Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Jan Olbrycht pozywa posłankę PiS (aktualizacja)

Europoseł z Cieszyna domaga się od posłanki PiS (a zarazem kandydatki do Europarlamentu) Izabeli Kloc wpłaty 5 tys. zł na konto Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz sprostowania nieprawdziwej (jego zdaniem) wypowiedzi, którą padła na antenie Radia Piekary.

Jak informuje katowicki serwis Gazety Wyborczej, chodzi o następujące słowa posłanki Prawa i Sprawiedliwości: - Olbrycht powiedział w Brukseli, że trzeba Polskę karać.

Jan Olbrycht twierdzi, że to nieprawda. - W czasie spotkania z polskimi posłami wyjaśniałem jedynie, skąd się wzięła w UE idea powiązania w przyszłym budżecie kwestii wsparcia państw członkowskich z praworządnością, dodawałem że jeśli pojawi się taki zapis, to powinno to w takim zakresie dotyczyć wszystkich państw członkowskich - mówi.

Złożony przez prawników europosła pozew jest rozpatrywany w trybie wyborczym. Oznacza to, że takie postępowanie cywilne ma przyspieszony tryb wynikający z art. 111 Kodeksu Wyborczego - sąd rozpoznaje wniosek w czasie 24 godzin od złożenia pozwu. Może to skutkować tym, że już po 7. dniach oskarżona strona zobowiązana będzie do wydania sprostowania swojej wypowiedzi.

Aktualizacja

Jak można przeczytać na facebookowym profilu europosła Olbrychta, sąd rozstrzygnął sprawę na korzyść polityka z Cieszyna. - Sąd nakazał zaprzestania rozpowszechniania nieprawdziwej informacji jakoby poseł chciał „karania Polski”. Posłanka Kloc musi również zamieścić na antenie Radio Piekary sprostowanie oraz w tej samej formie przeprosić europosła - czytamy.

KR/mat.pras.

źródło: ox.pl
dodał: Krzysztof Rojowski

Komentarze

94
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2019-05-14 10:44:58
donekT: Istnienie mitycznej grupy Proeuropejczyków to prawda? Kim oni są? Czym się charakteryzują?
2019-05-14 10:54:18
donekT: wpłaty 5 tys. zł na konto Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy - Jest gest. Podana organizacja to przypadkowy wybór? Czy może konkretnie przemyślany wybór? Jeżeli konkretnie przemyślany wybór, ciekawe czym EUROposeł się kierował w podjęciu decyzji? Czy tylko dobroczynnością, a może również czymś innym? Śmiem wątpić tylko w dobre intencje, to moje prywatne zdanie.
2019-05-14 11:51:41
altacet: Każdy ma prawo wybrać organizację,na której konto ma wpłynąć zasądzona kara.Czy lepiej by bylo,gdyby to był Caritas?
2019-05-14 12:47:43
jasper: Dlaczego Wielka Orkiestra Swiatecznej Pomocy tak dlugo gra?, Bo nie ma w niej ksiezy. Kolejne problemy szlachetnej paczki „Wiosna”. https://www.google.de/amp/s/natemat.pl/amp/263075,onet-wladze-w-szlachetnej-paczce-objal-ks-grzegorz-babiarz-znajomy-ks-stryczka. Bez komentarza.
2019-05-14 13:04:19
donekT: jasper-Q zdaje się, iż twarze firmujące WOŚP i inne podmioty personalnie lub funkcjonalnie powiązane (nominalnie niezależne) mają swoje problemy, znane od dawna. Jeśli uważacie, że moi przyjaciele Hare Kryszna to kult, to wynoście się stąd!" - krzyczał ze sceny ubiegłorocznego Przystanku Woodstock szef Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Z metryki katolik, z ducha krysznaita, Jurek Owsiak jawi się jako swoisty mecenas wyznawców Kryszny, którzy wykorzystują organizowane przez niego imprezy jako "czas promocji" dla swego ruchu. // https://wiadomosci.onet.pl/religia/hare-owsiak/k19kd1 //.
2019-05-14 13:05:51
donekT: Jednak żeby coś wpłynęło, trzeba jeszcze wygrać sprawę a z tym różnie może być.
2019-05-14 13:11:51
donekT: Co wizerunku WOŚP, warto przypomnieć // https://wiadomosci.ox.pl/wosp-w-regionie,36024 //
2019-05-14 13:24:51
jasper: https://www.google.de/amp/s/innpoland.pl/amp/152361,ksiadz-babiarz-i-zarzad-stowarzyszenia-wiosna-przyznali-sobie-15-tys-pensji Tak sie zastanawiam, dlaczego ksiadz potrzebuje az tyle forsy ?
2019-05-14 13:27:05
jasper: Poprzedni zarzad pelnil swoje funkcje spolecznie. https://www.google.de/amp/s/krakow.onet.pl/kryzys-w-szlachetnej-paczce-ksiadz-babiarz-wyciaga-rece-po-pieniadze-stowarzyszenia/8v9641h.amp
2019-05-14 13:37:18
donekT: Widocznie ma potrzeby, nie tylko on, twarz i rodzina pewnego przystanku zwanego potocznie brudstock również. Jakoś jasper-Q nie gorszy cię promowanie pewnego kultu pod płaszczykiem różnego rodzaju inicjatyw. Ciekawe czy EUROposeł Olbrycht zapoznał się z tekstem Bhagawadgity, dialogiem pomiędzy Kryszną a Ardżuną? To się nazywa POstęp.
2019-05-14 14:09:47
donekT: Pan Olbrycht powinien zająć się losem korzystających z gościnnych progów drogomyskiego zameczku, do których należą również osoby niepełnosprawne. Zdaje się, iż nasz NIEUDOLNY ZARZĄD POWIATU coś znów kombinuje w sprawie obiektu. Przypomina to powtórkę sytuacji z Kończyc Wielkich.
2019-05-14 14:13:32
donekT: https://www.facebook.com/ratujemyzameczekwdrogomyslu
2019-05-14 14:25:11
koszor: Panie Olbrycht, pan z Polski wyszedł i na Polskę pan pluje. Olbrycht, Wybiórcza i Bruksela-cała trójka siebie warta.
2019-05-14 14:30:33
koszor: Może razem z Tuskiem do Bundestagu wystartujecie, bo tam macie poglądowo bliżej?
2019-05-14 16:08:31
alouette: Nic nowego pod słońcem. Przed wyborami zaczynają się rozgrywki między partiami. Planowane od dawna.
2019-05-14 16:26:59
jasper: Taki cytat z poprzednich wyborów... "Na przełomie 2014/15 r. sztab wyborczy Dudy, wówczas PIS-owskiego kandydata w wyborach prezydenckich, zatrudnił ponad 800 hejterów do szerzenia w Internecie proPISowskiej propagandy. Stawka wynosiła od 1,5 zł (za umieszczanie w sieci „gotowca” dostarczanego przez sztab PIS-u) do nawet 3,5 zł za wpis autorski. Po zwycięstwie Dudy przekonanie wśród PIS-owców o skuteczności takiego PR wzrosło niepomiernie! A dokładnie 3-krotnie! Bo już w czerwcu zatrudniono kolejnych niemal 2000 hejterów. Ich stawki pozostały na niezmienionym poziomie, ale za szczególna aktywność zaczęto niektórych wynagradzać w dodatkowy sposób. Wszyscy byli wynagradzani z funduszu wyborczego PIS-u, czyli de facto z naszych pieniędzy! Bowiem, jak powszechnie wiadomo, składki członkowskie PIS-u (w 2014 r. ok. 470 tysięcy PLN) w 100% idą na sfinansowanie ochrony Kaczyńskiego…
2019-05-14 16:42:20
jasper: Niedawno jeden z ministrów w kancelarii Dudy przyznał, że w szczytowym okresie kampanii wyborczej dla PIS-u pracowało ponad 3000 hejterów! Z częścią z nich zakończono „współpracę”. Jednak do dziś jest ona kontynuowana z niemal 800 osobami… Stawki nieco spadły, dziś jest to od 1 zł („gotowiec”) do 3-4 zł za wpis samodzielny i zamieszczany tylko 1 raz w sieci. I najciekawsze… Od 2 tygodni PIS-owcy hejterzy nie są już finansowani ze środków wyborczych lub partyjnych!!! TYLKO JUŻ BEZPOŚREDNIO Z NASZYCH PODATKÓW! Zostali bowiem zakwalifikowani jako współpracownicy i specjaliści ds. PR rządu PIS-u i kancelarii Dudy! Pisiewicze a ataku. Dzien bez klamstwa to dzien stracony.” Klamstwo powtarzane 1000 razy staje sie prawda, i tej zasady pisiewicze sie trzymaja. Jezeli poslanka PiS klamala to nie dziwie sie, ze pan Olbrycht pozywa ja o nieprawdziwe wypowiedzi.
2019-05-14 16:42:56
donekT: jasper-Q wzorem Lecha Wałęsy chcesz stać się również ekspertem od teorii spiskowych?
2019-05-14 16:47:58
tom lem: ... tak się napracować i nie nazywać się hejterem, tylko propagatorem prawdy objawionej, może jedynie jasper'ek. Oczywiści on robi to za free i gratis ;-) dla swojej ukochanej.....
2019-05-14 17:24:13
donekT: Za Jana Olbrychta/Olbrachta wyginęła SZLACHTA. - Propozycja hasła wyborczego;)
2019-05-14 17:36:49
hanbes: Nie wiem czy wyborcze ale zapisz sobie takie hasło: "Nie założył tatuś kondonka i stworzył tępego donka" :-))
2019-05-14 18:09:30
krzysztof.mm: PiS na kłamstwach i oszczerstwach wjechał do Sejmu i Belwederu, tymi samymi narzędziami posługuje się codziennie - to, że wszyscy o ty wiemy nie znaczy, że mamy się na to zgadzać i akceptować ten stan rzeczy
2019-05-14 18:10:41
krzysztof.mm: pionki jak Kloc tak się za przykładem wierchuszki PiS-owskiej rozzuchwaliły, że wydaje im się, że mogą każdą brednie bezkarnie powielać, a w sytuacji kiedy PiS zaczyna tonąc w sondażach, wszelkie hamulce im puszczają - najwyższa pora pokazać im, że bezkarni nie są i nie będą
2019-05-14 18:17:03
donekT: Szatniarz Europy z pewnością skorzysta;-)) w kampanii na prezydenta;-))
2019-05-14 18:36:52
rainman: Podajmy więc rozwiązanie rebusu: jeśli uznamy, ze coś się nam nie podoba w Polsce (np. opór przed rozlokowaniem "uchodźców") to odnajdujemy coś (cokolwiek) co możemy uznać za przejaw niepraworządności. No bo... oczywiscie moze sie zdarzyc, ze o wiele gorsze rzeczy beda dziac sie na ulicach np. Paryża - ale umówiamy się, że tego ruszać nie będziemy. To jest właśnie miara naiwności niektórych europosłów. Myślą, że podawane są im na tacy rozwiązania symetryczne dla wszystkich, tymczasem wiadomo jak będzie wyglądała egzekucja takich zapisów. Robienie zdjęc z zadumioną miną niczego nie zmienia.
2019-05-14 20:36:44
inigo: Tyle wieków historii: zdrajców, zaprzancow, sprzedajnych szumowin, zachwyconych zagranicą niczego nas nie nauczyło, dlatego każdy kto nie zna swojej historii musi ją przeżyć jeszcze raz.
2019-05-14 20:57:04
jasper: Prawo i sprawiedliwosc pisiewiczow, to jeden z setek przykladow - policja nie reagowala, kiedy powieszono twarze poslow , natomiast 46 aktywistow Greenpeace, ktorzy na Palacu Kultury i Nauki rozwiesili transparent nawolujacy do ochrony klimatu zatrzymano bardzo szybko. Czyli jak dziala prawo dla lepszego i gorszego sortu. Czy rownie gorliwie jak rzutnik w Warszawie, zostal zatrzymany byly ksiadz od lamania sadowego zakazu zblizania sie do dzieci? Czekac tylko, kiedy policja wyniesie urny z glosami. Ciekawe, za komuny aresztowano „ powielacze. Historia kolem sie toczy.
2019-05-14 20:58:39
skuter66: Proszę Państwa, jasper vel krzesztof.mm to ta sama osoba, nie ma drugiego takiego PAJACA, więc nie dyskutujcie z nim, szkoda palców na stukanie w klawiaturę. W koło ta sama śpiewka, rzygać się chce.
2019-05-14 21:32:57
tom lem: ... za oknem pada, POdobno PO Zosi przyjdzie wiosna //https://youtu.be/csRaWUuTJkY?t=11// a dla mnie dopiero czwarte miejsce :-(
2019-05-14 21:37:36
krzysztof.mm: jakbyś gamoniu napisał, że ja to bronek, to bym się miał prawo obrazić - póki co uśmiech dla gamoniaヅ
2019-05-14 21:46:18
tom lem: ...krzysztof.m ma rację jaspe'rek to gamoń ;)
2019-05-14 22:43:05
jasper: Bostwa wystepuja w 3 osobach, dlatego takie zdziwienie, ze ja i krzysztof tylko we dwoch ;) Dawno nikt nie spowodowal tyle radochy co skuter66. Kombinuj skuter :) Jedziemy dalej , jak na razie zimno :-)
2019-05-14 22:52:32
Wiederholec: Paulina Młynarska oskarżyła Andrzeja Wajdę i ekipę filmową Kronik wypadków miłosnych, że w wieku 14 lat została upita alkoholem i podawano jej środki uspakajające by zagrała bardzo odważne sceny erotyczne z 18 letnim aktorem Piotrem Wawrzyńczakiem. Mam nadzieję, że Andrzejowi odbiorą Oscara i wszystkie inne tytuły.
2019-05-14 22:54:00
jasper: tom lem, nie uwazasz, ze kazda ofiara ksiedza pedofila powinna dostac po milion zl zadoscuczynienia. Na pewno nic nie jest w stanie wrocic utraconego dziecinstwa, tak jak Marcie Kaczynskiej nic nie wroci rodzicow. Ale pieniadze na pewno nie zaszkodza.
2019-05-14 23:00:50
tom lem: Wiederholec: jeszcze trochę trzeba poszczekać a pedofili nie będzie, będą sami artyści.
2019-05-14 23:05:25
tom lem: jasper-Q: masz rację, utrata może być ogromną traumą. Ty też powinieneś dostać przynajmniej dwa miliony, jeden za utratę rozum, drugi byś mógł opłacić opiekę.
2019-05-14 23:07:43
Wiederholec: Oczywiście Paulina Młynarska powinna dostać od producentów filmowych milion złotych zadośćuczynienia. Na pewno nic nie jest w stanie wrócić utraconego dzieciństwa, tak jak jasperowi nikt nie zwróci utraconego rozumu. Ale pieniądze na pewno nie zaszkodzą.
2019-05-14 23:18:07
tom lem: ... tak się zastanawiam ,czy Paulina wiedziała co mówi. Jednym oświadczeniem oskarżyć tyle osób pełnoletnich, Rodziców za brak opieki i tolerowanie pedofili, pełnoletniego aktora , który brał udział w tym akcie i całą ekipę filmową, która widząc sceny z udziałem nieletniej nie zareagowała, powiadomieniem odpowiednich organów. Istna Sodoma bez udziału PIS'u
2019-05-14 23:22:50
jasper: Ciekawe ile bierze przeor Jasnej Gory od handlarzy sprzedajacych pod klasztorem plastikowe butelki w ksztalcie "matki boskiej" z odkrecona korona na glowie? Czy JP II jako popielniczka, albo na reczniku nie obraza twoich uczuc religijnych tom lem(G) ?
2019-05-14 23:39:48
tom lem: jasper-Q: uklęknij pod Jasną Górą i sprzedawaj, to się dowiesz. Ty nie jesteś wstanie obrazić moich uczuć , jedynie rozbawić ;-)
2019-05-14 23:47:02
jasper: tom lem(G) , jakby tego bylo za malo w KK, dochodzi jeszcze to - trzeba walczyc z naduzyciami, takze seksualnymi, wobec zakonnic - mowi papiez Franciszek. Podczas spotkania z przedstawicielkami Międzynarodowej Unii Przełożonych Generalnych Żeńskich Instytutów Zakonnych przyznał, że nadużycia te to poważny problem. https://wiadomosci.onet.pl/religia/aktualnosci/papiez-franciszek-o-naduzyciach-wobec-zakonnic/zcg13ef?utm_source=wiadomosci.onet.pl_viasg_wiadomosci_viasg&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&utm_v=2
2019-05-14 23:49:42
jasper: tom lem(G), rozumiem, ze JP II jako popielniczka nie obraza twoich uczuc, a tecza juz tak ?
2019-05-14 23:55:13
krzysztof.mm: no sami Państwo widzicie...:)
2019-05-15 00:30:42
donekT: krzysztof-Q jasper-Q - twoja głupota jest nieograniczona, europoseł Olbrycht powinien wespół ze starostą zainteresować się twoim stanem zdrowia- wszystko OK?
2019-05-15 07:53:03
jasper: Dziecko (doneczku) mialo byc skromnie, uczciwie, tanio! A jest pisowskie Bizancjum, podobnie jak w KK.
2019-05-15 09:10:40
donekT: jasper-Q, dawniej Bizancjum i KK, a dzisiaj Bruksela. EUROposeł w tym zakresie może coś powiedzieć.
2019-05-15 10:52:46
jasper: Tak doneczku , bo komunistyczny prokurator i obronca ksiedza pedofila z Tylawy, Piotrowicz to podpora PiS-u i guru pisiewiczow. Wasz autorytet - posel Piotrowicz przewodniczy dzis pracom Sejmowej Komisji Sprawiedliwosci i Praw Czlowieka. Czlowiek, ktory calowanie dziewczynek w usta przez proboszcza z Tylawy, bagatelizował: „dzieci dawały ciumka księdzu”. Dotykanie miejsc intymnych ( wkładanie ręki do majtek.) uznał za przejaw „zdolności bioenergoterapeutycznych”. Tak samo kapiel dziewczynek i ukladanie je do snu na plebanii, zamiast nazwac po imieniu - ksiadz pedofil to nazywa jako bioenergioterapia. Jak ciemnym i durnym parafianem trzeba byc, zeby to akceptowac i nie wywalic takiego posla ze swoich szeregow.
2019-05-15 10:55:33
jasper: Z drugiej strony nie dziwi mnie to. Wedlug Slownik Jezyka Polskiego: parafianin - przestarzałe: człowiek bez ogłady, wykształcenia, zacofany. Zrodlo: sjp.pl/parafianin.
2019-05-15 12:01:06
donekT: jasper-Q, nie wnikam, z której jesteś parafii, ale określenie nawet do ciebie pasuje. No widzisz, jaka w Warszawce jest Bruksela, a chcieli Budapeszt zaprowadzać. Europoseł woli jednak zachodni odpowiednik, tak samo jak Donek;)
2019-05-15 12:16:56
jasper: Dziecko, doneczku zgadza sie, KK jako nadzwyczajna kasta dobrze wie, ze Polska zintegrowana z zachodem Europy to koniec ich przywilejow, dlatego tak wsciekle ten zachod atakuja a barany przytakuja. Jak ladnie sie zrymowalo :)
2019-05-15 13:08:55
donekT: jestes wsrod tych przytakujacych, to wiele tlumaczy;)
2019-05-15 13:18:20
Mach: O co ta wrzawa na tematy poboczne- 52 posty!. Europoseł, czuł się pomówiony o wyrażenie opinii nieprawdziwej, złożył pozew w trybie wyborczym i pomawiająca osoba ma przeprosić. Bo tak zadecydował sąd, dodam, niezawisły. Posłanka Kloc ma przeprosić Pana europosła Olbrychta.
2019-05-15 13:49:58
tom lem: ... ileż można wytrzymać - z jednej strony Grzesiek daje tylko czwarte miejsce, z drugiej Iza opowiada androny, tylko Jurek "biznesmen" - ciekawe czy? - dostaje nagrodę za "dobre serce".
2019-05-15 15:46:13
krzysztof.mm: PiS-iory nie lubią przepraszać za swe kłamstwa - no cóż, poczekamy, zobaczymy...
2019-05-15 16:31:53
tom lem: ... zaraz przepraszać, należy się sprostowanie, tak sąd uznał - nieprawdą że padało, tylko mżyło - napisze się sprostowanie - mimo znośnej pogody wszyscy byli mokrzy jak przy ulewie ;-)
2019-05-15 19:10:32
jasper: Nie będziesz mówił przeciw bliźniemu twemu świadectwa fałszywego” – 2 Mojż. 20:16. Tak mowi przykazanie. Wystarczylo je tylko respektowac i nie byloby tematu do dyskusji. Czyzby na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim JPII tego nie uczyli, skoro pomowienia tak latwo pani posel Kloc przychodza ?
2019-05-15 21:18:19
tom lem: jasper-Q: Sąd nakazał sprostowanie wypowiedzi do czego niewątpliwie dojdzie, jednak ty cymbale piszesz o POMÓWIENIU co uregulował nie Kościół Katolicki tylko Kodeks Karny w Art. 212. § 1. Kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nie mającą osobowości prawnej o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności, podlega grzywnie, karze ograniczenia albo pozbawienia wolności do roku. § 2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 za pomocą środków masowego komunikowania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. § 3. W razie skazania za przestępstwo określone w § 1 lub 2 sąd może orzec nawiązkę na rzecz pokrzywdzonego, Polskiego Czerwonego Krzyża albo na inny cel społeczny wskazany przez pokrzywdzonego. Dopisz za redakcją, czy Sąd skorzystał z którejś z kar, przewidzianych przez KK. Będziesz jedynym głosicielem świadectwa prawdy a nie niedomówień ;-) podczas dyskusji dwojga posłów nad jednym stołkiem do parlamentu.
2019-05-15 21:28:29
jasper: Cymbale tom lem, ze posluze sie tylko twoim „katolickim” jezykiem . To ty napisales - „zaraz przepraszać, należy się sprostowanie, tak sąd uznał „.
2019-05-15 21:35:46
tom lem: ... jeżeli czujesz się pomówiony to masz podstawę do skargi na ekspresję wypowiedzi, którą zaraz sprostuję na jasper-Q: piewco prawdy objawionej ;-)
2019-05-15 21:47:54
tom lem: ... jasper-Q napisałem, że jesteś cymbałem, co chętnie sprostuję - nie jesteś cymbałem tylko piewcą.
2019-05-15 21:49:44
donekT: jasper-Q wymieniłeś jedno przykazanie, a co z 612 pozostałymi?
2019-05-15 21:53:37
donekT: jasper-Q jakie to kwiatki znajdują się spośród 613 przykazań?
2019-05-15 21:54:21
jasper: tom lem(G), jak prawdziwe sa slowa, pasujace do ciebie - „Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem” Mark Twain.
2019-05-15 22:00:29
donekT: jasper-Q najpierw jakiś poziom powinieneś sobą reprezentować, na razie nie masz się czego obawiać.
2019-05-15 22:00:52
tom lem: ... no widzisz jasper-Q, jak dobrze, gdy możesz podpisać się czyjąś godnością;-)
2019-05-15 22:37:51
krzysztof.mm: ✍On się zachowuje poniżej wszelkich norm przyzwoitości - powiedział o. Gużyński, komentując zachowanie Głódzia. Jak ocenił, to, że biskupi w Polsce "nie potrafią go skorygować; to, że żaden biskup do tej pory publicznie nie wypowiedział się na temat jego zachowania, to jest miara tego, jak biskupi są niedojrzali jako ludzie, jako osoby" ✍
2019-05-15 22:39:44
krzysztof.mm: ✍Żenujące, naprawdę kompromitujące dla nas jest to, że ktoś w Watykanie musi napisać taką prostą instrukcję, żeby ksiądz w Polsce wiedział, jak się przyzwoicie zachować w takiej sytuacji... jaki stopień bezmyślności, bezwolności panuje wśród księży, że trzeba im takie instrukcje pisać, żeby oni wiedzieli, jak się zachować... duchowni mają Ewangelię i na podstawie tej Ewangelii, którą codziennie ludziom głoszą i tłumaczą, powinni doskonale wiedzieć, jak sobie poradzić z tymi sytuacjami.✍
2019-05-15 22:41:52
krzysztof.mm: czekamy na dymisje - stawiam w pierwszej kolejności na Głódzia, ale aby kościół w Polsce nie pogrążył się do reszty w niebycie, musi ich być znacznie więcej
2019-05-15 22:46:33
tom lem: ... pycha krzysztof-Q.mm, "pycha - zawsze przed upadkiem a po nim tylko śmieszność"...
2019-05-15 23:51:39
krzysztof.mm: raczej burzone pomniki
2019-05-15 23:53:31
donekT: Lecha Wałęsy
2019-05-16 08:32:58
krzysztof.mm: no tak, tych u nas mnóstwo...:D - kto się donkiem urodził ten gamoniem umrze
2019-05-16 08:41:43
jasper: Wstrzasajaca, porazajaca glupota i moralne szambo. Wstyd mi, ze rodzaj ludzki zawiera takze takie osobniki, jak to cos (moherowe pisiewicze) tu piszace.
2019-05-16 12:16:33
Mach: Krzysztofie mm, ja myślę, że do dymisji dojdzie lub Ojciec Święty, szeregu biskupom nie przedłuży sprawowanej posługi z uwagi na osiągnięty wiek. Episkopat Polski mocno się nam postarzał i niestety nie ogarnia obecnej roli w jakiej się znalazł. Autorytet Kościoła w Polsce jakim się cieszył w czasach PRL-u mocno podupadł . Szkodę Kościołowi wyrządził też mariaż z władzą polityczną. Nie obawiam się jednak by ten Kościół pogrążył się w niebycie. Potrzeba Kościoła kulturowego nadal będzie zaś odbudową prawdziwego chrześcijaństwa w nas, będziemy musieli się wszyscy zająć, to każdy indywidualnie musi się zatroszczyć o swoje zbawienie także i ci ,którzy czekają na dymisję . Chrzest, to nie będzie jedynie jak to określiłeś kiedyś "mamrotanie", ale pełna satysfakcja,że się dzięki temu sakramentowi stałeś chrześcijaninem, komunia to jak to kiedyś określiłeś nie będzie wafelek w ustach, ale dążenie do jedności z Nauczycielem, podobnie przyjmowanie innych sakramentów z rąk kapłanów będzie uświęcone wiarą połączoną z uczynkami i z punktu widzenia wierzących w ogóle nie musi to oznaczać, że mimo to że Kościół jest powszechny to musi być masowy. Wszyscy pragniemy by był Chrystusowy, ale nie wszyscy temu podołają. Alternatywę wybrania lepszej drogi nie łatwo wskazać współczesnemu człowiekowi, a świat bez Boga znaczy mniej więcej tyle co świat bez człowieka. Dlatego wierzę mocno w to ,że także kościół w Polsce poradzi sobie z tą patologią i powróci do źródeł.
2019-05-16 13:10:22
donekT: Masa ciśnie w dół, nie zmienisz instytucji, tylko człowieka.
2019-05-16 13:11:13
donekT: krzysztof-Q Tusk jest wdzięczny za podsumowanie.
2019-05-16 13:12:13
donekT: jasper-Q zgadzam się, krzysztof.mm jest niereformowalny.
2019-05-16 14:44:15
jasper: Mach, za rzadow PiS nic sie nie zmieni. KK i PiS trzymaja sie nawzajem w szachu, wladza PiS zalezy od poparcia Kosciola, finanse Kosciola zaleza od wladzy PiS. Wszelkie ruchy PiS, to tylko pozorowanie dzialal nosci , rownie dobrze Ziobro moglby zwiekszyc maksymalna kare do 100 lat. Narobia szumu, a potem wycisza sprawe. Co najgorsze, jak czytamy w artykule : http://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,24785275,pedofilia-w-kosciele-na-lozu-smierci-wyznal-ze-krzywdzil-go.html#nowaZajawkaGlownaMT#S.DT-K.C-P.1-B.1-L.1.duzy. Nie liczy sie wysokosc kary zapisana w kodeksie lecz SKUTECZNOSC scigania tego typu przestepstw. Nie sposob nie zgodzic sie z ocena KK dokonana przez L.J. „Kościół katolicki w Polsce, obciążony niewyjaśnionymi skandalami pedofilskimi, opętany walką o pieniądze i o wpływy stracił moralny mandat do tego, żeby sprawować funkcję sumienia narodu”.
2019-05-16 15:40:06
krzysztof.mm: mach - już kilka miesięcy temu o tym pisano, że Watykan wysyła do Polski w czerwcu 'czyściciela kurii', tego samego, który doprowadził do dymisji episkopatu Chile - ale w Polsce te konsekrowane patologie, zainfekowane szatańską pychą, zupełnie widać straciły instynkt samozachowawczy, codziennie słychać ich coraz bardziej skandaliczne wypowiedzi, jak te Głódzia czy Rydzyka - a co do twojego "wierzę głęboko" - otóż kościół w Polsce to jest właśnie TEN zdemoralizowany kościół, zdeprawowany, pyszny i chciwy, kościół, w któRym od lat pierwsze skrzypce graja takie wielkie pomyłki Ducha Świętego jak Głódź właśnie, Jędraszewski, Hoser, Dydycz, i oczywiście Rydzyk - że "kościół w Polsce jakoś sobie poradzi z tą patologią i wróci do źródeł" to właśnie ICH nadzieja i marzenie - tyle, że dla nich patologią jest ujawnianie ich zbrodni, a źródłem ołtarz Pychy i Mamony - no nie, proszę pana, ten kościół, polski kościół katolicki czeka już tylko na gniew Boży i grabarza - a komu prawdziwie zależy na byciu c h r z e ś c i j a n i n e m, ten nie ma czego szukać w tym kościele - no chyba, że zbudują sobie od podstaw nowy, albo znajdą swe miejsce we wspólnotach innych wyznań
2019-05-16 16:50:45
Mach: Myślę, że wszystkim nam się przyda refleksja po filmie Sekielskich. Kiedy emocje opadną, zacznie się rozrachunek -mam nadzieję ,że sprawiedliwy. Dla wierzących KK jest Chrystusowy. Pewnie tak myślą o swoich kościołach inne wyznania chrześcijańskie, dlatego należy wierzyć, że Chrystus swojego Kościoła uniwersalnego nie pozostawi na żer jego wrogów -prawda nas wyzwoli. O Kościele i jego sługach można i da się mówić także i pozytywnie. Ci,którzy potrafią się zdobyć na ocenę obiektywną dokonają także obiektywnego działania w zakresie usunięcia z niego tych, którzy wiernych i współbraci w kapłaństwie przyprawili o wstyd i zgorszenie. Tak jak wierni KK byli dumni z powołania Polaka na papieża, dziś należy odważnie przyjąć tę gorycz zła jaki też ma miejsce w polskim Kościele. Sądzę, że czas, i najbliższe miesiące sprawią, że zdecydowane kroki władz kościelnych i jego laikatu dokonają kluczowych zmian w kierowaniu KK w Polsce. Nic już po tym filmie nie będzie takie jak było, a sądzę ,że autorzy filmu jeszcze dysponują dalszym materiałem i obawa przed jego ujawnieniem sprawi,że ci którzy zawinili odejdą. Dlatego myślę,że wyzwolenie poprzez prawdę już się dokonuje i nie podzielam Twojego stanowiska. Po filmie Sekielskich jest znacznie lepiej niż przed jego powstaniem. 2000 lat historii Kościoła w tym KK w Polsce nie skończy się na projekcji filmu Sekielskich, - jeśli tak sądzisz to już muszę cię rozczarować.
2019-05-16 17:10:00
jasper: Mach, nie moge zgodzic sie z Toba. To sie nie dzieje tu i teraz, to wszystko dzialo sie nie tylko w polskim kosciele na przestrzenii, no wlasnie ilu setek lat. Czy moralny Kosciol nie powinien byl juz duzo wczesniej oczyscic sie sam a nie dopiero po projekcji dokumentu panow Sekielskich. Pytanie - czy Sodoma i Gomora w wykonaniu duchownych to Kosciol ? Czy gwalcenie ministrantow i innych dzieci to czesc liturgii ? Pedofilia w kosciele polskim to nie tylko problem kosciola ale mentalnosci wiernych. I na tym polega dramat. Ciemnota, zmowa milczenia i mentalnosc parobkow.
2019-05-16 17:27:20
Mach: Jasper, widzisz sam sobie odpowiadasz, Sodoma i Gomora to Stary Testament. Wówczas Kościół Chrześcijański był nieobecny i tym bardziej KK. To co dotyczy Sodomy i Gomory dotyczy człowieka jako takiego, który takim postępowaniem wzbudził gniew Boga. Pedofilia jest równie stara jak historia i losy i dramat człowieka z powodu jego wrodzonej tendencji do grzechu. Człowiek moralnie zawsze wiedział i umiał ocenić zło nawet w Starym Testamencie, gdy grzeszył zasłaniał się milczeniem, ciemnotą wskazywał na kusiciela. Na przestrzeni dziejów rodzaju ludzkiego takich sensacji znajdziesz dużo.Dziwny jest ten świat.... Lecz ludzi dobrej woli jest więcej i mocno wierzę w to...
2019-05-16 17:40:21
tom lem: Czytam tą dyskusję i dochodzę do wniosku, że Papież Franciszek szybko was pogodzi swoim Jezuickim wysłannikiem.
2019-05-16 18:49:37
Mach: Tomie, z logiki dwa.Nie ma sporu pomiędzy nami, a wysłannik Papieża nie nami się będzie zajmował, ale tym co mu Ojciec Święty nakazał.
2019-05-16 19:19:19
tom lem: Obawiam się Mach'u, że zbyt łatwo przychodzi ci ocena innych, przy jednoczesnej głębokiej wierze, że "prawda nas wyzwoli". Tą fałszywą prawdę przerabiamy przez trzydzieści lat i niestety jest porażające pogrążenie - nie wyzwolenie. Masz rację "wysłannik Papieża nie nami się będzie zajmował" sobą powinniśmy zająć się sami, lecz Jezuicki falstart po pedofilskiej celebrze, może być tylko zwiastunem do czego wysłannik Papierza ma upoważnienie.
2019-05-16 19:20:41
tom lem: oczywiście Papieża
2019-05-16 19:37:22
Mach: Fałszywa prawda? To tak jakbyś napisał fałszywa nieprawda. Tomie, piłeś? W logice jest prawda albo fałsz.
2019-05-16 19:39:33
Mach: Albo prawdziwa nieprawda.
2019-05-16 19:46:40
tom lem: ... a widzisz? ty jesteś trzeźwy więc czytaj - "Wtedy powiedział Jezus do Żydów, którzy Mu uwierzyli: «Jeżeli będziecie trwać w nauce mojej, będziecie prawdziwie moimi uczniami i poznacie prawdę, a prawda was wyzwoli». Odpowiedzieli Mu: «Jesteśmy potomstwem Abrahama i nigdy nie byliśmy poddani w niczyją niewolę. Jakżeż Ty możesz mówić: "Wolni będziecie?"» Odpowiedział im Jezus: «Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Każdy, kto popełnia grzech, jest niewolnikiem grzechu. A niewolnik nie przebywa w domu na zawsze, lecz Syn przebywa na zawsze. Jeżeli więc Syn was wyzwoli, wówczas będziecie rzeczywiście wolni." z czego chyba wniosek, że jesteś WOLNY od wiary a prawdą jest Twoja LOGIKA ;-)
2019-05-16 20:16:10
Mach: Tomie, widać, że Ty masz swoją prawdę. Idź i podążaj za nią. Ale to co napisałeś w ostatnim poście jest już logiczne i mądre. Syn nas wyzwoli. Wolny od wiary. Prawdą jest moja logika.
2019-05-16 20:26:59
donekT: Machu, Twoja logika jest bardzo pokrętna. Wypowiadasz się o grzechu, a kiedy Machu ten się pojawił? Bez czego Machu grzechu nie ma?
2019-05-16 21:41:19
tom lem: ... przecież, większość "wierzy w prawdę" tylko kur coraz częściej pieje. Sorry chyba znowu nielogiczne - prawda jest lub jej niema a wiara jest średniowiecznym przeżytkiem.
2019-05-16 22:54:56
jasper: Gdzie jest prawda najprawdziwsza ? - tak, to prawda wedlug PiS . Jak mowil wielki polski filozof Jozef Bochenski - uniwersytety pelne sa glupcow. Pech dla Polski, bo wlasnie oni rzadza.
2019-05-16 23:08:47
donekT: Skoro jasper-Q prawda wedlug PiS ci odpowiada, twoj wybor.
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: