Ile miejsca zajmują reklamy w Cieszynie?
Akcja, polegająca na zasłanianiu reklam, ma na celu uzmysłowienie mieszkańcom miasta, ile przestrzeni aktualnie zajmują powierzchnie reklamowe. W przypadku, gdy określony banner znajduje się gdzieś od dawna, zwyczajnie przestajemy zwracać na niego uwagę. Zasłonięcie reklam ma wzbudzić zainteresowanie przechodniów i pokazać, jak dużą powierzchnię zajmują — Jest ich tak dużo, że przechodzimy lub przejeżdżamy obok, nie zwracając na nie uwagi, nie uświadamiając sobie, ile ich jest. Ani też nie zwracamy uwagi na ich treść. Nadmiar kolorów i bodźców wizualnych wpływa na nasze zmęczenie i na rozproszenie uwagi kierowców – wyjaśniają osoby odpowiedzialne za uchwałę krajobrazową.
Podczas etapu konsultacji społecznych została przygotowana wizualizacja, na której powierzchnie reklamowe zostały zamalowane żółtym kolorem. Już w tym momencie twórcy uchwały starali się zwrócić uwagę na to, jak dużo miejsca zajmują materiały reklamowe. Aktualnie efekty wizualizacji zostały przeniesione do realnego świata. Jak się okazuje, przedstawiciele Urzędu Miejskiego pomyśleli również o ekologii — Do przesłonięcia istniejących reklam zostały wykorzystane zużyte, niepotrzebne już bannery (głównie wyborcze i okolicznościowe). Bannery są tanią i szybką formą reklamy, stąd ich duża ilość w przestrzeni. Przy okazji chcemy zwrócić uwagę na aspekt ekologiczny – ile produkuje się śmieci, a jest to materiał trudny do recyclingu i do przetworzenia – wyjaśniają przedstawiciele Urzędu Miejskiego w Cieszynie.
Na zdjęciach płot targowiska przy ulicy Katowickiej przed i po zasłonięciu reklam.
JŚ
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.