Pieniądze na Promocję i Turystykę dla Wisły
Komitet Sterujący dla Funduszu Mikroprojektów programu Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III A Czechy- Polska w Euroregionie Śląsk Cieszyński przyznał dofinansowanie dla projektów złożonych przez Urząd Miejski w Wiśle. Zostały przygotowane dwa projekty „Transgranicznej współpracy Wisły i gmin Jabłonkowskich” i „Ponadgraniczna akcja promocji Euroregionu” oba otrzymały dofinansowanie. Dzięki projektom powstanie m.in.: sieć tablic informacyjno-turystycznych w 6 dolinach miasta, pilotażowa sieć infokiosków (z dostępem przez 24 h połączonych z siecią internet), a także foldery promocyjno-turystyczne, study tour dla branży turystycznej. Ważnym elementem obu projektów są działania promocyjne poprzez gazety, radio, internet oraz billbordy. Udział finansowy gminy wyniesie 15%. Oba projekty zostały przygotowane przez referat Promocji Turystyki i Sportu UM w Wiśle, utworzony 1 stycznia br.
Transgranicza Współpraca Informacji i Sektora Turystycznego miasta Wisły i Stowarzyszenia gmin Jabłonkowskich
Projekt zakłada ujednolicenie systemu informacji turystycznej, stwarzając przesłanki do lepszego poznania miejscowości Euroregionu poprzez szersze uczestnictwo w imprezach kulturalnych oraz częstsze korzystanie z oferty turystycznej. Zaangażowane w projekt będą Urząd Miasta Wisły i Stowarzyszenie Gmin Jabłonkowskich, oraz organizacje i podmioty gospodarcze z branży turystycznej.
Cele projektu:
1. Stworzenie i ujednolicenie systemu informacji turystycznej pogranicza poprzez zbieżny system map i tablic informacyjnych,
2. System Infokiosków ma być pierwszym elementem (pilotażowym) szerszego i większego w regionie systemu informacji turystycznej, po obu stronach granicy.
3. Wprowadzenie innowacyjnego po polskiej stronie Euroregionu systemu informacji elektronicznej – infokiosków,
4. Poszerzenie i doprecyzowanie wymiany informacji o ofercie kulturalno – rozrywkowej obu miasta za pomocą plakatów
5. Wymiana doświadczeń pomiędzy pracownikami zarządzającymi rozwojem turystyki w Wiśle i na terenie Stowarzyszenia gmin Jabłonkowskich
6. Stworzenie impulsów do wzrostu ruchu turystycznego w Beskidach a tym samym rozwoju sektora turystycznego
Ponadgraniczna akcja promocji Euroregionu
Projekt dotyczy działań promocyjnych terenu pogranicza polsko – czeskiego a przede wszystkim miast sąsiednich: Wisły i Jabłonkowa, początkuje tym samym nie wykorzystane dotąd możliwości promocji miast i Beskidów. Pomysł wspólnego działania partnerów po obu stronach granicy jest pierwszym krokiem, który ma zapoczątkować dalszą współpracę pomiędzy miastami na polu turystyki i promocji ponadregionalnej.
W ramach wniosku zostaną wydane katalogi promocyjne Wisły i Jabłonkowa jako miasta partnerskiego, współdziałającego na rzecz kompleksowej promocji pogranicza polsko – czeskiego. Informacje zostaną opracowane w języku polskim, czeskim oraz angielskim, niemieckim i rosyjskim. W czasie trwania projektu zostanie przeprowadzona kampania billbordowa. Na terenie śląskich miast, zostaną wykonanych i rozmieszczonych 10 billbordów reklamowych. Z terenu województwa śląskiego co roku przyjeżdża w Beskidy najwięcej turystów. Główne elementy projektu będą wspierać działania promocyjne w gazetach oraz internecie.
Efektem projektów będzie szeroka promocja regionu, która w rezultacie przyniesie wzrost zainteresowania Beskidami i zwiększy ruchu turystyczny na pograniczu.
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.