Nowy rok niesie zmiany
Nowy rok ma przynieść wiele zmian. I to właśnie z nimi zapoznała zebranych w sali sesyjnej cieszyńskiego Ratusza - Aleksandra Trybuś poseł na sejm RP.
Gościem grudniowej sesji Rady Miejskiej Cieszyna była Aleksandra Trybuś poseł na sejm RP, która przybliżyła Radzie Miejskiej Cieszyna i przybyłym gościom plany MEN na nadchodzący rok. Nie zabrakło również świątecznych życzeń i prezentu w postaci sejmowej bombki.
Niektóre ze zmian dotyczyć będą karty nauczyciela, inne edukacji szkolnej sześciolatków, kolejne płatności za przedszkola... W najbliższym roku szkolnym 2013 /2014 po raz ostatni rodzice zadecydują o posłaniu dziecka do szkoły. Ministerstwo już na początku roku rozpocznie intensywną kampanię zachęcającą do wcześniejszej edukacji dzieci. Do samorządów, szkół, przedszkoli, rodziców trafią plakaty, oraz ulotki informujące o tym, co dziecko 6-letnie zyskuje rozpoczynając naukę w szkole. - Myślę, że pomoc i udział w tej kampania leży we wspólnym interesie samorządów, gmin, miast... Zaplanowanie i posłanie, jak największej ilości dzieci do szkół spowoduje, ze sytuacja w przedszkolach będzie przewidywalna – podkreślała zwracając się do radnych Aleksandra Trybuś poseł na sejm RP.
Również przedszkola stają przed dużymi zmianami. W minionym tygodniu rząd przyjął założenia do projektu ustawy zmieniającej zasady płatności. Gotowy projekt, gwarantuje upowszechnienie edukacji przedszkolnej. I tak od 1 września 2013 roku rodzice będą płacili za 6 i 7 godzinę pobytu dziecka w przedszkolu maksymalnie 1 zł. Od 1 września 2014 roku - złotówkę za trzy dodatkowe godziny, a od 1 września 2015 roku wszystkie dodatkowe godziny powyżej pięciu bezpłatnych będą opłacane przez rodziców w wysokości 1 zł.
- Na ten cel w roku 2013 rząd zaplanował w budżecie państwa 320 ml zł.- podkreśla Aleksandra Trybuś
Kolejna nowelizacja ustawy dotyczy poradni psychologiczno-pedagogicznych w systemie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek. - Nowe rozporządzenie uelastyczni procedury organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom w przedszkolu, szkole lub placówce oraz sposób dokumentowania tych działań. Umożliwi to sprawniejsze wypełnianie głównych celów tej pomocy, czyli rozpoznawania i zaspokajania indywidualnych potrzeb uczniów oraz wspierania rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych – informje MEN.
Barbara Stelmach-Kubaszczyk
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.