Wiadomości

Wkrótce w regionie

Kwiecień 2018
P W Ś C P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Kontakt24

wyświetleń: 777komentarzy: 2

Wygraj książkę o marketingu w kulturze!

08-03-2017 15:40

Na rynku ukazała się książka Łukasza Wróblewskiego, Dziekana Wydziału Zamiejscowego w Cieszynie Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, pt. '' Culture Management. Strategy and Marketing Aspects''. Mamy dla Was egzemplarz!
fot. NG/ox.pl fot. NG/ox.pl

Dr inż. Łukasz Wróblewski jest doktorem nauk ekonomicznych w zakresie nauki o zarządzaniu, muzykiem, Dziekanem Wydziału Zamiejscowego w Cieszynie Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, adiunktem w Katedrze Zarządzania i Inżynierii Produkcji WSB. Współpracował z New York Philharmonic czy The Metropolitan Opera, organizator przedsięwzięć artystycznych, autor publikacji poświęconych marketingowi i zarządzaniu w kulturze, w tym książki „Strategie marketingowe w instytucjach kultury”[Pisaliśmy: Jak sprzedać kulturę? ]. Pasjonat i kolekcjoner instrumentów astronawigacyjnych oraz muzycznych.

Najnowsza książka Wróblewskiego pt. „Culture Management. Strategy and Marketing Aspects” ukazała się nakładem wydawnictwa Logos Verlag Berlin - Academic Books for Sciences and Humanities. Nakład początkowy to 1000 egzemplarzy, publikacja dostępna będzie również w formie elektronicznej (e-book).

Praca składa się z pięciu rozdziałów. Przyjęty w książce układ treści – prowadzący czytelnika od tematów bardzo ogólnych, aż po zagadnienia bardzo szczegółowe, jak i sposób prezentacji treści – liczne rysunki, wykresy, tabele czy przykłady nadają książce praktycznego wymiaru.

Rozdział pierwszy „The meaning and essence of the cultural sector” stanowi wprowadzenie teoretyczne do problematyki zarządzania w kulturze. Został w nim zaprezentowany oraz uporządkowany podstawowy aparat pojęciowy związany z kulturą, przemysłami kultury, przemysłami kreatywnymi czy sektorem kultury. Zaprezentowano również podział podmiotów kultury ze względu na ich orientację marketingową, a także omówiono wpływ sektora kultury na rozwój społeczno-gospodarczy.

W rozdziale drugim „Conditions for the development of marketing in organisations in the cultural sector” rozważone zostały przesłanki stosowania marketingu w sektorze kultury, pojęcie oraz cele marketingu kultury oraz typowe zastrzeżenia wobec niego. Na zakończenie rozdziału zaprezentowano mechanizm funkcjonujący na rynku kultury (rynkowe uwarunkowania rozwoju koncepcji marketingu w sektorze kultury), a także omówiono zestawione z nim dwa modele koncepcji marketingowej. Pierwszy z nich dostosowany został do potrzeb działalności instytucji kultury, drugi może znaleźć zastosowanie w firmach przemysłów kultury.

W rozdziale trzecim „Strategic and marketing planning in cultural institutions” w oparciu o literaturę przedmiotu oraz wyniki badań, które prowadzone były w instytucjach kultury omówione zostały kluczowe elementy strategii marketingowej: misje oraz cele strategiczne tych podmiotów (główne problemy w formułowaniu misji oraz celów strategicznych), wybór rynku docelowego (kryteria segmentacji klientów instytucji kultury), a także wybór sposobu postępowania i instrumentów marketingowych (produktu, ceny, dystrybucji, promocji oraz personelu). Na zakończenie zaproponowano cztery modelowe strategie marketingowe możliwe do zastosowania przez menedżerów instytucji kultury w odniesieniu do wyspecyfikowanych rynków docelowych. Zaprezentowano również główne problemy towarzyszące wdrożeniu i realizacji przyjętej strategii marketingowej w instytucjach kultury.

Rozdział czwarty „Strategie marketingowe oparte na relacjach z kluczowymi uczestnikami rynku” ukazuje znaczenie kwestii związanych z kształtowaniem wzajemnych relacji uczestników rynku w odniesieniu do analizowanego sektora kultury. Zaprezentowano w nim proces kształtowania długotrwałych relacji instytucji kultury z interesariuszami, a także najważniejsze mierniki (wyznaczniki) trwałości relacji. Następnie zaprezentowano autorskie strategie marketingowe oparte na relacjach z odbiorcami oferty artystycznej, donatorami oraz pracownikami opracowane na podstawie prowadzonych badań pierwotnych.

W ostatnim piątym rozdziale „New media and technology in the strategic activities of cultural organizations” wskazano kierunki przyszłych działań marketingowych instytucji kultury. Zaprezentowano nowe media i nowoczesne technologie jako tworzywo skutecznej strategii marketingowej. W rozdziale omówiono znaczenie mediów społecznościowych (facebook, twiter, instagram, kanał filmowy na YouTube czy blog) w komunikacji marketingowej instytucji kultury. Zaprezentowano również możliwości wykorzystania hologramów oraz wirtualnych doradców jako narzędzia promocji kultury, a także inne nowatorskie rozwiązania takie jak: wirtualne wycieczki czy aplikacje przygotowane na urządzenia mobile (smartfony, komputery przenośne).

Książka dostępna będzie zarówno w Europie, jak i Stanach Zjednoczonych, dodatkowo znaczna część nakładu trafi do Australii, gdzie publikacja otrzymała rekomendację profesora Adriana Payne’a.

Książka adresowana jest przede wszystkim do menedżerów kultury, osób zatrudnionych w instytucjach kultury, animatorów kultury, impresariów, a także niezależnych artystów, którzy samodzielnie upowszechniają swoją twórczość. Poruszone w treści zagadnienia przydatne będą również studentom zgłębiającym wiedzę z zakresu zarządzania w kulturze czy marketingu kultury.

Więcej informacji dotyczących książki “Culture Management. Strategy and Marketing Aspects” dostępnych jest na stronie wydawnictwa Logos Verlag Berlin

Uwaga konkurs!
Mamy dla Was egzemplarz książki dr inż. Łukasza Wróblewskiego “Culture Management. Strategy and Marketing Aspects”. Otrzyma ją osoba, która najlepiej uzasadni, dlaczego publikacja powinna trafić do niej właśnie. Uzasadnienia prosimy zamieszczać w komentarzach pod tą wiadomością. Na odpowiedzi czekamy do 22 marca włącznie.

Książkę wygrywa: Shindo press. Zapraszamy po odbiór do siedziby redakcji (Skoczów, Wałowa 3) od pon. do pt 8:00-16:00 (Wielki Piątek nieczynne) do 13 kwietnia br.
 

red.

źródło: OX.PL/mat.pras.
dodał: NG 08-03-2017 15:40
drukuj artykuł Widzisz błąd? Zgłoś go


Komentarze (2)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin.

Shindo press
08-03-2017 18:47
Shindo press
Jestem osobą, która mocno udziela się w sporcie i kulturze. W tych obszarach działam wyłącznie jako wolontariusz. Od wielu lat zajmuję się marketingiem i PR, dlatego też chciałbym, aby książka był niespodzianką i podziękowaniem dla Gminnego Ośrodka Kultury w Jasienicy za wkład pracy i przekazaną wiedzę. Mój nick już niestety nie jest związany z klubem Shindo (nick się nie da zmienić), do którego mam sentyment bo działałem w klubie jako rodzic podczas wielu lat treningów mojego dziecka, które osiągało znaczące sukcesy. Dlaczego niespodzianka dla GOK w Jasienicy? To dzięki nim Shindo z Cieszyna pozyskało wiedzę dotyczącą projektów transgranicznych i pozyskało fundusze z UE na swój rozwój. Pozdrawiam zarówno Shindo Cieszyn jak GOK Jasienicę. Grzegorz. PS. Opis w OX.pl wskazuje, że to ciekawa pozycja i zapewne zostanie dobrze wykorzystana w Jasienicy.
miminko11
08-03-2017 23:11
miminko11
jo, bo ni mó cze zabić pajónka
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.

Pozostałe wiadomości

Gofry jak marzenie na cieszyńskim rynku

20-04-2018 10:40

W czwartek (19.04) na cieszyńskim rynku wystartowała kolejna edycja akcji, w czasie której osoby z niepełnosprawnością intelektualną z pomocą opiekunów przygotowywały gofry. Wydarzenie jest przygotowywane przez Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Cieszynie, w czasie gdy wolontariusze przygotowują gofry, prowadzona jest również zbiórka funduszy, które są przeznaczane na cele związane z działaniem PSONI.

wyświetleń: 31komentarzy: 0

Strumień: zmodernizują stadion

20-04-2018 09:15

Gminie Strumień udało się pozyskać  środki na modernizację stadionu sportowego. Przebudowana zostanie pierwsza części infrastruktury zlokalizowanej na terenie LKS "Wisła Strumień."

wyświetleń: 149komentarzy: 1

Kłamstwo ma krótkie nogi?

20-04-2018 07:30

''Mayday'', czyli opowieść o pechowym taksówkarzu - bigamiście, to jedna z najzabawniejszych współczesnych komedii. Już od 28 kwietnia zobaczyć ją będzie można na deskach Teatru w Czeskim Cieszynie. Tradycyjnie mamy dla Was 2 podwójne zaproszenia!

wyświetleń: 387komentarzy: 0

Poznaliśmy oficjalne składy na sezon 2018/19

19-04-2018 23:00

Niespodzianek nie ma, bo już wcześniej informowaliśmy Państwa, o nazwiskach, które pojawią się poszczególnych kadrach. Polski Związek Narciarski, we wtorek, podał oficjalną listę skoczków, którzy będą reprezentować nasz kraj w sezonie 2018/19.

wyświetleń: 1126komentarzy: 0

Oba spotkania w Brnie padły łupem gospodarzy

19-04-2018 22:55

Jeśli hokeiści HC Ocelari Trinec chcą wywalczyć tytuł Mistrza Czech, nie mogą sobie już pozwolić na żądną porażkę. Kometa wygrała dwa spotkania we własnej hali i już tylko jedno zwycięstwo dzieli ją od obrony tego trofeum.

wyświetleń: 273komentarzy: 0

Wojenny Skoczów na deskach bielskiego teatru

19-04-2018 20:00

Najnowszy muzyczny spektakl Teatru Polskiego w Bielsku - Białej powstał w oparciu o autentyczne wydarzenia historyczne z pobliskiego Skoczowa. Akcja rozgrywa się w czasie II Wojny Światowej, a bohaterki, to głównie one - mieszkanki Skoczowa i oni - 'Italjańcy'.

wyświetleń: 662komentarzy: 2

IV Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna

19-04-2018 18:55

W Cieszynie odbyła się IV Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna ''Diagnoza różnicowa - afazja a autyzm''. Spotkanie skierowane było nie tylko do nauczycieli, logopedów, naukowców, studentów, ale także rodziców dzieci z różnymi zaburzeniami.

wyświetleń: 532komentarzy: 0

Portal OX.PL poleca!

19-04-2018 17:00

Jakie imprezy odbywać będą się w najbliższym czasie w regionie? Czego nie wolno przegapić? Zapraszamy Was na kolejny odcinek wideozapowiedzi.

wyświetleń: 301komentarzy: 0

Szejowie kontra 84 rywali - rusza 53. Rajd Sumava Klatovy

19-04-2018 16:10

Druga runda Rajdowych Mistrzostw Czech zostanie rozegrana już w najbliższy weekend (20-21 kwietnia) na trasach wokół miasta Klatovy. W miejscowości położonej u podnóża Szumawy – pasma górskiego przebiegającego przez Austrię, Niemcy oraz Czechy, będzie zlokalizowana baza rajdu, a także uroczysty start oraz meta zawodów. Na załogi czekają kręte i wąskie oesy, na których zawodnicy będą musieli dać popis swoich umiejętności i dobrze wykorzystać wszystkie możliwości swoich samochodów rajdowych.

wyświetleń: 386komentarzy: 0

Koncert Jubileuszowy Uniwersytetu Śląskiego

19-04-2018 14:50

W środę (17.04) w Teatrze im. A. Mickiewicza w Cieszynie odbył się koncert jubileuszowy, uświetniający obchodzi 50-lecia Uniwersytetu Śląskiego. W czasie trwania wydarzenia odznaczenia za zasługi dla Uniwersytetu oraz współpracę otrzymały Miasto Cieszyn, oraz Powiat Cieszyński, w których imieniu przemawiali Burmistrz Miasta Cieszyna Ryszard Macura oraz Starosta Cieszyński Janusz Król. Całość prowadziła dr Małgorzata Mendel, Prodziekan ds. Promocji i Działań Artystycznych Uniwersytetu Śląskiego.

wyświetleń: 627komentarzy: 0
Kontakt z redkacją .