Cieszyn: reklama wyborcza a uchwała krajobrazowa
Uchwała Krajobrazowa weszła w życie w grudniu 2019 roku, jest to dokument określający zasady i warunki sytuowania szyldów, reklam czy materiałów reklamowych. Chociaż w większości przypadków reklamodawcy mają czas na dostosowanie się do nowych wytycznych, wszystkie nowe reklamy, szyldy itp. muszą już być zgodne z wytycznymi zawartymi w Uchwale. Dotyczy to również materiałów wyborczych – na terenie Cieszyna obowiązują Cieszyna zasady i warunki sytuowania reklamy wyborczej. Jest to rodzaj reklamy obejmującej materiał wyborczy, referendalny, reklamę kandydatów lub organizacji, które reprezentują, sytuowane na potrzeby kampanii wyborczych – wyjaśnia Anna Syrokosz z Urzędu Miejskiego w Cieszynie. Jakie to zasady?:
- powierzchnia ekspozycyjna reklamy powinna mieścić się w przedziale 0,7-3m²
- dopuszcza się sytuowanie nie więcej niż siedmiu osobnych powierzchni ekspozycyjnych, sytuowanych stycznie względem siebie.
- nakazuje się wykonanie powierzchni ekspozycyjnej reklamy wyborczej z materiałów zapewniających możliwość recyklingu lub biodegradacji, takich jak: papier, tektura, polichlorek winylu, polimery biodegradowalne
- W zakresie konstrukcji reklamy wyborczej w formie wolnostojącej ogranicza się materiały elementów konstrukcyjnych do materiałów zapewniających możliwość recyklingu lub biodegradacji, takich jak: metal, drewno.
Dodatkowo obowiązuje zakaz:
- przesłaniania okien (z wyłączeniem witryn)
- przesłaniania elementów nieprzeźroczystych witryn meblowych
- sytuowania na budynkach ujętych w Gminnej Ewidencji zabytków lub w rejestrze zabytków (adresy tych obiektów można sprawdzić na stronie Cieszyna lub w Systemie informacji przestrzennej miasta Cieszyna, zakładka „zabytki”)
- sytuowania na drzewach
Reklamy wyborcze w przestrzeni miejskiej mogą być obecne, jednak muszą zostać odpowiednio rozmieszczone. Działania maja na celu uatrakcyjnienie przestrzeni miasta i ograniczenie problemu „zaśmiecania” zbyt dużą ilością materiałów promocyjnych. Część reklam musi więc zostać ograniczona, część jednak może również wzbogacać wizerunek danych miejsc - Niezależnie od powyższych zasad dla celów reklamy wyborczej można wykorzystać istniejące nośniki reklamowe (np. istniejące bilbordy) – uzupełnia Syrokosz.
JŚ/mat.pras.
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.