Błędy we wnioskach składanych do ZUS
Pamiętajmy, że błędnie wypełniony formularz, wydłuża okres rozpatrzenia wniosku. - W wielu przypadkach są to podstawowe błędy, jak chociażby brak podpisu. Wydaje się, że to niby nic wielkiego, ale sprawia, że wniosek, zamiast do realizacji musi zostać uzupełniony i wszczynane jest postępowanie wyjaśniające. To wydłuża czas załatwienia sprawy jak chociażby wypłaty postojowego czy wydanie decyzji o zwolnieniu z opłacania składek. Dlatego bardzo prosimy naszych klientów, by przed wysłaniem wniosku, uważnie go przeczytali, sprawdzili, czy wszystkie dane są prawidłowo wpisane - informuje Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego i dodaje -- Wnioski z błędami wymagają postępowania wyjaśniającego. Musimy zadzwonić, napisać mail, skontaktować się z wnioskodawcą, co znacznie wydłuża procedowanie takiego wniosku.
Zanim złożymy wniosek do ZUS warto sprawdzić go ponownie, by wyeliminować ewentualne błędy. Jak się okazuje, najczęstszym błędem jaki popełniają przedsiębiorcy, to brak ich podpisu we wniosku. Oprócz tego występują błędy w numerze rachunku bankowego, wpisywanie stawki godzinowej zamiast miesięcznego wynagrodzenia bądź dopisywanie zbędnych informacji w różnych miejscach formularza.
red./mat.pras.
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.

Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
