Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Skrócili dach, zabrali ławki..

Remont dworca w Czeskim Cieszynie cieszy podróżnych, nieco mniej spodoba się im skrócenie zadaszenia nad peronami i zlikwidowanie ławek. Urząd Miasta w Czeskim Cieszynie walczy o pierwotną długość zadaszenia i ilość ławek.

Optymalizacja połączeń kolejowych i modernizacja dworca w Czeskim Cieszynie wchodzi w ostatnią fazę. – Jako że, inwestycja jest oszacowana na 1,4 miliardy koron, miasto wyraża niepokój, że inwestor próbuje oszczędzać na tak podstawowych sprawach jak zadaszenie czy ławki. Władzom miasta nie podoba się skrócenie zadaszenia nad peronami i zmniejszenie liczby ławek. Inwestor zaniechał również ochrony zadaszenia przeciw gołębiom, które już się zaczynają gnieździć i zanieczyszczać nowe perony. Pierwotnie zadaszenie drugiego i trzeciego peronu miało 203 metry. Nowe ma 100 metrów i wystarcza na około 3,5 wagonu. Na 4. peronie zostało jedynie 25 metrów dachu, co wystarczy na jeden wagon. Podczas nieprzyjaznej pogody na nowych peronach ludzie kryją się stłoczeni na małej przestrzeni i wsiadają do swoich wagonów przemoczeni – mówi Wiceburmistrz Czeskiego Cieszyna, Gabriela Hřebačková.

Dworzec w Czeskim Cieszynie jest istotnym węzłem komunikacyjnym, również międzynarodowym, więc większość zatrzymujących się pociągów ma dziesięć i więcej wagonów, dlatego Rada Miasta zwróciła się do SŽDC (cz. Správa železniční dopravní cesty, czeski odpowiednik PLK – przyp.red.) z prośbą o zadaszenie peronów na pierwotnej długości: - Chodzi o znaczący regionalny i międzynarodowy węzeł z tak dużą liczbą pasażerów, że planowana długość zadaszenia na peronach od początku była nieakceptowalna dla miasta Czeski Cieszyn – tak w uzasadnieniu przeczytać można w piśmie, które od radnych otrzymali przedstawiciele SŽDC.

Wg urzędników, stacja w Czeskim Cieszynie przewyższa pod względem odprawionych pociągów i większe miasta, jak Karwina, Hawierzow czy Trzyniec. Dodatkowo, ze względu na położenie i praktycznie niefunkcjonujący węzeł kolejowy w polskim Cieszynie, stacja w Czeskim Cieszynie staje się tym ważniejsza i coraz częściej wykorzystywana również przez podróżnych z Polski. Zatrzymują się tu pociągi typu Pendolino z trasy Praga-Koszyce, czy pośpieszny do Warszawy. Samych pociągów SC, IC, EC, EX, RJ, LE jest tu czterdzieści.

- Z jednej strony rośnie komfort jazdy odpowiadający normom XXI wieku, z drugiej pogarsza się komfort podróżnych poprzez skracanie zadaszenia i zmniejszanie liczby ławek – zauważa Hřebačková i dodaje, że ciągle ma nadzieję, że SŽDC uzna argumenty miasta i będzie się starało znaleźć oszczędności gdzie indziej, nie kosztem podróżnych.

 

vdka/mat.pras.

źródło: OX.PL/mat.pras.
dodał: NG

Komentarze

1
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2015-10-06 10:52:29
Gal: Możemy tylko pozazdrościć Czechom dworca, pomysłów na inwestycje, utrzymywania porządków, karności i tego co Niemcy mają na myśli przez słowo \"ornung\". My jesteśmy inni... Kiedyś mówiliśmy, że z domowym wychowaniem nabywało się kindersztuby, czym skorupka na starość trąciła. Komuna zabiła skutecznie w nas wiele zasad. Wykształciło się społeczeństwo, którego typowych przedstawicieli dzisiaj widzimy i w Sejmie, w rządzie, w samorządzie i zwyczajnie na chodnikach i ulicach. Miłych refleksji, miłego dnia.
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: