Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Tak, będzie wyglądało centrum Cieszyna za dwa lata…

Cieszyn doczeka się gruntownego remontu Rynku, ulicy Głębokiej, fragmentu ulicy Zamkowej oraz przebudowy budynku dawnej straży granicznej przy ulicy Zamkowa 1. Prace remontowe rozpoczną się już w 2020 roku od remontu ul. Głębokiej. Jest już gotowa wizualizacja. Zobaczcie, jak zmieni się centrum miasta.

Na ostatniej sesji (19.12) Rady Miejskiej Cieszyna podęto uchwałę budżetową na 2020 rok. W wydatkach majątkowych widnieje m.in. kwota ponad 4 mln zł na realizację projektu „Szlakiem Cieszyńskiego Tramwaju – rozwój transgranicznej turystyki”. Dzięki tym środkom miasto już w 2020 roku będzie mogło rozpocząć realizację zadań związanych z przebudową centrum Cieszyna. W ramach tego właśnie projektu zostanie przeprowadzony gruntowny remont Rynku, ulicy Głębokiej i fragmentu ulicy Zamkowej oraz przebudowa budynku dawnej strażnicy granicznej.

W poniedziałek (16.12) w COK Dom Narodowy po raz pierwszy włodarze Cieszyna wraz z przedstawicielem firmy, która sporządziła projekt budowlany, przedstawili koncepcję zmian i wizualizacje mieszkańcom. Frekwencja nie była zbyt duża. W spotkaniu wzięli udział również przedsiębiorcy.   

Zmiany, które chcemy wprowadzić w centrum miasta są znaczne. Myślę, że wszyscy chcemy żeby ten projekt spowodował że centrum naszego miasta zmieni się w bardzo dużym stopniu. Musimy sobie zdawać sprawę jakie są tego konsekwencje. Jak będzie wyglądał okres przejściowy, harmonogram, a powinniśmy zacząć od tego, jak będzie wyglądał projekt – przyznała witając uczestników poniedziałkowego spotkania Gabriela Staszkiewicz Burmistrz Cieszyna.

Projekt „Szlakiem Cieszyńskiego Tramwaju…” omówił Sekretarz Miasta Stanisław Kawecki. Sekretarz wskazał na działania, które do tej pory zostały zrealizowane w tym zakresie. Szlak Cieszyńskiego Tramwaju to produkt turystyczny, który składa się z dwóch zasadniczych elementów. Produktu turystycznego, czyli czegoś co ma zachęcić turystów, przyjezdnych, gości do tego żeby odwiedzali Cieszyn i zostali w Cieszynie dłużej. Poza tym elementem produktowym są też działania budowlane – podkreślał Kawecki.

Realizacja projektu planowana jest w ramach wspólnego, polsko-czeskiego produktu turystycznego. Miasto Cieszyn będzie partnerem wiodącym, a Czeski Cieszyn partnerem. Źródła finansowania to środki własne gminy oraz dotacje UE. Miasto liczy także na wsparcie z programu krajowego przebudowy dróg lokalnych.

Całkowity koszt inwestycji to 24,2 mln zł. W tym m.in. przebudowa Rynku wyniesie 6,7 mln zł, ul. Głębokiej 5,3 mln zł, ul. Zamkowej 2,2 mln zł, przebudowa strażnicy 7,8 mln zł. We wstępnym harmonogramie prac można wyczytać, że roboty budowlane rozpoczną się już na początku 2020 roku, a mają zakończyć pod koniec 2021 roku. Cały projekt ma zostać zrealizowany do 30 czerwca 2022 roku.

Co dokładnie zostanie zrobione i jak zmieni się centrum Cieszyna o tym mówił Bartłomiej Gasparski szef firmy, która sporządziła projekt budowlany Palmett.

W centrum ruch samochodowy zostanie ograniczony, a ciągi komunikacji pieszej poszerzone. Na płycie rynku zostanie zlikwidowana wszelka możliwość parkowania ( za wyjątkiem samochodów dostawczych i uprzywilejowanych). Zamontowane zostaną w posadzce chowane słupki parkingowe. Zmieni się także tarcza skrzyżowania przy ul. Zamkowej. Będzie to skrzyżowanie wyniesione i wyodrębnione kolorem, aby spowolnić ruch samochodowy w tym obszarze.

Wymieniona zostanie posadzka zarówno na Rynku, jak i na ul. Głębokiej oraz Zamkowej. W większości będzie to przełożony istniejący bruk, ale pojawią się także płyty granitowe antypoślizgowe. Zostaną ograniczone wszelkie różnice terenowe. Zniwelowane stopnie. Pojawią się zatopione bądź wyniesione granitowe obrzeża. W planach jest wymiana bądź modernizacja wypustów, włazów. Wprowadzone zostanie odwodnienie liniowo-szczelinowe. Nowością będzie 26 dysz w posadzce na płycie rynku po stronie wschodniej, które będą spełniały latem funkcję ochładzającą.  

Zmodernizowana ma zostać również instalacja elektryczna. Zmodernizowane bądź wymienione zostaną oprawy oświetleniowe. Podświetlone drobne elementy. Pojawi się nowe oświetlenie fontanny. Dodatkowo w obrębie rynku zostaną zamontowane 3 maszty oświetleniowe, by doświetlić i wprowadzić równomierną poświatę.

Fontanna przejdzie konserwację i zostanie uszczelniona. Zostaną wprowadzone również elementy małej architektury tj.: 38 nowych ławek, 30 donic, 20 koszy na śmieci, 169 wygrodzeń w obrębie ogródków, stojaki na rowery, słupy informacyjne. Ujednolicone zostaną parasole w ogródkach. Pojawi się także dodatkowa zieleń. Drzewa w donicach oraz byliny. Obecne drzewa zostaną przesadzone, aby lepiej zagospodarować teren wokół ogródków.

Ul. Głęboka ma stać się prawdziwym deptakiem. Oprócz wszystkich wyżej wspomnianych zmian pojawi się tu przede wszystkim szlak cieszyńskiego tramwaju. Szyna tramwajowa (570 mb) wkomponowana ma być w nawierzchnię chodników. Wzdłuż niej zaznaczone będą przystanki tramwaju (od Wyższej Bramy, aż do Zamkowej).  Replikę tramwaju będzie można oglądać zarówno z polskiej, jak i czeskiej strony, ponieważ znajdzie swoje miejsce przy ul. Zamkowej.

Duże zmiany czeka budynek przy ul. Zamkowa 1. Zostanie maksymalnie obniżony, tak aby nie przysłaniał Wzgórza Zamkowego. Na jego zazieleniony dach będzie można było wejść bezpośrednio z ul. Zamkowej.

 

MSZ

źródło: ox.pl
dodał: MSZ

Komentarze

42
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2019-12-22 09:28:14
tom lem: ... dobra wiadomość dla kupców przy Głębokiej, ZBM w ramach własnej promocji zapewni wam darmowe płyty MDF na zabezpieczenie witryn waszych sklepów przez następne dwa lata. Niestety na zyski nie macie co liczyć w najbliższej przyszłości, jedynie na utrudnienia dojścia do waszych geszeftów.
2019-12-22 09:39:47
tom lem: ... projektant niestety się nie popisał, dając priorytet rynsztokom i krawężnikom zamiast trosce o komunikację niepełnosprawnych. Ale to przecież tylko wizualizacja przeznaczona dla gosposi i niektórych przedsiębiorców, sekretarz natomiast już się martwi nasadzeniem siedmioletnich drzew i problemami z tym związanymi. Będzie musiał być zatrudniony specjalista do tak dużego nasadzenia drzew i krzewów;-) ALE ŁADNIE TO WYGLĄDA.
2019-12-22 10:14:45
jojestelagalicyjok: Prosimy architekta o zasłonięcie płachtą cuda architektury czyli bloku PSS. Na płachcie można zrobić mural z widokiem dla podtrzymania narracji słusznie minionej epoki namalować drugie cudo z Zamkowej 1.
2019-12-22 11:17:58
Wiederholec: W końcu coś fajnego na temat przyszłości Cieszyna przeczytałem i zobaczyłem. Wizualizacja bardzo ładnie się przedstawia. Najbardziej podoba mi się na niej, że nie widzę na niej żadnych samochodów. W praktyce okaże się, że pod Rossmanna podjedzie ciężarówa i ta piękna nawierzchnia się powykrzywia. Proszę więc o zastanowienie się nad bezpiecznym dla kostki brukowej poruszaniem się pojazdów w odnowionym rejonie.
2019-12-22 11:46:41
wiesiek@: A CO Z ULICĄ BIELSKĄ !!!!!
2019-12-22 13:35:51
tom lem: ... czyżby te landszafty kosztowały 2,2 mln zł, bo jakoś się równanie nie chce domykać! "Całkowity koszt inwestycji to 24,2 mln zł. W tym m.in. przebudowa Rynku wyniesie 6,7 mln zł, ul. Głębokiej 5,3 mln zł, ul. Zamkowej 2,2 mln zł, przebudowa strażnicy 7,8 mln zł." Przeszło 10%-owy błąd, to nic z możliwością 30% w budżecie;-)
2019-12-22 17:58:11
utopiec: Prima aprilis?
2019-12-22 18:32:06
M53: Który to raz będzie rwany bruk na Głębokiej w ciągu ostatnich 10 lat? I jak będą rosły drzewka w tak małych donicach? Przecież drzewka potrzebują większej przestrzeni na korzenie. Poza tym, te 4 słupy niby oświetleniowe wcale uroku nie dodają. Taras widokowy na Olzę, czy na zielsko w Olzie-przecież tam jest bardzo mało wody i widok wcale nie jest piękny. Kto będzie oglądał tramwaj na poziomie niższym niż most? I najważniejsze- jakie to atrakcyjne przystanki tramwajowe mają być na głębokiej ( punkty historyczne?)? Zgadzam się z Tom-Lemem- przecież tam jest pełno uskoków, krawężników, czyli "frontem" do niepełnosprawnych. I moja ostatnia uwaga- fakt, że parasole reklamujące piwo nie są zbyt estetyczne, ale są kolorowe. Czy projektant nie mógł takiego kolorowego akcentu wprowadzić, zamiast tych beżowych czy szarych parasoli-smutasów?
2019-12-22 18:56:12
ferenc12: Zapowiada się, że za dwa lata będziemy mieszkali w pięknym martwym mieście...
2019-12-22 19:12:12
tom lem: ...drzewka nie potrzebują tyle przestrzeni co wody, na tej granitowo-betonowej pustyni ale jest i dobra wiadomość wynikająca z takiego projektu. W ratuszu będzie zorganizowany konkurs na etat "podlewacza miejskiego" nasadzeń doniczkowych. Żal tylko cieszyńskich piesków , które tak wysoko nogi nie podniosą ;-) to chyba kolejna dyskryminacja płci?
2019-12-22 22:53:33
Wiederholec: M53 do tramwaju to zapewne przeniosą się burgery, które obecnie są przed mostem:-) Ciekawe jest również, że na moście Pokoju ruch pojazdów wg wizualizacji odbywać się będzie w dwóch kierunkach.
2019-12-22 23:06:20
ManufakturaNr1: Sądziłem że unoszący się nad miastem duch protestanckiego ascetyzmu uchroni to miasto od koszmaru niepotrzebnych ogródków gastronomicznych, bliżej nieokreślonych, a szkaradnych słupów oświetleniowych, ławeczek, przesadzeń zieleni, nowych posadzek i całej tej "hollywoodzkiej scenografii", nie mówiąc już o niepotrzebnym oszpeceniu nabrzeża Olzy bezstylowym pawilonem, i wątpliwej platformie widokowej, kiedy rozległy i piękny widok na rzekę zapewnia wyżej położone Wzgórze Zamkowe, czy most z którego rzekę doskonale widać (jeszcze na dodatek ten "bezdomny" tramwaj pod mostem - chyba jako przystań dla meneli). Za czasów Franciszka Józefa były na ulicy Głębokiej "kocie łby" przerośnięte latem niską trawą, które zachowały się do końca lat pięćdziesiątych- i to by było ekologiczne rozwiązanie , a na pewno nie kamienne płyty na podkładzie z betonu z dodatkiem kuriozalnej szyny tramwajowej. Zastanawiam się gdzie jest Konserwator Zabytków który dopuszcza takie nieprzemyślane "projekty" do realizacji - chyba czas najwyższy aby zaczął działać - dopóki nie jest za późno. Płakać mi się chce jak widzę jaki gwałt się dokonuje na autentycznej materii chronionego krajobrazu miasta. Podstawowa zasada to minimalizować ingerencję w zabytkową materię miasta, a jeżeli już to powinna to być architektura i sztuka najwyższego lotu , a nie banalność i miernota oprawiona w kolorowe i złudne wizualizacje. Straszne.
2019-12-23 08:50:09
Halos: Nie wygląda to źle, ale widzę, że dalej ani władze, a zapewne nasz słynny już Konserwator Zabytków nie zaplanowali zmniejszenia po jednej stronie Rynku tej patelni. Zaprojektowanie rabaty, trawnika. Część musi zostać dla sceny, widowni, imprez masowych. Ale więcej zieleni nie w donicach, zawsze na plus.
2019-12-23 09:16:31
tom lem: ...wyobraźnia a raczej marzenia obecnych włodarzy o wbudowaniu szyny w chodnik na pamiątkę byłego tramwaju, może być tylko przypomnieniem sceny z filmu " Nie lubię poniedziałków" z rolą Bohdana Łazuki //https://youtu.be/92B2Td0s41A?t=7//
2019-12-23 09:17:49
M53: A ja ciągle nie rozumiem tego uporu przy haśle "Cieszyński tramwaj". Chodzi mi konkretnie o tramwaj. Przecież tak naprawdę to żadna atrakcja, a Cieszyn ma dużo lepsze możliwości do nazwania historyczno- turystycznego projektu. Choćby nawiązanie do czasów piastowskich, bo to jest siła Cieszyna- to bardzo stary gród. Przyjrzałam się jeszcze raz zdjęciom- rzeczywiście szyna wygląda fatalnie, a przyjezdni, którzy nie będą mieli pojęcia, co ona oznacza, stwierdzą, że tylko zawadza to dziwactwo na środku ulicy. Poza tym, zabytki, które warto w Cieszynie zwiedzić, znajdują się akurat w innych częściach miasta. Jedyne, co mi przywodzi na myśl ta szyna to "pomoc" w poruszaniu się, będącym w stanie po spożyciu, jak to pokazano w filmie "Nie lubię poniedziałku". Ale wtedy trzeba jeszcze dokupić laseczki ( na koszt podatnika) i położyć stosiki przy obu końcach tej szyny. A może ją dodatkowo podświetlić- atrakcja będzie większa- "Cieszyński szlak świecącej szyny". Może niech lepiej projekt "Cieszyński tramwaj" pozostanie w takiej formie w jakiej działa- spotkania, prelekcje, pokazy- a pieniądze przeznaczyć na dalsze remonty dróg i chodników w Cieszynie.
2019-12-23 09:20:27
M53: O widzę Tom- Lem, że mamy podobne skojarzenia:):):):): Mój komentarz wszedł po Twoim:):):)
2019-12-23 09:22:48
tom lem: ... zmiana trasy prowadzenia wycieczek //https://youtu.be/92B2Td0s41A?t=106//
2019-12-23 11:02:05
b.w.: Zapewne zmienią nazwę z Ulicy Głębokiej na Nie lubię poniedziałków ! Na poważnie: q.wa wydawać tyle pieniędzy..... !
2019-12-23 11:10:33
Szantrapa: Co na to konserwator zabytków, że z Cieszyna chcą zrobić tandetną IKEA ?
2019-12-23 13:14:39
Halos: Szantrapa: Obawiam się, że już zezwolił...
2019-12-23 18:52:58
M53: A ja tak do końca nie jestem przekonana, że wszystkie elementy tego projektu były konsultowane z konserwatorem i on wydał na taki projekt całościowo zgodę. Mam wrażenie, że część z tych planowanych elementów projektu, zamierza się przemycić przy okazji. Nie ma uzasadnienia w mieście historycznym rekonstrukcja pojedynczej szyny, jeżeli już, to pewnie należy zrekonstruować normalny tor (dwie szyny) tramwajowy. nie wierzę, że na starym rynku, wokół którego stoją stare zabytkowe kamienice, konserwator pozwala postawić cztery maszty z nowoczesnymi reflektorami. Owszem, oświetlenie, ale stylowe, dopasowane do charakteru rynku. Nie znajduje również uzasadnienia wyburzenie wyższej części budynku przy Zamkowej i zrobienie w tym miejscu tarasu widokowego. Przy wyburzeniu całego budynku i zrobieniu niżej, nad brzegiem skweru, efekt widokowy będzie ten sam ( z mostu i chodnika na Olzę). No i ten "ukryty tramwaj". Jak już, to może go postawić na tym tarasie widokowym? Po co go ukrywać na dole? Jak pamiątka, to z odległości widoczna pamiątka.
2019-12-23 21:15:59
tom lem: ...M53, nie rozumiesz założeń projektanta;-) takimi latarniami dysponował program komputerowy, który wykorzystano a detale będą dopiero przedstawione na oddzielnym dokumencie, łączącym przeszłość z przyszłością. Podwójne tory (to pewne) dwukrotnie zwiększą koszty "koncepcji zmian" a tramwaj i tak nie pojedzie z powodów ekonomicznie uzasadnionych. Wyburzenie wyższej części budynku przy Zamkowej jest podyktowane zaprezentowaniem ekologicznego rozwiązania pokrycia dachowego, co wpisuje się w politykę klimatyczną ratusza ( z możliwością zwiedzania tego cudu) i wreszcie niemożliwe są do opisania, doznania podczas siadania w siedziskach nieruchomego tramwaju z jednoczesną obserwacją przepływającej rzeki;-) Takich doznań nie osiągniesz nigdzie, poza Cieszynem;-) chyba , że "We all live in a yellow submarine Yellow submarine, yellow submarine" tramwaj przemaluje się na żółto;-)
2019-12-23 22:14:03
Halos: tom lem: "polityka klimatyczna ratusza" weź mnie nie rozmieszaj! Gosposia nie zna się na żadnej polityce, a już zwłaszcza klimatycznej! :D
2019-12-23 22:14:08
daniel3ttt: Tak jak już wcześniej wspominałem w innym artykule o tym projekcie kasa wyrzucona w błoto. Nikt nie przyjeżdża do zabytkowego miasta żeby zobaczyć tory tramwajowe i to w dodatku zrekonstruowane. Ludzie przejdą, rzucą okiem ale i tak skierują swe kroki ku innym zabytkom. Jedynie ten tramwaj i to na tarasie miałby sens (też o tym pisałem). Podobny jest w Opawie. Ciekawe kto ciągle forsuje ten bezsensowny pomysł? Chyba ludzie oderwani od rzeczywistości i nieświadomi oczekiwań społeczeństwa. W Cieszynie brakuje ścieżek rowerowych a tu jak można było się spodziewać po obecnie urzędujących znowu ani słowa o tym w budżecie na rok 2020. Promuje się ekologiczne rozwiązania, namawia do rezygnacji z dojeżdżania do pracy samochodem ale nic w tym kierunku się nie robi. W innych miastach można, w Czechach da się ale u nas znowu nie...
2019-12-23 22:54:28
tom lem: Halos: cieszę się, że ci do śmiechu, tylko brak polityki wraz koniunkturalnym myśleniem prowadzi do absurdu wraz groteskowa tragedią ;-)
2019-12-24 05:19:40
krzysztof.mn+: ktoś tu sugeruje, że IKEA to tandeta, i to w kontekście projektu zagospodarowania przestrzeni - hmm... albo się nigdy z IKEĄ nie zetknął, albo nie rozumie pojęcia tandeta
2019-12-24 05:25:33
krzysztof.mn+: p.s. a propos komentarzy - podobny zestaw autorów i podobnie t a n d e t n a krytyka pojawiała się pod każdym tekstem o Galerii Stela czy węźle przesiadkowym, dziś bodaj najciekawszymi miejscami nowego Cieszyna...㋡
2019-12-24 07:07:18
erik: Ulica Chopina od dawna prosi się o nową nawierzchnię bo wygląda podziurawiona jak ser szwajcarski.Najwyższy czas o niej pomyśleć a nie jakieś tam szyny tramwajowe ,których w miastach ludzie mają p o dziurki w nosie.Można się na nich łatwo podciągnąć poślizgnąć i nogę złamać.Chyba,że oto chodzi.
2019-12-24 07:09:28
erik: Głupota niektórych nie zna granic
2019-12-24 07:19:15
Halos: tom lem: To taki trochę śmiech przez łzy, bo jeszcze 4 lata przed nami "rządów" Gosposi :(
2019-12-24 07:23:22
erik: Napływ psełdoturystów z Czech już nam wystarczy.Czas pomyśleć o własnych mieszkańcach a nie kolejny raz ryć ul.Głęboką.
2019-12-24 09:50:26
tom lem: a propos komentarzy - hmm... albo się "ktoś" nigdy z projektem zagospodarowania przestrzeni nie zetknął albo jest ślepy i wizualizacja nie jest dla niego;-)
2019-12-24 14:02:51
M53: Nie no, przestańcie... wszyscy jesteśmy zgodni, że ten projekt jest, co najmniej, nie przystający do Cieszyna. Tom-Lem- nie czujesz w moich wypowiedziach ironii? Nieważne, czy projektant będzie jeszcze coś robił- całość jest taka, jak napisaliśmy, bardziej komediowa i w sumie planuje się wyrzucić pieniądze na coś, co nie przysporzy Cieszynowi turystów. Owszem, trzeba zmienić wygląd rynku i wokół mostu pod zamkiem, ale ul. Głęboka może poczekać- jest wiele ulic, które pilnie wymagają remontu no i te ścieżki rowerowe przydałyby się. Zapaść turystyczna Cieszyna nie jest spowodowana brakiem szyny w Głębokiej i tramwaju pod zamkiem, tu chodzi o zupełnie inny rodzaj uatrakcyjnienia miasta. No i, przede wszystkim, zwiększenia możliwości dojazdu do Cieszyna (transport publiczny) oraz zapewnienia miejsc parkingowych.
2019-12-24 14:50:01
tom lem: .. sam nie wiem M53, czy śmiać się, czy płakać, bo chyba ironią tragiczną jest, ale dla mieszkańców, takie traktowanie wydatków z miejskiego budżetu, jakby on był przypisany tylko wizjonerom z magistratu a nie odpowiadał na potrzeby faktycznych dysponentów. Cóż, takich mamy w większości ślepców w RM;-)
2019-12-24 15:58:16
jasper: Cieszynskie oszolomy tesknia za panciem i klecznikami. Proponuje postawic zasieki na granicy z Czechami, zeby nikt do Cieszyna nie wjechal ani nikt nie wyjechal, zeby cieszynioki mogly kisic sie we wlasnej dulszczyznie. Uwazam, ze projekt ciekawy a szlak cieszynskiego tramwaju jest swietnym pomyslem.
2019-12-24 19:27:31
M53: Jasper, jeżeli tak odczytałeś moje wpisy, to jesteś w tzw. mylnym błędzie. Nie tęsknię za poprzednim burmistrzem, ani nie jestem zachwycona pomysłami nowej burmistrz. Ten projekt, obojętnie czy powstał już za czasów poprzedniego, czy tego burmistrza, jest tak bardziej do....I nie ma nic wspólnego z upolitycznieniem. Tom -Lem ma racje- to są jakieś wizje na wyrost, podczas, gdy potrzeba przywrócić Cieszynowi zupełnie normalny wizerunek i zupełnie normalne propozycje turystycznie. Przede wszystkim należy go "udostępnić" komunikacyjnie ludziom, którzy chcą do Cieszyna przyjeżdżać. Za bardzo Jasper uderzyłeś w wysokie "C". Projekt może i jest ciekawy, ale nie przyniesie oczekiwanych efektów i zeżre sporo kasy, która jest potrzebna na przyziemne cele. Już napisałam- nie rozumiem dlaczego przyczepiono się tego tramwaju. Przecież i wtedy, i teraz to nie jest żadna historyczna rewelacja. Po Cieszynie jeździły również dorożki, szkapy ciągnące wozy z węglem, potem automobile na korbę- może zrobić trakt cieszyńskiej dorożki lub węglarza? Wszak to też historia związana z Cieszynem. Że tramwaj to przenośnia? Że chwytliwy tytuł? No i co z tego, założę się, że nie dla ludzi z zewnątrz, którzy jak przyjadą do Cieszyna, to pierwsze kroki kierują na Wzgórze Zamkowe, potem do Studni Trzech Braci, potem jeszcze rynek zaliczą, bo już figurkę Madonny na Starym Targu raczej nie, a o pomniku Mieszka już zapomnij. Fakt, jeszcze jest Muzeum i Książnica, a na końcu Browar- ale konia z rzędem, jeżeli mi ktoś to powiąże z trasą projektu- czytaj szyną na Głębokiej.
2019-12-25 12:28:18
baranek2010: Ciekawe to wygląda. Mogli by posadzić jakieś drzewka np głogi lub klony polne na Glebokiej. I broń Boże nie zadzcie drzew w kontenerach!!!
2019-12-25 14:33:48
nobody66: Ciekawa jestem, czy wszyscy krytykanci projektu mieszkają w Cieszynie? Jeśli tak, to mają prawo do wypowiedzenia się na jego temat, jeśli nie, niech zamilkną. Szanowny tom lem, po komentarzach, które zamieszczasz na tym forum mam wrażenie, że jesteś wszechwiedzącym omnibusem. Za cztery lata wystartuj w wyborach do RM, a może nawet na burmistrza i pokażesz nam jak gospodarować budżetem miasta.
2019-12-25 15:26:15
tom lem: ... nikt - nobody66 - nikogo do RM nie ciągnie na siłę, jedno co mają do zrobienia radni to ustalić budżet ( oczywiście w imieniu mieszkańców nie własnym) i kontrolowanie zgodność jego wykonania z ustaleniami. Praktyka jednak zmierza do AKCJI "budżetów obywatelskich", jakby budżet miejski nie był obywatelski, tylko nieznanych wizjonerów. Na koniec nobody66 - jakbyś nie wiedział - jeden radny w RM nic nie zrobi , tylko większości zdanie się liczy. Przy tym budżecie wyrzucono w błoto pieniądze na "jedną" szynę wbudowaną w chodnik , drzewa w doniczkach, nieistniejący tramwaj oraz dofinansowanie spółki prawa handlowego z pieniędzy podatnika i to nie przy poparciu jednostkowych radnych, tylko kółek wzajemnej adoracji utworzonych przy RM ;-) W głowach się niektórym przewraca nobody, mając do dyspozycji 200mln w budżecie. Jak rozumiem sam przyłożyłeś palec do wizualizacji tego budżetu a twoje wrażenia dotyczą tylko mojej osoby. Brawo!
2019-12-25 15:40:55
nobody66: tom lem - cieszyniak czy nie? Palca do wizualizacji nie przykładałam, ale podoba mi się. Jedno jest pewne - mieszkam od urodzenia w Cieszynie i tu płacę podatki i dołożę się do jej realizacji. Wszystkie miasta w Polsce pięknieją, tylko tutejsi malkontenci stale marudzą i chcieliby Cieszyna takiego, jak ten za rzeką, przypominającego minioną epokę socrealizmu.
2019-12-25 16:04:41
tom lem: ... jeszcze jedno, bo tego nie wiem, co to jest za akwarium i komu lub czemu ma służyć pod adresem Zamkowa 1. Z wizualizacji wynika jakby to była pętla tramwajowa z węzłem przesiadkowym w jednym, co jednak ciekawe jest to obiekt przypisany pod zarząd cieszyńskiego Zamku, który oprócz organizacji wątpliwych warsztato-konferencji ma zająć się jeszcze tramwajowym transportem publicznym? ;-) Jeżeli Pani na zamku ma takie zachcianki, niech inwestuje własne nie mieszkańców pieniądze. Nie sądzę nobody66 by twoje podatki były przynajmniej jednym% wydanych pieniędzy na tramwaj cieszyński z przybudówkami. Jednak jeśli ci tak bardzo zależy, nie na remoncie Rynku ul. Głębokiej lub Zamkowej załóż fundację "NOBODY", ode mnie grosza nie dostaniesz ale sobie na szynie wygrawerujesz swoje "name".
2020-09-07 15:13:28
walo: A nie szkoda tych kocich łbów ? przecież to zabytek... mam nadzieję, że płyty nie będą z betonu...
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: