Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

''Łańcuch światła'' również w Cieszynie

Przed Sądem Rejonowym w Cieszynie odbyły się dwa protesty. Ludzie pikietowali przeciwko zmianom w sądownictwie. Zapalono świece, odśpiewano hymn Polski, uczestnicy otrzymali również egzemplarze Konstytucji RP.

Pierwszy protest przed cieszyńskim sądem odbył się w niedzielę (16.07), a drugi we wtorek (18.07). Tym samym Cieszyn dołączył do miast, w których w ostatnich dniach odbyły się protesty przeciwko zmianom w sądownictwie.

- Idea protestu została zainicjowana przez Stowarzyszenie Sędziów Polskich lustitia, jako ogólnopolska akcja przed każdym sądem w każdym mieście. My, jako działacze SLD włączyliśmy się w akcję w Cieszynie. Na miejscu pojawili się też działacze KOD, Obywatele RP - mieszkańcy Cieszyna i okolic. Przed sądem protestowało około 30 osób, które zdążyły zareagować na tą szybką, spontaniczną akcję. SLD bierze udział w podobnych akcjach i protestach ( np. Czarny Protest ). Uważam, że to nasz obywatelski obowiązek, aby protestować przeciwko dewastacji demokracji w Polsce i deptaniu Konstytucji. PIS po obezwładnieniu Trybunału Konstytucyjnego chce zlikwidować niezależne sądy, jako ostatni hamulec przed ich totalitarną władzą. W ten sposób może nie zatrzymamy partii rządzącej, ale uświadomimy obywatelom istotę i skalę problemu. Podczas akcji rozdawaliśmy również egzemplarze Konstytucji RP, która powinna być biblią demokracji, a jest łamana i ignorowana przez rządzących. Protest to jedyne co możemy w tej chwili zrobić i nie zaprzestaniemy tego – przyznał w rozmowie z naszą redakcją Artur Siąkała, uczestnik akcji. 

 

MSZ

źródło: ox.pl
dodał: MSZ

Komentarze

62
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2017-07-20 18:11:27
maciek0: Popatrz Krzysiu na zdjęcia jak wygląda koniec PRL-u !
2017-07-20 18:47:04
Anonim_jeden: \&quot;... i w Polsce zapadnie długa noc pisowska.<br />Czeka nas wtedy emigracja lub knucie przy świecy w chałupach, obrzydliwy<br />przymus wyboru mniejszego zła - kłaniać się władzy, by w miarę dostatnio żyć,<br />czy zachować godność w nędzy. Będzie wstydzenie się poglądów politycznych,<br />ukrywanie prawdziwych myśli, puszczanie oka do bliskich sobie, kiedy kiedy nikt<br />nie patrzy.<br />Jeśli nie chcesz żyć w takim kraju - wierzgnij...\&quot;
2017-07-20 18:49:25
grecon: Pewnie co drugi nie wie o co protestuje :-)
2017-07-20 19:20:45
mako: Powinniśmy tam stać wszyscy co choć trochę pamiętamy jeszcze jak było w prl-u. <br />Niektórzy komentatorzy w ogóle nie wiedzą o co chodzi i wjakim ustroju się jutro obudzą.
2017-07-20 19:57:15
skuter66: Poczekamy,zobaczymy.
2017-07-20 20:00:01
koszor: Sądy w Polsce nigdy nie były niezależne, a zwłaszcza za PO. Afery, przekręty i potężna korupcja. Może po prostu całe towarzystwo byłego układu boi się, że ktoś ich może rozliczyć.
2017-07-20 21:40:39
bronek91: @Anonim_jeden<br />Sowa oświecenia Minerwy wznosi się do lotu właśnie po zmroku;) <br />@koszor<br />Czymu w Polsce sądy nie są i nie były nigdy niezależne? Po pierwsze, kto je finansuje? Więcej argumentów nie trzeja. Jak godo mądrość ludowa, nie kąsa się ręki, kiero karmi;) Tymu bardzo często PO-milicjanci mają fory na rozprawach.... To tyn som układ;)
2017-07-20 21:47:14
Mach: Głową muru nie przebijesz. Ale jeżeli zawiodą wszystkie metody należy i tej spróbować, mawiał Piłsudski, który nie godził się nigdy na porażkę. Jeśli ustawy o sądach nie konstytucyjne to sędziowie świadomi bardziej niż pozostali obywatele ich treści odmawiają pracy na ich podstawie, tak jak lekarz nie powinien podejmować się działań sprzecznych z przysięgą Hipokratesa.Rak do pracy brakuje już prawie wszędzie i nikt z głodu nie umiera więc albo kariera albo sumienie. Wszak wolność krzyżami się mierzy. Być kontrolowaną opozycją parlamentarną skazaną na porażki i sankcjonować poprzez obecność tworzenie niekonstytucyjnego prawa to poniżej godności każdego człowieka posiadającego zdrowy odruch sumienia, który powinien skłonić opozycję do złożenia mandatów następnego dnia po zatwierdzeniu przez przeciwników politycznych niekonstytucyjnego prawa- czy to takie trudne????
2017-07-20 21:54:38
bronek91: @mako<br />Reżim polityczny, niezależnie czy demokratyczny, republikański, bolszewicki, monarchistyczny teokratyczny itd. zawsze pozostanie tylko i wyłącznie reżimem politycznym, tym samym układem władzy, ino pod innym szyldem i z innym składem. DEMOKRACJI nie buduje się na ulicy. O demokracji i praworządności świadczy silna klasa średnia, która nie tylko ma zapewnione swoje prawa, ale ma również środki, w pierwszej kolejności kapitał, aby swoje prawa egzekwować. Przykład -&gt; proszę prześledzić chociażby ustrój Rzymu pod kątem socjologicznym. Jak zmieniał się ustrój państwa? W zależności od dominującej klasy społecznej.... Co do tej demokracji, kiery dociekliwy powiy, że w Konstytucji jest napisane, że Polska jest republiką, nie demokracją;) tak nawiasem. Republika to nie to samo co demokracja i odwrotnie;) Ale nie bydymy się czepiać. <br />Każdy reżim polityczny, inaczej układ ma swoje narzędzia sprawowania władzy. Wbrew pozorom, demokracja liberalna także jest opresyjna, ale w innym wymiarze;) W tych zadymach nie chodzi o demokracje, czyli pusty slogan, ale to, kiery mo być przy żłobie:) Współczuję uczestnikom, są nieświadomi tego, że są wykorzystywani i stanowią mięso armatni....
2017-07-20 22:06:25
bronek91: @Mach<br />Tak zwana demokratyczna opozycja porównuje PiS do bolszewii. Piszesz o świadomych sędziach, urzędnikach itd. Radzę zajrzeć do historii, kiero lubi się powtarzać. W czasie rozruchów na ulicach Ludwik XVI zatapiał się w lekturze dzieł poświęconych rewolucji w Anglii a Mikołaj II trafnie poszukiwał porównań do wydarzeń w rewolucyjnej Francji. <br />Tak zwana inteligencja ogłosiła strajk w Rosji tuż po przejęciu władzy przez bolszewików. Nie działał żaden urząd, w tym ministerstwa. Urzędnicy nie zaakceptowali bolszewickiej zmiany władzy i nie przyszli do roboty. Myśleli, że Lenin się ugnie, bo administracja to krwiobieg państwa. Jak się skończyło? Bolszewicy znaleźli mniejszość skłonną do współpracy, resztę wywalili z roboty. W styczniu 1919 roku byli urzędnicy sami przychodzili, żeby na nowo ich przyjąć... Karierowicze znajdą się zawsze i wszędzie, nie ma ludzi nie do zastąpienia. To nie jest dobry sposób na przezwyciężenie trudności...
2017-07-20 22:11:41
bronek91: Poprzez te swoje publiczne nieposłuszeństwa sędziowie robią wbrew pozorom, obecnej władzy dobrze.... Dlaczego? Ponieważ przyśpieszają wymianę pracowników sądów. Wiadomo na kogo władza może liczyć a absolwentów prawa je moc, wiele a nawet mnogo.......
2017-07-20 22:15:41
rainman: Mam wrażenie, że gdyby to towarzystwo odpytać o co chodzi z reformą sądownictwa w Polsce to większość miałaby duże problemy z odpowiedzią.<br /><br />Jeszcze może zrozumiałbym ten protest ale jeśli to są Ci sami ludzie, którzy przyłączali się do ruchu faceta wyciągającego kasę z puszek to ręce opadają.<br /><br />Każdemu z prostujących zadałbym również jeszcze jedno pytanie - czy może wskazać aferę gospodarczą, która wybuchła za czasów kadencji obecnego rządu. Wskaźniki ekonomiczne są bardzo dobre, deficyt państwa rekordowo niski. <br /><br />Może jednak lepiej iść na basen albo pospacerować wzdłuż brzegu Olzy.<br /><br />Nikt Polski nie podpala, ludzie są dla siebie życzliwi, flaga nadal dumnie powiewa.
2017-07-20 22:25:41
bronek91: @rainman<br />Dokładnie!<br />Udowadniają, iż są mięsem armatnim i nieświadomymi ofiarami totalnej PO-nowoczesności. Jak już są pod sądem, niech złożą powództwa o odszkodowani za zmarnotrawienie czasu w wyniku kłamstw PO-nowoczesności.<br />
2017-07-20 22:27:09
Mach: Sędzia w relacjach ze stronami jest niezawisły jeśli jego zawodowe sumienie widzi nadal prawo zasadnicze jakim jest konstytucja ,a nie doraźne uchwały sejmowe stojące z nią w sprzeczności podobnie jak relacje lekarza z pacjentem, który nigdy nie powinien tracić z pola widzenia przysięgi jaką składał podejmując się wykonywania tego zawodu- zatem w tym zakresie nic nie powinno się zmienić jeśli mamy właściwie ukształtowane sumienie zawodowe. Kiedy jednak sprawowany mandat polityczny służy tworzeniu bezprawia nawet jeśli sprawujący go nie godzi się z tym moralnie złożenie mandatu pozwoli na nowe rozdanie jeśli opozycja pod tym względem będzie jednomyślna i zdeterminowana. Więc bronku91 rozdziel sprawy urzędnicze od politycznych.
2017-07-20 22:29:23
Kurier czerski: Czy to koniec tej pani z najwyższej kasty co sądzi, że za 10000 zł. trudno przeżyć w mieście ??<br />
2017-07-20 22:38:23
bronek91: Co do działaczy SLD, w pierwszej kolejności, nie zachowujecie się tylko i wyłącznie zgodnie z treścią konstytucji:) Swoje poglądy dostosujcie do programu partii, który na swoje stronie internetowej podajecie jako obowiązujący. SLD w regionie przypomina bardziej Partię emerytów i rencistów, którzy mają dość tradycyjne poglądy, które kojarzą się bardziej z partią prawicową. Co do kwestii np. legalizacji narkotyków, wystarczy wejść na zebranie, rzucić temat i zobaczyć jak regionalni członkowie SLD są \&quot;zgodni\&quot; w tym temacie....Nie znacie własnego programu a chwalicie się znajomością konstytucji?
2017-07-20 23:01:17
bronek91: @Mach<br />Sądownictwo jest tam samo niezawisłe jak źródła jego utrzymania- wypowiadałem się. <br />\&quot;Sędzia w relacjach ze stronami jest niezawisły\&quot;- cytat <br />Co do tak zwanej \&quot;niezawisłości sądu\&quot; to tak samo pusty slogan jak demokracja w Polsce, czy trójpodział władzy.... <br />Ma pięknie brzmieć, przyciągać ludzi, utrzymywać reżim przy władzy. Wszyscy mają go powtarzać, jak mawiał Goebbels, kłamstwo wielokrotnie powtarzane staje się prawdą. Tak jest właśnie z sędziowską niezawisłością.... Wszyscy o niej mówią, wierzą, jednak nikt nie potrafi powiedzieć, jak jest de facto i w oparciu o co jest realizowana. <br />Są badania socjologów prawa, okazuje się że wpływ na rozpatrywanie spraw przez sędziów ma pora dnia w której sędzia dokonuje decyzji, czy jest to poranek, czy popołudnie, wydziały prawa w liberalnej demokracji,wedle badań socjologów są najbardziej zideologizowane spośród wszystkich pozostałych kierunków kształcenia, wedle tych samych socjologów, okazuje się, iż to studenci prawa w czasie procesu kształcenia tracą zdolność do krytycznego myślenia. Sędzia to człowiek, taki sam jak dyrektor banku czy menel. Nie idealizujmy jego wizerunku. Nie traktujmy pewnych kwestii na wiarę, ale sprawdźmy je z aktualnym stanem wiedzy na ten temat. Jak widać, Niezawisłość sędziowska to taki sam ideał jak celibat u kleru z KK. Każdy kapłan KK go zachowuje, praktyka bywa różna. Jak w każdej robocie, są fachowcy i partacze, niestety zawsze ci drudzy przeważają, zatem hasło \&quot;niezawisłość sędziowska\&quot; proszę traktować jako postulat...<br />
2017-07-20 23:37:27
BBA9056: Zastanawia mnie jedna rzecz, że też w tym temacie takie picze jak ciamajda, jo.papuga, mitsutech, jacekklos19, Volvik, STEVEabc, yamah, wodz dziewieciu niedzwiedzi nie biorą udziału? Czyżby baterie w wibratorze się skończyły?
2017-07-21 00:11:52
Kurier czerski: Jako ciekawostkę do dyskusji o reformie sądów, pozwolę sobie przedstawić sposób, lub system wybierania sędziów jaki panuje na zachodzie, oto parę przykładów:<br /><br />+ W Austrii sędziowie są mianowani (ernannt) przez prezydenta federalnego na wniosek rządu federalnego lub z jego upoważnienia przez właściwego ministra federalnego.<br /><br />+ W Czechach kandydatów na sędziów zgłaszają prezesi sądów okręgowych, a następnie ministerstwo decyduje, które kandydatury przedstawi prezydentowi do mianowania.<br /><br />+ W Danii sędziowie powoływani są przez monarchę na wniosek ministra sprawiedliwości, który odpowiada za nominacje sędziowskie przed parlamentem. Tradycyjnie od ponad dwustu lat sędziowie rekrutują się z korpusu urzędników Ministerstwa Sprawiedliwości.<br /><br />+ W Hiszpanii główną rolę w powoływaniu sędziów odgrywa Naczelna Rada Sądownictwa. Rada składa się z 20 członków wybieranych przez Kortezy Generalne na 5 letnią kadencję. Kongres Deputowanych i Senat wybiera po 10 członków w proporcji 6 sędziów i 4 prawników o uznanych kwalifikacjach i dorobku zawodowym.<br /><br />+ W Holandii sędziowie powoływani są na mocy rozporządzenia królewskiego na wniosek ministra sprawiedliwości. Kandydata na wakujące miejsce wskazuje sędzia, który opuszcza stanowisko. Jeżeli jest więcej niż jeden kandydat, minister może wybrać jednego z nich.<br /><br />+ W Niemczech, zgodnie z ustawą zasadniczą, sędziów federalnych mianuje i odwołuje prezydent federalny. O powołaniu sędziów najwyższych trybunałów decyduje właściwy dla danego zakresu spraw minister federalny wraz z komisją do spraw powoływania sędziów, składającą się z właściwych dla danego zakresu spraw ministrów krajowych i członków wybieranych w równej liczbie przez Bundestag. Sędziowie najwyższych trybunałów są powoływani przez właściwego ministra federalnego wspólnie z komisją ds. powoływania sędziów i są mianowani przez prezydenta federalnego.<br /><br />+ W Szwecji sędziowie sądów powszechnych wszystkich szczebli powoływani są przez ministra sprawiedliwości na wniosek Rady ds. Nominacji Sędziów. Rada składa się z 9 członków i 9 zastępców członków, w tym: 5 sędziów i byłych sędziów powoływanych przez rząd; 2 prawników spoza systemu sądownictwa (w tym jedna osoba wykonująca zawód adwokata) wybieranych przez organizacje wskazane przez rząd; 2 przedstawicieli społeczeństwa wybieranych przez parlament.<br /><br />+ We Włoszech główną rolę w powoływaniu sędziów odgrywają procedury konkursowe oraz Najwyższa Rada Sądownictwa, która jest kolegialnym organem zarządzającym systemem wymiaru sprawiedliwości. W skład Rady wchodzi prezydent, I prezes Sądu Najwyższego, Prokurator Republiki i 24 członków, których wybiera ogół sędziów, prokuratorów oraz parlament.<br />
2017-07-21 00:14:21
bronek91: @BBA9056<br />Nie można być sędzią we własnej sprawie;) <br />Nemo iudex in causa sua;)
2017-07-21 08:27:37
gmam: Zamiast Konstytucji, uchwalonej przez SLD, niech wyciągną książeczki partyjne. Jeżeli uważają, że PiS wraca do PRLu, powinni to popierać.
2017-07-21 09:11:07
Iwan: To co się dzisiaj dzieje to wina Nocnej Zmiany a przede wszystkim Bolka. Dawno byłby porządek zrobiony jak w Niemczech czy chociażby w Czechach. Cofnęliśmy się do tyłu tego nikt nie widzi że Esbecją rządziła rządzi i nie może odejść od koryta. Pamiętam jak Kwaśniewski podpierał ręce Breżniewowi, a później był naszym prezydentem wiecznie pod wpływem procentowym. Drugim prezydentem nawet nie umiejącym się wysławiać był ten co bezpieka dawała mu pieniądze on brał dawała mu mieszkanie brał. Pytanie czy za darmo bo za darmo to nawet pies nie szczeka. Jakie państwo nam została z komunistyczną konstytucją, z starą Esbecją coś myśmy zyskali na przemianach nic obywatele tego kraju zostali borokami gdzie za wafelek sędzia daje ci wyrok z odsiadką ,albo chłopaka z schizofrenią musiał ułaskawiać prezydent Komorowski, a za kradzież milionów dostaje się w sądownictwie awans prywatyzacja Warszawy. Bardzo proszę nie wypowiadać mi się pozytywnie o sądownictwie chociaż zdarzyć mogą się pozytywni bo to jest mafia. Jutro program Studio Polska 21.50 o sądownictwie już 3 edycja wtedy dowiecie się prawdy jak działa sądownictwo, włącznie z komornikami. Jest to państwo w państwie i nareszcie ktoś robi porządek. Ci wszyscy co tak plują na dzisiejszą władzę to Ci co mają w szufladach legitymacje partyjne, skończone wumle, ludzie przy żłobach którym żyje się dobrze z naszych pieniędzy i którzy oprócz dobrej pensyjki mogą sobie dobrze przy kombinować a co przecież nasze sądy ich nie rozliczą. Ileż afer jest zamiatanych pod dywan. Zniszczono nasz kraj po 1989 dokładnie. Nie zostało nic wszystko trzeba robić od nowa. Nie udało się sprzedać lasów państwowych i Linii lotniczych a panowie swoje pieniądze umieszczają w rajach podatkowych. Kto pomógł do do majątku Kulczykowi za co brał Kwaśniewski od niego każdy miesiąc 50000 tys. złotych. Ostatnią rzeczą był CIECH który przynosił zyski. Pytam się gdzie prokuratura gdzie sądy. Dajcie sobie spokój bo nareszcie robi się porządek z tym co trzeba.
2017-07-21 09:28:12
ciamajda: BBA9056@ Co Ty sam napisałeś buraku? Ja już trochę przeszedłem, dlatego tutaj się nie wypowiadam. Musiałbym użyć trochę niecenzuralnych słów więc wole milczeć.
2017-07-21 09:37:46
Anonim_jeden: bronek - heglowskie tezy w naszym przypadku są fałszywe.<br />Zmierzch zapadł dawno, a nasze polskie sowy ani drgną. Albo, co gorsze,<br />zrobią szybkie hop z gałęzi na gałąż i w nowym miejscu będą śnić stare sny.<br />\&quot;Mądry Polak po szkodzie\&quot;, nie sztuka objaśniać coś post factum, a przewidzieć,<br />niczego się z natury rzeczy nie da.
2017-07-21 09:39:20
crank: Żenujące wpisy, świadczące o kompletnej indolencji większości naszego lokalnego społeczeństwa.
2017-07-21 09:58:07
ekim222: Należy się zastanowić czemu ma służyć wymiana sędziów Sądu Najwyższego? Wczoraj mogli orzekać a dziś już się nie nadają? Niech każdy sobie odpowie ale nie tylko hasłami z TVPis typu \&quot; specjalna kasta ludzi\&quot;, \&quot;patologia\&quot; itd..<br />Prawo jest zmieniane pod dyktando jednej partii i jednego wodza.<br />Po wakacjach zabiorą się za media jak to Pani Pawłowicz stwierdziła \&quot;zamknijcie mordy\&quot;. W PZU jest tworzony fundusz na wykupienie pewnych mediów.<br />Ciągłe podwyżki to już inna bajka, obietnic wyborczych na które nie ma pieniędzy a naobiecywali wiele... <br />Trzeba było ruszyć na wybory a teraz nie płakać że 10 milionów zagłosowało za resztę i teraz jesteście w mniejszości.<br />Teraz oni obsadzają swoimi wszystkie możliwe spółki, o to chodzi również w sądach i tyle. Bo raczej nie poprawi to skuteczności sądów gdzyż są zawalone pracą.<br /><br /><br />
2017-07-21 10:07:53
ekim222: Dla rodzin 500+ a dla kolesi z rządu 50000+. Czyli program Koryto+ ma się dobrze.<br />\&quot;Gorszy sort\&quot; ew. \&quot;Zdradzieckie mordy\&quot; bądź \&quot;Zakamuflowana opcja niemiecka\&quot; - czyli Śląsk się na to poskłada hehe :-)
2017-07-21 10:28:53
minia: ekim222 <br />Chyba jesteś młodym człowiekiem albo pamięć Twa krótka, popatrz co się działo za rządów po 89 historycznie, co wybory to zawłaszczanie telewizji, spółek, 3 mld z zus odparowały za PO - za korupcję przy informatyzacji nikogo nie skazali, jak ci teraz tak źle to może było dobrze wcześniej<br />Najbogatsza urzędniczką w Polsce też jakby z PO, a mały domek Suchockiej widział? jak nie widział to niech obejrzy - i porówna z chatynką dyktatora Kaczysty... 2 miliony dla Sedziego Sadu najwyższego za napisanie skargi kasacyjnej dla przedsiębiorcy, i przeprowadzenie jej w NSA bodajże to nie korupcja, to darowizna na cele społeczno- życiowe ubogiego sędziego. W małym sądzie, sędzia zarabia w rodzinnym 14tys., przy czym jego brutto to jest netto - bo jego zus płacisz TY. Jego emerytura, nie jest z jego składki tylko z TWOJEJ. A PROBLEM JEST BO MUSIELIBY UJAWNIĆ SWOJE MAJĄTKI. Skoro poseł może, radny może to czemu nie sędzia?? A co lepszy jest jakiś - nie! będą musieli się wytłumaczyć z majątków, jesli są uczciwi to co w tym strasznego, każdy przedsiębiorca, każdy robotnik musi.. immunitet tez im zabrać to się skończą kradzieże 50zl na stacjach benzynowych, bo nic im nie można zrobić. Prokurator oskarży, aresztowania ciągle, tu afera, tam afera - tylko skazanych brak? Ciekawe czemu... jakaś do 4 liter ta prokuratura, zwolnić wszystkich... tylko dlatego że sędziowie mają się sami kontrolować, to tak jakby w zakładzie produkcyjnym typu rafineria jedynym organem kontroli był wewnętrzny dział ochrony środowiska - Ha, Ha, Ha... Sędzia to jest urzędnik Państwowy, jego obowiązkiem jest być jak żona Cezara, tylko w tym przypadku częściej mamy do czynienia ze złodziejami, nie napiszę k..wami bo to ciężko pracujące kobiety są. Gigantyczny ten łańcuch światła :) i sama młodzieżówka normalnie...
2017-07-21 11:45:19
ekim222: do minia:<br />ok zgadzam się z tobą co do wyczynów niektórych sędziów ale nie można wkładać wszystkich do jednego wora.<br />Tak nawiasem mówiąc to kto im dał dałe te przywileje jak nie posłowie przez ostatnie 26 lat? A L. Kaczyński nie był ministrem sprawiedliwości? a jego brat był premierem i co wtedy zrobił? Przez ile kadencji był w sejmie? czy nie przez wszystkie?<br />Dzięki nowej ustawie zarobki dojdą do 25 tyś i nikt o tym nie mówi... Ale czy będą pracować dwa razy wydajniej?Wątpię.<br />Teraz sędziowie będą dobrzy bo wybierani z Pisu - jedynie słusznej partii i z pewnością nie będą \&quot; na telefon\&quot; jak za PO :-)<br />Idąc Twoim tokiem myślenia to trzeba zwolnić wszystkich lekarzy, policjantów, nauczycieli itd, i dać im legitymacje Pisu a wtedy nie będzie przekrętów? A może usunąć wszystkich którzy żyli i pracowali w PRLu niech oddają dyplomy, doktoraty i stopnie wojskowe bo wtedy się urodzili?<br />Juz przecież odniżono emerytury wojskowe i milicyjne tylko nie wiadomo z jakiego powodu, chyba tylko że pracowali dla kraju ci ludzie? ( nie bronię tu szczególnego typu SB-ków i milicjantów którzy pałowali ludzi).<br />Jeśli chodzi o zadłużanie kraju to przypomnę że Pis już przegonił PO w tym dokonaniu.<br />Nie przypominam sobie by dawniej pokazywano tak głupie i durne informacje na TVP jak teraz. To jest totalne dno tych pseudodzienikarzy. Każdy to widzi jak kraj został podzielony przez Pis. Nawet członkowie rodzin ze sobą nie rozmawiają bo każdy trzyma inną stronę.
2017-07-21 14:33:50
krolik bugs: A ja to mam wszystko w dvpie.<br />Lepiej roboty się chwycić, a nie pastrzec na te mordy z wiejskiej
2017-07-21 16:51:13
minia: ekim222<br />Ja Cię rozumiem, ale to nadal nie zmienia faktu, że jeśli ktoś jest uczciwy to się nie boi tak jak sędziowie teraz.. Ja tylko twierdzę, że oni wszyscy są jednego diabła warci, a idiota pogania idiotę, za PO mieliśmy prezydenta, którego nawet żal komentować, a zdaje się że to wtedy Balcerowicz, im założył zegar długu publicznego żeby pokazać jacy są be.. Tamten też podpisywał wszystko, jak leciało, podwyżki podatków, wieku emerytalnego i przywileje, jakoś nikt im nie wypomina.. cud niepamięci.. Nie mam telewizji w ogóle.. czytam sobie... nota bene ciekawe jak się zapatrujesz na swoją emeryturę po kradzieży PO kasy z naszych emerytur - bo ja po ponad 20 latach pracy, z technikum, wyzsze wykształcenie itd., mam od 4 czy 5 lat 600zł z groszami na prognozie.. Ja nie mam złudzeń co do tego kto ukradł te pieniądze - kolesie, i możesz się łudzić że tamci byli lepsi.. nie byli.. byli tylko lepszymi marketingowcami, bo kradnąc Tobie pieniądze z emerytury wmówili ci że to twoje g..no muszą sprzątać... Czy Pis czy PO a jeszcze gorzej .N to wszystko jeden czort.. i tak z innej beczki http://aszdziennik.pl/120591,hello-tu-partia-wkurw<br />
2017-07-21 20:14:08
mstudnicki: Po pierwsze: <br />Gratuluję 99% tutejszych komentatorów wyższego poziomu wypowiedzi, niż ten, który widzimy w mediach i parlamencie.<br />Po drugie: <br />A propos zmian w sądownictwie polecam krótki, ale trafny artykuł:<br />http://niewygodne.info.pl/artykul8/03898-Co-wolno-Niemcom-niekoniecznie-wolno-Polakom.htm<br /><br />Pozdrawiam.
2017-07-21 22:16:42
Międzol: Sądy nie robiły nic co by pomogło im zdobyć poparcie SPOŁECZEŃSTWA, a wręcz mieli normalnych ludzi w d.... i to dlatego NORMALNE społeczeństwo nie obchodzi Sąd Najwyższy, Trybunał Społeczeństwa, Prokuratura, Sędziowie itp. <br />
2017-07-22 09:08:24
maruda.pl: Boję się PO. Boję się, że ukradną mi ostatnią kołdrę, ostatni grosz, ostatnią miskę zupy. Boję się, że zniszczą Polskę. Boję się<br />Macaronu, boję się Makreli, bo od tego koryta są nieodwracalne zaburzenia w dolnym biegu jelita grubego. PO sztandar wyprowadzić <br />tak jak UW, KLD i PZPR !!!
2017-07-22 10:12:19
Luke160: Ja tam nie widzę żadnego problemu z tymi protestami. Pochodzą, potupią, przypomną sobie słowa hymnu państwowego, drobni i grubsi geszefciarze będą do upadłego bronić dotychczasowego kształtu sądów, bo nowe będą o wiele bardziej surowe, wykupią przy tym wszystkie znicze i wkłady nagrobkowe w okolicy bo jakby nie było ta szopka to uwertura do jakiegoś pogrzebu. Schizofrenia pomieszana z groteską bo na zewnątrz dosyć gorąco. I tyle. Żeby o czymś zdecydować, coś zmienić albo pozostawić bez zmian, trzeba tylko jednego - wygrać wybory i rządzić. A na to się długo nie zanosi po ostatnich 8 latach mafijnych rządów.
2017-07-22 12:33:44
Marzanna: Wiersz ten powstał z inspiracji pani Holland Której słowo całą prawdę nam odkryło Że są po to te protesty w państwie Poland Żeby było proszę państwa tak jak było * Brać garściami zamówienia i dotacje Tu kontrakcik, tam zlecenie się trafiło Ośmiorniczki jeść i kawior na kolację Żeby było proszę państwa tak jak było * Na posadach by państwowych się uwłaszczyć Wziąć odprawę siedem baniek, że aż miło Za granicą w pas się kłaniać oraz płaszczyć Żeby było proszę państwa tak jak było * By ustawę można było kupić w Sejmie Na cmentarzu żeby coś się załatwiło Wiara prosi i domaga się uprzejmie Żeby było proszę państwa tak jak było * Demokracji dzielnie broni Gross Jan Tomasz On też pragnie, żeby nic się nie zmieniło Gdy oczernić trzeba Polskę, zawsze go masz Żeby było proszę państwa tak jak było * Jest, a jakże i przemawia Lis na żywo Protestuje, żeby mu się nie skończyło W telewizji wypasione sute żniwo Żeby było proszę państwa tak jak było * Protestuje jak należy Urban Jerzy Przyznam szczerze, że mnie wcale nie zdziwiło Larum grają więc z pomocą i on bieży Żeby było proszę państwa tak jak było * Ale naród jednak rozum ma nielichy I w wyborach zdecydował głosów siłą By odsunąć towarzystwo to od michy I nie będzie proszę państwa tak jak był
2017-07-22 14:04:01
Anonim_jeden: ...\&quot;uczestniczę w demonstracjach nie dlatego, że chcę powrotu tego,<br />co było, ale dlatego, że nie wyobrażam sobie, by dać ciche przyzwolenie<br />na to, by było jeszcze gorzej...\&quot;
2017-07-22 16:00:23
as355: Znajomości i kasa ,, każdą sprawę można wygrać .A nie o to chodzi ,ale o równe prawa dla biednych i znajomych bogatych . Miłego dnia .
2017-07-22 23:12:18
cd minerwa: Brawo dla misiewiczow, pracujacych bez wyksztalcenia za marne 12 tys. miesiecznie plus jakies marne dodatki. <br />Brawo dla pana Ziobro - wypowiadajacego sie o lekarzu G. jeszcze bez wyroku a juz skazanym slowami - \&quot;ten pan juz nigdy nikogo nie zabije\&quot;.<br />Brawo dla drwiacego usmieszku komunistycznego prokuratora stanu wojennego - pana Piotrowicza , prokuratora umarzajacego rowniez sprawe ksiedza pedofila z Tylawy .<br />Brawo dla ministrow Blaszczaka i Zielinskiego, ktorzy bez mrugniecia oka chceli od razu skazac mlodego chlopaka z wypadku z pania premier. <br />Mam nadzieje, ze ktos z was lub waszej rodziny bedzie nastepny ... :-)
2017-07-23 08:19:18
EMPIRIA: To straszne,co Ty wypisujesz....Koń by się uśmiał.Pozdrawiam Cię i życzę wszystkiego dobrego.
2017-07-23 10:28:15
Donek: za którego rządu policja aresztowała człowieka protestującego z krzesłem nazywając to próbą zamachu ? za którego rządu policja wchodzi o 5 rano by aresztować człowieka za satyryczną stronę internetową ? za którego rządu ciąga się człowieka po sądach który nagrywa filmik o ustawie reprywatyzacyjnej ? za którego rządu policja wchodzi do redakcji gazety ? za którego rządu policja pacyfikowała protestujących górników ? boimy się właśnie powrotu do tego co było. czy aby na pewno poprzednia władza jest lepsza od obecnej i na odwrót ? TVP zawsze była tubą propagandową każdego rządu który przejmował władzę. niestety ale nawet nie ma w czym wybierać bo ci co byli się nie sprawdzili a nowe ugrupowania typu demokracja bezpośrednia nie mają szans przebicia.
2017-07-23 10:40:44
crank: Ludzie, spojrzyjcie na własne, skoczowskie podwórko. Zobaczcie kto, gdzie i jednocześnie zasiada w Zarządach i Radach Nadzorczych spółek SKO-EkO i Wodociągi Ziemi Cieszyńskiej, a których ktoś musi utrzymywać. Nie przypadkiem my wszyscy? Wejdźcie na strony tych spółek, to się przekonacie, że nawet wiceburmistrza Skoczowa można tam spotkać a niektórych przemiksowano między spółkami tak, by mogli być w obu jednocześnie. Wspaniała zmiana - dla nich!
2017-07-23 11:06:59
crank: P.S. Kabaretowe \&quot;Szachy personalne\&quot; (YT) wiecznie żywe!
2017-07-23 11:11:49
tyranek07: Witam . Widzę że nawet na tak małym portalu żerują pisowsko-rydzykowskie trolle .Trzeba poprawiać ,naprawiać ale nie w ten sposób.
2017-07-23 18:02:10
crank: tyranek07 - widać, że niczego nie kumasz. Ucz się historii.
2017-07-23 21:37:15
tyranek07: Crank nie moja wina w tym ze ogladasz tv pis lub trwam .Po takim praniu mozgu takim trolom pisowskim moge tylko wspolczuc. Ale zawsze trzeba miec nadzieje ze trole polapia sie w tym jak bardzo zostali oszukani, byle to sie syalo jak najszybciej.
2017-07-23 22:36:54
Uparta: Postanowiłam dodać swój komentarz,bo ciężko zdzierżyć te hasła małomiasteczkowych domorosłych filozofów na temat ...za kogo było lepiej,a za kogo gorzej.Błagam Was postarajcie się zrozumieć w swoich małych główkach,że tym razem nie chodzi o partię! Sięgnijcie do podręczników z podstawówki,przeczytajcie jeszcze raz Konstytucję Rzeczypospolitej jeszcze raz i jeden i drugi i odkryjecie,że tu chodzi o to,żeby sądy były NIEZAWISLE.W żadnym cywilizowanym państwie nie dokonuje się reformy sądownictwa przez zamach na Konstytucję.Jeśli myślicie,że to Was nie <br />dotyczy,to któregoś dnia możecie się ździwić ,za co możecie się znaleźć w sądzie.Moi drodzy wyborcy pis,co się musi stać,żebyście to zrozumieli?Czy to jest tak skomplikowane?
2017-07-24 04:38:37
bronek91: @Uparta<br />Przewiń do moich komentarzy, co do tej niezawisłości. Inny przykład niezależności? samorządy! Co jest głównym filarem ich niezależności? W sądownictwie tego nie ma..... wniosek? I proszę nie podawać mi szerokiej definicji niezawisłości, chodzi o najważniejszy element. <br />In plus, reforma i tak nie usunie głównego defektu naszego sądownictwa, chodzi o czas trwania procesu. Pozdrawiam sądy pracy! <br />Naprawdę, szkoda mi tych ludzi, którzy poświęcają się dla żłobu innych... Robią za mięso armatnie i dwa lata doświadczenia niczego nie nauczyły? Liberalne elity mają w nosie swoich demonstrantów, sama natura liberalizmu coś stwierdza na ten temat, oni z dumą się tak nazywają. No to powodzenia!!! Co do układów, wypowiadałem się, Trzeba rozwalić tę układową mentalność urzędników. Jak to zrobić? Świadomość obywatelska! Kontrolować rządzących, nie poprzez demonstracje, to nic nie da ale poprze budowę podstaw gospodarczych i nieustanne interesowanie się działalnością, w pierwszej kolejności na gminach.
2017-07-24 08:10:37
cd minerwa: bronek91- nie wiem ... smiac sie czy plakac - juz byly wypowiedzi o demonstrantach - \&quot;ubeckie wdowy, oczadzeni, pozyteczni idioci\&quot; i wiele innych okreslen na ludzi, ktorzy demonstruja, bo nie zgadzaja sie na taka zmiane ustroju, jaka chce zaserwowac PiS. A teraz Twoj wpis \&quot;Robią za mięso armatnie \&quot;. Czy ogladanie rezimowej i sluchanie opatrznosciowego w radio juz tak cie ograniczylo ?<br />Czy jestes naprawde tak naiwny i wierzysz, ze trojca w jednym posel Kaczynski w swojej chorej nienawisci - przy pomocy p. Ziobro i p. Piotrowicza sprawia, ze sady beda niezawisle, dzialaly szybko i sprawiedliwie.
2017-07-24 09:14:10
bronek91: @cd minerwa<br />Telewizji nie oglądam, nie mam telewizora.... radia słucham, ale od kiedy stacja TOK FM jest opatrznościowa? A propos posłuchaj poranków w TOK FM, sami słuchacze zaczynają krytykować stację za coraz mniej obiektywną.... <br />Co do pojęcia mięsa armatniego, to pojęcie normalne we wszelkiego rodzaju zajściach, demonstracjach, wojnach itd. Zawsze, w każdej grupie są elity i mięso armatnie. Mięso armatnie służy tylko i wyłącznie osiągnięciu celu, potem o delikwentach się nie pamięta. Politycy ubijają interesy a mięso armatnie co z tego ma? Co do trójpodziału, wypowiadałem się (przewiń), to tylko postulat i to nie tylko w naszym systemie. To tak samo jak twierdzenie, iż Trybunał Konstytucyjny jest apolityczny:D:D:D Co do tak zwanego trójpodziału władz, nigdzie nie występuje w czystej postaci, wszędzie, wraz z USA, są większe lub mniejsze odchylenia, chcesz poczytać? polecam dzieła Pana Mikuli, specjalizuje się w tym. In plus, Każda z władz ma być nie tylko niezależna od pozostałych, władze wzajemnie mają się równoważyć, jakoś nikt tego nie zauważył. Chcesz trójpodziału? Postaraj się aby poseł na sejm RP nie piastował jednocześnie teki ministra, premiera itd:) <br />Proszę także do moich wypowiedzi nie dorabiać ideologii, jeżeli ktoś nie zgadza się ze zdaniem tak zwanej totalnej opozycji, nie oznacza iż od razu należy go szufladkować jako PiS. Kto tu dzieli Polaków? Ja nikomu nie dorabiam ideologii.
2017-07-24 10:26:55
cd minerwa: Zrozumialam- wszyscy sluchacze radio TOK FM - wolaja \&quot;Jarku zbaw Polske\&quot;. <br />To, ze zmiany powinny byc zgadzam sie z Toba, tylko rzadzacym nie chodzi o takie zmiany o jakich myslisz.<br /><br />Nie odpowiedziales na moje proste pytanie, ktore powtorze \&quot; czy wierzysz, ze posel Kaczynski przy pomocy p. Ziobro i p. Piotrowicza sprawia, ze sady beda niezawisle, dzialaly szybko i sprawiedliwie? Czy te szybkie zmiany niekonstytucyjne, ktore wprowadzi pan prezydent Duda nie beda mialy wplywu na funkcjonowanie demokrytycznego panstwa Polskiego, bedacego w UE ? Jakie beda tego pozniejsze konsekwencje dla obywateli ?<br />Zmiany wprowadzane noca, na szybko, bez konsultacji spolecznych, bez udzialu autorytetow prawniczych (tylko 2 poslow prawnikow) i niekonstytucyjne bardzo brzydko \&quot;pachna.\&quot; <br />
2017-07-24 15:18:12
bronek91: @cd minerwa<br />\&quot;wszyscy sluchacze radio TOK FM - wolaja \&quot;Jarku zbaw Polske\&quot;.\&quot;- cytat <br />Dlaczego dopowiadasz do mojej wypowiedzi? Nie miałem na myśli wszystkich, stosujesz uproszczenia a potem przypisywane są mi poglądy, które nie wyznaję... <br />\&quot;czy wierzysz, ze posel Kaczynski przy pomocy p. Ziobro i p. Piotrowicza sprawia, ze sady beda niezawisle, dzialaly szybko i sprawiedliwie?\&quot;- cytat <br />In primo, jak już pisałem, nie wierzę w niezawisły sąd, zatem ani Kaczyński ani nikt inny nie jest w stanie to osiągnąć w pełni... Jedyny sprawiedliwy Sąd, to Sąd Ostateczny;) <br />\&quot; szybkie zmiany niekonstytucyjne\&quot;- cytat <br />od stwierdzania konstytucyjności jest Trybunał Konstytucyjny... A propos Konstytucja 3 Maja, Konstytucja Kwietniowa i Konstytucja PRL też nie zostały legalnie uchwalone;) Wszystko zależy, jak definiujemy prawo. To nie tylko norma, wola suwerena ale i możliwość wyegzekwowania. Jak widzimy, samo prawo to pojęcie względne, można je interpretować jak nuty, są jedne, ale wykonania różne... <br />
2017-07-24 18:30:07
tyranek07: Witam .A jednak minimum przyzwoitosci zwyciezylo ,albo strach kogos oblecial.Teraz naprawde jest szansa na jakies pozytywne zmiany.Kwestia tego czy w Polsce jest szansa sie dogadac ponad podzialami.Jezeli nie beda sie zrec miedzy soba i beda madre i ptzekonsultowane ustawy to tylko przyklasnac.Jezwli znowu wygra buta i chec ustawienia sadow pod wladze to zapalniczke i jaks znicz w domu jeszcze mam.Tylko co z poprzednimi zlymi reformami:-) <br /><br />
2017-07-25 12:15:45
krzysztof.mm: Wystraszone pi(e)ski w ekstazie nerwowej się wyszczekały, poujadały i schowały się w swych budach.<br />A suweren zrobił swoje i pokazał pisowskim popłuczynom po komunie kto będzie rządził w Polsce.
2017-07-25 17:18:53
bronek91: Krzycząca mniejszość:)
2017-07-26 07:51:25
cd minerwa: zapomniales bronek napisac - ave o. Rydzyk, zeby bylo wiadomo o kim piszesz :)
2017-07-26 19:16:27
bronek91: O homoseksualistów, aseksualistów i trzecią płeć mi chodziło.... Ten Rydzyk chyba Ci się śni po nocach:) Może to też jakaś dewiacja?
2017-07-26 19:57:14
cd minerwa: No to wyszlo szydlo z worka ... zapomniales jeszcze impotentow wymienic, czy to tylko tak przez ostroznosc . \&quot;Ten Rydzyk\&quot; nie sni mi sie po nocach. Jak dla mnie jest aseksualny, ale to chyba nie dewiacja :)
2017-07-28 23:55:08
Herr Flick: Zaś się ujawniła. Specjalistka od Almodovara, Coelho, teatru w Skoczowie i innych pierdół. BBG- chyć sie roboty
2017-07-31 17:42:06
krzysztof.mm: \'Zaś...\'<br />ćwok się ujawnił
2017-08-03 22:05:28
Herr Flick: A Krzysiu jak zwykle przegina:)
2017-08-03 22:09:43
Herr Flick: Dziękuję za komplement. A jeśli chodzi o BBG.. Hmm. Coś jest na rzeczy. Pani Specjalistka od Almodovara znowu się ujawniła:) Jakies wybory czy cus? A ja? No cóż, zaglądam na OX ale jakby jakoś rzadziej.
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: