Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?

Co dalej z "Wiślanką"?

Serialu związanego z trasą kolejową na linii Bronów-Wisła ciąg dalszy. Wczoraj (12.02) otwarte zostały oferty od potencjalnych wykonawców. Co z nich wynika?

Na wstępie przypomnijmy, że samo zamówienie PKP PLK podzielono na trzy części. Roboty budowlane mają być realizowane: na odcinku Bronów - Wisła Głębce (dalej oznaczane jako I), Goleszów - Cieszyn (II) i na stacjach kolejowych położonych przy liniach (III). Dodajmy, że ostatnia część zakłada utworzenie przystanków nie tylko w Ustroniu-Poniwcu, ale także w Skoczowie, Cieszynie (przy Uniwersytecie Śląskim) i w Wiśle-Jaworniku. 

Kwoty na realizację poszczególnych części wynoszą 248 mln zł netto (I), 66 mln zł netto (II) oraz 37 mln zł netto (III). Łącznie: około 350 mln zł (bez VAT).

Z 14 ofert, które wpłynęły do PKP PLK, cztery zakładały realizację pierwszej części zamówienia. Ceny usług były zdecydowanie wyższe niż przewidywane koszty. Najniższa oferta opiewała na ok. 379,5 mln zł netto, a najwyższa na ponad 422 mln zł netto.

Podobnie wygląda sytuacja w przypadku drugiej części (linii Cieszyn - Goleszów). Osiem z 14. ofert dotyczyło tej inwestycji i wszystkie ceny podane przez potencjalnych wykonawców przekroczyły 66 mln zł netto, które widnieją w zamówieniu. Najniższa propozycja to 75 mln zł netto, a najwyższa - 141 mln zł netto.

Z (nomen omen) kolei trzy oferty, które dotyczyły ostatniej części zamówienia (wykonania prac na stacjach kolejowych), w większości mieściły się w przedstawionych kosztach. Najniższa oferta opiewa na kwotę 26 mln zł, a najwyższa- 37 mln zł.

Z czego wynikają tak wysokie ceny przedstawione przez wykonawców? Jak czytamy na portalu kolejcieszyn.pl- niestety w dalszym ciągu inwestycja, zwłaszcza na odcinku Goleszów - Cieszyn jest zagrożona. Wszystko z powodu stale zwiększających się kosztów materiałów i usług.

KR

źródło: ox.pl
dodał: Krzysztof Rojowski

Komentarze

2
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2019-02-14 23:48:10
doler: Jak widać po komentarzach a mamy ich tu aż 0 ....każdy jest zainteresowany transportem kolejowym w powiecie... Linia na wisle ok bo trzeba rozladowac ruch turystyczny, ale Cieszyn...to jakieś nieporozumienie. Przystanki pkp sa zlokalizowane na trasie poza centrum miast wsi. Nikomu sie nie chce zasuwac x km do stacji skoro 300-500 m dalej ma przystanek autobusowy.
2019-02-15 10:49:09
ciotka matylda: @doler, faktycznie komentarzy mało ale też powiedz mi co wynika z tej informacji o ofertach? Otwarto oferty i co dalej. Koszty ? Wiadomo,że muszą być! O tych kosztach to jednak mieli myśleć w momencie podjęcia decyzji o likwidacji linii! Teraz też o tym zapomnieli bo nie tak dawno kiedy ciągle toczy się bój o kolej,kolejarze likwidują przystanki. Jeśli chodzi o zasadność uruchamiania linii kolejowych to się z Tobą nie zgadzam. kolej przecież to nie tylko linie osobowe ale też transport towarów. Mam wrażenie,że to kolejny temat wyborczy. Powstanie ileś tam następnych komisji i na tym się skończy. My tylko potrafimy opowiedać i snuć plany zamiast działać. A pociągiem do Pragi to najlepiej z Bohumina! Czesi potrafili!
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: