LO dla uczniów z autyzmem w Cieszynie
Na ostatniej (28.06) sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego samorządowcy jednogłośnie podjęli uchwałę w sprawie założenia IV Liceum Ogólnokształcącego Specjalnego dla Uczniów z Autyzmem w Cieszynie i włączenia do Zespołu Placówek Szkolno – Wychowawczo – Rewalidacyjnych w Cieszynie. Szkoła zostanie utworzona z dniem 1 września 2016 roku. Jej siedziba będzie mieścić się we wspomnianym ZPSWR w Cieszynie przy ulicy Wojska Polskiego 3. Będzie to publiczna szkoła ponadgimnazjalna specjalna w rozumieniu przepisów ustawy o systemie oświaty, której organem prowadzącym będzie Powiat Cieszyński. Do projektu uchwały nad którym głosowali radni dołączono również akt założycielski oraz obszerny statut placówki. Choć na temat szkoły nie rozwinęła się dyskusja to radni odnieśli się do kilku zapisów właśnie w statucie, które zostały poprawione. Sama uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Jak wskazuje Starosta Janusz Król w dotychczas dostępnych na terenie powiatu formach zajęć w publicznych placówkach oświatowych nie ma odpowiedniej placówki pod względem organizacyjno-strukturalnym dla uczniów z autyzmem jak również z Zespołem Aspergera na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej. Dostępne formy zajęć młodzieży z tymi dysfunkcjami nie zaspokajają w pełni potrzeb mieszkańców. Uczniowie Ci kontynuują kształcenie w szkołach masowych w warunkach niedostosowanych do ich potrzeb. Najczęściej trafiają do zbyt licznych klas albo korzystają z nauczania indywidualnego – czytamy w uzasadnieniu do projektu uchwały.
Powołanie liceum pozwoli wspomnianej młodzieży kontynuować naukę w placówce. W ZPSWR prowadzone są bowiem zajęcia ze wczesnego wspomagania, funkcjonuje szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła zawodowa, szkoła przysposabiająca do pracy. Do nowo zakładanej szkoły młodzież będzie mogła uczęszczać do 23 roku życia. Utworzenie IV Liceum Ogólnokształcącego Specjalnego dla Uczniów z Autyzmem w Cieszynie daje możliwość nauki uczniom bez konieczności poszukiwania szkoły poza powiatem (Gliwice, Kraków). Szkoła zapewni także wychowankom realizację indywidualnego programu edukacyjnego i rewalidacyjnego pozwalając jednocześnie na integrację uczniów wewnątrz placówki jak i w środowisku lokalnym – podsumowuje Janusz Król.
MSZ
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.