Bez tablic przystankowych
Przeglądnęli projekty
Podstawowym zadaniem systemu SDIP jest dostarczenie pasażerom informacji o prognozowanym czasie odjazdu pojazdu obsługującego określoną linię z wybranego przystanku.
Informacja o czasie odjazdu jest przekazywana pasażerom i prezentowana za pomocą systemu tablic przystankowych LED lub LCD.
Rusłana Krzemińska, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowała, że Ministerstwo Infrastruktury dokonało przeglądu projektów planowanych do wdrożenia przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA, finansowanych z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności. - Efektem tych prac jest decyzja o zmianie sposobu zagospodarowania części środków zaplanowanych na ten cel. Zostaną one przeznaczone na realizację projektów PKP PLK, dzięki którym osiągnięte zostaną lepsze efekty dla rozwoju sieci kolejowej w Polsce – wyjaśniła.
Miliardy na kolej
Wycofane zostały te pomysły, których realizacja mogłaby wpłynąć na poniesienie niezasadnych kosztów, przy braku spodziewanych efektów. - Działania korygujące prowadzimy od grudnia ubiegłego roku. W ramach tych prac dokonujemy przeglądu wcześniej planowanych inwestycji. Pierwszym z efektów przeglądu była Towarowa Obwodnica Poznania, a kolejne dotyczą inwestycji zaplanowanych do finansowania z KPO, zadań przewidzianych w programie Kolej + oraz Krajowego Programu Kolejowego. Niestety, z uwagi na duże zaawansowanie, często na etapie budowalnym, nie udało się zatrzymać niektórych absurdalnych pod kątem transportowym, ekonomicznym i społecznym inwestycji w Programie Przystankowym, w ramach którego powstały bez żadnych analiz przystanki, z których nikt nie korzysta - powiedział wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak.
Ministerstwo jako przykład nieefektywnej inwestycji zrealizowanej przez poprzedników podaje przystanek Patrzyków na magistrali Warszawa – Poznań, na którym zatrzymało się 4 tys. pociągów, a skorzystały z niego zaledwie 23 osoby. - Ministerstwo Infrastruktury stawia i będzie stawiać bardzo duży nacisk na efektywne inwestowanie środków publicznych, generujących jak największy efekt dla pasażerów, przewoźników i konkurencyjności całego sektora transportu kolejowego – dodał wiceminister.
Łączna wartość unijnego wsparcia z KPO na kolej to przeszło 18 mld zł.
(ach)
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.