Nauka nie idzie w las...
Było o co walczyć, bo nagrody były bardzo atrakcyjne i wartościowe, a do tego dla zwycięzców konkursu była to okazja do pierwszych zawodowych kontaktów z firmami, które mogą w przyszłości stać się ich pracodawcami. Warunek konkursu był taki, że te osoby, które w fazie projektu zwyciężyły, muszą zrobić część praktyczną. Udział brały trzy szkoły, z każdej z nich dwa lub trzy zespoły. Oprócz gospodarzy konkursu, Zespołu Szkół Technicznych w Cieszynie, udział w konkursie brały Zespół Szkół Mechaniczno-Elektrycznych w Żywcu oraz Zespół Szkół Elektrycznych i Mechanicznych w Bielsku-Białej.
- Konkurs w takiej formie organizowany jest po raz pierwszy. Pomysł narodził się w zeszłym roku z inicjatywy koła SEP, czyli Stowarzyszenia Elektryków Polskich, które działa w naszej szkole wśród uczniów, głównie elektryków, elektroników, mechatroników. Pomysł polega na tym, że firmy, które zaproszone są do współpracy, podały tematy, które uczniowie mieli do wykonania. Później te wykonane przez uczniów modele będą wykorzystywane w firmie, będą miały praktyczne zastosowanie. Uczniowie nie zrobili ich dla idei, tylko będą wykorzystane - mówi Bożena Cholewa, dyrektor szkoły dodając, że na przygotowanie projektów i działających modeli uczniowie mieli niecały rok, od września. Przyznają, że choć poświęcili na to też sporo wolnego czasu, to dużo robili podczas praktyk, pod okiem nauczycieli.
- Udział w konkursie zaproponowała nam nauczycielka, bo w poprzednich latach też jeździliśmy na różne konkursy. Zwiedziliśmy zakład, zrozumieliśmy, o co chodzi i zabraliśmy się do pracy – mówią uczniowie ZST przyznając, że już teraz myślą o przyszłości. - Może w przyszłości ktoś zauważy, że już w szkole staraliśmy się coś zrobić i będziemy mieć większą szansę na znalezienie jakiejś pracy – dodają rozsądnie Sławomir Kuś i Paweł Kuboszek, którzy pod okiem mgr Inż. Doroty Spandel zaprojektowali i skonstruowali zawieszki do malowania detali produkcyjnych w celu usprawnienia pracy na linii malowania w GE Power Controls. Drugi zespół z cieszyńskiej szkoły, który zdobył nagrodę w konkursie, tworzyli Kamil Sikora i Grzegorz Plinta pod okiem mgr Inż. Grzegorza Grzędy, którzy zaprojektowali skuteczne urządzenie do kontroli świecenia lamp typu LED, np. lampy STOP stosowanej w samochodach.
(indi)
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.