Wiadomości

Wkrótce w regionie

Październik 2017
P W Ś C P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Kontakt24

wyświetleń: 732komentarzy: 2

Wygraj książkę o marketingu w kulturze!

08-03-2017 15:40

Na rynku ukazała się książka Łukasza Wróblewskiego, Dziekana Wydziału Zamiejscowego w Cieszynie Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, pt. '' Culture Management. Strategy and Marketing Aspects''. Mamy dla Was egzemplarz!
fot. NG/ox.pl fot. NG/ox.pl

Dr inż. Łukasz Wróblewski jest doktorem nauk ekonomicznych w zakresie nauki o zarządzaniu, muzykiem, Dziekanem Wydziału Zamiejscowego w Cieszynie Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, adiunktem w Katedrze Zarządzania i Inżynierii Produkcji WSB. Współpracował z New York Philharmonic czy The Metropolitan Opera, organizator przedsięwzięć artystycznych, autor publikacji poświęconych marketingowi i zarządzaniu w kulturze, w tym książki „Strategie marketingowe w instytucjach kultury”[Pisaliśmy: Jak sprzedać kulturę? ]. Pasjonat i kolekcjoner instrumentów astronawigacyjnych oraz muzycznych.

Najnowsza książka Wróblewskiego pt. „Culture Management. Strategy and Marketing Aspects” ukazała się nakładem wydawnictwa Logos Verlag Berlin - Academic Books for Sciences and Humanities. Nakład początkowy to 1000 egzemplarzy, publikacja dostępna będzie również w formie elektronicznej (e-book).

Praca składa się z pięciu rozdziałów. Przyjęty w książce układ treści – prowadzący czytelnika od tematów bardzo ogólnych, aż po zagadnienia bardzo szczegółowe, jak i sposób prezentacji treści – liczne rysunki, wykresy, tabele czy przykłady nadają książce praktycznego wymiaru.

Rozdział pierwszy „The meaning and essence of the cultural sector” stanowi wprowadzenie teoretyczne do problematyki zarządzania w kulturze. Został w nim zaprezentowany oraz uporządkowany podstawowy aparat pojęciowy związany z kulturą, przemysłami kultury, przemysłami kreatywnymi czy sektorem kultury. Zaprezentowano również podział podmiotów kultury ze względu na ich orientację marketingową, a także omówiono wpływ sektora kultury na rozwój społeczno-gospodarczy.

W rozdziale drugim „Conditions for the development of marketing in organisations in the cultural sector” rozważone zostały przesłanki stosowania marketingu w sektorze kultury, pojęcie oraz cele marketingu kultury oraz typowe zastrzeżenia wobec niego. Na zakończenie rozdziału zaprezentowano mechanizm funkcjonujący na rynku kultury (rynkowe uwarunkowania rozwoju koncepcji marketingu w sektorze kultury), a także omówiono zestawione z nim dwa modele koncepcji marketingowej. Pierwszy z nich dostosowany został do potrzeb działalności instytucji kultury, drugi może znaleźć zastosowanie w firmach przemysłów kultury.

W rozdziale trzecim „Strategic and marketing planning in cultural institutions” w oparciu o literaturę przedmiotu oraz wyniki badań, które prowadzone były w instytucjach kultury omówione zostały kluczowe elementy strategii marketingowej: misje oraz cele strategiczne tych podmiotów (główne problemy w formułowaniu misji oraz celów strategicznych), wybór rynku docelowego (kryteria segmentacji klientów instytucji kultury), a także wybór sposobu postępowania i instrumentów marketingowych (produktu, ceny, dystrybucji, promocji oraz personelu). Na zakończenie zaproponowano cztery modelowe strategie marketingowe możliwe do zastosowania przez menedżerów instytucji kultury w odniesieniu do wyspecyfikowanych rynków docelowych. Zaprezentowano również główne problemy towarzyszące wdrożeniu i realizacji przyjętej strategii marketingowej w instytucjach kultury.

Rozdział czwarty „Strategie marketingowe oparte na relacjach z kluczowymi uczestnikami rynku” ukazuje znaczenie kwestii związanych z kształtowaniem wzajemnych relacji uczestników rynku w odniesieniu do analizowanego sektora kultury. Zaprezentowano w nim proces kształtowania długotrwałych relacji instytucji kultury z interesariuszami, a także najważniejsze mierniki (wyznaczniki) trwałości relacji. Następnie zaprezentowano autorskie strategie marketingowe oparte na relacjach z odbiorcami oferty artystycznej, donatorami oraz pracownikami opracowane na podstawie prowadzonych badań pierwotnych.

W ostatnim piątym rozdziale „New media and technology in the strategic activities of cultural organizations” wskazano kierunki przyszłych działań marketingowych instytucji kultury. Zaprezentowano nowe media i nowoczesne technologie jako tworzywo skutecznej strategii marketingowej. W rozdziale omówiono znaczenie mediów społecznościowych (facebook, twiter, instagram, kanał filmowy na YouTube czy blog) w komunikacji marketingowej instytucji kultury. Zaprezentowano również możliwości wykorzystania hologramów oraz wirtualnych doradców jako narzędzia promocji kultury, a także inne nowatorskie rozwiązania takie jak: wirtualne wycieczki czy aplikacje przygotowane na urządzenia mobile (smartfony, komputery przenośne).

Książka dostępna będzie zarówno w Europie, jak i Stanach Zjednoczonych, dodatkowo znaczna część nakładu trafi do Australii, gdzie publikacja otrzymała rekomendację profesora Adriana Payne’a.

Książka adresowana jest przede wszystkim do menedżerów kultury, osób zatrudnionych w instytucjach kultury, animatorów kultury, impresariów, a także niezależnych artystów, którzy samodzielnie upowszechniają swoją twórczość. Poruszone w treści zagadnienia przydatne będą również studentom zgłębiającym wiedzę z zakresu zarządzania w kulturze czy marketingu kultury.

Więcej informacji dotyczących książki “Culture Management. Strategy and Marketing Aspects” dostępnych jest na stronie wydawnictwa Logos Verlag Berlin

Uwaga konkurs!
Mamy dla Was egzemplarz książki dr inż. Łukasza Wróblewskiego “Culture Management. Strategy and Marketing Aspects”. Otrzyma ją osoba, która najlepiej uzasadni, dlaczego publikacja powinna trafić do niej właśnie. Uzasadnienia prosimy zamieszczać w komentarzach pod tą wiadomością. Na odpowiedzi czekamy do 22 marca włącznie.

Książkę wygrywa: Shindo press. Zapraszamy po odbiór do siedziby redakcji (Skoczów, Wałowa 3) od pon. do pt 8:00-16:00 (Wielki Piątek nieczynne) do 13 kwietnia br.
 

red.

źródło: OX.PL/mat.pras.
dodał: NG 08-03-2017 15:40
drukuj artykuł Widzisz błąd? Zgłoś go


Komentarze (2)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin.

Shindo press
08-03-2017 18:47
Shindo press
Jestem osobą, która mocno udziela się w sporcie i kulturze. W tych obszarach działam wyłącznie jako wolontariusz. Od wielu lat zajmuję się marketingiem i PR, dlatego też chciałbym, aby książka był niespodzianką i podziękowaniem dla Gminnego Ośrodka Kultury w Jasienicy za wkład pracy i przekazaną wiedzę. Mój nick już niestety nie jest związany z klubem Shindo (nick się nie da zmienić), do którego mam sentyment bo działałem w klubie jako rodzic podczas wielu lat treningów mojego dziecka, które osiągało znaczące sukcesy. Dlaczego niespodzianka dla GOK w Jasienicy? To dzięki nim Shindo z Cieszyna pozyskało wiedzę dotyczącą projektów transgranicznych i pozyskało fundusze z UE na swój rozwój. Pozdrawiam zarówno Shindo Cieszyn jak GOK Jasienicę. Grzegorz. PS. Opis w OX.pl wskazuje, że to ciekawa pozycja i zapewne zostanie dobrze wykorzystana w Jasienicy.
miminko11
08-03-2017 23:11
miminko11
jo, bo ni mó cze zabić pajónka
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.

Pozostałe wiadomości

Nowelizacja przepisów, dotyczących przeglądów technicznych pojazdów

21-10-2017 19:20

Zmiany związane z przeglądami technicznymi pojazdów (i nie tylko ) mają wejść w życie już 13 października 2017 roku. Wszystko ma bezpośredni związek z modernizacją przepisów, dotyczących Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK).

wyświetleń: 2868komentarzy: 7

Goleszów: Dostali drogowskaz

21-10-2017 17:00

Współpracują ze sobą, wymieniają się doświadczeniami – mowa o Gminie Reiskirchen (Niemcy) i Gminie Goleszów. Ponieważ w tym roku przypada 20. rocznica podpisania partnerstwa, Reiskirchen zaprosił delegację z Goleszowa na uroczyste obchody. Gmina z powiatu cieszyńskiego została obdarowana niecodziennym prezentem. 

wyświetleń: 455komentarzy: 2

Kolejny lider pokonany!

21-10-2017 16:00

We wtorek Stalownicy pokonali Kometę Brno, która wówczas była na czele Tisport Extraligi. Na fotelu lidera zamieniła ją HC Škoda Plzeň, ale i ona poległa w WERK Arenie.

wyświetleń: 201komentarzy: 0

''Decydujesz, pomagamy''

21-10-2017 15:15

Jeszcze do końca miesiąca klienci sklepów Tesco będą decydować jaka inicjatywa prospołeczna powinna otrzymać dofinansowanie w programie „Decydujesz, pomagamy”.

wyświetleń: 263komentarzy: 0

Wisła: Zrewitalizują skwer przy Świerku

21-10-2017 14:20

Wisła planuje rewitalizację skweru przy domu handlowym "Świerk". Pieniądze miałyby pochodzić z unijnej kasy.

wyświetleń: 415komentarzy: 1

Zofia Wojtas z nagrodą ''Miłosiernego Samarytanina''

21-10-2017 13:00

Nagrodę Główną oraz statuetkę „Miłosiernego Samarytanina” Diakonia Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego przyznała Zofii Wojtas z Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Cieszynie.

wyświetleń: 353komentarzy: 0

105 lat podstawówki w Goleszowie

21-10-2017 12:45

13 października (piątek) w Szkole Podstawowej w Goleszowie odbyły się uroczystości związane ze 105-leciem szkoły oraz Dniem Edukacji Narodowej.

wyświetleń: 460komentarzy: 0

Warto spojrzeć w niebo!

21-10-2017 12:00

Prawdziwy festiwal spadających gwiazd odbędzie się nad naszymi głowami już dzisiaj w nocy (21/22.10).

wyświetleń: 970komentarzy: 0

Szukali kontrabandy, znaleźli broń

21-10-2017 10:45

W trakcie kontroli posesji w Cieszynie  funkcjonariusze KAS  ujawnili nielegalny alkohol oraz papierosy bez polskich znaków akcyzy. To nie wszystko poza tym zabezpieczyli dwa rewolwery, naboje, łuski i ślepą amunicję.

wyświetleń: 2332komentarzy: 4

Koncert z okazji 99. rocznicy utworzenia Rady Narodowej Księstwa Cieszyńskiego

21-10-2017 10:30

W piątek 20. Października w teatrze w Cieszynie odbył się uroczysty koncert, zorganizowany przez Miasto Cieszyn. Wydarzenie upamiętniało 99 rocznicę powstania Rady Narodowej Księstwa Cieszyńskiego, która wykształciła się po zakończeniu I Wojny Światowej. W pierwszej części koncertu zgromadzeni widzowie mogli podziwiać orkiestrę Big Silesian Band, z kolei po przerwie przy fortepianie zasiadł gość specjalny – Waldemar Malicki.

wyświetleń: 452komentarzy: 0
Kontakt z redkacją .