Próbny egzamin ósmoklasisty - sprawdziliście swoją wiedzę?
Po raz pierwszy po reformie szkolnictwa egzamin ósmoklasisty został przeprowadzony w roku szkolnym 2018/2019. Jest to egzamin obowiązkowy, chociaż nie określono minimalnego wyniku (w przeciwieństwie do matur), który powinien zostać przez ucznia uzyskany. Oznacza to, że egzaminu nie można nie zdać, jednak jego wynik ma znaczenie podczas rekrutacji do szkół średnich. Egzamin jest przeprowadzany w formie pisemnej, na arkuszach, podczas oficjalnych egzaminów, zaplanowanych na kwiecień. W skład egzaminu wchodzą arkusze z: języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego (do wyboru egzamin z języka angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, rosyjskiego, ukraińskiego lub włoskiego). Co ciekawe w 2022 roku egzamin będzie składał się z czterech części- do wymienionych wcześniej dodany zostanie jeden przedmiot do wyboru (uczeń może wybierać pomiędzy biologią, chemią, fizyką, geografią lub historią).
- W arkuszu egzaminacyjnym z każdego przedmiotu znajdą się zarówno zadania zamknięte (tj. takie, w których uczeń wybiera jedną odpowiedź z kilku podanych), jak i zadania otwarte (tj. takie, w których uczeń samodzielnie formułuje odpowiedź). Przykładowe zadania wraz z rozwiązaniami można znaleźć w informatorach o egzaminie ósmoklasisty z poszczególnych przedmiotów – wyjaśnia Centralna Komisja Egzaminacyjna.
Na stronie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej już teraz dostępne są arkusze egzaminacyjne z języka polskiego i matematyki (dostępne są również wersje dla osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną, niesłyszących, słabo słyszących, niewidzących i niedowidzących). Jutro (01.04.2020) pojawi się arkusz z języka obcego nowożytnego. Online dostępny jest arkusz egzaminacyjny, zeszyt rozwiązań, zasady oceniania rozwiązania zadań i karty odpowiedzi. Uczniowie mogą zapoznać się z wszystkimi elementami, sprawdzić swoją wiedzę i zrozumieć, w jaki sposób mają być konstruowane odpowiedzi.
W tym roku podczas egzaminów próbnych uczniowie zmierzyli się m.in. z twórczością Adama Mickiewicza i Aleksandra Fredry. Na podstawie tekstu Agnieszki Krzemińskiej odpowiadali na pytania o funkcji murów. Musieli popisać się podstawową wiedzą o teatrze i napisać ogłoszenie. W przypadku matematyki uczniowie zmierzyli się z obwodami, potęgami, czy polem figur płaskich i przestrzennych.
JŚ
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.