Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Obchody Święta Niepodległości (wideo)

11 listopada w całym kraju odbywały się uroczyste obchody Święta Niepodległości. Jak obchodziliśmy Święto na Śląsku Cieszyńskim? poniżej zapisy z transmisji na żywo wydarzeń w naszym regionie.

Zapis transmisji na żywo ze Skoczowa:


Zapis transmisji na żywo z Ustronia:

Zapis transmisji na żywo z Cieszyna::

 
Zapis transmiji na żywo ze Strumienia:

 
Wideoflesz obchodów Święa Niepodległości w Cieszynie:


ZOBACZ FOTORELACJE:

źródło: ox.pl
dodał: CR

Komentarze

14
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2017-11-12 15:01:10
Efob: Historie naszego KRAJU trzeba uszanowac,co mnie tak bardzo boli,ze nasi dziadkowie i ojcowie walczyli o wolnosc,nasza i naszego kraju,a teraz nasz kraj trafil w rece rydykali,dyktatorow,i niespelna rozumu zadzacych,ktorzy zabieraja nam prawa do normalnego zycia.Pytam sie gdzie jest ta niepodlegla,wolna Polska !!!!!!
2017-11-12 16:47:24
koszor: Wolność masz np. w Niemczech. Program \"500 Uchodźców Plus\'\',trzecia płeć, jeżeli tak czujesz. Możesz też wybrać, który \"imigrant\" wyrucha ciebie i twoją kobietę, a na koniec eutanazja.
2017-11-13 06:46:02
Równo-mierny: Efob jakie prawa Ci odebrano?
2017-11-13 09:33:40
seito1@wp.pl: Może Efob rozwinie swoją myśl. Bo mnie też strasznie ciekawi co mu się dzieje, że już nie zyje normalnie?! Odebrali emeryture esbecką czy jak? Bo ja żyje dalej normalnie.
2017-11-13 10:19:54
cd minerwa: koszor, na twoim miejscu bardziej uwazalabym, zeby w polskim kosciele nie \"wyruchali\" ( jak to pieknie piszesz) Twojej zony, Twoje dzieci albo wnuki i to za \"500 zdrowasiek\".
2017-11-13 11:03:29
bronek91: Cd minerwa, nie określiłaś dokładnie o kościoły jakiej wspólnoty wyznaniowej Ci chodzi. Widzę, że piszesz z autopsji, z takimi emocjami. Jeżeli chodzi Ci o te chrześcijańskie a z logiki wychodzi, że tak, klęczniki są. Zatem jak masz ochotę, możesz zawsze przyjść powtórnie, kiedy chcesz. Nie poprzestawaj tylko na polecaniu innym. Mądrość ludowa mówi: To tak jak jeść cukierek włącznie z papierkiem. <br /><br />PS Jak tam jajecznica z Maślakiem na pierwsze śniadanie? Obiecałaś... <br /><br />Proponuję nie zapominać, że od X 1918 do 1923 roku trwały bezpośrednie walki o granice Polski. Nie wymieniłem jeszcze wszelkich innych batalii Polaków na frontach Wielkiej Wojny, w których niejednokrotnie uczestniczyli ze świadomością boju o suwerenność narodu. Oni zginęli. Ten dzień jest poświęcony ich pamięci, wspomnieniem ich ofiary za to, że w urzędach, w szkołach w komunikacji codziennie swobodnie możemy porozumiewać się w języku polskich, bez obawy jakichkolwiek represji. Proszę, uszanujecie pamięć tych ludzi. Nie zapominajmy także o ofiarach Kampanii Wrześniowej i wielu, wielu innych. <br /><br />Cd minerwa, rozumiem, że ich ofiara jest dla Ciebie zbędna. Przypominam jedynie, że przodek Angeli Makreli także uczestniczył w tych walkach o niepodległość Polski i to nawet po polskiej stronie. Później z przyczyn ekonomicznych zmienił zdanie. Zdaję sobie sprawę, że niepotrzebnie poświęcili swe życie. Przecież mogliśmy nie stawiać oporu. Obecnie nie musielibyśmy się uczyć niemieckiego, ani być może żadnego innego obcego języka. Nie trzeba byłoby wyjeżdżać na saksy do Niemiec, bo Niemcy sięgałyby do rzeki Bug, nawet dalej, niż granice Germanii wyznaczył Tacyt. Jego zdaniem kończyły się na Wiśle. Wówczas, ja także być może mówiłbym nie Angela Makrela ale MATKA NARODU ANGELA MERKEL. Bylibyśmy bogatsi, ponieważ nie trzeba byłoby odpracowywać zrujnowanego majątku narodowego. Niemcy być może wygrałyby II wojnę a z pewnością zyskaliby 600 tys. ludzi, których stracili w czasie operacji Barbarossa na osiągnięcie wcześniejszych granic II RP. Wiesz co to jest 600 tys. ludzi? To cała dodatkowa armia która mogła zdobyć Leningrad lub Moskwę. Wobec tego, Niemcy, gdyby udało się im wygrać II wojnę sięgaliby po Ural, jak planowali. Unia Europejska, europejska wspólnota oparta na gospodarce istniałaby już od lat 40. XX wieku. Czyż to nie dla Ciebie Cd minerwa nie piękny scenariusz? Tym bardziej iż Ci wszyscy polegli mogliby do śmierci pracować dla potęgi Niemiec, które tym sposobem w 1918 roku zyskałyby kolejne 24 mln obywateli. Niestety ci Polaczkowie, jak zwykle, wówczas i obecnie wszystko muszą zawsze psuć!!!! Czyż to nie prawda Cd minerwa?
2017-11-13 11:16:34
bronek91: Cd minerwa, gdyby nie Ci walczący o suwerenność. W sytuacji kiedy bylibyśmy jednym z landów, jaka wówczas byłaby twoja rola? Też klęczałabyś na klęczniku z wypiętymi do zadku czterema literami/hasłami? Demokracja, Ubecja, Piwo, Ateizm?
2017-11-13 14:00:15
cd minerwa: bronek91- grzybki czekaja na Ciebie :) <br />Sa takie pieknie czerwone w biale plamki - sama zbieralam. Idealne na sniadanko, wiec zapraszam.<br />Alez zes rozpisal.<br />A tak na marginesie, bardziej obawialabym sie obecnie ONR w Polsce. W Niemczech tez zaczelo sie w latach 30-tych \&quot;niewinnie\&quot; z podobnymi haslami. Co z tego wyszlo, historia nam pokazala. Czyz to nie prawda bronek91.<br /> Skoro uwazasz, ze wszystko jest ok i cacy to Twoj punkt widzenia. Ja widze to inaczej i przeraza mnie obojetnosc na przejaw nienawisci, rasizmu, homofobi obecnego rzadu i czesci Polakow.
2017-11-13 20:46:21
Margen: Myślę sobie bronek91,że jesteś jedynie sfrustrowanym marzycielem i to w dodatku tragicznym z lękiem niedowartościowania i to zawiesza cię na wysokościach! Ty nie tylko nie masz nic sensownego do powiedzenia(w domu chyba tez), założę się,że w twoim życiorysie jak i spuściźnie spadkobiorczej,jesteś zwyczajnie wydmuszką,balonikiem,który oderwał się od ziemi.Taka widać tradycja rodzinna.<br />Wczoraj paru weteranów,którzy nie skorzystali z zaproszenia Pana Prezydenta na oficjalne obchody Święta Niepodległości,spotkało się w swoim gronie by powspominać,by uczcić bohaterów sprzed lat-często swoich kompanów.Wspominali również bohaterskie i patriotyczne czyny swoich krewnych-rodziców,ich odwagę,etykę,wartości,rozum i dorobek.<br /> Byłem jednym ze świadków tego spotkania i nie zdziwiło mnie a bardziej zasmuciło stwierdzenie,że Polska odradza się w stanach paranoi nie tylko w obszarach pozbawionych demokracji (Ubezwłasnowolnienie władzę wykonawczej- rząd i prezydent działają pod dyktando prezesa. Pogwałcenie władzy ustawodawczej- zamieniono parlament w producenta bubli prawnych działającego pod osłoną nocy z posłami skompromitowanymi za PRL w roli gł. Sparaliżowanie władzy sądowniczej -upartyjniając ostatecznie Trybunał Konstytucyjny.)<br /> Jeśli nie jest to dośc zrozumiałe dla ciebie i tobie podobnym spadkobiercom " spuścizny" Kaczyńskiego,który już "doszedł"to jeszcze trochę faktów z publicznego brandzlowania się na potrzeby wasze i "dobrej zmiany" Otóż,dokonało się równocześnie skoku na edukację, prokuraturę, policję, wojsko, ekologię, przedsiębiorców, artystów, dziennikarzy... łamie się karki ludziom nie mającym nic wspólnego z komunizmem.Niszczy się autorytety,pozwalając na igrzyska chamstwa i nienawiści. Trwa i twać będzie w "bolesnych"skutkach,zakaz prawa do prywatności, gdyż owe prawa są uchwalane pod dyktando kleru, gdzie jeszcze władza płaci im wysokie napiwki w postaci kolejnych przywilejów i przyznawanych funduszy.<br />I nie punktuje tego wszystkiego wypierając ze świadomości,ze wcześniej wszystko było OK,bo nie było! Przypadki idiotycznych posunięć poprzednich rządów,rujnujące moje obywatelskie poczucie przyzwoitości,wcale mi nie odpowiadało! Jednak to co teraz ma miejsce jest politycznym wypowiedzeniem demokracji bez względu na konsekwencje! Mówiąc wprost: sytuacja odpowiadająca hasłu"Polska w ruinie"odpowiada zapewne wam-siepaczom,Polakom nie powinna!<br /><br />ps.Dziadku,wczoraj \&quot;świętowałeś\&quot; dzień ku czci takich jak TY.Obiecałem Ci coś i dotrzymam słowa. <br />
2017-11-13 23:24:14
bronek91: @ Cd minerwa<br /><br />Tak się zastanawiam, gdzie przy takiej aurze w listopadzie nazbierałaś muchomory:) Logika się kłania;) Ale dziękuję za Haomę/Somę z muchomora, przeca to indoaryjski trunek, który towarzyszył Indoariom w czasie podboju Dekanu, Pendżabu, Wyż. Irańskiej, Arii, Gedrozji, Arachozji, Drangdiany, Bakrtrii, Sogdiany i Partii. To trunek, w wyniku którego przyszedł na świat Dżemszyd, który wyprowadził Indoariów z Arieno- Woedżu. Kto nawiązywał niegdyś do Ariów? Niemcy!!! Zatem widzę, iż moje przeczucia zaczynają się potwierdzać. Jak mówi mądrość ludowa, co nas nie zabije to nas wzmocni a muchomor był święty dla Ariów. Zatem widzę, iż twój wybór jest celny. <br /><br />Twój tekst należy przepuścić przez magiel, ciekawe ile zostanie w temacie artykułu, ale ok. Widzę iż zabolało.... Widzisz Cd minerwa, 99 lat temu i w 1939 roku to nie my wybieraliśmy, ale to czynili nasi przodkowie. To oni uszyli dla nas przysłowiowe buty, to samo my robimy dla przyszłych pokoleń. Przodkowie nie poddali się bez walki, nie chcieli się stać Niemcami. Mogli to uczynić, z pewnością współcześnie, jak Ci już napisałem, nie mówiłbym już po polsku. Naszą obecną sytuację wykreowały poprzednie pokolenia. Ich wybór należy szanować, powiem więcej, jestem dumny z ich postawy. Stanowią dla nas przykład, który z pewnością w chwili zagrożenia, przez wielu obecnie nie byłby powielany. Poszliby na służbę Niemcom, naszemu największemu, ukrytemu wrogowi. W 1939 także było wielu takich, gdzie jest dziś pamięć o nich? Czyżby ktoś nie szanował ich wyboru? Wszelkim nadgorliwym sympatykom Niemiec proponuję chwilę rozwagi. <br /><br />Cd minerwa, mnie również zaliczasz do homofobów i rasistów?
2017-11-14 07:16:54
bronek91: @ Margen <br /><br />Myśl sobie co chcesz, masz prawo, a w aktach stanu cywilne nie mam Cię wpisanego, zatem jakie masz zdanie w moim temacie, nie obchodzi mnie to. Czy jestem wydmuszką czy balonikiem, czy czymkolwiek innym, to moja prywatna sprawa, ale jak taki ciekaw, jestem pater familias, nic dodać, nic ująć... <br /><br />Margen, właśnie w poprzednich komentarzach zwracałem uwagę, iż jest to święto pamięci ofiary poległych, to co czynią upolitycznione związki weteranów, nie obchodzi mnie to, niech robią co chcą. Związki weteranów są znane z tego, iż ostentacyjnie lubią wskazywać na swe poglądy polityczne, tak było jeszcze w czasach II RP. Twierdzą, iż przelali krew, zatem mają w kwestii państwa więcej do powiedzenia niż inni. To normalne... Każdy ma własne poglądy, jakie kto ma nie wnikam. Dzień 11 XI jest świętem pamięci wszystkich którzy w odpowiednim czasie wiedzieli jak mają się zachować. Kultywujemy pamięć i odpowiednią formę odpowiedzi na agresję wroga. Nie chodzi tylko o kwestie związane z konfliktem militarnym, o ekonomicznym zapominamy. To co robi dobra/dojna czy jakakolwiek inna zmiana znam na pamięć, nie musisz wymieniać, w każdym z przedstawionych już się wypowiadałem, nie będę ryplejował. Powiem tylko tyle, bronić nikogo nie będę, nie należę do PiS, jak chcesz o tym porozmawiać to do biura poselskiego PiS marsz! Ciekawe dlaczego tego nie czynisz. Proszę się wypowiadać w temacie a nie upolityczniać dzień 11 XI, który stanowi święto dla całego narodu i ma wyrażać jego jedność. <br /><br />PS A Niemcy, to wedle teorii hinduistycznych nie czasem odpowiednik hinduskich braminów? A ci co pultają się w błotkach w Kostrzyniu to siudrowie czy pariasi?
2017-11-14 09:51:17
krzysztof.mm: ten gościu uwierzył, że pisanie jest proste jak on sam - no i wychodzi, co musiało wyjść
2017-11-14 20:47:54
Marzanna: Jeżeli ktoś uważa że w naszym kraju dzieje mu się krzywda nic prostszego wyjechać i wtedy będzie wiedział jak wygląda wolność. Tą wolność w 1992r zrobiła nam, nocna zmiana brak dekomunizacji i u władzy przewijała się esbecja komuchy z styropianową solidarnością. Wiele z nich zdążyło poumierać a Ci co zostali odciągnięci od koryta chodzą na skargi do UE na Polskę. Zwykła targowica. Na dobre zmiany trzeba jeszcze jednego pokolenia. Bo o prawdziwych Polakach którzy szli w marszu niepodległości co poniektórzy mówią faszyści. Tacy jesteśmy dziś i taka jest teraz Polska.
2017-11-14 22:52:18
bronek91: @krzysztof.mm<br /><br />Prosty drwal z lasa po gimbazie Cię zagina a Ty się furt w politykę pchosz... <br /><br />@ Marzanna <br />Zgadzam się, ale nawet i to jedno pokolenie nie wystarczy. Akumulacja pierwotna kapitału nastąpiła. Teraz trzeba tylko rewolucji żeby obalić postkomunę.
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: