Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Kto poprowadzi cieszyńskie Muzeum Drukarstwa?

Informowaliśmy o modernizacji cieszyńskiego Muzeum Drukarstwa, teraz nadszedł czas na wyłonienie podmiotu, który go poprowadzi. O tym, kto będzie upamiętniał cieszyńskie tradycje drukarskie, zadecyduje konkurs ofert. 

Miasto Cieszyn na prowadzenie Muzeum Drukarstwa przeznacza 120 tysięcy złotych, jednak organizacja, która zgłosi się do tego zadania, będzie musiała dołożyć z własnej kieszeni - wysokość dotacji nie może przekroczyć 90% ogólnych kosztów realizacji zadania, Zleceniobiorca zapewnia pokrycie minimum 10% ogólnych kosztów realizacji zadania ze środków finansowych własnych, środków pieniężnych od odbiorców oraz wkładu własnego niefinansowego (osobowego), przy czym minimum 5% ogólnych kosztów realizacji zadania powinno zostać pokryte z wkładu finansowego – wyjaśnia cieszyński magistrat.

Kto może się zgłosić do prowadzenia Muzeum Drukarstwa w Cieszynie? Głównie podmioty, które prowadzą statutową działalność, w którą Muzeum Drukarstwa się wpisuje. Gmina Cieszyn udostępni wybranemu podmiotowi obiekt nieodpłatnie. Koszty eksploatacyjne związane z obsługą obiektu będą ponoszone przez wybrany w konkursie podmiot.

Zainteresowane organizacje mogą zgłaszać się do 8 marca 2021 roku, a do 31 marca ma zostać wyłoniony nowy prowadzący.

Muzeum Drukarstwa w Cieszynie powstało w 1996 roku. W swoich zbiorach posiada m.in. maszynę typograficzną z zestawem czcionek, prasy dociskowe, czy urządzenia introligatorskie. Obiekt ma upamiętniać cieszyńskie tradycje drukarskie. Muzeum znajduje się na Szlaku Zabytków Techniki.

źródło: ox.pl
dodał:

Komentarze

5
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2021-02-12 14:10:02
tom lem: ... zawsze myślałem , że Muzeum Drukarstwa w Cieszynie to prywatna inicjatywa "zapaleńców" a tu się okazuje, że magistrat dotując modernizację uzurpuje sobie prawo do wyboru innego "podmiotu". Tak na marginesie, gdy "wyjaśnia cieszyński magistrat", to kto stoi personalnie (osobowo) za tym bełkotem ;-)
2021-02-12 16:50:16
gocha72: O co zaś chodzi? Przecież Muzeum Drukarstwa stworzył Pan Piotr Franek i inni pasjonaci, miasto miało im pomóc remontując budynek muzeum. A teraz okazuje się że po remoncie nie zwraca tego pasjonatom tylko ogłasza przetarg na prowadzenie muzeum??!!! Może ,,burmistrzyni" chce zainstalować kolejnego radnego ze swojego klubu na etat ala pan Bielski w Domu Narodowym???? Wstyd....ale zdziwiona nie jestem.
2021-02-12 16:58:07
gocha72: Przepraszam pomyliłam imię,oczywiście Pan Karol Franek-zasłużony drukarz i działacz macierzy.
2021-04-09 16:39:11
Ruch: Trzeba tez byc swiadomym, ze niestety lata uciekaja i wiekszosc tych wspanialych pasjonatow stowarzyszonych w muzeum drukarstwa ma dzis ponad 80 lat. To prawda, ze zgromadzili, naprawiali, dbali, promowali, rozbudowali... doprowadzili do swietnosci to miejsce. Po 25 latach spolecznej dzialalnosci doczekali sie wreszcie Wladz Miasta, sklonnych wesprzec ich trud i przekazac Muzeum Drukarstwa caly budynek, wyrenontowac .... no wlasnie.... i problem w tym co teraz? Bo po remoncie to juz bedzie prawdziwa instytucja a nie korytarz z wejsciem od Glebokiej. Juz nie wystarcza pasjonaci z wyznaczonymi dyzurami, oplacajacy rachunki z wlasnej emerytury... dzis potrzeba ok 6 etetow!.. Celem stowarzyszenia bylo doprowarzenie do powstania Muzeum Drukarstwa, wdrozenie planow, rozbudowanie dzialalnosci i jej rozpropagowanie, zadbanie o urzadzenia, doprowadzenie ich do dzialalnosci... wyremontowania pomieszczen... Stowarzyszenie te i wiele innych celow osiagnelo!!! Ponadto ci wszyscy starsi panowie na czele z Karolem Frankiem, nadal oplacaja koszty pradu, ogrzewania... z wlasnej kieszeni nie majac wplywow od rozpoczecia remontu! Stowarzyszenie nie ubiega sie o dalsze prowadzenie MD poniewaz jego czlonkowie sa swiadomi, ze nie sa w stanie dalej utrzymywac wlasnymi emeryturami tej jednostki. Poza tym czlonkowie nie maja juz tej energii, ktora posiadali 20 lat temu i nawet tej sprzed remontu. Pozostaje wiec zyczyc Pani Burmistrz powodzenia w podjeciu ostatecznej decyzji... no i w podsumowaniu zwrocic tez uwage na stwierdzenie p. Burmistrz, iz „sytuacja jest sprzyjajaca”.... chyba dla Miasta, bo na pewno nie dla czlonkow stow., ktorzy NADAL pokrywaja wszystkie koszty utrzymania budynku (wlacznie z karami jakie naklada firma ochrony za nieudostepnienie przez Miasto pomieszczen w celu zdjecia urzadzen alarmowych) - te wszystkie koszty czlonkowie oplacaja z emerytury... tak wiec sprzyjajaca ta sytuacja dla nich nie jest, Pani Burmistrz...
2021-04-09 16:39:13
Ruch: Trzeba tez byc swiadomym, ze niestety lata uciekaja i wiekszosc tych wspanialych pasjonatow stowarzyszonych w muzeum drukarstwa ma dzis ponad 80 lat. To prawda, ze zgromadzili, naprawiali, dbali, promowali, rozbudowali... doprowadzili do swietnosci to miejsce. Po 25 latach spolecznej dzialalnosci doczekali sie wreszcie Wladz Miasta, sklonnych wesprzec ich trud i przekazac Muzeum Drukarstwa caly budynek, wyrenontowac .... no wlasnie.... i problem w tym co teraz? Bo po remoncie to juz bedzie prawdziwa instytucja a nie korytarz z wejsciem od Glebokiej. Juz nie wystarcza pasjonaci z wyznaczonymi dyzurami, oplacajacy rachunki z wlasnej emerytury... dzis potrzeba ok 6 etetow!.. Celem stowarzyszenia bylo doprowarzenie do powstania Muzeum Drukarstwa, wdrozenie planow, rozbudowanie dzialalnosci i jej rozpropagowanie, zadbanie o urzadzenia, doprowadzenie ich do dzialalnosci... wyremontowania pomieszczen... Stowarzyszenie te i wiele innych celow osiagnelo!!! Ponadto ci wszyscy starsi panowie na czele z Karolem Frankiem, nadal oplacaja koszty pradu, ogrzewania... z wlasnej kieszeni nie majac wplywow od rozpoczecia remontu! Stowarzyszenie nie ubiega sie o dalsze prowadzenie MD poniewaz jego czlonkowie sa swiadomi, ze nie sa w stanie dalej utrzymywac wlasnymi emeryturami tej jednostki. Poza tym czlonkowie nie maja juz tej energii, ktora posiadali 20 lat temu i nawet tej sprzed remontu. Pozostaje wiec zyczyc Pani Burmistrz powodzenia w podjeciu ostatecznej decyzji... no i w podsumowaniu zwrocic tez uwage na stwierdzenie p. Burmistrz, iz „sytuacja jest sprzyjajaca”.... chyba dla Miasta, bo na pewno nie dla czlonkow stow., ktorzy NADAL pokrywaja wszystkie koszty utrzymania budynku (wlacznie z karami jakie naklada firma ochrony za nieudostepnienie przez Miasto pomieszczen w celu zdjecia urzadzen alarmowych) - te wszystkie koszty czlonkowie oplacaja z emerytury... tak wiec sprzyjajaca ta sytuacja dla nich nie jest, Pani Burmistrz...
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: