W Cieszynie o uczniach ze specjalnymi potrzebami. "Chcemy zwrócić uwagę na rolę rodziców"
W konferencji uczestniczyli nie tylko wykładowcy i nauczyciele, zajmujący się kształceniem dzieci o specjalnych potrzebach, ale także ich rodzice - wydarzenie zamykał panel dyskusyjny z opiekunami uczniów skoczowskiego ZSS. - Chcemy zwrócić uwagę na niezwykle istotną rolę rodziców w edukacji uczniów o specjalnych potrzebach - mówi nam Krzysztof Kusiński, dyrektor szkoły. - Oni są skarbnicą wiedzy na temat naszych uczniów. Oczywiście pracując z nimi w ciągu roku, otrzymujemy określone i oczywiście niezbędne informacje w formie opinii, bądź orzeczeń wydawane przez Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne, jednakże ta codzienna wiedza odnośnie funkcjonowania dziecka pozyskana właśnie od rodziców dopełnia te informacje dając szansę na optymalny rozwój i edukację. Szkoła i rodzic to nie tylko partnerzy, to przede wszystkim najwięksi sprzymierzeńcy szeroko rozumianej edukacji dzieci i młodzieży. Dobrym pomysłem byłyby regularne spotkania z rodzicami, aby ich wysłuchać. Pani psycholog Beata Mist-Szkarłat celnie zauważyła, że szeroko pojęta współpraca to optymalna szansa na rozwój, edukację i wychowanie - dodaje.
Jak wspominaliśmy na wstępie, Zespół Szkół Specjalnych w Skoczowie podpisał dziś dwa porozumienia. Pierwsze z nich dotyczyło współpracy z cieszyńskim wydziałem Uniwersytetu Śląskiego. - Prof. Zenon Gajdzica mówił dziś o określonych standardach przygotowania kadr pedagogicznych, zwłaszcza tych pracujących w szkołach specjalnych. My właśnie jesteśmy odpowiednim do tego miejscem. Przyszli nauczyciele i nauczycielki mogą u nas zobaczyć, jak wygląda codzienna praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych". Poszerzyć swoją wiedzę i doświadczenie o nowe treści, metody, czy też formy pracy - wyjaśnia jego założenia Kusiński.
Drugie z kolei zawarte zostało z gminą Brenna. - Dotyczy ono wsparcia nauczycieli pracujących z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na terenie gminy Brenna zarówno w szkołach, jak i przedszkolach. Działania te mają na celu dzielenie się doświadczeniem, praktyczną i teoretyczną wiedzą, dzięki czemu wzajemnie będziemy podnosić nasze kompetencje i umiejętności. Z kolei naszej szkole daje to możliwość zaprezentowania się w inicjatywach gminnych - na plenerach integracyjnych i innych wydarzeniach lokalnych, w których pokazywać dokonania naszych uczniów. Cel jest jasny – współpracując wzmacniamy się wzajemnie przy jednoczesnym ukazaniu szkoły jako miejsca optymalnego rozwoju dzieci z SPE - podkreśla dyrektor skoczowskiej szkoły.
KR
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.