Remont linii Skoczów-Bielsko. Są pierwsze deklaracje finansowe
Jak jednak przyznaje Paweł Niklewicz, dyrektor biura stowarzyszenia, zadeklarowane wsparcie nie jest wystarczające. Koszt inwestycji wynosi bowiem aż 217 mln zł, z czego minimum 15% muszą pokryć samorządy, aby pozostałą część mogło sfinansować PKP PLK w ramach programu Kolej+. - Temu właśnie służyło spotkanie w hali pod Dębowcem, na którym udało się potwierdzić deklaracje finansowe ze strony poszczególnych samorządów na poziomie ok. 2/3 wymaganego wkładu - pisze Niklewicz na stronie powiatu cieszyńskiego.
Dyrektor odniósł się także do często przytaczanych komentarzy, które kwestionują sens remontu linii z uwagi na instnienie drogi ekspresowej łączącej Skoczów z Bielskiem. Jako zaprzeczenie podaje przykład linii Żywiec - Bielsko-Biała. - Linia kolejowa nr 139 Katowice – Zwardoń w komunikacji gmin Żywiecczyzny z głównym ośrodkiem subregionu – Bielskiem-Białą nie odnotowała zmniejszenia liczby pasażerów po oddaniu do użytkowania drogi ekspresowej S1 (dawna S69), a Koleje Śląskie rozwijają ofertę przewozową na tej linii, realizując ok. 20 par połączeń na dobę na trasie Bielsko-Biała – Żywiec. PKP PLK S.A. prowadzi zresztą na tym odcinku inwestycję pod nazwą "Prace na linii kolejowej nr 139 na odcinku Czechowice Dziedzice - Bielsko Biała - Zwardoń (granica państwa)", aby jeszcze poprawić wydajność połączeń - przekonuje.
Warto dodać, że 13 lipca decyzją Zarządu Stowarzyszenia Aglomeracja Beskidzka prace rozpoczęła specjalna grupa robocza, która przygotowuje dokumentację aplikacyjną do programu Kolej+. Termin składania wniosków mija 26 sierpnia.
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.