Gminy zarzucają sieć
Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach, która jest jednym z partnerów konsorcjum projektu SIECI, zachęca do współpracy. W pierwszym roku dokonano analizy wstępnej oraz pogłębionej sektora turystyki w gminach skupionych w „Beskidzkiej Piątce" (Brenna, Istebna, Szczyrk, Ustroń i Wisła). Animator rozwoju gospodarczego odbył ponad 90 wizyt. Na przełomie 2005/ 2006 roku odbyły się warsztaty z udziałem przeszło 80 właścicieli pensjonatów, domów wczasowych, gospodarstw agroturystycznych, biur podróży, wyciągów narciarskich, restauratorów. W efekcie zostały określone wspólne potrzeby inwestycyjne, w tym rozbudowa szlaków turystycznych łączących gminy, tworzenie turystycznych pakietów pobytowych i informacyjnej bazy internetowej.
Działania te mają na celu sprostanie coraz większej konkurencji. - Musimy stać się jeszcze bardziej widoczni na arenie międzynarodowej. Musimy prezentować nasze oferty tak, aby stać się atrakcyjniejszym obszarem dla polskich i zagranicznych turystów - zauważa Władysław Heller, animator rozwoju gospodarczego w Beskidach.
Pod koniec maja, a konkretnie 29 V w Hotelu „Skalnica" w Wiśle i 30 V w Hotelu „Magnolia" w Ustroniu, odbędą się spotkania informacyjne (program poniżej). Przygotowany został cały cykl poświęcony m. in. jakości obsługi klientów, budowie marki i opracowaniu pakietów turystycznych oraz pokazaniu podobnych inicjatyw podejmowanych w krajach Europy Zachodniej.
INNI POTRAFILI, MY TEŻ!
29. maja 2006r. Wisła, hotel Skalnica, ul. Górnośląska 42
30 maja 2006 r., Ustroń, hotel Magnolia, ul. Szpitalna 15
9:45 Powitanie uczestników: dr Krzysztof Wilgus; Wiceprezes RIG w Katowicach
10:10 Przedstawienie raportu o stanie obecnym w sektorze turystyki w Beskidzkiej Piątce oraz wyników 50 spotkań indywidualnych; Lubomira Trojan
10:40 Dyskusja:
- Czy posiadane w Beskidach atuty są wystarczające by przyciągnąć wymaganą ilość turystów?
- Czy można w Beskidach budować coś niecodziennego, co stanowiłoby dla turystów atrakcję przez cały rok i spowodowało, że chcieliby tu przyjeżdżać niezależnie od sezonu?
- Z usługami jakiej kategorii cenowej i jakościowej chcemy być kojarzeni, przede wszystkim czy stawiać na turystyk; i rekreację masową czy droższe usługi turystyczne wysokiej jakości?
11:20 Przerwa
11:30 Jak wspólnie budować turystyczną markę i pakiety turystyczne na przykładzie sieci współpracy we Włoszech; Elena Micheletti, ekspert Corintea.
12:10 Dyskusja z udziałem eksperta
13.00 Poczęstunek i zakończenie
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.