Wiadomości

Wkrótce w regionie

Kontakt24

wyświetleń: 10475komentarzy: 40

Zgromadzenie przeciw reformie edukacji

16-02-2017 19:15

W Cieszynie i okolicy zorganizowała się grupa rodziców, opiekunów i mieszkańców przeciwna reformie edukacji. Na 28 lutego zgłosili już w urzędzie zgromadzenie, które ma odbyć się na cieszyńskim rynku.
To kolejny protest na cieszyńskim rynku fot: arc.ox.pl To kolejny protest na cieszyńskim rynku fot: arc.ox.pl

To nie wszystko, jak informuje Natalia Kałuża,  wystosowano również  list do Burmistrza, Starosty oraz Radnych z prośbą o zainicjowanie debaty poświęconej m.in. skutkom wprowadzenia reformy w szkołach naszego powiatu (załącznik ).

Celem organizatorów jest zbieranie podpisów pod wnioskiem o przeprowadzenie ogólnopolskiego referendum (Pod wnioskiem mogą podpisywać się wszyscy obywatele polscy posiadający prawa wyborcze. Mogą to być rodzice, dziadkowie, znajomi, sąsiedzi i wszyscy, którym dobro polskiej edukacji jest szczególnie bliskie).

Pomysłodawcy zgromadzenia nie zgadzają się  ze zmianami w systemie edukacji proponowanymi przez rząd, uważając jest za szkodliwe i swoimi działaniami pragną im zapobiec lub przynajmniej zahamować. Reformę uważają za „eksperymenty na naszych  dzieciach”. 

Hasłem organizowanej manifestacji jest: NIE dla reformy! TAK dla referendum szkolnego! Rozpocznie się ona  28 lutego (wtorek) w godz. 14:00-16:00 na płycie rynku w Cieszynie kampanią informacyjną i zbiórką podpisów  - Zależy nam, aby w sumie – w całej Polsce- zebrać 500 tysięcy. Naszym głównym celem jest zebranie takiej liczby podpisów, aby posłom trudno było zagłosować przeciw referendum. Nasze podpisy mają wagę i politycy nie mogą ich zlekceważyć! - apelują organizatorzy. W godz. 16.00 – 16.40 odbędzie się  główna część zgromadzenia (manifestacja).

(red)

zródło: ox.pl
dodał: CR 16-02-2017 19:15
drukuj artykuł Widzisz błąd? Zgłoś go


Komentarze (40)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialność za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin.

CZŁONEK
16-02-2017 19:41
CZŁONEK
ludzie nie dajcie się wkręcić grupie ludzi którym stołki się palą !!! im nie chodzi o dobro dzieci. To się musi skończyć !! ta byle jakość w edukacji. Popatrzcie jakie poziom jest w gimnazjum !! to poziom 4 klasy z przed systemem . Taka jest prawda !!!! NIc się nie zmieni uczni jest tyle samo !! tylko wicedyrektorzy mogą pożegnać się ze stołkami .
krolik bugs
16-02-2017 19:59
krolik bugs
Wybraliście PiS to co teraz mialczycie ??
CZŁONEK
16-02-2017 20:05
CZŁONEK
Ja, jako obrońca starego systemu będę chciała również zademonstrować stanowczo TAK!!! za zmianą systemu !! Niech zgadnę , wiecie kto będzie na tym wiecu ? nie nauczyciele ! , którzy dobrze wiedzą, że obecny system jest zły , ale będą ci którzy najwięcej stracą na zmianie , czyli kiepscy !? marni !? niedouczeni !? sfrustrowani ?!
kwak22
16-02-2017 20:42
kwak22
Witam, zastanawiam się co to za ludzie którzy walczą o niby nasze dzieci , pewnie za chwilę wywieszą transparent tak jak to uczynił kolega najlepszej partii na FACHU,SZKODA TYLKO ŻE CI LUDZIE NAJPIERW DOPROWADZAJĄ WSZYSTKO DO UPADKU I ZOSTAJE TYLKO POPIÓŁ.Dlatego proszę ludzie opamiętajcie się bo chodzi o nasze dzieci.
Pozdrawiam
grimmjow
16-02-2017 20:46
grimmjow
Reforma obecnego systemu edukacji jest niezbędna i co do tego nie ma co mieć wątpliwości!
adawski25
16-02-2017 21:33
adawski25
Ni3 wiem co by to mialo dac ze zlikwiduja gimnazja?bo jesli chodsi o to nauczanie to okej bo wiadomo ze gupot ucza ale co zmieni to ze gimnazjow nie bedzie to nie wiem...
Przepierón
16-02-2017 21:45
Przepierón
Podobno smog jest mniejszy to mogą pare opon spalić, będzie ciekawiej.
System edukacji trzeba zreformować bo mómy takich co piszą o "przydomowych chodowlach" :D:D:D

alouette
16-02-2017 22:08
alouette
Hehhee, eksperymenty na naszych dzieciach, ale zapomnieli, że sami wyszli z takiegio systemu edukacji. A część tych ludzi pewnie już strajkowała przy wprowadzaniu gimnazjów.... Działania opozycji robią swoje, nie ma to tamto. Swoje bydło też mają, jak i każda opcja polityczna w sumie.....
bronek91
16-02-2017 22:09
bronek91
Mam nadzieję, że miejscowy KOD poprze inicjatywę;) Co tam opony........ Niech Pan Mateusz zawita i spali faktury, będzie jeszcze więcej dymu;)
Co do treści........ Dlaczego owi rodzice nie chcą się ujawnić? kto stoi na ich czele? Pani Natalia Kałuża czy ktoś inny? A gdzie argumenty przeciw powrotowi do tzw. "starego systemu"??? Czyli apel, jego treść, skupia się na nawoływaniu do poparcia projektu, za którym nie przemawiają żadne konkretne argumenty? Może w świetlicy Krytyki Politycznej "Na Granicy" coś więcej wiadomo w tym temacie.
bronek91
16-02-2017 22:22
bronek91
"Księgarnia i czytelnia ''Na Granicy'', poza możliwością czytania w przyjemnej atmosferze, proponuje spotkania z autorami, pokazy filmowe, seminaria i wykłady. Od października chwilowo nieczynna." - cytat
Jaka szkoda...... Miejsce do dyskusji jest, ino nieczynne. A myślałem że przy okazji, jak tam złożę wizytę i w temacie imigrantów zapytam.
Herr Flick
16-02-2017 22:58
Herr Flick
Hmm. Skoro w tej sprawie referendum jest potrzebne bo chcemy poznać opinię społeczeństwa to proponuję aby przeprowadzić jeszcze jedno referendum- dotyczące kary śmierci.
bronek91
16-02-2017 23:06
bronek91
W przypadku Polski, referenda nie wychodzą..... Dlaczego, no bo ludzie nie przychodzą. Jaka była frekwencja w czasie referendum w sprawie JOW??? Ktoś o tym pamięta??? Kto za referendum zapłacił? Może przeznaczmy te pieniądze np. na premie dla nauczycieli....
makadu
17-02-2017 06:54
makadu
Referendum się zachciewa... mam nadzieję, że PIS zrobi to samo co zrobiło PO-PSL na temat propozycji przeprowadzenia referendum w sprawie podniesienia wieku emerytalnego... czyli oleje to ciepłym moczem!!! Jeśli chodzi o nauczycieli, to większość (czyli nie wszyscy, żeby to było dobrze zrozumiane) już dawno powinna poczuć bat nad sobą, może wtedy nam Rodzicom będzie trochę lżej, gdy oni zaczną z większym zaangażowaniem, walcząc o swoje miejsca pracy, podchodzić do swoich obowiązków!!!
erik
17-02-2017 08:30
erik
Koniecznie trzeba to zmienić,bo dotychczasowy poziom jest haniebny .Nawet pisać się nie nauczyli.Widać to na forach internetowych.Często zamiast ó piszą u ,zamiast ą piszą om i odwrotnie.Hańba!!!
Hanula
17-02-2017 08:31
Hanula
Nie kończyłam gimnazjum, moi rodzice z wypiekami na twarzy nie tłumaczyli mi materiału z lekcji, nikt nie załatwiał mi korków. Skończyłam dobre studia i wcale w szkole nie była prymusem. Obecnie wiedza prymusów z gimnazjum jest na poziomie bardzo przeciętnego ucznia po starej 8 klasie. Poziom w liceach jest taki jak kiedyś w lepszych zawodówkach. Co z tego,że system potrafi wytresować ucznia do zdania matury z 4 przedmiotów, jak np. taki humanista przez 2 i 3 klasę LO uczy się przyrody zamiast fizyki, chemii. geografii, biologii. Poziom wiedzy maturzysty humanisty z tych przedmiotów (czyli kiedyś pewnego rodzaju elity) zatrzymuje się na poziomie niegdysiejszych ósmoklasistów. 3 lata LO to za mało aby wykształcić mądrych ludzi (nie mylić ze specjalistami w jednej dziedzinie). Potem ci "mądrzy inaczej" zasilają polskie uczelnie, a potem np. idą uczyć kolejne pokolenia Polaków. Naukę w szkołach średnich należy bezwzględnie wydłużyć, a do tego potrzebna jest reforma , która obejmuje m.in. likwidację gimnazjów. W przeciwnym wypadku poziom intelektualny przyszłych pokoleń, będzie taki jak w innych krajach, z których kiedyś wyśmiewaliśmy się, że ich obywatele np. nie potrafią wymienić kontynentów. Właściwie rozmawiając z młodzieżą ma się wrażenie, że tym względzie wyrównaliśmy już prawie poziom z resztą cywilizowanego świata.
Marzanna
17-02-2017 08:57
Marzanna
Ja pamiętam siódmą klasę, w 1966r przedłużyli system nauczania do 8 klas. I to było dobre, gimnazja zrobili na zachodni system ale widzę że to niewypał. Każdy ośmioklasista kończąc podstawówkę miał obszerną wiedzę z każdego przedmiotu, nawet ten mierny. Za teraźniejszych gimnazjalistów trzeba się wstydzić nie wiem czym to jest spowodowane ale brak podstawowej wiedzy tak jak to ktoś napisał powyżej nie potrafią wskazać kontynentów świata taka prawda. Byłam tego świadkiem studenci nie wiedzieli gdzie jest Peru. Nie wiem czemu służy ten protest, nie chodzi tu dobro uczniów ale o utratę własnych stołków. Ludzie nie dajcie się wkręcić w tą głupotę bo obserwujemy to na co dzień protest na rynku i 10 ludzi na krzyż jak to jest z KOD.
Przepierón
17-02-2017 09:14
Przepierón
@Marzanna,
oczywiście chodzi tylko i wyłącznie o własne stołki o nic więcej.
Dobrze, że na rynku jest tylko 10 ludzi na krzyż a nie z krzyżem, bo mohery są bardziej agresywne, hahaha.
STEVEabc
17-02-2017 09:31
STEVEabc
Należy zwiększyć ilość godzin religii. Po jaką cholerę tłuc do głów dzieciakom wiedzę z zakresu geografii, historii czy fizyki. )-:
asd88
17-02-2017 09:52
asd88
Zmienia system ale PIsowcy myślą że to pomoże jednak nie stwierdza to faktu że dzisiejsza młodzież uczyć się nie chce bo to są zwyczajne tłuki chowane lekką ręka które na wszystko dostaną kasę
crank
17-02-2017 10:06
crank
Cała ta dyskusja jest bezprzedmiotowa, bo PIS z nikim się liczy i zrobi co zechce. Jakakolwiek logika czy koszty są dla nich bez znaczenia. Najważniejsza jest hodowla umysłowych pisiątek!
mako
17-02-2017 14:13
mako
Nie wiem czy lepsza jest edukacja z gimnazjami, czy bez. To jest kwestia dyskusyjna. W całym sporze społecznym na ten temat, chyba nie o to chodzi. Chodzi bardziej o sposób i styl wprowadzania zmian. Jak to u nas - na łapu capu, hurrra i do przodu.
A stare przysłowie mówi - co nagle, to po diable.
amorc
17-02-2017 16:50
amorc
Poziom w gimnazjach jest niski: to znaczy, że dzieci ze szkół podstawowych przyszły mądre, z dużą wiedzą i w gimnazjum "zgłupiały"? No przecież każdy rodzic, który interesuje się edukacją swojego dziecka wie, że w gimnazjum jest mnóstwo powtórek z podstawówki. Wniosek: ci, co nic nie umieją już taki poziom reprezentują w szkole podst. Więc problem edukacji leży zupełnie w innym miejscu. Sposób wychowania, spędzanie czasu po lekcjach, autorytet szkoły, nauczycieli itd.
erik
17-02-2017 17:26
erik
Nie odróżniającą Peru od Petru.
bronek91
17-02-2017 18:03
bronek91
Mam nadzieję, że ox będzie relacjonował przebieg zgromadzenia - liczę na to:) Jak widzę, nie tylko ja;)
bronek91
17-02-2017 18:06
bronek91
Żeby tylko się nie okazało, iż dziadkowie dbają bardziej o "wykształcenie" dzieci niż ich rodzice:)
Aspel
17-02-2017 21:54
Aspel
chamstwo i dno gimbazy czas zakończyć
Herr Flick
17-02-2017 22:05
Herr Flick
Pewnie chodzi o cieplutkie posady ale ja mam jednak inną teorię. PiS chce wprowadzić obowiązkowe lekcje szachów. Już widzę, oczyma wyobraźni swej tabuny nauczycieli uciekające przed tymi zajęciami. Tego się na prawdę boją
aniab
17-02-2017 23:06
aniab
Drodzy ZWOLENNICY PISU! niestety mam do was złą wiadomość a nawet kilka:
1. Nowa reforma jest wprowadzona na szybko i jest decyzją polityczną nic nie związaną z realiami 2017 roku.
2. Dzieci które są obecnie w 6 kl SP i 1 Gimnazjum będą bardzo pokrzywdzone - razem w 2019 roku ukończą jednocześnie szkoły i co będzie dalej ... TEGO NIKT NIE WIE NAWET MINISTRA (są to 3 roczniki a nie dwa: wtedy szły do szkoły już 6 latki- rocznik 2005).
3. Należy przypuszczać że będą musiały uczęszczać do szkół ponadpodstawowych na 2 zmiany i W SOBOTY!!! (jak PRLU).
4. Wiem że głosujecie za Pisami ale tych dzieci jest 730 tys.!!!).
5. My kiedyś chodziliśmy razem z 7 latkami do jednego budynku, ale kiedyś nie było: dopalaczy, e-papierosów, rodzice zajmowali się nami po 15-tej, nie było internetu itd
6. Dlaczego niektórym z nas nie wyszło czy to był dobry system??
7. Dzisiejsi gimnazjaliści może nie wiedzą jakiś dat czy tego że Michael Jakson był murzynem, ale potrafią opublikować bloga, szybko odnaleźć informację, znają język ang. I SĄ MĄDRZEJSI OD WAS!!
8. Nie siejcie zamętu tylko zastanówcie się czy na pewno ta reforma jest potrzebna???
9. TO WYRZUCANIE NASZYCH PIENIĘDZY!!
10. Za to trzeba zapłacić i pan i pani zapłaci
bronek91
18-02-2017 01:01
bronek91
@ aniab
Wreszcie jakiś interlokutor;) Cieszę się z twojego postu;) Naprawdę:)
1) To Polska specyfika, każda reforma w III RP jest wprowadzana na szybko, to żadne novum. Z czego to wynika???? dyskusja jest długa, kadencja (powiedzmy) krótka, każdy minister/ministra edukacji chce coś po sobie zostawić. Masz rację, to jest złe. Powinniśmy mieć stabilny system edukacji. Na gimbazy poszła masa kasy, prawda, teraz to forsa wyrzucona w błoto, zgadzam się że to brak konsekwencji. Jednak obecny system edukacji ma poważne wady, należy je zniwelować, PIS przeprowadza to w ten sposób..... trudno, jest to partia rządząca, ma mandat społeczny, miejmy nadzieję, że ich następcy będą mieli na tyle wyrozumiałości, że nie zafundują reformy podobnego typu. Gimnazja też były wprowadzane z oporami, np. SLD z tego co pamiętam, także się przeciwstawiało. Pan Czarzasty do dzisiaj przyznaje się do tego, że był i jest przeciw ( czyż to nie formacja polityczna bliska Krytyce Politycznej????)
2. Jak będzie przepełnienie to reaktywują LO SKOCZÓW:) Przypominam, że starsze roczniki były liczniejsze i jakoś wszyscy się pomieścili;) Zresztą elita, wedle słów jakie padły w TOK FM, to 30% społeczeństwa od góry, ta grupa zawsze może wyjechać do szkoły średniej w UE gdzie multi-kulti jest. Dzieci będą szczęśliwe,że opuszczą ten ciemnogród (obraz Polski z audycji TOK FM) i jako kapłani "nowej wiary" powrócą, aby nas ucywilizować. Znają angielski i nie tylko, (No oczywiście poza łaciną), zajmujemy dobre miejsca w PISA, zatem dadzą sobie radę. Będą wolne od szkodliwego wpływu "mowy nienawiści", "Kaczyzmu", "Naszizmu" i łatki "Rasistów". 500+ jest, zatem spokojnie można odłożyć, jak proponuje TOK FM, na edukację poza granicami.
3. Niech się uczą, wolne soboty, to najgorsze co wyszło z PRL. Wiesz ile przez to tracimy na PKB? Wiesz ile kasy tracimy na wolnych sobotach???? Wiesz ile naszą gospodarkę kosztowało wprowadzenie wolnych "6 Króli"? - (treści z POLITYKI i TOK).
4. Skąd to wiesz? Przez lata byłem wyborcą SLD dopóki nie stali się przystawką PO. Nie liczy się orientacja polityczna, ale racjonalizm. Stanowię target racjonalnej lewicy, jaką to chce kreować środowisko Krytyki Politycznej, ale coraz mniej to mu wychodzi..... niestety. Dzieci jest dużo, cieszmy się. A ile z tych dzieci jest z rodzin elity a jaka jest dzietność wśród chamów? (nawiązanie do audycji z TOK)
5. Były papierosy, alkohol, dzieci włóczyły się po osiedlach, były krowy, trzoda chlewna, homofobia, nie było dysleksji, młodzież homoseksualna była dyskryminowana, wytykali, że na religię i do Kościoła się nie chodzi, trzeba było mięso jadać, naszym braci.... (Dorota Sumińska), na studniówkę trzeba było iść Z DZIEWCZYNĄ w przypadku przedstawicieli płci męskiej lub samemu.... To były straszne czasy. Obecnie działa duża liczba świetlic prowadzonych przez różnego rodzaju stowarzyszenia, biblioteka prowadzi zajęcia dla dzieci, naprawdę jest gdzie zagospodarować czas. Jest świetlica Krytyki Politycznej, szkoda, że nieczynna. Przecież w POLITYCE się rozpisywali, że szkoła powinna organizować różne zajęcia pozalekcyjne.... Co ciekawe, szkoły już to czynią.
6.Trzeba się rozwijać, wolny rynek, konkurencja, innowacyjność, internacjonalizm, na sukces nigdy nie jest za późno. Zawsze można założyć firmę, wszechstronnie rozwinięty człowiek lewej strony wie jak funkcjonuje rynek. Uzasadnianie niepowodzeń w dorosłym życiu problemami sprzed 18 lat jest charakterystyczne dla chamstwa (POLITYKA) Za to np. Janina Paradowska czy Maria Czubaszek kończyły szkołę wedle tzw. "Starego systemu" a jakoś wielkimi POlkami były....
7. Co za rasistowska wypowiedź!!!!!! Jaki "murzyn". No właśnie, w gimbazie dzieci rasizmu się uczą, homofobii nabierają, trzeba rozwalić ten system. Człowiek bez względu na kolor skóry jest zawsze tym samym Homo Sapiens Sapiens. Takie określenia jak Murzyn należy uznawać za rasistowskie. To określenie szczególnie popularne w II RP w okresie kolonizacji. Język podlega ewolucji, słowa zmieniają znaczenia, kolonizacja minęła, są narody, ludzie, nie Murzyni. (POLITYKA)
Ja też znam angielski, potrafię szybko odnaleźć informację i nie twierdzę, że jestem od kogokolwiek mądrzejszy.
8. Jak widać, zresztą po rasistowskiej wypowiedzi z punktu 7) reforma jest potrzebna. Skończyłem gimbazę, więcej..... Program pomiędzy GIMNAZJUM A SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ NIE JEST KONTATYBILNY. W szkole niższej program jest tak lajtowy że nie wiadomo co na lekcji robić. Za to GIMBAZA, to 1 klasa powtórzenie podstawówki a 2 i 3 klasa, jest do przerobienia tyle, że notorycznie godzin brakuje, podstawa programowa nie jest realna do wykonania. Jeżeli uczymy się intensywnie wszystkiego, co w rzeczywistości zostaje? ZZZ !!!!!!!!!!!!! A uczenie przez nauczycieli pod testy???? "Mam was przygotować do egzaminu, musicie zdać test(.....) tylko żeby było z kluczem zgodne". Przerabiany jest FRAGMENT TEKSTU- do pytania udzielam odpowiedzi otwartej, wykraczającej poza tekst- źleeeeeeeeeeee, w kluczu nie ma takiej odpowiedzi. Środowisko Krytyki Politycznej, Erich'a Fromm'a, Slavoj'a Zizek'a czy Zygmunt'a Bauman'a czytacie we fragmentach??? A potem się dziwicie że Gombrowicza nie znają..... Przecież to nawet w POLITYCE pisali numer z IX 2011 roku. Jest tam cały artykuł, że polskie szkolnictwo ma wady. Kto tu sieje zamęt? POLITYKA?
9. Inwestycja, aby testy PISA były zdawane z jeszcze lepszymi wynikami,
10. W kapitał społeczny, Polska ma wyjątkowo niski (POLITYKA, TOK ), należy inwestować, przekłada się to na przedsiębiorczość a to znów na PKB.

Widzę, że ten DEKALOG to trochę na siłę..... a dlaczego tylko 10 punktów, to nie za bardzo chrześcijańskie? Ateiści, Agnostycy, Bezwyznaniowi, Hindusi mogą się czuć dyskryminowani. Jak będzie organizowana dyskusja chętnie przyjdę, proszę mnie zaprosić i uprzedzić. Ludzie, czy wy znacie treści prezentowane przez środowiska lewicowe ????? Nawet nie stosowałem prawicowej demagogii. Tę Krytykę w Cieszynie chyba jednak muszę odwiedzić....
Pozdrawiam:)
STEVEabc
18-02-2017 10:12
STEVEabc
Może by tak się zastanowić nad zmianą ilości godzin i przenieść jeden przedmiot nauczania w miejsce do tego przeznaczone.
Na przestrzeni całej edukacji dzieci z religią w wymiarze 2 godzin tygodniowo od początku do końca, otrzymują edukację w wymiarze 564 godzin. Stawia to religię w absolutnym czubie przedmiotów, na które polskie Państwo (rzekomo świeckie) stawia szczególny nacisk. Zostawia daleko z tyłu tym samym takie przedmioty jak Informatyka (386), Historia (372), Geografia (392), nie wspominając o biologii, chemii i fizyce, które łącznie nie są w stanie dorównać wymiarem zajęciom z religii........Państwo Polskie nie mające pieniędzy na odchudzenie klas, których patologiczne przeładowanie klas powyżej 30 osób stało się normą, wydaje 1.5 mld zł rocznie na nauczanie religii, nad którym dodatkowo nie ma żadnej kontroli. Państwo płaci nie ma prawa wglądu w program czy sposób przeprowadzania zajęć z religii w szkole. Katecheci podlegają instytucjom kościelnym a nie świeckim.

mako
18-02-2017 11:09
mako
Popieram STEVabc . Religia nie powinna być w żadnym programie nauczania.
ciotka matylda
18-02-2017 11:34
ciotka matylda
@STEVabc, rozmowa na temat przeniesienia religii jest traceniem czasu. To jest oczywistą oczywistość jak mawia klasyk. Ten rząd tego nie zrobi a wątpię czy następny chociaż spróbuje. Aktualny rząd spłaca długi wobec poparcia kleru. Czy bez poparcia kleru takie miernoty dostały by się do Sejmu czy Senatu? Pan p.o. Prezydenta pełniący raczej obowiązki Prymasa czy p.o.premiera będąca naczelną zakonnicą kraju zrobią coś inego niż spełnianie zachcianek Personelu Naziemnego pana Boga? Nie znaczy, że nie należy zabiegać o zmiany ale jest to walka z wiatrakami. Rodzice mają wiele do zrobienia ale widać im to nie przeszkadza. Wolą nie narażać się wielebnemu i sąsiadom. Dyrekcja szkoły woli nie interesować się ile faktycznie dzieci chodzi na religię bo musiałaby łączyć klasy. Wystarczy,że na początku roku szkolnego iluś tam zadeklaruje chęć nauki a potem nikt nie sprawdza jak to wygląda w rzeczywistości. W końcu my za to płacimy ale kogo to obchodzi? Wszyscy udają, że problemu nie ma. Bo to takie nasze, polskie,jakoś to będzie.
Bo-lek
18-02-2017 15:23
Bo-lek
Religia w szkole to jedno z najlepszych rozwiązań dla zapracowanych rodziców. Raczej nie wyobrażam sobie żeby moja córka prowadziła dzieciaki na religię do kościoła ewangelickiego mieszczącego się w centrum miasta. W dodatku bez odpowiedniego parkingu.
kwak22
18-02-2017 15:24
kwak22
ciotka matylda i inni
czytając wasze wypociny naprawdę robi mi się niedobrze nie wiem czy jesteście zielonymi ludzikami czy też V kolumną , dla was nic nie ma żadnej wartości a szczególnie co Polskie dlatego myślę najlepiej jedżcie tam gdzie wg waszego mniemania jest kraina mlekiem i miodem płynąca , a ja tu zostanę nie z p.o Prezydentem a PREZYDENTEM i z tymi którym Polska leży na sercu a tym bardziej nasze dzieci.
Pozdrawiam zielone ludziki i V kolumnę i życzę miłego lotu.
mako
18-02-2017 17:45
mako
Do kwak22.
Żałosny jesteś bo potrafisz tylko obrażać. Może od razu za przykładem prezesa J.K., nazwij zdrajcami tych co mają inne zdanie niż ty.
ciotka matylda
18-02-2017 21:12
ciotka matylda
Kwak22
Czy masz jakieś poglądy? Przecież Ty mówisz przekazem dnia, opluwasz wszystkich którzy mają inne zdanie lub krytykują rządzących. Wyluzuj i przestań obrażać ludzi o innych poglądach.
kwak22
18-02-2017 21:57
kwak22
Do ciotka matylda ,mako
No proszę jak zabolało, a to przekaz dnia a to zdrajcy,wy mówicie że obrażam was a co niby wy robicie wy wspaniali cudowni ,a jakie to wasze poglądy ,zwracam się szczególnie do "ciocia matylda'' ty mi zarzucasz że cię obrażam? nawet bym się do twoich grafomazów nie próbował się zbliżyć,bo uważam że jeśli chodzi o obażanie wszystkichi wszystkiego to jesteś mistrz.
Do mako do ciebie nic nie mam i nawet zgadam się z twoim poglądem.
Pozdrawiam
BOLT
18-02-2017 22:18
BOLT
No proszę przepierón zaś swoje dwa grosze dorzucić musiał chłopie kiedyś ty był u jakiego doktora ale teraz to na nogi bo na głowę to za późno pozdro elo :)
Herr Flick
18-02-2017 23:37
Herr Flick
Taa, wszystkim chodzi o te biedne dzieci... Racę opadają. Dziwi mnie jedna rzecz. Teraz protestuje ta sama grupa, która parę lat temu sprzeciwiała się powstawaniu gimnazjów a teraz jest oburzona, że te gimnazja likwidują.... Szkoda gadać HIPOKRYCI WSZELKIEJ MAŚCI
bronek91
18-02-2017 23:54
bronek91
@Herr Flick
Dokładnie, w przydługim poście też to wyjaśniłem;) Każdy powód je dobry aby utrzymać się....... Polska nie ma klasy politycznej przez co nie ma spójności w polityce. A cierpią dzieci i "rodzice".
Musisz się zalogować aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta ? Zarejestruj się i sprawdź co możesz zyskać.

Pozostałe wiadomości

Konferencja młodych ''Bez ograniczeń''

27-03-2017 22:00

Cztery różne wykłady: „50 twarzy chrześcijanina”,  „Dlaczego odwracamy kota ogonem?”, „Jak daleko nie jest za daleko?”, „Tożsamość”, a na zakończenie koncert z przesłaniem – tak, przebiegała w tym roku konferencja młodych w Cieszynie, której towarzyszyło hasło „Bez ograniczeń”.

wyświetleń: 69komentarzy: 0

Minął Tydzień

27-03-2017 19:00

Witajcie w kolejnym odcinku programu 'Minął tydzień'. To skrót najważniejszych wydarzeń z regionu wybranych dla Was przez redaktorów Portalu.

wyświetleń: 667komentarzy: 0

Młodzież zapobiega pożarom - eliminacje powiatowe 2017

27-03-2017 17:55

W dniu 25 marca 2017 roku w strażnicy Ochotniczej Straży w Dębowcu odbyły się eliminacje powiatowe Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej pod hasłem „Młodzież zapobiega pożarom”.

wyświetleń: 606komentarzy: 0

Rajd Valasska debiut braci Szejów w samochodzie R5

27-03-2017 16:40

Jarek i Marcin Szejowie kończą Rajd Valasska na 7. miejscu. Załoga GK Forge Metkom Rally Team zdobywa 18 punktów w 1. rundzie Rajdowych Mistrzostw Czech 2017.

wyświetleń: 338komentarzy: 0

Zaginął 20-latek z Wilamowic

27-03-2017 16:15

Policjanci poszukują zaginionego Andrzeja Boruń. 20-letni mieszkaniec Wilamowic ostatni raz był widziany 11 marca 2017 roku. Wszystkie osoby, które posiadają jakiekolwiek informacje o zaginionym proszone są o kontakt z Komendą Powiatową Policji w Cieszynie.

wyświetleń: 3995komentarzy: 6

Biegacze z kolejnymi medalami Mistrzostw Polski!

27-03-2017 15:55

Narciarskie ostatki czyli druga część Mistrzostw Polski w biegach narciarskich przyniosły naszym biegaczom kolejne medale w tym najcenniejszy z nich - srebrny - Dominika Burego.

wyświetleń: 230komentarzy: 0

Międzynarodowe ćwiczenia ''Fenix''

27-03-2017 14:20

Kilkadziesiąt radiowozów i innych specjalistycznych pojazdów oraz kilkuset policjantów pojawiło się w Marklowicach Górnych, aby wziąć udział w międzynarodowych ćwiczeniach pod kryptonimem ''Fenix''.

wyświetleń: 1563komentarzy: 0

Mundurowe podsumowanie weekendu

27-03-2017 13:30

12 sprawców przestępstw oraz 8 poszukiwanych osób ukrywających się przed wymiarem sprawiedliwości zatrzymali od piątku do niedzieli policjanci z cieszyńskiego garnizonu. To nie wszystko - przeprowadzili także ponad 150 interwencji. Sporo działo się również na drogach powiatu, gdzie doszło do dwóch wypadków drogowych i dziewięciu kolizji.

wyświetleń: 1806komentarzy: 1

Święto czekolady w Bielsku!

27-03-2017 12:00

Jaką czekoladę lubicie? Gorzką, mleczną, deserową, białą, a może gorącą z bitą śmietaną i posypką?  Niezależnie jakie mamy gusta, jedno jest pewne, kochamy ją za smak i wspaniały aromat.  

wyświetleń: 1120komentarzy: 0

Zespoły rywalizowały w Cieszynie

27-03-2017 11:00

W dniach od 20 do 21 marca br. w cieszyńskim Teatrze im. A. Mickiewicza odbywał się zorganizowany przez Stowarzyszenie Samorządowe Ziemi Cieszyńskiej oraz Wydział Kultury Urzędu Miejskiego w Cieszynie – Przegląd Dziecięcych i Młodzieżowych Zespołów Artystycznych Śląska Cieszyńskiego.

wyświetleń: 504komentarzy: 0
Kontakt z redkacją