Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Burmistrz Wisły o groźnym skrzyżowaniu w Ustroniu. "Światła będą tę drogę korkować"

Na ostatniej sesji Rady Miasta Wisła burmistrz Tomasz Bujok opowiedział o rozmowach - prowadzonych wspólnie z Przemysławem Korczem - z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Katowicach. Dotyczyły one problematycznego skrzyżowania ulic Katowickiej (DW 941) i Akacjowej w Ustroniu.

W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o petycji mieszkańców Ustronia, która została wysłana do ZDW za pośrednictwem stowarzyszenia "Bezpieczna Obwodnica Ustronia". Jej głównym postulatem jest instalacja w tym miejscu tzw. wzbudzanej sygnalizacji świetlej, podobnej do tej zlokalizowanej na krzyżówce z ul. Drozdów. Rozwiązaniu takiemu sprzeciwia się jednak burmistrz Bujok. - Każda zmiana tymczasowa, każda kolejna sygnalizacja świetlna, każde kolejne rozwiązanie, które nie jest bezkolizyjne i nie rozwiązuje problemu w dłuższej perspektywie czasowej, jest niekorzystne dla wszystkich użytkowników tej drogi. Mam tu na myśli dojeżdżających nie tylko do Wisły, ale też Istebnej. Postawienie świateł po prostu będzie tę drogę korkowało i trzeba zastanowić się, jak rozbudować to skrzyżowanie, także w kontekście rozbudowy całego tego ciągu komunikacyjnego z Manhatanu do Polany - podkreślał na sesji.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że na spotkaniu Korcza i Bujoka z zarządem ZDW poruszany był temat budowy nowego skrzyżowania między ulicą Skalica i Katowicką, dzięki któremu włączenia z ul. Drozdów, Lipowej i Akacjowej na obwodnicę mogłyby być zlikwidowane. Katowicki zarząd przyznał w komunikacie, że rozwiązanie takie uwzględniałoby planowane w Ustroniu inwestycje, a także rozbudowę drogi o drugą jezdnię.

Burmistrz Wisły zdaje sobie jednak sprawę, że mieszkańcy regionu domagają się szybkich działań. - Ustroń ma nieco inne podejście do tej sprawy, ale myślę, że z burmistrzem Korczem możemy się wzajemnie porozumieć i wspólnie szukać rozwiązań. Wiem jednak, że społeczeństwo nie jest do nich w 100% przekonane. Każdy oczekuje działań na tu i teraz, ale na drogach wojewódzkich jest to proces długotrwałego planowania strategicznego - wyjaśniał.

Wypowiedzi burmistrza można posłuchać poniżej: 

KR

źródło: ox.pl
dodał: Krzysztof Rojowski

Komentarze

15
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2023-04-03 18:51:50
Brzidok: Panie Bujok, wypadki powodują hanysy pędzące na złamanie karku do Wisły, odwal się Pan od Ustronia, my sobie tu będziemy robić bezpieczne skrzyżowania, a Pan jak chce mieć autostradę do Wisły to niech Pan sobie ją zbuduje , ale po za Ustroniem.
2023-04-03 19:04:18
RysiekK22: po primo światła nie muszą niczego korkować, warunek: ruch jest upłynniony ( dyletantom przypominam : sekundnikami ) , po drugo : "święta przepustowość" nie może być priorytetem polityki transportowej . Masowe przemieszczanie ludności ałteczkami to najgorszy ,po lataniu sposób transportu, a fakt że niektórzy żyją z grupki tych jaśniepaństfa poSUVających ałteczkami do Wisły nie zmienia faktu tej szkodliwości. Ich partykularne interesiki nie mogą naruszać Interesu Publicznego który wymaga poprawy jakości życia ogółu mieszkańców a to wymaga zwalczania samochodozy złośliwej. Władza Wisły powinna zrozumić że po wprowadzeniu tych zmian na miejsce każdego rozpuszczonego roszczeniowego jaśniepana który obrazi się na Wisłę za to że swym ałteczkiem pojedzie nieco dłużej może dojechać 2-3 innych turystów . Jeżeli burmistrz Wisły ( będący jak widać pod wpływem motopropagandy wprost z detroit lat 50 i 60 ) tego nie rozumi to wystarczy że władze Ustronia i/lub Skoczowa nie bacząc na tą ignorancję i tupanie nóżkami , wprowadzą właściwe, uspokajające ruch, zmiany na DK81 która NIE jest ałtostratą . Zacząć należy od zduszania w zarodku skrajnie szkodliwych pomysłów takich jak przedłużenie estakady w Skoczowie ( dla autora pomysłu biznesiki wiślańskich hotelarzyków zdają się być ważniejsze niż dobro mieszkańców Skoczowa :( )
2023-04-03 21:25:00
CosaNostra: Wisła potrzebuje jeszcze międzynarodowy port lotniczy, żeby imprezowicze od siedmiu boleści miały gdzie śmieci zostawić.
2023-04-03 22:34:31
Vito: "Postawienie świateł po prostu będzie tę drogę korkowało i trzeba zastanowić się, jak rozbudować to skrzyżowanie" Pan Bujok jeszcze trochę pogłówkuje i może zrewolucjonizuje ruch drogowy na świecie. Na początek proponuję zabronić świateł, a najlepiej zlikwidować wszystkie skrzyżowania.
2023-04-04 10:21:16
Bugs: Od zawsze wiadomo, że najlepszą przepustowość mają ronda ale niestety potrzebują więcej miejsca na budowę.
2023-04-04 11:03:03
jula: Boi się,że mniej hanysów przyjedzie do Wisły.Niech każdy rządzi na swoim terenie a nie wtrąca się do innych.
2023-04-04 11:04:16
Bugs: Rysiek, jak tylko skończą to co już budują to Skoczów i "wiślanka" odejdzie w zapomnienie i wtedy nikomu nie przyjdzie do głowy inwestować na końcu świata bo cały ruch ze śląska przejmie nowa S1, a wtedy szybciej turysta dojedzie do Ustronia/Wisły przez Bielsko, a do wyboru ma jeszcze Szczyrk skąd do Wisły też dojedzie. Skoczów stanie się kolejną plamą na mapie przy drodze, która dziś jest utrapieniem kierowcy od samych Katowic.
2023-04-04 12:15:54
piotr186: Bugs Ronda to mają najmniejszą przepustowość. Nie ma nic bardziej korkującego od ronda.
2023-04-04 13:25:36
Bugs: Jakoś rondo w Cieszynie na Katowickiej jest tego zaprzeczeniem, inna sprawa, że wystarczy, że światła nie działają i całe miasto stoi bo wtedy jadą tylko ci "z pierwszeństwem", a reszta się przygląda.
2023-04-04 14:50:44
Boska Adela: kto pisze, że ronda "korkują" pojęcia nie ma o czym pisze: na rondach zawsze ktoś jedzie, a na światłach bywa różnie, w Cieszynie często nie jedzie nikt bo tak są światła poustawiane i już - tak samo pojęcia o temacie nie ma Rysiek któremu się wydaje, że sekundniki przy światłach cokolwiek zmieniają na plus - ronda, ronda, jeszcze raz ronda, chyba że wejdą na rynek światła z kamerkami i oprogramowaniem do analizy ruchu - ale to prędzej na chińskiej prowincji niż u nas
2023-04-04 16:36:26
RysiekK22: Uświadamiam raz jeszcze : rond należy budować jak najwięcej ale ino tam gdzie jest miejsce by były duże i gdzie są jakieś ważne powody ( potrzeba istnienia centrum przesiadkowego, skomplikowany układ drogowy niemożliwy do ogarnięcia zwykłym skrzyżowaniem ). Takimi przypadkami są główne wezły przy 2 pasmówce w Skoczowie i w Ustroniu i te inwestycje zamknęłyby temat "konieczności" wpuszczania ałtkowej inwazji szybkich i wściekłych w te okolice ---- Ronda małe prawie zawsze powodują hamowanie więc należy ich unikać. W przypadku omawianego skrzyżowania nie ma żadnego powodu dla budowy ronda gdyż można ruch uspokoić światłami (nie zakorkować ! ). Do Adeli : sama nie masz pojęcia o temacie jeżeli podważasz celowość wyświetlania informacji o czasie zmiany świateł. ( przypominam : NIEZBEDNEGO do płynnej jazdy )--- Do Bugsa : jeżeli Szczyrk swoją prosperitę zamierza budować na masach osobników poSUVających do tego miasteczka nową drogą to powodzenia. Bedo sie cieszyć do czasu aż zaczno jescze mocniej odczuwać skutki motopatologii. -------
2023-04-04 19:44:15
Bugs: A na czym to Ryśku jak nie na turystyce (głównie zimowej) Szczyrk może budować swoją "prosperite"? Idento jest z Ustroniem/Wisłą/Brenną/Istebną/Koniakowem. A odnośnie ronda w Ustroniu to właśnie o taki skutek chyba by chodziło, nie zatrzymanie ruchu światłami, a jego spowolnienie rondem.
2023-04-04 20:03:22
RysiekK22: Oczywiście że Szczyrk powinien opierać się na turystyce ino że nie powinien wpuszczać ałtkowej inwazji lecz zatrzymać ją parkingiem / centrem przesiadkowym co najmniej poza swym centrum , a optymalnie na zjeździe z przyszłej drogi S1 w drogę lokalną skąd powinien dowozić ich bus.. no ale to ich problem. Analogicznie powinna już dziś postąpić Wisła , z tą różnicą że konieczność takiej zmiany polityki transportowej jest tu przesądzona gdyż DK81 jest skazana na bycie drogą bardziej lokalną i uspokojoną w odróżnieniu od przyszłej S1 ( czego burmistrz Wisły wciąż nie rozumi )--- a odnośnie skrzyżowań w Ustroniu to jeszcze raz : należy ruch spowalniać ale nie zaburzać płynności. Można to uczynić TYLKO sygnalizacją z sekundnikami, a nie można małymi rondami. ( a na głównym skrzyżowaniu czyli tym z Cieszyńską powinno być rondo ale wielkie z centrem przesiadkowym ). Czy teraz wszystko jasne ?
2023-04-05 09:21:16
Jędruś :/: Sygnalizacja wzbudzana to dobre rozwiązanie, sprawdza się przecież na sąsiednim skrzyżowaniu przynajmniej w odniesieniu do bezpieczeństwa pieszych. W moim odczuciu nie spowalnia ruchu samochodowego. Wielokrotnie spotkałem się z taką sytuacją, że dojeżdżając do tego skrzyżowania widziałem zbliżającego się pieszego. Zgodnie z przepisami musiałbym zwolnić, a nawet się zatrzymać, by pieszego przepuścić. Dzięki zielonemu światłu mogłem spokojnie przejechać przez skrzyżowanie. Problem jest jeden, by tymczasowe rozwiązanie nie stało się trwałym rozwiązaniem, a przebudowa całej drogi była priorytetem dla zarządcy. I o to pan burmistrz niech walczy.
2023-04-05 22:51:43
Jakkolwiek Żywy : Biedny pan Bujok, człowiek o złotym sercu, boi się po prostu, że mu turyści w liczbie dwóch samochodów na godzinę mniej dojadą i nie będzie komu rozwodnionej miodonki i 10 razy przepłaconej zwyczajnej z grilla kupić. Życie i zdrowie ustroniaków to w istocie przy tym betka. Panie Bujok, do Wisły można jeszcze na przykład przez salmopol dojechać. Może by od tamtej strony nieregulowane autostrady rozwijać?
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: