Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Gdzie chcecie reklamy? Ruszyły prace nad uchwałą krajobrazową

Uchwały krajobrazowe, podejmowane przez Rady Miejskie mają na celu ograniczenie i uporządkowanie reklam, które znajdują się w przestrzeni miejskiej. Ostatnio taki pomysł pojawił się w Wiśle, w jej ślady poszedł Ustroń, a także Cieszyn. Tutaj sprawa została dokładnie omówiona podczas konferencji prasowej, która odbyła się 30 kwietnia w Ratuszu.

Krajobraz CIESZYn to przewodnie motto procesu, który planowo ma swój finał znaleźć jesienią 2019 roku – wtedy to uchwała ma być gotowa a radni zadecydować o jej ewentualnym wprowadzeniu. Ma ona regulować sytuowanie reklam, ogrodzeń i obiektów małej architektury na terenie całego Cieszyna. Ma to doprowadzić do uatrakcyjnienia miasta pod względem krajobrazowym.

- Można powiedzieć, że te przepisy regulacyjne są tworzone przede wszystkim dla mieszkańców, aby uzyskać efekt odpowiadającej im przestrzeni z jednoczesnym poszanowaniem przedsiębiorców, którzy te reklamy umieszczają (…) uchwała krajobrazowa, która reguluje konkretne rzeczy, będziemy się skupiać na tym, aby w przestrzeni miejskiej wprowadzić zasady, dzięki którym krajobraz miejski będzie reklamami wzbogacany a nie zaśmiecany – tłumaczył Bartosz Poniatowski, który pracował już przy tego typu uchwałach, między innymi w Łodzi.

W związku z działaniami, mającymi na celu przygotowanie uchwały została wprowadzona specjalna ankieta dla mieszkańców miasta. Będzie można na niej zaznaczyć punkty, w których reklamy zdaniem mieszkańców zaśmiecają krajobraz, a także miejsca, w których reklamy z jakiegoś powodu przypadły im do gustu – wyrazić swoją opinię można na stronie www.cieszyn.geoankieta.pl. Ankieta jest skierowana zarówno do mieszkańców, jak i przedsiębiorców z Cieszyna, cenna będzie również opinia osób odwiedzających miasto.

Oprócz opinii mieszkańców na temat znajdujących się już w Cieszynie reklam mają być brane pod uwagę między innymi analizy krajobrazowe, ocena poszczególnych lokalizacji pod względem ich wizualnych aspektów oraz równowaga pomiędzy powierzchniami reklamowymi a resztą otoczenia. Proces ma potrwać przez ponad rok, jak wskazywały władze Cieszyna, wprowadzenie tej uchwały w życie będzie możliwe najwcześniej początkiem 2020 roku.

 

źródło: ox.pl
dodał: JS

Komentarze

2
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2018-05-04 07:46:24
mateusz81: Przychody ktore generuja reklamy są najprawdopodobniej bardzo male a skutki dla estetyki miasta - katastrofalne. W ogole nie pertraktowalbym z przedsiebiorcami - wielokrotnie pokazali, ze za nic maja to jak wygląda miasto. Okolice dworca / dawna termika / cala Stawowa - to jest katastrofa. Tylko i wylacznie szyldy. I na koniec wazna rzecz - od wyszukiwania ofert jest obecnie internet - tam przedsiebiorcy moga sobie dowolnie gryzmolic bo uzytkownik sam wybiera strony. Natomiast w prawdziwej rzeczywistosci - nie mozemy zablokowac reklamy adblockiem. Won z Cieszyna z reklamami.
2018-05-04 21:58:10
bronek91: Pomysł dobry, ale proszę się liczyć z piskiem, wrzaskiem i skowytem wszystkich tych właścicieli, którzy za kasę zaśmiecali reklamami swoje nieruchomości, tych wszystkich płotów, kiere trzeja będzie pomalować i tych wszystkich innych, którzy stracą biznesy na tworzeniu pewnego typu szyldów.
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: