Cieszyn: Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem
Burmistrz Cieszyna Ryszard Macura zapewnia, iż prace przy budowie Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego w Cieszynie przebiegają tak, jak powinny - zgodnie z harmonogramem. Miasto pozostaje w stałym kontakcie z wykonawcą nowego dworca.
Przypomnijmy, iż prace budowlane rozpoczęły się od wyburzenia parterowej części budynku dawnego dworca kolejowego. Po zakończeniu prac związanych z wykonywaniem nowych fundamentów, przystąpiono do wykonania podłoży pod posadzki nowego budynku dworca. Jak informuje magistrat zrealizowano także rozbiórki ścian i drewnianych stropów wewnątrz dwukondygnacyjnej części budynku dawnego dworca. W ich miejsce powstały, nad parterem i pierwszym piętrem, nowe stropy żelbetowe oraz ściany wg nowego układu funkcjonalnego.
Na terenie, gdzie powstanie plac przesiadkowy - perony autobusowe, rozebrana została dotychczasowa nawierzchnia z płyt betonowych, a następnie wybudowana została sieć kanalizacji deszczowej oraz zakończono wykonywanie stóp fundamentowych pod konstrukcję wiaty przystankowej. Równocześnie z powyższymi pracami wykonywane były i są nadal roboty związane z budową lub przebudową infrastruktury podziemnej, tj.: przebudową sieci gazowej i teletechnicznych, budową wodociągu, wykonaniem sieci elektrycznej do zasilania nowego oświetlenia ulicznego oraz budową nowej kanalizacji deszczowej. W ramach prac związanych z przebudową skrzyżowania ul. Bobreckiej z ul. Hajduka na skrzyżowanie typu „rondo”, wykonano dotychczas korytowanie podłoża oraz podbudowę z kruszywa. Ponadto po stronie zachodniej budynku dworca wykonano częściowo ścieżkę pieszo rowerową (w ciągu ul. Czarny Chodnik), a także nową nawierzchnię chodnika biegnącego wzdłuż muru (ogrodzenia) zakonu Bonifratrów – informuje Arkadiusz Smoczyński, Naczelnik Wydziału Zamówień Publicznych, Inwestycji i Funduszy Zewnętrznych Urzędu Miejskiego w Cieszynie.
W zeszłym tygodniu Burmistrz Cieszyna poinformował również o podpisaniu umowy z wykonawcą na realizację, dofinansowanego z funduszy krajowych, projektu budowy Hajduka Wschodniej (odcinak ulicy Hajduka, który biegnie pod wiaduktem i kończy się na styku ulic Korfantego i Bielskiej). Przewidujemy, że nie będziemy całkowicie wyłączali ruchu na styku tych ulic. Przy budowie części ronda przy ul. Korfantego, tą część ulicy będzie obsługiwać ulica Bielska. Przy budowie ronda przy ulicy Bielskiej pojazdy będą mogły poruszać się ulicą Korfantego. Myślę, że usprawni to i poprawi bezpieczeństwo na tym odcinku. Styk tych ulic jest dość niebezpieczny. Najważniejszą zaletą tego rozwiązania będzie rozładowanie korków z którymi mieliśmy do czynienia w przypadku skrzyżowania ulicy Korfantego z ulicą Bobrecką – mówił na konferencji prasowej Burmistrz.
MSZ
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.




Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
