Hydrobudowa zamiast PRInż-u
4.11.2005 0:00
Jest duża szansa, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie będzie musiała ogłaszać nowego przetargu na budowę obwodnicy Skoczowa, stanowiącej jeden z czterech fragmentów przyszłej drogi ekspresowej S1 z Cieszyna do Bielska-Białej. Groźba taka pojawiła się w momencie, gdy główny wykonawca - Holding PRInż SA - popadł w poważne tarapaty finansowe.
Przypomnijmy, że przetarg na budowę obwodnicy trytonowego grodu wygrało konsorcjum firm: Holding PRInż SA/Hydrobudowa-6 SA. Zgodnie z pierwotnym planem nowa droga powinna być gotowa już w tym roku. Niestety, roboty przeciągały się, a na dodatek okazało się, że Holding PRInż SA tonie w długach i do sądu trafił wniosek o jego upadłość. GDDKiA stanęła przed koniecznością rozpisania nowego przetargu (co znacznie opóźniłoby termin oddania czteropasmówki do użytku), zaproponowała firmom, by odwróciły udziały w konsorcjum tak, by większość zyskała Hydrobudowa-6 i to ona dokończyła pracę.
- Nieoficjalnie wiemy, że nasza propozycja została zaakceptowana. PRInż porozumiał się z Hydrobudową-6, a projekt zmiany lidera konsorcjum złożono już do akceptacji w Ministerstwie Infrastruktury. Nie mamy jeszcze oficjalnej decyzji ministra, ale zakładam, że zgodzi się na tę zmianę i inwestycję dokończy Hydrobudowa - mówi Andrzej Maciejewski, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie
Przypomnijmy, że przetarg na budowę obwodnicy trytonowego grodu wygrało konsorcjum firm: Holding PRInż SA/Hydrobudowa-6 SA. Zgodnie z pierwotnym planem nowa droga powinna być gotowa już w tym roku. Niestety, roboty przeciągały się, a na dodatek okazało się, że Holding PRInż SA tonie w długach i do sądu trafił wniosek o jego upadłość. GDDKiA stanęła przed koniecznością rozpisania nowego przetargu (co znacznie opóźniłoby termin oddania czteropasmówki do użytku), zaproponowała firmom, by odwróciły udziały w konsorcjum tak, by większość zyskała Hydrobudowa-6 i to ona dokończyła pracę.
- Nieoficjalnie wiemy, że nasza propozycja została zaakceptowana. PRInż porozumiał się z Hydrobudową-6, a projekt zmiany lidera konsorcjum złożono już do akceptacji w Ministerstwie Infrastruktury. Nie mamy jeszcze oficjalnej decyzji ministra, ale zakładam, że zgodzi się na tę zmianę i inwestycję dokończy Hydrobudowa - mówi Andrzej Maciejewski, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie
Komentarze
0
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów.
Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz
regulamin
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
![](/files/ox-news.png)
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: