Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Wybory 2024

Cieszyn: oficjalnie Gabriela Staszkiewicz Burmistrzynią

Gabriela Staszkiewicz będzie drugą kadencję Burmistrzynią Cieszyna.


Dotychczasowa burmistrz Cieszyna uzyskała poparcie 5006 głosujących, co daje 57,15%, kontrkandydatka Joanna Wowrzeczka zdobyła poparcie 3753 osób, co daje 42,85% - podała Państwowa Komisja Wyborcza.

Gabriela Staszkiewicz będzie burmistrzynią Cieszyna drugą kadencję.

źródło: ox.pl
dodał:

Komentarze

80
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2024-04-21 23:31:49
czytelnikfan1: Czyli w porównaniu z I turą wyborów: Wowrzeczka otrzymała plus 500 głosów więcej a Staszkiewicz minus 150 głosów mniej i to przy marnej frekwencji. Zatem to słaby mandat Staszkiewicz !!
2024-04-21 23:36:34
czytelnikfan1: Jest szansa , że na koniec roku budżetowego Cieszyn przekroczy 60% wykonanych dochodów ogółem i Staszkiewicz z Majorem dobiją miasto z takim długiem , iż będzie komisarz zarządzał tym bagienkiem PO cieszyńsku
2024-04-22 00:00:01
Grzeczma_Kocica1995: Czytelniku - masz trochę racji w tym, co piszesz. Taka niezbyt duża różnica procentowa pomiędzy obiema kandydatkami i mała frekwencja daje obecnej burmistrzyni słaby kredyt zaufania. Gdyby wygrała wybory z wynikiem np. 70 do 30, to byłoby rzeczywiście co świętować.
2024-04-22 07:03:01
cieszyniok_od_zawsze: To jest dramat. Buty i arogancji władzy ciąg dalszy...
2024-04-22 07:21:52
one: Jakie kandydatki taka frekwencja. I jeszcze jedna uwaga. Wiele głosów oddanych na Panią Staszkiewicz nie było głosami poparcia ale głosami przeciwko drugiej kandydaturze. To premia za tzw. "marsze".
2024-04-22 07:35:55
Boska Adela: Joanna Wowrzeczka otrzymała więcej głosów niz w 1. turze, Gabriela Staszkiewicz mniej. Jest oczywiste, że dodatkowe głosy dla JW to swoista premia za jej aktywność społeczną, w tym za organizację i udział w zgromadzeniach na rzecz demokracji i praw kobiet. Nawet część elektoratu PiS to doceniła. Choć jak widać powyżej najciemniejszy lud dalej wciska sobie kit do pustej przestrzeni po mózgu.
2024-04-22 07:37:37
Mach: To, teraz już po raz kolejny, tym razem oficjalny, gratuluję wyboru Pani Gabrieli Staszkiewicz na stanowisko burmistrza miasta Cieszyna. Gratuluję także Pani Joannie Wowrzeczce ogromnej determinacji w walce by tym burmistrzem miasta zostać. Cieszyniocy wybierali rozsądnie. To ta kadencja będzie w całości kadencją Pani Staszkiewicz i jej ekipy. Ekipy w jakimś sensie już ukształtowanej i doświadczonej , więc przewidywalnie unikającej powtarzania błędów z poprzedniej kadencji, które niewątpliwie były o czym będzie jeszcze okazja napisać. Myślę ,że pozostałe KWW, jej w tym pomogą ,a przynajmniej liczę na to ,że będą konstruktywną opozycją i w ostateczności Cieszyn na tym skorzysta. Pani Joanna Wowrzeczka ma kolejne 5 lat by studiować budżet Cieszyna co polecam także pozostałym radnym i by w tym zakresie stać się fachową, "Siłą" doradczą a w przyszłości móc swoją ekipę zaprezentować jako doświadczoną kiedy już pani Staszkiewicz nie będzie mogła kandydować po raz trzeci . "Burmistrz Joanna Wowrzeczka" -myślę ,że już zrozumiała, że wyników demokracji nie da się narzucić przed wyborami, bo to czysty sowietyzm i brak szacunku dla wyborców no i konkurentki, która jeszcze urzędującym burmistrzem była. "Dziennikarzowi" żyjącemu u boku swojej mamy życzę więcej przyzwoitości w pracy "dzienikarskiej- to tak bez kitu.
2024-04-22 07:43:16
Pogromca pogromców i cwaniaczków: Mówi się trudno ale też pół biedy.
2024-04-22 07:46:21
one: @Boska Adela - znalazłeś się wśród przegranych i to rozumiemy, że to przykre. Spróbuj konstruktywnie wykorzystać resztę dnia.
2024-04-22 07:48:31
Boska Adela: Gratulacje dla pani Staszkiewicz i dla mieszkańców Cieszyna. Joanna Wowrzeczka bez wątpienia będzie miała także duży udział w rządzeniu miastem. I bardzo dobrze, dla miasta.
2024-04-22 07:49:07
Leszek86: Wybór jak między Dżumą a Cholerą więc nie ma co się dziwić frekwencji.. Teraz pozostaje się tylko modlić, żeby nie puścili tego miasta z torbami :/
2024-04-22 07:49:47
Boska Adela: one - ty ewidentnie niczego tu nie rozumiesz
2024-04-22 07:52:34
Boska Adela: A przegranym i rozczarowanym z kapeli "Ciemny Lud" proponuję udać się na rekolekcje do jakiegoś przystojnego zgromadzenia i zamówić egzorcyzmy u tego księdza od salcesonu, jak tylko z aresztu go wypuszcza i o ile.
2024-04-22 08:11:02
Hejo: Napewno " Ci " wyborcy z PiS nie doceniają lewicowej działaczki Wowrzeczki w Cieszynie, ale bardziej pamiętają metody niszczenia ludzi liberalnej Staszkiewicz w wyborach ( tak jak zniszczyła burm. Macure) i teraz w 2 -turze głosowali przeciwko jej brudnej kampanii ... itp.
2024-04-22 08:13:37
one: Dośc powiedzieć, że Staszkiewicz otrzymała ponad 1800 głosów mniej niż podczas ubiegania się pierwszy raz o stanowisko burmistrza. Dostała teraz nawet mniej głosów niż Ryszard Macura w drugiej turze. Dobra miara pokazująca skalę rozczarowania.
2024-04-22 08:14:36
doler: Trzeba było iść na wybory, a nie beczeć. Albo zgłosić swoją świetnąkandydaturę.
2024-04-22 08:27:17
Hejo: Nooo dobre pytanie ? Czemu w Powiatowym Mieście prawica nie wystawiła kandydata? To skandal ! :)
2024-04-22 08:39:28
aleks.: Frekwencja rekordowo niska w historii Cieszyna 35 % . Co się stało, że po rekordowych wyborach parlamentarnych Cieszynioki wczoraj nie poszli !
2024-04-22 09:10:44
krzysztof.mn+: Aleks, boroku, wciąż nie rozumiesz co się stało? W październiku Polki i Polacy zmobilizowali się żeby pozbyć się wrzoda PiS-u, wczoraj w Cieszynie tego wrzoda już nie było a obie kandydatki najwyraźniej większości mieszkańcom pasowały. Proste, ale nie dla ciemnego ludu.
2024-04-22 09:20:02
aleks.: Koleś: Krzysio ależ ty głupiutki: bo poszło 35 % i niby ma być ok . W sąsiednim 3 x większym mieście Jastrzębiu Zdroju kandydat z PiS-u wygrał .
2024-04-22 09:53:40
"tom": PKW właśnie ogłosiła , że na podstawie przepisów o referendum, w gminach w których frekwencja nie przekroczyła 50%, wybory zostaną powtórzone ;-)
2024-04-22 10:05:09
doler: JZ bierzesz jako przykład...RYLO-land. To miasto nie za mądrych robotników, alkoholików, patologia. Najwyższa przestępczość na śląsku, morderstwa, rozboje. Ilu tam jest normalnych ludzi... Czemu na wschodzie wygrywa PiS? Bo to zacofane obszary, do których świat nie dociera, wiec zgodnie z domenąB,H,O.
2024-04-22 10:14:58
Pogromca pogromców i cwaniaczków: Bulczysz kszysztowku jak żić w mydlinach. Pewnie niewielka część zwolenników prawicy poszła na te wybory, ale ci co poszli z pewnością nie poparli lewactwa. Program dla miasta nijaki tej Pani, bez konkretów. Za to czego moglibyśmy się spodziewać to poparcie dla tzw ekoterroryzmu, genderterroryzmu i multikuliterroryzmu. Nie schlebiaj sobie że kandydatki pasowały. Frekwencja byłaby jeszcze niższa ale najwyrazniej trzeba było zapobiec większej katastrofie
2024-04-22 11:28:33
PółCieszyna: Brawo! Najsłabszy mandat burmistrza z najwyższym wynagrodzeniem do kapsy, gratulacje na pewno, należy się
2024-04-22 11:31:32
Mach: Należy skończyć z amatorszczyzną tworzenia lokalnych programów wyborczych w oparciu o zadeklarowane hasła nie powiązanych z mozliwościami lokalnych budżetów gminnych oraz nie przygotowywanymi ekipami na radnych gminnych na prędce dobieranych na podstawie chęci kandydowania a nie możliwości wniesienia merytorycznego wkładu do przyszłego samorządu. Kandydat na wójta czy burmistrza już w trakcie kampanii wyborczej powinien jasno ogłaszać kogo ze sobą zamierza zabrać do ratusza, kto będzie jego zastępcą i jakie merytoryczne ma przygotowanie do pełnienia tej funkcji. Powinno się skończyć z takimi formami deklaracji ze strony kandydata aspirującego na burmistrza czy wójta odpowiadającego ,że na finansach gminnych się nie zna, że kogoś sobie dobierze jak wygra, bez jednoznacznego zapewnienia ,że już kogoś takiego ma. Słabą stroną wszystkich samorządów jest to, że nie potrafią czytać budżetu, że zdają się w tej sprawie na administrację gminną, która w gruncie rzeczy po kilku tygodniach ucina wszelki powiew świerzości w podejści do finansów gminy ze strony radnych gdy ci przekonują się, że nie mają merytorycznego przygotowania w tym zakresie, a o ilości głosów decydowała świetna fotka na plakacie i miła powierzchowność. Kiedy opadnie euforia sukcesu z uzyskanego mandatu, zapraszam postronnych do obserwacji sesji rad gminnych , jak szybko pękają oczekiwania, że ktoś naprawdę rzeczowo podejdzie do postawionych przed radnymi zadaniami.
2024-04-22 11:54:20
altacet: Co to za wygrana przy tak niskiej frekwencji? I tak większość mieszkańców jest przeciwko Staszkiewicz.Szkoda tylko,że nie chciało ruszyć dupy i zagłosować. Wygrała tylko dlatego,że ludzie mają wszystko w d...
2024-04-22 12:13:45
Mach: Dlatego wszystkim zawiedzionym z wyników wyborów w Cieszynie, mówię wprost, nie było lepszej alternatywy dla Pani Gabrieli Staszkiewicz- 10 radnych z jej komitetu już dała kandydatce tego komitetu na burmistrza jako taką stabilizację a jeśli dodamy do tego już zebrane doświadczenie, to Cieszynowi w obecnej sytuacji nic lepszego nie mogło się przytrafić. A niewiadomo jakie czasy jeszcze nadejdą, bo pomruki totalnej destrukcji coraz częściej dają o sobie znać zza wschodniej granicy. Marudzenie ,że słaba frekfencja, że wybory zostały zignorowane przez wyborców, co niekorzystnie miało by wpłynąć na wyniki kontrkandydatki, to wszystko wierutne bzdury. Twierdzenie ,że słaby mandat, to też fejk bo w istocie najmocniejszy ,wziąwszy pod uwagę ,że CRS zdobył 10 mandatów w RM tj. najwięcej z pozostałych. Więc antagoniści skupiacie się na nieistotnych argumentach i analizach. Większość mieszkańców odpuszczając głosowanie tak naprawde zdała się na głos tych, którzy tak naprawdę zagłębili się w możliwości aspirujacych kandydatów i należy wyciągnąć wniosek ,że większości tj 57% biorących udział w głosowaniu nie zabrakło tego rozsądku.
2024-04-22 13:43:03
kwiatek70: 5000 głosów na gosposie z 25000 uprawnionych do głosowania bu ha haa. Nerwowo na kremlu w Cieszynie
2024-04-22 13:58:15
altacet: Na 25 000 uprawnionych tylko 5000 głosów to mega sukces.Ha,ha.
2024-04-22 13:59:35
poCieszny: @Mach, mądrze gadasz.
2024-04-22 15:10:40
krzysztof.mn+: @kwiatek, altacet i reszta pisich buców: w 2015 PiS wygrał wybory otrzymując 18% głosów uprawnionych. Nerwowo to teraz w szczurzej norze na Żoliborzu, hahaha. Ze stołków po linii partyjnej przydzielonych już się kurzy. Odsunięci od koryta złodzieje i oszuści.
2024-04-22 15:27:19
one: To przykre, że demokracja wywołuje w niektórych agresję.
2024-04-22 15:51:45
akbyr: Krzysztof.mn+ : Większych złodziei nie było w historii Polski jak PO i PSL . Ale ludziska dalej dają się otumaniać .
2024-04-22 19:29:21
dymek76: krzysztof.mn+ sto procent racji w tym co piszesz.
2024-04-22 22:26:23
tustella: SZKODA, ŻE MATKA ICH NIE WYSKROBAŁA TAK JAK OBIE PARTYJNIACZKI CHCĄ , NIE BYŁO BY TEJ SZOPKI TERAZ W CIESZYNIE
2024-04-23 05:20:16
Marx.: Tyle wam zostało. Przez 8 lat klaskaliście złodziejom i oszustom, sami uczestniczyliście w demontażu polskiego państwa i bezczelnej grabieży Polek i Polaków śmiejąc się nam w twarz - teraz możecie jedynie popierdywać jak Dziadek Łupież, krakać jak zdechłe wrony, wyć żałośnie do księżyca i rozglądać się za dobrymi adwokatami. Tak wam dopomógł Bóg a zwłaszcza suweren.
2024-04-23 06:04:49
Hejo: Tustella w punkt ! I jeszcze nie byłoby ich hejterów: z Zebrzydowic czy Ogrodzonej - POżytecznych idiotów :)
2024-04-23 06:50:21
one: Mniej głosów niż Macura. Dodatkowo proponuję spojrzeć na poziom zadłużenia miasta.
2024-04-23 09:03:36
Mach: Wy ciągle o tym samym. Wybory wygrała Pani Gabriela Staszkiewicz w Cieszynie. Czas przyjąc to do wiadomości. One, wygrała je wcześniej przed 5 laty bezpośrednio z Panem Macurą, tak jak obecnie bezpośrednio wygrała je w konfrontacji z Panią Wowrzeczkone ,że ci ,którym to nie było obojętne wskazali na panią Staszkiewicz. Niezależnie czy burmistrzynią była by Pani Wowrzeczka czy Pani Staszkiewicz, poziom zadłużenia miasta z chwilą wyboru ,którejkolwiek z nich by się nie zmienił. Co do jego możliwości spłaty w nowej kadencji wypowie się nowo wybrana RM. Bez zwiększenia dochodów własnych gminy przyspieszenie jego spłaty nie będzie możliwe. Można to osiągnąć na kilka sposobów- drogą podnoszenia podatków, poprzez redukcję zatrudnienia, zamrożenie płac pracownikom gminy, czy też przejęcie z powrotem od spółek skarbu gminy , doczego usilnie namawiam RM, lokali komercyjnych czy opłat targowiskowych celem wykazania ich po stronie wpływów do budżetu, a skoro dochody budżetu wzrosną to procentowo dług się zmniejszy, niekoniecznie dokonując przyspieszonej spłaty. Trzeba się tylko za czymś opowiedzieć i działać.
2024-04-23 09:07:40
Mach: Redakcjo! Przy kliknięciu wyślij , otrzymuję informację ,że wystąpił nieoczekiwany błąd, po czym zauważam ,że za każdym razem znika część tekstu.
2024-04-23 09:19:53
Hejo: Tylko na papierze tak wygląda i nędzna taka wygrana, a w realu w 1-turze mieszkańcy Cieszyna zdecydowanie głosowali za zmanami i wszyscy uczciwi to wiedzą jak jest
2024-04-23 09:38:58
Mach: Hejo, wyciągasz złe wnioski- wybory to nie restauracja z menu, że każdy wybiera to co mu smakuje i na co go stać. Wybory toanaliza czy ktoś ma kompetencje i zaplecze polityczne do przeprowadzenia swoich planów wyborczych- pierwsza tura wykazała ,że najszersze zaplecze do RM wprowadził CRS a zatem to jego liderka miała szansę na wygranie wyborów ,co oczywiście był tylko potwierdzeniem w drugiej turze. I tyle w temacie.
2024-04-23 09:44:01
Hejo: Taa , w 1 - turze i w radzie też poniżej 50 procent ( 10/21 ) . @ One : dla przypomnienia: 2018 rok wyniki 2 tury: Gabriela Staszkiewicz - 6 887 głosów (56,02%) Ryszard Macura - 5 407 głosów (43,98%)
2024-04-23 09:53:54
Mach: No i widzisz Hejo, potrafisz ruszyć głową i sięgnąć do archiwum a nie potrafisz analizować, ze obecnie pozostałe KWW wprowadziły odpowiadnio 6/21, 4/21, czy 1/21. Więc decyzja wyborców ,że to Pani Gabriela Staszkiewicz ma zosać burmistrzem miasta była słuszna.
2024-04-23 10:15:30
one: @Mach Frekwencja była niska dlatego, że spora część wyborców nie chciała dokonywać wyboru między jedną i drugą. Każdy kto rozmawiał z innymi o tym wie. Ja osobiście zawsze głosuję bo zawsze jest mniejsze zło.
2024-04-23 10:20:54
Hejo: Czyli w radzie, tzw. cieszyńska platforma wszędzie wygrała, ale musi iść z innymi do koalicji , do rządzenia w Cieszynie - bo brak samodzielności 10/21. Pamiętam, jak np. PiS niedawno wygrał w Polsce , ale nie miał większości, nie miał porozumienia koalicji i narazie nie rządzi w polskim parlamencie - to co innego pisaliście... obłudasy :( A na burmistrza więcej głosowało przeciw Staszkiewicz w 1- turze i o wiele mniej teraz ma głosów niż dostał przegrany w 2- turze Macura - 2018 rok !
2024-04-23 10:23:07
Marx.: PiS kolejny raz poniósł wyborczy sukces. Gratulacje dla ciemnego ludu, jego twardego elektoratu. Ten wszystko wie, wszystko kupi i zawsze głosuje. To bez wątpienia wymodlone przez ciemny lud zwycięstwo. Tak trzymać.
2024-04-23 10:42:10
Hejo: Nie o PiS mowa, powodzenia ! lemingi łykną wszystko masakra
2024-04-23 12:00:15
Mach: One jesteście śmiesznie nakręceni z tym Hejo. One: nie dokonywanie wyboru ,też jest wyborem, więc czy byś rozmawiał z innymi czy nie, wniosek byłby podobny. Myśl pozytywnie , dlaczego zło? Ja wybierałem np. większe dobro, bo mam szacunek dla każdego kto zdecydował się kandydować w tych wyborach do samorządu i dyskutuję z poglądami a nie przeciw komuś. Hejo, ty znowu masz głowę wypchaną polityką partyjną, która może mieć znaczenie na szczeblu powiatu gdzie starosta wybierany jest przez radnych. W gminie już tak nie jest- burmistrz jest wybierany w wyborach bezpośrednich i jego mandat umocowany jest u wyborców całej gminy i radni mogą go jedynie odwołać jak nie zrealizuje planowanego budżetu lub zrobi coś wbrew ustaleniom-czyli uchwałą podjętą przez gminę to tzw.votum zaufania, absolutorium za wykonanie budżetu, czy taż jego przyszłe planowanie w ustawowym terminie. W innym wypadku można burmistrza odwołać w drodze powszechnego referendum w oparciu o konstruktywne zarzuty. Polityka centralna nie ma przełożenia na gminę- da się skutecznie rządzić bez posiadania większości w RM w drodze zwykłego przegłosowywania uchwał podejmowanych przez RM o ile nie podważy ich wojewoda lub Naczelny Sąd Administracyjny. Rozumiesz. Poza tym z oświadczenia Pani Burmistrz wynika ,że nie jest członkiem żadnej partii a lokalnego komitetu wyborczego- więc Hejo odpuść sobie.
2024-04-23 12:18:23
one: @Mach Darujmy sobie inwektywy, nie wnoszą one nic do dyskusji. Myślę realistycznie. W przypadku kandydatki, która przegrała nie można było (jestem katolikiem) pominąć jej zaangażowania w "marsze". Stąd "mniejsze zło", które odrzuciłem popierając urzędującego burmistrza. Z innych argumentów podałbym uzyskane przez ostatnie lata doświadczenie, ale kierunek w którym podąża Cieszyn nie odpowiada mi.
2024-04-23 12:32:04
Hejo: Machu my piszemy o poziomie zadowolenia społecznego przy okazji wyborów w Cieszynie ! Zatem to ty odpuść manifesty , nie zaklinaj rzeczywistości... My wiemy czym jest władza wykonawcza a czym ustawodawcza i czym się zajmuje. Czekamy: Dżuma czy Tyfus... ??
2024-04-23 12:45:20
Hejo: One: nie tylko cieszyńska szenyszyn była zaangażowana w promocje zabijania nienarodzonych dzieci a druga nie to ? Oni z CRS różne metody jak SB stosowali przed 2- turą , rozsiewali różne ploty, aby jak najwięcej ludzi się od kontrkandydatki odwróciło i nie poszło do urn w Niedzielę. Np: że w Cieszynie nie będzie procesji religijnych na ulicach bo Wowrzeczka zabroni ! Albo kościoły niszczyć będzie itd.. A skąd mała frekwencja ? Czemy starsi nie głosowali ?? Nie daj się nabrać , że jedna to większe zło od drugiej :(
2024-04-23 13:33:50
Pogromca pogromców i cwaniaczków: Jedna drugiej warta, obie popierały marsze a ci za tym się kryje odbieranie prawa do życia nienarodzonych. Za największe w historii miasta zadłużenie powinni po części odpowiedzieć ci co do tego doprowadzili. Fajnie brać wysokie wypłaty, podnosić sobie pensje, przyznawać nagrody i premie. A gdzie odpowiedzialność? Wiedzieli że przeholowali z kosztami "rdzawej szyny". Trzeba było z czegoś za wczasu zrezygnować. Niech teraz ze swojej pensji dokładają przez 5 lat po 500+ lub 1000+. Rozliczyć każdego.
2024-04-23 13:55:40
one: @Hejo To była jedna z najtrudniejszych decyzji wyborczych w moich życiu. Na szczęście do PE - najważniejszych wyborach od kilkunastu lat - kompromisów już nie będzie żadnych. Żadnych.
2024-04-23 13:55:40
one: @Hejo To była jedna z najtrudniejszych decyzji wyborczych w moich życiu. Na szczęście do PE - najważniejszych wyborach od kilkunastu lat - kompromisów już nie będzie żadnych. Żadnych.
2024-04-23 14:53:21
Hejo: One: ja podobnie miałem, czy grzech zaniechania głosowania , czy grzech wspierania złego i pójścia do tych wyborów w 2 - turze. Niestety , lokalni działacze nas załatwili , bo nie dali wyboru, w dodatku w powiatowym mieście . Smutne... mało powiedzieć
2024-04-23 15:10:18
Mach: One:, jakie inwektywy? Wskaż. Jeszcze dyskutując z wami, ich nie użyłem, ale bardzo się staracie o to. Marsze, spacery to tylko zdrowie- i Was do ruchu na świeżym powietrzu zachęcam. Może jak się dotlenicie nie będziecie tu jęczeć jak stare "cioty"- pierwsza inwektywa. Nie martw się o Cieszyn, istnieje co najmniej od ok.1223 r. tj nadania mu praw miejskich i niezależnie jakie przechodził okoliczności, kto nim rządził, do jakiego państwa należał istnieć będzie. każda kadencja samorządu to zaledwie błysk w jego wielowiekowej historii- lepiej zatroszcz się o siebie jak myślisz realistycznie, i zatroszcz się o swoje zbawienie jak deklarujesz się jako katolik, i pozwól ,że inni będą robić to samo i niczego im nie narzucaj i nie mieszaj religii, czy wiary do polityki i spraw, których jak sądzę nie do końca rozumiesz. Nie da się drogą ustawową ingerować w ciało kobiety i umoralniać innych jeśli samemu pewnych rzeczy i okoliczności się nie doświadczyło. Obie panie są matkami więc może nie promują zabijania dzieci jak to Hejo sugeruje a świadome rodzicielstwo. Wszystko zależy od punktu widzenia i z założenia ,że ludzie są dobrzy. Skoro obie panie potępiacie to czemu ciągle gaworzycie o tej frekfencji- pod tym względem też ludzi nie zmusicie do głosowania- to tylko jest możliwe w Rosji i na Białorusi. Ppic, dług miejski to już historia co najmniej od 22 lat -stare długi się spłaca a nowe zaciąga- dzięki temu gospodarka się kręci- Polska też jest zadłużona a USA dopiero. Tylko Chiny mają nadwyżkę- chcielibyście żyć w Chinach? Tom kobiety się skrobały i chciały rodzić tylko chłopców bo mogły małżeństwa mieć tylko jedno dziecko czy o takim kraju niezadłużonym marzicie? Więc skończcie z tą demagogią -marsze były za życiem- ale i wolnością w podejmowaniu decyzji- nie uzurpujcie sobie być sędziami ludzkich sumień-zostawcie to Bogu.
2024-04-23 17:12:52
one: @Mach Mylisz pojęcia. Stanięcie w obronie nienarodzonego dziecka nie jest odebraniem wolności kobiecie ale obroną życia. Dziecko nie jest ciałem kobiety. Odważne poglądy nosisz jako katolik. Czy nie lepiej je zweryfikować w kontekście swoich lat? Daleko jestem również od potępiania kogokolwiek - mylisz pojęcie potępienia od braku udzielenia poparcia - to dwie różne sprawy. Aborcja to zakończenie życia człowieka, który to zakończenia swojego życia nie chce. Definicja takiego czynu jest więc jasna. Jeżeli chodzi o zmuszanie do głosowania - obecnie tzw. "przymus wyborczy" jest Singapurze, Australii oraz Belgii. W tej sprawie jesteś błędnie poinformowany odnośnie sytuacji w Rosji oraz na Białorusi (polecam mniej TVNu). Ogólnie jestem dość rozczarowany tonem Twojego postu.
2024-04-23 18:00:30
Mach: One, stawaj sobie , po stronie życia nienarodzonych. Ale nic cię nie upoważnia do wyciągania pochopnych wniosków ,że kto uczestniczył w marszu jest za zabijaniem nienarodzonych. Ustawa w tym zakresie jest wielowątkowa i zbyt daleko ingerująca w życie kobiet a więc w jakimś sensie rodząca sprzeciw części społeczeństwa, ktore może nie podzielać poglądów w tym zakresie postulowanych przez ortodoksyjnych katolików, w społeczeństwie polskim, ktore jak wskazują badania socjologiczne nie jest już w większości katolickie- katolicy pragnący dostąpić zbawienia, zawsze winni odnosić swoje postawy do miłosierdzia Bożego jeśli w Bogu pokładają nadzieję a nie radykalnie narzucać swoje zasady, tym którzy tych wartości nie podzielają. Oczywiście aborcja to zakończenie życia ale udział w marszu niekoniecznie musi oznaczać ,że ktoś ma zamiar tej aborcji w swoim życiu, czy w życiu najbliższych dokonać- ustawa dająca takie możliwości nie oznacza ,że ktoś po te możliwości sięgnie nie tylko z pobudek katolickich ale zwykłych humanitarnych- stanowcze ,prawne ściganie za takie czyny (aborcję) jest jednak w spałperyzowanym społeczeństwie nadużyciem i gmeraniem w cudzych sumieniach. W kwestii przymusu wyborczego mogę się zgodzić, ale jak ci wiadomo żaden kraj i te które wymieniłeś w tej sprawie nie jest radykalny i podobnie jak w ustawie aborcyjnej przewiduje rózne wyjątki. Osobiście mam wątpliwości czy radykalny katolicyzm to najlepsza i jedyna droga do zbawienia- często dzieci tak radykalnych rodziców wybierają ateizm. Więcej One : zrozumienia i miłosierdzia dla innych. Chyba nie po raz pierwszy się rozczarowałeś, więc myślę ,że się wyśpisz. Ta Wasza fiksacja tym problemem przy okazji wyborów na burmistrza też o was One; i Hejo i ppic wiele mówi. proponuję wiosenny spacer.
2024-04-23 18:12:46
Hejo: Mach dziecko jest człowiekiem od chwili poczęcia ciemnogrodzie , ox kasuje niewygodne komentarze prawie jak za komuny, żenada, Fakty bolą cóż... Najlepsze, że nikt nikogo nie potępia - mordercy sami się potępiają :( Promując publicznie zabijanie nienarodzonych - obie kandydatki i pozostali sami się potępiają, godność człowieka w czarnej dziurze mają . Tyle.
2024-04-23 20:25:50
Mach: No cóż Hejo, chociaż się z tobą zgodzę, że człowiekiem jest się od chwili poczęcia, to musisz wiedzieć, że nie wszyscy ten pogląd podzielają. Jak zauważyłeś, w dowodzie masz napisaną datę urodzenia a nie poczęcia, więc administracja państwowa prawnie ma w tym względzie inne zdanie. Zauważ ,że z punktu widzenia prawa kanonicznego człowiekiem chrześcijaninem stajesz się w momencie przyjęcia chrztu także po decyzji twoich rodziców i są od tego wyjątki, kiedy o tym decydują inni. Kościół dzieci nienarodzone i nieochrzczone także kanonicznie traktuje inaczej niż te ,które przed śmiercią zostały ochrzczone, to też są fakty ,które nas różnicują i też tego nikt nie potępia. Twoje fiksacje pod tym względem i wyciąganie kolejnych wniosków jak wyżej są nieuprawnione i nic nie mają wspólnego z zakończonymi wyborami samorządowymi i wyborem burmistrza Cieszyna.
2024-04-23 22:00:10
Hejo: Nie kłam zabijanie... to nie żadne poglądy , bo każdy ma prawo do swoich. Owszem z jednej strony moralności nie da się regulować prawem z drugiej zaś nie wolno tak prymitywnie tłumaczyć prawa do zabijania bezbronnych ! I to istotne było zapewne dla części niezadowolnych wyborców niegłosujacych, ale nie fiksacja i nie obrażaj ich , bardziej wrażliwych od ciebie. Na szczęście dla wielu życie i przestrzeganie dekalogu jest ważniejsze niż kasa, nie wszyscy chcą być Judaszami.
2024-04-24 02:02:53
sierżant_Niemyty_Wycior: Słychać wycie? Znakomicie, to Opacznie Poczęci i Zbędnie Narodzeni próbują udawać normalnych. Wyjców.
2024-04-24 06:14:31
Hejo: A ty zaś udajesz z multi kont normalnie dla jaj czy w obronie swojej macicy :)
2024-04-24 07:15:02
Mach: Hejo, włacz myślenie, chociaż nie wiem czy w twoim wypadku to jeszcze możliwe. Skaczesz po tematach jak kozicach po tatrzańskich turniach. Wybieraj, dyskutujemy o wyborach samorządowych i końcowym sukcesie pani Staszkiewicz, o najtrudniejszych życiowych decyzjach one:o marszach prozdrowotnych bądź politycznych, o protestach za i przeciw aborcyjnych, o ochronie życia nienarodzonych, o zabijaniu,o czarnej dziurze, o dekalogu, o kasie, o judaszu czy ostatecznie macicy. Walnij się w ten głupi łeb i spadaj!
2024-04-24 08:00:04
"tom": ... no i objawił się zadufany buc w obronie sukcesu. Temu myślenie w latach 70- tych się przegrzało, no i "...dyskutuję z poglądami a nie przeciw komuś" (2024-04-23 12:00:15). Ten buc wyżej sro niż łeb mo i nie dziwota że wybroł "większe dobro". Lgnie swój do swego;-)
2024-04-24 08:23:04
Mach: Wiedziałem "tom", że "Hejo" to kolejne twoje wcielenie.
2024-04-24 08:31:34
"tom": ... jesteś geniuszem ;-)
2024-04-24 08:33:11
Mach: Głównie miałem na myśli , wasz stan umysłu.
2024-04-24 09:12:12
"tom": ...cóż, bywają też i tacy co trzeba poniewczasie tłumaczyć co mieli na myśli. Jedno jest pewne, lgnie swój do swego, a oficjalnie Gabriela Staszkiewicz Burmistrzynią. Ten co się tłumaczył z rozumienia "nazizmu" będzie zastępcą ;-)
2024-04-24 13:38:03
Hejo: Dokładnie, mach sam sobie świadectwo wystawia... jak nie pasuje machu, to następnym razem nie wtrącaj się do mojej rozmowy z innymi - jak żeś to mach napisał: ? ciotki :) wzajemnie ! wujku ;)
2024-04-24 16:53:57
Mach: Zatem, to jednak Hejo niemożliwe, podyskutuj sobie z "tomem". Będzie to monolog, czy też rozumiecie się bez słów?
2024-04-24 21:04:50
one: Mach, to, że społeczeństwo nie jest katolickie nie ma znaczenia ponieważ aborcję można odrzucić na podstawie wartości uniwersalnych (tak jak prawo każdego do życia). Uczestnictwo zaś w marszach nie jest oczywiście jednoznaczne z wykonaniem aborcji, ale jest wyrażeniem poparcia. Masz rację - nie po raz pierwszy rozczarowujesz swoimi przemyśleniami. Pamiętaj o Ap 3,15n
2024-04-24 21:37:53
Ar--Ai: "wartości uniwersalne" - znamy, tak bucokracja nazywa to co się jej poyebanym hipokrytom ideologom przyśniło - walcie się uniwersalnie w czółko, biskupie pomioty
2024-04-25 06:14:47
Hejo: Co by nie mówić Ar--Ai i jego multi konta.... są dowodem, że z wadą mózgu można żyć
2024-04-26 08:00:41
oxjas1: Dla moich ulubiencow ox.pl - Kazdy biskup, ktory po stwierdzonych zaniedbaniach odnosnie pedofilii wsrod ksiezy zostaje odsuniety, przechodzi na bardzo dobra emeryture. Episkopat zapewnia mu dom z ogrodem, wyzywienie, sluzbe i kilkanascie tysiecy zlotych co miesiac, w sumie ma emeryture z kilku zrodel. To nie jest dla nich zadna kara !! W grudniu 2020 r. podczas mszy swietej z okazji 29. rocznicy powstania Radia Maryja, o. Tadeusz Rydzyk oznajmil, ze oskarzony za tuszowanie pedofilii w Kosciele bp Edward Janiak jest "współczesnym męczennikiem". Choc obecnych na tej mszy bylo wielu biskupow, zaden z nich nie zareagowal, nie bylo oburzenia ze strony wiernych. Gdyby ministranci zachodzili w ciaze po gwaltach przez ksiezy, to aborcja bylaby wpisana zapewne w Konstytucji. I tyle na temat zaklamania, obludy religijnosci polskich katolikow walczacych o zygoty ale juz nie o krzywdzone dzieci !!
2024-04-26 14:21:44
one: Jedynymi męczenniami są tutaj czytelnicy portalu, którzy widząc twoje posty muszą przesuwać ekran dalej bo szkoda czasu na twoją zdartą płytę.
2024-04-26 14:24:58
one: Jako zadanie przeczytaj o tym jak bezpodstawnie oskarżano kosciol katolicki w Kanadzie (sprawa rzekomych grobów w sierocińcu).
2024-04-26 16:36:19
oxjas1: one, przeczytaj ksiazke -„ 27 śmierci Toby'ego Obeda” Joanny Gierak-Onoszko A tak na marginesie - polowan na czarownice tez nie bylo ? Bo do dzisiaj niektorzy "naukowcy" twierdza, iz stosy nie plonely.
2024-04-26 16:37:21
oxjas1: one, a jak nazwac orgie na plebanii, zmarlego podczas aktu kochanka ksiedza, czy zabojstwo polaczone z samobojstwem dwoch kaplanow? Chyba skala sie konczy, nie? A to tylko jedna diecezja i ostatni rok bodaj. Modlmy sie za "naszych” kaplanow, aby nigdy wiecej nie przedawkowali wiagry podczas gejowskiej libacji.
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: