Co z transportem w regionie?
- W ostatnich latach obserwujemy intensywny rozwój turystyki w tym regionie, cieszącym się największym zainteresowaniem wśród mieszkańców Śląska. Powstają i są planowane kolejne inwestycje, które spowodują rozwój ruchu turystycznego w Beskidach. Największą barierą rozwoju są z pewnością utrudnienia komunikacyjne, które odczuwalne są od wielu lat - uważa radny Molin.
Jak dodaje, w okresach wakacyjnych czy w czasie ferii, kiedy zwiększony jest ruch samochodowy w stronę naszego regionu turystycznego, drogi z Katowic i innych części kraju są bardzo obciążone. Dlatego też zaznacza, że trzeba opracować koncepcję rozwoju nie tylko dróg i autostrad, ale także połączeń kolejowych.
- Województwo Śląskie jest organizatorem kolejowych przewozów wojewódzkich. W ramach podpisanej z operatorem "Koleje Śląskie" umowy w chwili obecnej uruchamianych jest w dni robocze 6 par pociągów relacji Katowice - Wisła Głębce. Ze względu na większe zapotrzebowanie ze strony pasażerów w dni wolne od pracy uruchamianych jest do Wisły 8 par pociągów, w tym jedna z i do Częstochowy, dwie z i do Gliwic (przy czym jedna przez Katowice, a jedna przez Rybnik) - w odpowiedzi na interpelację pisze Michał Woś, członek zarządu województwa.
Jak dodaje, na lata 2020-2022 zaplanowano budowę tzw. Pętli Wiślańskiej (linii Bronów - Wisła Głębce przez Skoczów, Goleszów i Cieszyn). Po jej zakończeniu, w dni robocze planowane jest zwiększenie o 25% ilości uruchamianych pociągów. Także w dni wolne od pracy będzie kursowało do 10 par dodatkowych pociągów.
W kwestii rozbudowy dróg Michał Woś zaznacza, że głównym problemem są wysokie koszty ze względu na górzyste ukształtowanie terenu. Niemniej jednak analizy możliwości trwają.
- Mając na uwadze turystyczny charakter regionu Beskidu Śląskiego i wynikające z tego problemy komunikacyjne, Województwo Śląskie w miarę posiadanych środków finansowych stara się polepszyć stan istniejących dróg wojewódzkich w tym rejonie. W ostatnich latach 2017-2018 zrealizowano m.in. przebudowę drogi wojewódzkiej 941 wraz z budową chodnika i dwóch zatok autobusowych w Istebnej-Dzielec, remont drogi wojewódzkiej nr 942 wraz z odwodnieniem i wymianą chodników na odcinku Wisła Malinka, skrzyżowanie z drogą powiatową - Wisła Rondo przy CPN oraz remont nawierzchni drogi wojewódzkiej nr 943 od km. 3+858 do km 6+018 w Koniakowie - wylicza samorządowiec.
Jak dodaje, obecnie województwo realizuje budowę obwodnicy Buczkowic oraz remont drogi z Ustronia do Wisły. Łączny koszt tych inwestycji to ponad 160 mln zł.
Pełną treść interpelacji i dokumentu można znaleźć tutaj - LINK.
KR
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.