Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
telewizja

Jan Paweł II w Skoczowie- wspomina Janina Żagan

Zapraszamy do obejrzenia rozmowy z Wicestarostą Powiatu Cieszyńskiego. Janina Żagan była przewodniczącą komitetu organizacyjnego papieskiej pielgrzymki. Pytamy m.in. o to jak wyglądały przygotowania do wizyty Papieża w Skoczowie, z jakimi problemami organizatorzy musieli się zmierzyć oraz najbardziej wzruszający i stresujący moment. Rozmowa została nagrana w Starostwie Powiatowym.
źródło: ox.pl
dodał: MSZ

Komentarze

17
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2020-05-22 23:28:11
politykier: Może wypadałoby zorganizować również podobny wywiad z ówczesnym Burmistrzem, Panem Witoldem Dzierżawskim?
2020-05-22 23:41:15
straszna.zołza123: Masz rację :) Popieram!
2020-05-23 00:03:35
pogromca ciemnoty: Nie zapomnimy https://bi.im-g.pl/im/7b/17/16/z23166331Q,Papiez-Jan-Pawel-II-i-ojciec-Marcial-Maciel-Degoll.jpg
2020-05-23 00:17:20
politykier: No właśnie krzysio+ pogromca ciemnoty, co tam słychać u twego idola, Georgea Pella? Jak przebiega jego odsiadka??? .... Z jakich źródeł była finansowana opozycja w Polsce w latach 80. XX w.??? Martel również o tym pisze...
2020-05-23 01:11:35
gocha72: Dla "nienasyconych" wspomnieniami polecam całą relację TVP dostępną z tamtego wydarzenia pod linkiem // https://www.youtube.com/watch?v=rz6FD5ZhzUY // Pięknie papież przywitał braci ewangelików min 24:24 .. min, wskazał na harmonijne istnienie Kościoła Katolickiego i Ewangelickiego na Ziemi Cieszyńskiej. To był cudowny okres na naszej pięknej ziemi.
2020-05-23 06:51:58
krzysztof.nm: od czasu do czasu na jakieś z a d u p i e wpada jakaś znacząca persona, i daje tym samym z a d u p i a n o m pretekst do dowartościowania się i podleczenia z a d u p i a s t y c h kompleksów - bez wątpienia z tej właśnie kategorii przypadkiem była wizyta JP II w Skoczowie, i bez wątpienia drugi raz żaden papież się na tym zadupiu nie pojawi - ale kiedy ktoś próbuje się rozpłakać z zadupiastego szczęścia jakie go z tej okazji spotkało, radzę powstrzymać zadupiaste łzy i przypomnieć sobie historie znane z przeszłości, podobnych eventów na podobnych zadupiach - ot choćby taki Cieszyn, niewiele ponad sto lat temu został parokrotnie zaszczycony obecnością samego Najjaśniejszego C y s o r z a, mieszkańcy drżeli w ekstazie i mdleli z emocji przy bramach powitalnych, i co?... ano nic, ledwie kilkanaście lat minęło od tych "wiekopomnych" wizyt i nie było ani cesarza, ani nawet cesarstwa, a pamięć o wydarzeniu przetrwała w formie obrazków na pamiątkowych kubeczkach w muzealnym kiosku - z tym skoczowskim papieżem identyczna historia, jego nawet najbardziej ewangeliczne kazania i nauczanie gładko poszły w niepamięć, systematycznie otwierane archiwa ujawniają coraz bardziej mroczne aspekty wojtyłowego pontyfikatu, cały kościół drży w posadach a polski już de facto się rozsypuje - zostają na pewno i na dłużej jarmarczne obrazki i dobrze zakonserwowane zakonserwowane złomiaste monstrum na Kaplicówce
2020-05-23 08:18:47
tom lem: .... i tak oto w cieniu tego "monstrum" krzysio +- wydumał, że wszystko będzie historią. Można rzec, grafoman dokonał historycznego odkrycia;-)))
2020-05-23 10:06:57
krzysztof.nm: jakie - oprócz zalewu jarmarcznego kiczu, duchowej tandety i toruńskiego sekciarstwa - realne dziedzictwo pozostawił po sobie JP II w Polsce? ⛪ tak mówi ks. Adam Świeżyński, profesor UKSW, komentując najnowszy film braci Sekielskich o zinstytucjonalizowanej pedofilii w kościele: ⛪ Aż mnie zęby bolały od tych przebitek z fragmentami kazania ks. Arkadiusza Hajdasza. Ten człowiek głosił to, co powinien mówić dobry ksiądz, ale w kontekście jego życia, jego postępowania, jego przestępstw pedofilskich, te słowa stają się kompletnie fałszywe i zakłamane. To jest druzgocący obraz. ⛪
2020-05-23 10:08:44
krzysztof.nm: ⛪ Reakcja hierarchów Kościoła na filmy braci Sekielskich też jest zakłamana. Abp Głodź mówił, że "byle czego nie ogląda"… Niby po pierwszym filmie pojawiły jakieś formalne działania, powoływano komisje, delegatów ds. ochrony dzieci i młodzieży, ale czy realnie coś się zmieniło? Jeśli chodzi o rozwikływanie przeszłych spraw, to niewiele. Po tym filmie też, niestety, nie spodziewam się, że będą jakieś istotne zmiany w tym względzie. ⛪ Jak widać, można człowiekowi postawić pewne rzeczy przed nos, skonfrontować go z ofiarami, a on i tak będzie zaprzeczał, kluczył, uciekał. Mentalność większości hierarchów nie uległa przemianie i nie widać, żeby w Kościele pojawiła się głębsza refleksja nad tego rodzaju zjawiskami i ich dogłębna analiza. Sądząc po pierwszych reakcjach, np. oświadczeniu kurii diecezji kaliskiej, obawiam się, że znów jest to bardziej pozór niż coś autentycznego, szczerego. ⛪
2020-05-23 10:11:01
krzysztof.nm: niemal cała ta z a k ł a m a n a i obłudna h i e r a r c h i a polskiego kościoła katolickiego - to nominaci JP II, to jest j e g o realne i autentyczne d z i e d z i c t w o
2020-05-23 10:11:57
krzysztof.nm: ⛪ Polski Kościół dalej boi się prawdy. Polski Kościół ma problem z uznaniem trudnych, niewygodnych, bolesnych faktów. Broni swojego wizerunku. Od strony psychologicznej jest to nawet zrozumiałe, ale trudne do zaakceptowania, gdy mówimy o Kościele. Hierarchia stara się na wszelkie sposoby zabezpieczyć, żeby nie ponosić konsekwencji krycia pedofilii i nie musieć za nic odpowiadać. Jeśli dalej będziemy stosować tę strategię, to panowie Sekielscy niedługo będą mieli nagrany cały serial, niektórzy twierdzą nawet, że "tasiemiec", a nie tylko dwa filmy. ⛪
2020-05-23 10:12:54
krzysztof.nm: ⛪ Dlaczego tak się dzieje? Żadna instytucja nie lubi przyznawać się do trudnej prawdy, która rzutuje na jej wizerunek, utrąca jej autorytet i dyskredytuje ją. Ale jeśli mówić o ludzkiej dojrzałości, to podstawowym elementem tej dojrzałości jest odpowiedzialność. Wyrazem dojrzałości jest przyjęcie faktów, przyznanie się do winy i poniesienie konsekwencji. W sumie chodzi o odniesienie do przedstawicieli Kościoła tego, co Kościół tak często głosi: nawrócenie się. ⛪
2020-05-23 10:13:53
krzysztof.nm: ⛪ Może Kościół – politycznie – dobrze robi, że unika problemu. Wszystko za tydzień przycichnie. Grzebanie w tak bolesnym temacie po prostu nikomu się nie opłaca. Ale to zależy jak definiujemy dobro Kościoła. Jeśli dobrem Kościoła jest jedynie jego dobry wizerunek, chroniony za wszelką cenę, bez względu na fakty, to jest to karkołomna strategia. Rzeczywistość, jak widać, i tak dochodzi do głosu i domaga się reakcji. Więc co jest dobrem Kościoła? Jego wizerunek czy postępowanie zgodne z ideałami Ewangelii? Jeśli takich podstawowych wartości jak prawda czy dobro nie wdrażamy, to gdzie my, jako Kościół, jesteśmy? ⛪
2020-05-23 10:30:33
krzysztof.nm: p.s. niejaki Latkowski, nb. facet z kryminalną przeszłością i workiem procesów o zniesławienie na plecach, wynajął się do zrobienia filmu w kontrze do Sekielskich - odgrzał sprawę śmierci młodej dziewczyny z aferą pedofila i gwałciciela 'Krystka' w tle, wyciągniętą kilka lat temu na światło dzienne przez "gazetę wyborczą", i dokleił do niej grono znanych osób odwiedzających popularną wówczas knajpę 'Krystka', czyniąc z nich w filmie de facto współodpowiedzialnych za jego przestępstwa - w ten oto karkołomny sposób Latkowski próbował zrealizować zlecenie odwrócenie uwagi opinii publicznej od filmów Sekielskich i problemu pedofilii w kościele ⛪ to ja mam parę słów do aktywnych członków kościelnej wspólnoty katolickiej: WY nie możecie się wytłumaczyć, że nie wiecie co się w WASZYM kościele dzieje, bo już od kilku lat temat jest powszechnie znany - WY regularnie odwiedzacie przybytki instytucji, która czynnie i przez lata ochrania swych funkcjonariuszy popełniających przestępstwa pedofilskie, niejednokrotnie na terenie tych przybytków - WY wspieracie te instytucję nie tylko swoja obecnością i milczącym posłuchem, ale także finansowo - i to WY także w ten sposób bierzecie na siebie część współodpowiedzialności za zbrodnie księży wobec dzieci o których wiecie, a na które świadomie przymykacie oczy
2020-05-23 19:48:18
pogromca ciemnoty: https://pasek-tvpis.pl/p/tvpis5bfa07.jpg
2020-05-23 20:55:00
Antykler Forte: nareszcie dobra zmiana
2020-05-23 21:47:29
politykier: To bardzo znamienite, że krzysio+ Antykler Forte = pogromca ciemnoty nie raczy wspomnieć o ROLI ORGANÓW PAŃSTWA w ściganiu przestępców, bez względu na odzież, jaką zwykli zakładać... Klucz do praworządności tkwi w ODPARTYJNIENIU poszczególnych instytucji państwa. Niektórzy nie potrafią zauważyć, za to z przyjemnością powielają partyjną propagandę poszczególnych środowisk.
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: