Wiadomości

Wkrótce w regionie

Kontakt24

wyświetleń: 716komentarzy: 2

Wygraj książkę o marketingu w kulturze!

08-03-2017 15:40

Na rynku ukazała się książka Łukasza Wróblewskiego, Dziekana Wydziału Zamiejscowego w Cieszynie Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, pt. '' Culture Management. Strategy and Marketing Aspects''. Mamy dla Was egzemplarz!
fot. NG/ox.pl fot. NG/ox.pl

Dr inż. Łukasz Wróblewski jest doktorem nauk ekonomicznych w zakresie nauki o zarządzaniu, muzykiem, Dziekanem Wydziału Zamiejscowego w Cieszynie Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, adiunktem w Katedrze Zarządzania i Inżynierii Produkcji WSB. Współpracował z New York Philharmonic czy The Metropolitan Opera, organizator przedsięwzięć artystycznych, autor publikacji poświęconych marketingowi i zarządzaniu w kulturze, w tym książki „Strategie marketingowe w instytucjach kultury”[Pisaliśmy: Jak sprzedać kulturę? ]. Pasjonat i kolekcjoner instrumentów astronawigacyjnych oraz muzycznych.

Najnowsza książka Wróblewskiego pt. „Culture Management. Strategy and Marketing Aspects” ukazała się nakładem wydawnictwa Logos Verlag Berlin - Academic Books for Sciences and Humanities. Nakład początkowy to 1000 egzemplarzy, publikacja dostępna będzie również w formie elektronicznej (e-book).

Praca składa się z pięciu rozdziałów. Przyjęty w książce układ treści – prowadzący czytelnika od tematów bardzo ogólnych, aż po zagadnienia bardzo szczegółowe, jak i sposób prezentacji treści – liczne rysunki, wykresy, tabele czy przykłady nadają książce praktycznego wymiaru.

Rozdział pierwszy „The meaning and essence of the cultural sector” stanowi wprowadzenie teoretyczne do problematyki zarządzania w kulturze. Został w nim zaprezentowany oraz uporządkowany podstawowy aparat pojęciowy związany z kulturą, przemysłami kultury, przemysłami kreatywnymi czy sektorem kultury. Zaprezentowano również podział podmiotów kultury ze względu na ich orientację marketingową, a także omówiono wpływ sektora kultury na rozwój społeczno-gospodarczy.

W rozdziale drugim „Conditions for the development of marketing in organisations in the cultural sector” rozważone zostały przesłanki stosowania marketingu w sektorze kultury, pojęcie oraz cele marketingu kultury oraz typowe zastrzeżenia wobec niego. Na zakończenie rozdziału zaprezentowano mechanizm funkcjonujący na rynku kultury (rynkowe uwarunkowania rozwoju koncepcji marketingu w sektorze kultury), a także omówiono zestawione z nim dwa modele koncepcji marketingowej. Pierwszy z nich dostosowany został do potrzeb działalności instytucji kultury, drugi może znaleźć zastosowanie w firmach przemysłów kultury.

W rozdziale trzecim „Strategic and marketing planning in cultural institutions” w oparciu o literaturę przedmiotu oraz wyniki badań, które prowadzone były w instytucjach kultury omówione zostały kluczowe elementy strategii marketingowej: misje oraz cele strategiczne tych podmiotów (główne problemy w formułowaniu misji oraz celów strategicznych), wybór rynku docelowego (kryteria segmentacji klientów instytucji kultury), a także wybór sposobu postępowania i instrumentów marketingowych (produktu, ceny, dystrybucji, promocji oraz personelu). Na zakończenie zaproponowano cztery modelowe strategie marketingowe możliwe do zastosowania przez menedżerów instytucji kultury w odniesieniu do wyspecyfikowanych rynków docelowych. Zaprezentowano również główne problemy towarzyszące wdrożeniu i realizacji przyjętej strategii marketingowej w instytucjach kultury.

Rozdział czwarty „Strategie marketingowe oparte na relacjach z kluczowymi uczestnikami rynku” ukazuje znaczenie kwestii związanych z kształtowaniem wzajemnych relacji uczestników rynku w odniesieniu do analizowanego sektora kultury. Zaprezentowano w nim proces kształtowania długotrwałych relacji instytucji kultury z interesariuszami, a także najważniejsze mierniki (wyznaczniki) trwałości relacji. Następnie zaprezentowano autorskie strategie marketingowe oparte na relacjach z odbiorcami oferty artystycznej, donatorami oraz pracownikami opracowane na podstawie prowadzonych badań pierwotnych.

W ostatnim piątym rozdziale „New media and technology in the strategic activities of cultural organizations” wskazano kierunki przyszłych działań marketingowych instytucji kultury. Zaprezentowano nowe media i nowoczesne technologie jako tworzywo skutecznej strategii marketingowej. W rozdziale omówiono znaczenie mediów społecznościowych (facebook, twiter, instagram, kanał filmowy na YouTube czy blog) w komunikacji marketingowej instytucji kultury. Zaprezentowano również możliwości wykorzystania hologramów oraz wirtualnych doradców jako narzędzia promocji kultury, a także inne nowatorskie rozwiązania takie jak: wirtualne wycieczki czy aplikacje przygotowane na urządzenia mobile (smartfony, komputery przenośne).

Książka dostępna będzie zarówno w Europie, jak i Stanach Zjednoczonych, dodatkowo znaczna część nakładu trafi do Australii, gdzie publikacja otrzymała rekomendację profesora Adriana Payne’a.

Książka adresowana jest przede wszystkim do menedżerów kultury, osób zatrudnionych w instytucjach kultury, animatorów kultury, impresariów, a także niezależnych artystów, którzy samodzielnie upowszechniają swoją twórczość. Poruszone w treści zagadnienia przydatne będą również studentom zgłębiającym wiedzę z zakresu zarządzania w kulturze czy marketingu kultury.

Więcej informacji dotyczących książki “Culture Management. Strategy and Marketing Aspects” dostępnych jest na stronie wydawnictwa Logos Verlag Berlin

Uwaga konkurs!
Mamy dla Was egzemplarz książki dr inż. Łukasza Wróblewskiego “Culture Management. Strategy and Marketing Aspects”. Otrzyma ją osoba, która najlepiej uzasadni, dlaczego publikacja powinna trafić do niej właśnie. Uzasadnienia prosimy zamieszczać w komentarzach pod tą wiadomością. Na odpowiedzi czekamy do 22 marca włącznie.

Książkę wygrywa: Shindo press. Zapraszamy po odbiór do siedziby redakcji (Skoczów, Wałowa 3) od pon. do pt 8:00-16:00 (Wielki Piątek nieczynne) do 13 kwietnia br.
 

red.

źródło: OX.PL/mat.pras.
dodał: NG 08-03-2017 15:40
drukuj artykuł Widzisz błąd? Zgłoś go


Komentarze (2)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin.

Shindo press
08-03-2017 18:47
Shindo press
Jestem osobą, która mocno udziela się w sporcie i kulturze. W tych obszarach działam wyłącznie jako wolontariusz. Od wielu lat zajmuję się marketingiem i PR, dlatego też chciałbym, aby książka był niespodzianką i podziękowaniem dla Gminnego Ośrodka Kultury w Jasienicy za wkład pracy i przekazaną wiedzę. Mój nick już niestety nie jest związany z klubem Shindo (nick się nie da zmienić), do którego mam sentyment bo działałem w klubie jako rodzic podczas wielu lat treningów mojego dziecka, które osiągało znaczące sukcesy. Dlaczego niespodzianka dla GOK w Jasienicy? To dzięki nim Shindo z Cieszyna pozyskało wiedzę dotyczącą projektów transgranicznych i pozyskało fundusze z UE na swój rozwój. Pozdrawiam zarówno Shindo Cieszyn jak GOK Jasienicę. Grzegorz. PS. Opis w OX.pl wskazuje, że to ciekawa pozycja i zapewne zostanie dobrze wykorzystana w Jasienicy.
miminko11
08-03-2017 23:11
miminko11
jo, bo ni mó cze zabić pajónka
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.

Pozostałe wiadomości

Burza i wichura - jak się zachować?

19-08-2017 15:00

Burze na razie odpuściły w regionie, jednak nie na długo - na północy i zachodzie kraju może zagrzmieć już jutro (18.08) zaś na Śląsku w niedzielę (19.08).

wyświetleń: 498komentarzy: 0

Rotunda czeka na Twój głos

19-08-2017 12:30

Rotunda z cieszyńskiego Wzgórza Zamkowego czeka na Twój głos! Ma szansę zostać jednym z 7 Nowych Cudów Polski. Ty zaś masz szansę na nagrody!

wyświetleń: 470komentarzy: 1

Jaworze: Jesienią stanie arboretum

19-08-2017 10:15

Arboretum, czyli mini-ogród botaniczny stanąć ma jesienią br. w centrum Jaworza. To pomysł gminy na przyciągnięcie turystów, na zagospodarowanie terenu wokół budynku urzędu oraz na stworzenie centrum wypoczynku dla mieszkańców.

wyświetleń: 642komentarzy: 0

''Koniarze'' pamiętają o Wuju Rychu i Czesiu Janiku

19-08-2017 08:00

Sekcję jeździecką przy Cieszyńskim Klubie Hokejowym założył Ryszard Kwietniewski powszechnie znany w Cieszynie jako „Wujo Rycho” w 1994 roku. I to był początek zorganizowanego jeździectwa nad Olzą. Dziś tradycję kontynuuje Klub Jeździecki Cieszyn – Pastwiska. W sumie możemy więc mówić o 23-letniej historii.

wyświetleń: 656komentarzy: 0

Laserem celowali w rotundę

18-08-2017 20:00

Przez kilka ostatnich dni nie można było podejść w okolice cieszyńskiej rotundy. Pracownicy naukowi Uniwersytetu Warszawskiego specjalnym skanerem utrwalali trójwymiarowy obraz budowli.

wyświetleń: 1789komentarzy: 1

Weekendowe Propozycje Rowerowe (WPR, trasa 30):

18-08-2017 18:20

Trasa, którą tym razem wybrałem to typowy szlak grzbietowy, idealnie nadający się na krótkie wycieczki w okolicach Ustronia i Wisły. Prowadzi przez szczyty gór bardzo często odwiedzane przez rowerzystów oraz turystów pieszych. Łatwy dostęp, szerokie szutrowe, choć nieraz też kamieniste, drogi oraz wspaniałe widoki to główne atuty. Jest to też trasa, na której można sprawdzić nie tylko swoja kondycję, ale też technikę jazdy.

wyświetleń: 1218komentarzy: 0

Na Katowice tylko w prawo

18-08-2017 16:30

Od dzisiaj (18 sierpnia) wyjeżdżając z ulicy Wiślańskiej w Skoczowie nie skręcimy już w kierunku Katowic na DK-81. Właśnie nastąpiła, zapowiadana przez Generalną Dyrekcję Dróg i Autostrad, zmiana organizacji ruchu. Czy poprawi to bezpieczeństwo na tym skrzyżowaniu?

wyświetleń: 10770komentarzy: 5

Znakowali rowery

18-08-2017 16:25

Po raz kolejny w  Skoczowie znakowano rowery. Jak stwierdza Tomasz Pszczółka z Komendy Powiatowej Policji w Skoczowie cieszy się ono ogromna popularnością.

wyświetleń: 938komentarzy: 7

Badają zgliszcza, zbierają pieniądze

18-08-2017 14:40

Podczas gdy trwają prace porządkowe na miejscu pożaru i badane są niedopalone resztki z kościółka w Gutach – mieszkańcy Śląska Cieszyńskiego i firmy wspierają jego odbudowę. Zebrali już ponad 600 tysięcy koron. – Dziękujemy za solidarność – mówi Burmistrz Trzyńca, Věra Palkovská.

wyświetleń: 1522komentarzy: 3

Sukcesy cieszyńskiego pszczelarza

18-08-2017 12:50

Piotr Nytra, cieszyński pszczelarz został jednym z laureatów plebiscytu „Mistrzowie Handlu 2017 woj. śląskiego”. Zaszczytny dyplom odebrał 10 sierpnia w Sali Sejmu Śląskiego w Katowicach. A już 5 dni później został zwycięzcą kolejnego konkursu - na najlepszy regionalny produkt podczas Międzynarodowej Wystawy Produktów Regionalnych w Ustroniu.

wyświetleń: 3041komentarzy: 0
Kontakt z redkacją .