Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?

Terytorialsi podsumowują rok służby

Od roku terytorialsi stacjonują w Cieszynie w koszarach przy ulicy Wojska Polskiego. Wczorajsze (27.09) święto Wojsk Obrony Terytorialnej, symbolicznie nawiązujące do daty powstania Polskiego Państwa Podziemnego, było doskonałą okazją do podsumowania mijającego roku służby.

27 września żołnierze Wojsk Obrony Terytorialnej obchodzą swoje święto. Wybór tej daty nie był przypadkowy. Stanowi symboliczne nawiązanie do powstania Polskiego Państwa Podziemnego. Żołnierze piątego rodzaju Sił Zbrojnych podkreślają w ten sposób historyczną tożsamość. Centralne obchody miały miejsce w Radomiu. Wziął w nich udział m.in. szef MON Mariusz Błaszczak, który podkreślał, że formacja WOT konsekwentnie się rozwija, a w jej szeregi wstępuje coraz więcej żołnierzy.

133 Batalion Lekkiej Piechoty w Cieszynie również uczcił swoje święto. Służba żołnierzy Obrony Terytorialnej, jest nierozerwalnie związana z pracą na rzecz społeczności lokalnej, niesieniem pomocy i wsparcia w każdej, nawet najtrudniejszej sytuacji – podkreśla Szef Sekcji Współpracy Cywilno-Wojskowej ppor. Andrzej Chudecki.

Przejęcie przez naszych żołnierzy, szeregu zadań z zakresu obrony cywilnej, wsparcie innych służb (w tym policji) w zakresie przeciwdziałania SARS-CoV-2, pokazało jak ważne jest we współczesnym świecie, posiadanie jednostek zdolnych do reagowania na niekonwencjonalne zdarzenia w szybkim czasie. Działamy dalej niezależnie od zagrożenia, tak aby lokalna społeczność czuła się bezpiecznie – dodaje Dowódca 133blp ppłk Sławomir Kożuch.

Żołnierze noszący na mundurach motto: „Zawsze gotowi, zawsze blisko”, mieli okazję by podsumować mijający rok służby. Na czas zamknięcia kraju i wprowadzenia obostrzeń, jako formacja całkowicie zmieniliśmy priorytety. Szkolenie podstawowe i specjalistyczne naszych żołnierzy zostało zawieszone, a wszelkie siły i środki skierowaliśmy do pomocy lokalnej społeczności. Uruchomiliśmy cykl wąsko specjalistycznych kursów np. z zakresu pobierania wymazów czy dekontaminacji, tak aby jak najlepiej wywiązać się ze stawianych zadań – przyznał Szef Sekcji Szkolenia ppor. Adam Zawada.

Wśród zrealizowanych w ostatnim czasie zadań wskazują m.in. pomoc dla szkół powiatu cieszyńskiego i DPS-ów. W dniach 31.08 – 1.09 rozdysponowaliśmy między innymi 22550 maseczek ochronnych, 1239 litrów płynów dezynfekcyjnych do 32 szkół w regionie. W ramach walki z pandemią, wsparliśmy także Domy Pomocy Społecznej w Cieszynie, Dzięgielowie i Pogórzu, dostarczając testy kasetkowe IgM i IgG SARS-CoV-2. W sumie przebadanych zostało 831 podopiecznych DPS – wymienia Dowódca 1 Kompanii Lekkiej Piechoty kpt. Wojciech Jankowski.

Wojsko udzieliło również pomocy przy przenoszeniu archiwum Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Cieszynie, z ulicy Bobreckiej do nowej siedziby na ul. Granicznej. Łącznie terytorialsi przetransportowali 13 tysięcy tomów akt.

 

MSZ

źródło: ox.pl
dodał: MSZ

Komentarze

16
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2020-09-28 20:33:57
Po Prostu: brakuje nam tylko informacji ile nas ta pomoc terytorialsów kosztowała, po prostu
2020-09-28 21:26:35
politykier: Ciebie krzy-sio+ Po Prostu tylko nienawistne emocje...
2020-09-29 08:30:54
św. Patryk: donuś, a przecież to twoja rodzinka, jeden z tych dzielnych terytorialsów PRL-u, co mu za służbę dla ludowej ojczyzny i SB już wypłacili co mieli - pogadaj z tatusiem, pewnie ma po dziś dzień kolegów kapusiów w PiS-owskiej esbecji to cie wezmą na pół etatu choćby - inwentarz.ipn.gov.pl/advancedSearch?q=roman+stoszek&page=1
2020-09-29 14:08:28
donekT: Trolle mogą miotać prowokacyjne kłamstwa, oszczerstwa i pomówienia o politycznych wrogach i udawać chorych na raka. Jedyną konsekwencją jest emocjonalna manipulacja. Kluczem do zostania dobrym trollem jest być dostatecznie głupim, aby być wiarygodnym, pamiętając, że ostatecznym celem jest rozwścieczenie ludzi w sieci. Słowa, które najlepiej oddają etos trollowania, pochodzą od Jean-Paula Sartre'a, który w ten sposób opisał antysemitów: cytuję za Jean-Paula Sartre'a „Wiedzą, że ich uwagi są niepoważne, podatne na krytykę. Ale bawią się, bo to ich przeciwnik jest zmuszony używać słów w sposób odpowiedzialny, ponieważ wierzy w słowa (…). Lubują się w działaniu w złej wierze, ponieważ nie starają się przekonać za pomocą rzeczowego argumentu, ale zastraszyć i zaniepokoić.” Konkretnym celem jest próba sprowokowania gniewnej reakcji.
2020-09-29 14:09:21
donekT: Z hejtem niewątpliwie związane jest stosowanie tak nazywanej „mowy nienawiści”, dotyczy publicznych deklaracji, których celem jest wzbudzanie nienawiści i gwałtownych reakcji, zwłaszcza skierowanych przeciw mniejszościom. Mowa nienawiści obejmuje pięć kategorii: 1) JĘZYK DEHUMANIZUJĄCY, przejawiający się w porównywaniu ludzi do zwierząt np. baranów, ameb, czy osadów dennych; 2) JĘZYK SZYFRÓW, wyrażający się w używaniu wstydliwych odniesień historycznych np. esbecy, potomkowie szmalcowników, przestępców; 3) SUGESTIE NIECZYSTOŚCI, zawierające się w kreowaniu fałszywego przeświadczenia, że ktoś nie zasługuje na równe prawa, np. ponieważ jest mężczyzną, kobietą, ze zbyt małą ilością melaniny w skórze, czy rzekomym obrońcą „konsekrowanych” pedofilów; 4) OPORTUNISTYCZNE ATAKI NA ZASADĘ RÓWNOŚCI WSZYSTKICH LUDZI WOBEC PRAWA, wyrażające się w agresji dokonywanej przez osoby, które nie interesują się faktyczną sytuacją określonej, odgórnie wytypowanej społeczności i zdaniem jej członków, i członkiń, w której imieniu, bez wiedzy i zgody tych członków, członkiń danej społeczności daną zbiorowość „reprezentują” i przedstawiają jako rzekomo traktowaną gorzej i dla osiągnięcia celów partyjnych/politycznych, domagają się przywilejów dla odgórnie wytypowanej grupy. Każdy, kto wyraża nieco inne zdanie, zwłaszcza odnosi się do obiektywnie ujętej prawdy, staje się celem mówców nienawiści; 5) OSKARŻENIA LUSTRZANE, polegające na odwróceniu rzeczywistości, czyli np. zarzucania innym swoich własnych czynów, poprzez nazywanie nienawistnikiem, hejterem każdego, kto próbuje przedstawić merytoryczne argumenty i stawia opór epatującemu/epatującej nienawiścią.
2020-09-29 14:14:30
donekT: Niewątpliwie w XXI wieku internet stał się kolejnym z pól bitewnych, medium wykorzystywanym przez posługujące się nienawiścią podmioty polityczne do dezinformacji i manipulacji społeczeństwa. Terytorialsi od chwili sformowania stali się celem zajadłych, nienawistnych ataków, również w internetach, zwłaszcza ze strony polskojęzycznych, mieniących się rodakami...
2020-09-29 15:01:54
something eye: donekT. Może byś tak dla odmiany coś z mitologii dorzucił, coś o Koryfeuszach albo o Eris. Dawno o tym nie było, więc ....
2020-09-29 15:33:35
donekT: Antyczna kultura, zwłaszcza łacińska stanowi fundament współczesnej Europy, jak do kwestii NIENAWIŚCI odnosili się Rzymianie?
2020-09-29 15:35:15
donekT: QUI MALUM CARMEN INCANTASSIT
2020-09-29 15:37:05
donekT: Zjawisko tak nazywanego hejtu, wbrew pozorom nie jest charakterystyczne dla współczesności, epatowanie nienawiścią było już potępiane w czasach antycznych. Odniesień do nienawiści możemy się już dopatrywać w treści Prawa Dwunastu Tablic, wydanego około 451 r. p.n.e. (wedle dzisiejszych kryteriów, moglibyśmy to źródło prawa potraktować jako o charakterze konstytucyjnym), w jednym ze swych przepisów Prawo XII tablic głosiło QUI MALUM CARMEN INCANTASSIT, co w dosłownym tłumaczeniu oznacza „kto śpiewa złą treść”. Pomimo faktu, że metalowe tablice nie zachowały się do czasów obecnych, prawdopodobnie uległy zniszczeniu w trakcie najazdu Galów około 390 r. p.n.e., to za pośrednictwem Cycerona wiemy, że przewidziany występek zagrożony był karą śmierci, pierwotnie bez możliwości provocatio ad populum, co dziwiło samego Arpinatę, tym bardziej że pierwsze spisane rzymskie prawo przewidywało śmierć jako sankcję w niewielu rodzajach przypadków. Sam Cyceron nie interpretuje przepisów w odniesieniu do działań magicznych, zwraca uwagę na kontekst „świecki” i obywatelski. Śpiewanie lub układanie pieśni, które przynosiły komuś hańbę lub powodowały utratę czci w I w p.n.e. traktowane było, jako podstawa pod ściganie zniesławienia (INIURIA/bezprawie). Współcześnie drastyczność kary próbuje się tłumaczyć jako potraktowanie epatowania nienawiścią właśnie jako zabiegu magicznego, jak wiemy, ówczesną rzymska kultura była przesiąknięta przejętą od Etrusków magią. Antyczny hejt dla Rzymian był tożsamy z rzucaniem uroku. Wbrew pozorom, nawet dziś, w rzekomo oświeconych i pozbawionych zabobony czasach obserwujemy finansowe powodzenie i rosnącą wciąż popularność różnego rodzaju wróżek, wróżów, magów i praktyk magicznych, zwłaszcza wśród osób z tak nazywanych wyższych sfer.
2020-09-29 16:54:33
czesiohill: donek: fuj, nie wypada, wysil się troszkę "2020-09-29 15:42:12 donekT: Zjawisko tak nazywanego hejtu, wbrew pozorom nie jest charakterystyczne dla współczesności, epatowanie nienawiścią było już potępiane w czasach antycznych. Odniesień do nienawiści możemy się już dopatrywać w treści Prawa Dwunastu Tablic, wydanego około 451 r. p.n.e. (wedle dzisiejszych kryteriów, moglibyśmy to źródło prawa potraktować jako o charakterze konstytucyjnym), w jednym ze swych przepisów Prawo XII tablic głosiło QUI MALUM CARMEN INCANTASSIT, co w dosłownym tłumaczeniu oznacza „kto śpiewa złą treść”. Pomimo faktu, że metalowe tablice nie zachowały się do czasów obecnych, prawdopodobnie uległy zniszczeniu w trakcie najazdu Galów około 390 r. p.n.e., to za pośrednictwem Cycerona wiemy, że przewidziany występek zagrożony był karą śmierci, pierwotnie bez możliwości provocatio ad populum, co dziwiło samego Arpinatę, tym bardziej że pierwsze spisane rzymskie prawo przewidywało śmierć jako sankcję w niewielu rodzajach przypadków. Sam Cyceron nie interpretuje przepisów w odniesieniu do działań magicznych, zwraca uwagę na kontekst „świecki” i obywatelski. Śpiewanie lub układanie pieśni, które przynosiły komuś hańbę lub powodowały utratę czci w I w p.n.e. traktowane było, jako podstawa pod ściganie zniesławienia (INIURIA/bezprawie). Współcześnie drastyczność kary próbuje się tłumaczyć jako potraktowanie epatowania nienawiścią właśnie jako zabiegu magicznego, jak wiemy, ówczesną rzymska kultura była przesiąknięta przejętą od Etrusków magią. Antyczny hejt dla Rzymian był tożsamy z rzucaniem uroku. Wbrew pozorom, nawet dziś, w rzekomo oświeconych i pozbawionych zabobony czasach obserwujemy finansowe powodzenie i rosnącą wciąż popularność różnego rodzaju wróżek, wróżów, magów i praktyk magicznych, zwłaszcza wśród osób z tak nazywanych wyższych sfer."
2020-09-29 18:14:46
św. Patryk: donuś, dziś TW "Olcha", twój tatuś, ma urodziny - i ty w prezencie się go wypierasz?... to zaiste antyPATYczna kultura
2020-09-29 21:04:34
donekT: Typowy hejter, nienawistnik, chce się wyżyć, dać upust swym negatywnym emocjom, zarazić innych swą nienawiścią, wyładować frustracje, złość, niezadowolenie, kreować sztuczne spory i podziały, czy wywoływać poczucie gniewu i złości u potencjalnych/docelowych odbiorców. Złe emocje są niejednokrotnie kreowane ze strony samych polityków, którzy tym sposobem próbują prowadzić swą politykę w odniesieniu do emocji, zwłaszcza tych negatywnych, zastraszenia i eliminowania osób o innym światopoglądzie ideologicznym i politycznym, praz odwrócenia uwagi od merytorycznej dyskusji na temat rzeczywistych osiągnięć sprawujących władzę lub znajdujących się w opozycji.
2020-09-30 08:53:37
św. Patryk: donusiu-pączusiu, namalowałeś swój własny obraz, jota w jotę wszystko się zgadza - siedzisz od paru lat za klawiaturą i klepiesz na ox te swoje hejterskie wypociny, dziubiesz gdzie tylko się da sfrustrowany nieudaczniku - widać tak cię bagienny chwast TW "Olcha" ukształtował i to do niego miej pretensje
2020-09-30 14:20:48
donekT: 1) JĘZYK DEHUMANIZUJĄCY, przejawiający się w porównywaniu ludzi do zwierząt np. baranów, ameb, czy osadów dennych; 5) OSKARŻENIA LUSTRZANE, polegające na odwróceniu rzeczywistości, czyli np. zarzucania innym swoich własnych czynów, poprzez nazywanie nienawistnikiem, hejterem każdego, kto próbuje przedstawić merytoryczne argumenty i stawia opór epatującemu/epatującej nienawiścią.
2020-09-30 14:22:27
donekT: 2) JĘZYK SZYFRÓW, wyrażający się w używaniu wstydliwych odniesień historycznych np. esbecy, potomkowie szmalcowników, przestępców;
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: