułem siać swą mowę nienawiści, najczęściej w stosunku do religii, rządu i tych co mają inne zdanie. Tak się zapędził jakby myślał że znalazł sobie miejsce gdzie będzie wylewał swoje pomyje i że będzie to trwało wiecznie. Na szczęście znaleźli się tacy którzy powiedzieli dość. Wiem już kim jest a jak będzie jeszcze potrzeba to podejmę dalsze kroki. Nie wywołuj wilka z lasu edziu-jasio-krzysiu+++. Brejza też myślał że nikt się nie dowie.
2020-01-22 14:15:15
M53: A tu też jest perełka zawarta w Regulaminie dot, udzielania pożyczek. Weszłam na podaną stronę i przeczytałam dokładnie Regulamin. "7. Z wnioskodawcą, któremu przyznana została pożyczka, zwanym dalej pożyczkobiorcą, jest spisywana umowa. Przed podpisaniem umowy pożyczkobiorca jest zobowiązany złożyć weksel in blanco wystawiony na Gminę Cieszyn, Rynek 1, na kwotę pożyczki, poręczony przez 2 osoby fizyczne. Po podpisaniu umowy pożyczkobiorca zobowiązany jest do zgłoszenia i opłacenia umowy w Urzędzie Skarbowym w Cieszynie." Nie masz gotówki, nie masz szans....
2020-01-22 14:21:42
M53: No widzisz Daniel- na końcu swojego wywodu, co zrobiłeś? Kiedy przeczytałam i uznałam Twoje racje, jednym, ostatnim zdaniem sobie to popsułeś. Owszem, zgadzam się, ze tych jego wpisów jest multum, ale nie wszystkie obrażają, a sporo przedstawia prawdę. To samo mogę powiedzieć o wpisach Donka.. Wkurzają mnie wypowiedzi Wyśmienitego Cwaniaczka i nie raz, nie dwa korci mnie by "dać po łapach". Ale to nie tak ma wyglądać. Myślę, że najlepiej, wiedząc kto komentuje, po prostu odpuścić i nie nakręcać "pyskówki".
2020-01-22 14:30:28
tom lem: ... no właśnie to RM jest odpowiedzialna za takie "perełki", konstruując prawo do udzielenia pożyczki przez gminę z możliwością dowolnego konstruowania umowy cywilnej, przez organ wykonawczy. Polega to niestety na spychotechnice odpowiedzialności za podjęte decyzje o np. udzielonej pożyczce;-)
2020-01-22 14:34:54
Halos: M53: wpisy nie na temat to choroba tego portalu i właściwie jednego użytkownika o wielu nickach. Szkoda, że administracja nic z tym nie robi. Bo wielu tutaj użytkowników ma swoje poglądy, wymienia się nimi, raz za, raz przeciw, ale kulturalnie, ale tylko jeden się negatywnie wyróżnia!
2020-01-22 14:37:20
Halos: tom lem: oczywiście, przeszło to przez wiele rąk, nawet przez opinię prawną ratusza, która takie perełki firmuje. Szkoda tylko potencjalnie zainteresowanych mieszkańców, którym się serwuje zamiast pomocy ogromne rozczarowanie.
2020-01-22 14:43:49
tom lem: ... na temat pomocy prawnej ratusza lepiej zamilczeć, jak przy pomocy prawnej dla jej potrzebujących, z pewnością nie jest pro bono publico;-) a raczej czerpie z pomocy, źródło własnego utrzymania.
2020-01-22 14:56:03
tom lem: Może jednak nie ... a propos pojęcia "opinia prawnej ratusza" - nie rozumiem!!! umieszczenia opiniowania w ręku, jednej kancelarii prawnej lub w rękach wielu prawników zrzeszonych w jednej kancelarii, usług wykonywanych jednocześnie dla RM i organu wykonawczego. To chyba jest jakaś patologia prawnicza, gdy kontrolujący i kontrolowany korzysta z obsługi prawnej pod tym samym szyldem, tylko różnej formie.
2020-01-22 15:43:17
krzysztofmn: daniel nie strasz, bo ci na pampersy braknie - jak zwykle klasyczne ubeckie p i e r d o l a m e n t o w twoim wykonaniu
2020-01-22 15:43:47
donekT: Szanowna M53, skoro wielokrotnie udowodniłaś, iż nie wiesz, o czym piszesz, trzeba było Ci wytłumaczyć/przybliżyć pewne kwestie- nawet nie podziękowałaś. Natomiast wszelkie Twoje antypatie i sympatie należą do spraw prywatnych i bynajmniej nikt na tym portalu nie pozostawia komentarzy specjalnie pod twój gust. Wprost przeciwnie, inni potrafią szanować cudze zdanie. Każdy ma prawo do własnych poglądów, najważniejsze, aby były poparte jakimiś solidnymi argumentami. Nikt nie ma prawa nikogo obrażać, próbować obrażać, przekierowywać tematykę na ad personam, narzucać swojego zdania, UPARTYJNIAĆ, szufladkować i przedstawiać się w roli monopolisty na jedynie posłuszną prawdę. Przedstawionym zachowaniom stanowczo, mówimy NIE i przeciwstawiamy się MOWIE NIENAWIŚCI sianej na tym portalu przez niektórych komentujących, których konta zostały już niejednokrotnie zbanowane. Jak się okazuje, zostało już odkryte źródło, skąd prezentowana ze strony niektórych nienawiść wybija. To smutne, iż również na Śląsku Cieszyńskim HEJT, NIENAWIŚĆ, SKŁÓCANIE i UPARTYJNIANIE mieszkańców jest inspirowane przez polityków, także tych przedstawiających się jako rzekomo "postępowi" i czyniących z "TOLERANCJI" ponoć swoją cnotę.
2020-01-22 15:49:47
krzysztofmn: halos - pełna zgoda, ja też mam taką jak i ty opinię o postach donka/bronka [zapomniałeś o tomku] - ale póki mnie nikt nie zmusza do czytania tych bredni, nie mam z tym problemu [nb twoje komentarze wcale nie lepsze, ale na szczęście bez objawów grafomańskiej biegunki jak u tych dwóch pierwszych]
2020-01-22 15:53:35
donekT: ... Pupilek cieszyńskiej pańci najwidoczniej zapomniał, że przysłowiowo "starość nie radość" i nie dla wszystkich wymieniony przez niego produkt stanowi niezbędny artykuł.
2020-01-22 16:04:57
donekT: ...czyje konto i za co zostało parokrotnie ZBANOWANE przez administrację portalu? Czy nie przypadkiem za łamanie regulaminu? Zdaje się, iż użytkownik owych kont nie potrafi wyciągnąć wniosku podzielanego przez administrację portalu, wielu czytelników i komentujących. W zamian woli się bardziej KOMPROMITOWAĆ, myśli, że jest sprytny, że założy nowe konto i w sytuacji krytyki postara się przysłowiowo "odwrócić kota ogonem". Wiemy skąd to źródło NIENAWIŚCI i omnipotentnego UPARTYJNIENIA wszystkiego wybija. Już niedługo wyschnie, włącznie z inicjatorami tego niecnego procederu, który wydaje się umotywowany politycznie. Nasz wierny pupilek cieszyńskiej pańci niech poszuka sobie jakąś bardziej dogodną przestrzeń dla swojej SAMOREALIZACJI, ku uldze nam wszystkim.
2020-01-22 16:20:10
donekT: A tymczasem Wierny Pupilek, po raz kolejny, próbuje odwrócić uwagę od NIEGOSPODARNOŚCI, BRAKU UMIEJĘTNOŚCI ZARZĄDZANIA i BEZPRODUKTYWNEGO BICIA PIANY swojej pańci- tylko poczekać, aż zacznie wyzywać (często bezpodstawnie), od stronników poprzedniego włodarza. Tyle w sprawie.
2020-01-22 17:18:14
daniel3ttt: M53 jako przykład podałem najbardziej chyba znany przypadek "farmy trolli". Mogłem podać jeszcze inne. Odpuszczanie i nic nie robienie się nie sprawdziło bo ten proceder trwa już kilka lat. Ja np nie mam ochoty czytać komentarzy edka-jasio-krzysia typu cyt; "...n a j w i ę k s z y wynalazek n a j m n i e j s z e g o pisiackiego p s y c h o p a t y ", "...no i jeszcze następnego dnia z nudów ulepił z łajna tych pierwszych pisiora-maszkarona", "...kościelnej p a t o l o g i i, rydzykowej h u c p y, kleszej p e d o f i l i i, biskupiej p y c h y i arogancji", "...PTTK??... pomyślałby kto - klasyczna partyjniacka ustawka pis-owskich marionetek", "...w całej Polsce wielkie święto p o s t k o m u c h ó w i całego bolszewickiego pisiactwa - dziś Adrian D^upa odbiera ślubowanie ...", "...pisiacki małomiasteczkowy g l o n pójdzie w zaparte i każde g^wno łyknie", "...i chwała Bogu, i niech nas Bóg w d u p e pocałuje za to, że w ogóle dopuścił tych bolszewickich z ł o d z i e i i oszustów do władzy w Polsce", "...takie to są sztandarowe pisowskie m o r d y ". Mało?
2020-01-22 19:12:06
krzysztofmn: zdradzieckie mordy i kanalie, komuniści i złodzieje - to o was było, prawda?... paru tu fanatycznym [a statystycznie ledwie 30%] kibicom PiS bardzo nie w smak, kiedy się im prosto w oczy wygarnie, co o ich guru i o nich samych myśli gorszy sort - no to wypad na 'gościa niedzielnego', 'tvp info' albo 'gazetę polską', tam będziecie wyłącznie w swoim klakierskim gronie
2020-01-22 19:28:03
krzysztofmn: cytować waszych postów nie będę - bo nie warte tego, ani trochę
2020-01-22 19:35:15
krzysztofmn: nie ma pieniędzy na remonty zabytków, sztuczną nerkę w cieszyńskim szpitalu, na działalność szkół? - a proszę bardzo, na TVPiS jest 2 000 000 000 zł, od ręki i na gwizdek Kaczyńskiego, na Rydzyka 300 000 000 zł, na kościół katolicki co roku także niemal 2 miliardy, na haniebną antyustrojową propagandę prowadzoną prze PFN kolejne setki milionów - fajnie, co nie?
2020-01-22 19:36:04
krzysztofmn: wam kury szczać prowadzać...
2020-01-22 19:39:49
krzysztofmn: republika banasiowa - to jest dziś prawdziwy obraz RP pod rządami PiS - skandaliczne chachmęcenie z KRS i TK, afera Get Back i 2 500 000 000 zł wyprowadzonych pod rządami PiS z kieszeni Polaków, PiS-owski KNF w roli głównej w tej aferze
2020-01-22 19:40:38
krzysztofmn: mało?...
2020-01-22 20:51:54
donekT: Wierny pupilek broni swej gosposi jak może, nawet na słowa Piłsudskiego się powołuje, uznawanego w niektórych gremiach za faszystę. Ładnie tak nawiązywać do postaci, która OBALIŁA DEMOKRACJĘ w POLSCE w 1926 r.? Wszystko tylko po to, aby odwrócić uwagę od kolejnego BLAMAŻU cieszyńskiego ratusza, którego akolici nie potrafią stworzyć nic konstruktywnego, poza krytykowaniem (często bezpodstawnym) poprzedników.
2020-01-22 21:28:17
donekT: PS, Jaką lokatę zajął Cieszyn w rankingu rozwoju miast??? Nawet w porównaniu z sąsiednimi ośrodkami? Ratusz i jego klakierzy wolą skwitować to milczeniem?
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: