Wiadomości

Wkrótce w regionie

Czerwiec 2017
P W Ś C P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Kontakt24

wyświetleń: 702komentarzy: 2

Wygraj książkę o marketingu w kulturze!

08-03-2017 15:40

Na rynku ukazała się książka Łukasza Wróblewskiego, Dziekana Wydziału Zamiejscowego w Cieszynie Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, pt. '' Culture Management. Strategy and Marketing Aspects''. Mamy dla Was egzemplarz!
fot. NG/ox.pl fot. NG/ox.pl

Dr inż. Łukasz Wróblewski jest doktorem nauk ekonomicznych w zakresie nauki o zarządzaniu, muzykiem, Dziekanem Wydziału Zamiejscowego w Cieszynie Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, adiunktem w Katedrze Zarządzania i Inżynierii Produkcji WSB. Współpracował z New York Philharmonic czy The Metropolitan Opera, organizator przedsięwzięć artystycznych, autor publikacji poświęconych marketingowi i zarządzaniu w kulturze, w tym książki „Strategie marketingowe w instytucjach kultury”[Pisaliśmy: Jak sprzedać kulturę? ]. Pasjonat i kolekcjoner instrumentów astronawigacyjnych oraz muzycznych.

Najnowsza książka Wróblewskiego pt. „Culture Management. Strategy and Marketing Aspects” ukazała się nakładem wydawnictwa Logos Verlag Berlin - Academic Books for Sciences and Humanities. Nakład początkowy to 1000 egzemplarzy, publikacja dostępna będzie również w formie elektronicznej (e-book).

Praca składa się z pięciu rozdziałów. Przyjęty w książce układ treści – prowadzący czytelnika od tematów bardzo ogólnych, aż po zagadnienia bardzo szczegółowe, jak i sposób prezentacji treści – liczne rysunki, wykresy, tabele czy przykłady nadają książce praktycznego wymiaru.

Rozdział pierwszy „The meaning and essence of the cultural sector” stanowi wprowadzenie teoretyczne do problematyki zarządzania w kulturze. Został w nim zaprezentowany oraz uporządkowany podstawowy aparat pojęciowy związany z kulturą, przemysłami kultury, przemysłami kreatywnymi czy sektorem kultury. Zaprezentowano również podział podmiotów kultury ze względu na ich orientację marketingową, a także omówiono wpływ sektora kultury na rozwój społeczno-gospodarczy.

W rozdziale drugim „Conditions for the development of marketing in organisations in the cultural sector” rozważone zostały przesłanki stosowania marketingu w sektorze kultury, pojęcie oraz cele marketingu kultury oraz typowe zastrzeżenia wobec niego. Na zakończenie rozdziału zaprezentowano mechanizm funkcjonujący na rynku kultury (rynkowe uwarunkowania rozwoju koncepcji marketingu w sektorze kultury), a także omówiono zestawione z nim dwa modele koncepcji marketingowej. Pierwszy z nich dostosowany został do potrzeb działalności instytucji kultury, drugi może znaleźć zastosowanie w firmach przemysłów kultury.

W rozdziale trzecim „Strategic and marketing planning in cultural institutions” w oparciu o literaturę przedmiotu oraz wyniki badań, które prowadzone były w instytucjach kultury omówione zostały kluczowe elementy strategii marketingowej: misje oraz cele strategiczne tych podmiotów (główne problemy w formułowaniu misji oraz celów strategicznych), wybór rynku docelowego (kryteria segmentacji klientów instytucji kultury), a także wybór sposobu postępowania i instrumentów marketingowych (produktu, ceny, dystrybucji, promocji oraz personelu). Na zakończenie zaproponowano cztery modelowe strategie marketingowe możliwe do zastosowania przez menedżerów instytucji kultury w odniesieniu do wyspecyfikowanych rynków docelowych. Zaprezentowano również główne problemy towarzyszące wdrożeniu i realizacji przyjętej strategii marketingowej w instytucjach kultury.

Rozdział czwarty „Strategie marketingowe oparte na relacjach z kluczowymi uczestnikami rynku” ukazuje znaczenie kwestii związanych z kształtowaniem wzajemnych relacji uczestników rynku w odniesieniu do analizowanego sektora kultury. Zaprezentowano w nim proces kształtowania długotrwałych relacji instytucji kultury z interesariuszami, a także najważniejsze mierniki (wyznaczniki) trwałości relacji. Następnie zaprezentowano autorskie strategie marketingowe oparte na relacjach z odbiorcami oferty artystycznej, donatorami oraz pracownikami opracowane na podstawie prowadzonych badań pierwotnych.

W ostatnim piątym rozdziale „New media and technology in the strategic activities of cultural organizations” wskazano kierunki przyszłych działań marketingowych instytucji kultury. Zaprezentowano nowe media i nowoczesne technologie jako tworzywo skutecznej strategii marketingowej. W rozdziale omówiono znaczenie mediów społecznościowych (facebook, twiter, instagram, kanał filmowy na YouTube czy blog) w komunikacji marketingowej instytucji kultury. Zaprezentowano również możliwości wykorzystania hologramów oraz wirtualnych doradców jako narzędzia promocji kultury, a także inne nowatorskie rozwiązania takie jak: wirtualne wycieczki czy aplikacje przygotowane na urządzenia mobile (smartfony, komputery przenośne).

Książka dostępna będzie zarówno w Europie, jak i Stanach Zjednoczonych, dodatkowo znaczna część nakładu trafi do Australii, gdzie publikacja otrzymała rekomendację profesora Adriana Payne’a.

Książka adresowana jest przede wszystkim do menedżerów kultury, osób zatrudnionych w instytucjach kultury, animatorów kultury, impresariów, a także niezależnych artystów, którzy samodzielnie upowszechniają swoją twórczość. Poruszone w treści zagadnienia przydatne będą również studentom zgłębiającym wiedzę z zakresu zarządzania w kulturze czy marketingu kultury.

Więcej informacji dotyczących książki “Culture Management. Strategy and Marketing Aspects” dostępnych jest na stronie wydawnictwa Logos Verlag Berlin

Uwaga konkurs!
Mamy dla Was egzemplarz książki dr inż. Łukasza Wróblewskiego “Culture Management. Strategy and Marketing Aspects”. Otrzyma ją osoba, która najlepiej uzasadni, dlaczego publikacja powinna trafić do niej właśnie. Uzasadnienia prosimy zamieszczać w komentarzach pod tą wiadomością. Na odpowiedzi czekamy do 22 marca włącznie.

Książkę wygrywa: Shindo press. Zapraszamy po odbiór do siedziby redakcji (Skoczów, Wałowa 3) od pon. do pt 8:00-16:00 (Wielki Piątek nieczynne) do 13 kwietnia br.
 

red.

źródło: OX.PL/mat.pras.
dodał: NG 08-03-2017 15:40
drukuj artykuł Widzisz błąd? Zgłoś go


Komentarze (2)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin.

Shindo press
08-03-2017 18:47
Shindo press
Jestem osobą, która mocno udziela się w sporcie i kulturze. W tych obszarach działam wyłącznie jako wolontariusz. Od wielu lat zajmuję się marketingiem i PR, dlatego też chciałbym, aby książka był niespodzianką i podziękowaniem dla Gminnego Ośrodka Kultury w Jasienicy za wkład pracy i przekazaną wiedzę. Mój nick już niestety nie jest związany z klubem Shindo (nick się nie da zmienić), do którego mam sentyment bo działałem w klubie jako rodzic podczas wielu lat treningów mojego dziecka, które osiągało znaczące sukcesy. Dlaczego niespodzianka dla GOK w Jasienicy? To dzięki nim Shindo z Cieszyna pozyskało wiedzę dotyczącą projektów transgranicznych i pozyskało fundusze z UE na swój rozwój. Pozdrawiam zarówno Shindo Cieszyn jak GOK Jasienicę. Grzegorz. PS. Opis w OX.pl wskazuje, że to ciekawa pozycja i zapewne zostanie dobrze wykorzystana w Jasienicy.
miminko11
08-03-2017 23:11
miminko11
jo, bo ni mó cze zabić pajónka
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.

Pozostałe wiadomości

Porzuciła samochód bo była pijana?

28-06-2017 13:50

54-letnia mieszkanka Cieszyna jest podejrzewana o kierowanie pojazdem w stanie nietrzeźwości. Do zdarzenia doszło w niedzielę 18 czerwca 2017 roku w Cieszynie. Kobieta miała kierować swoim volkswagenem lupo na ulicy Frysztackiej. Samochód został porzucony w rowie w rejonie torów. Policjanci poszukują świadków zdarzenia

wyświetleń: 337komentarzy: 0

11 Medali Niepełnosprawnych Lekkoatletów

28-06-2017 12:55

Świetnym dorobkiem – aż 11 medali pochwaliś mogą się zawodnicy Integracyjnego Klubu Sportowego Cieszyn po zakończonych w niedzielę, 25 czerwca br. Międzynarodowych Mistrzostwach Polski Osób Niepełnosprawnych w Lekkiej Atletyce.

wyświetleń: 156komentarzy: 0

Szukają świadków

28-06-2017 11:45

Policjanci z Cieszyna szukają świadków kolizji z 10 czerwca (sobota) z ul. Górnej. Pijany sprawca kolizji, który kierował mercedesem odjechał z miejsca zdarzenia.

wyświetleń: 1359komentarzy: 0

Włamali się do baru a tam...

28-06-2017 10:20

Dziś w nocy w Ochabach wpadło dwóch złodziei, którzy włamując się do baru nie wiedzieli, że w środku śpi pracownik. To nie wszystko jeden z włamywaczy zranił się podczas rozbijania szyby na tyle, że konieczna była interwencja załogi pogotowia ratunkowego. Sprawcy trzeźwi nie byli…

wyświetleń: 3673komentarzy: 0

Teledysk bije rekordy

28-06-2017 09:15

Udostępniony w ubiegłym tygodniu  sieci teledysk promujący gminę Hażlach pt. „Jestem stela” bije rekordy popularności, tylko do wczoraj, 27.06.2017 obejrzało go prawie 100 tys. osób.

wyświetleń: 1909komentarzy: 1

Tydzień z dwoma weekendami

28-06-2017 07:30

Ten tydzień ma dziewięć dni i każdy z nich wypełniony jest rozmowami o Bogu. Przed nami 68. Tydzień Ewangelizacyjny.

wyświetleń: 741komentarzy: 0

Powiat i Zespół Istebna zacieśnią współpracę?

27-06-2017 20:10

Zespół Istebna to 115 lat tradycji. Od lat promuje nie tylko Gminę Istebna, ale również powiat cieszyński w Polsce i poza jej granicami. Zespół boryka się jednak z problemami finansowymi - pomóc chce Komisja Kultury, Sportu i Promocji Powiatu Cieszyńskiego.

wyświetleń: 847komentarzy: 0

Ewangelizacja w Parku i na Rynku

27-06-2017 19:10

Chrześcijańska muzyka, literatura, świadectwo ludzi, którzy doświadczyli realnej pomocy bożej - w centrum Cieszyna i Ustronia już w najbliższy piątek 30 czerwca odbędzie się ewangelizacja organizowana przez Beskidzkie Stowarzyszenie Biblijne.

wyświetleń: 1027komentarzy: 4

Ustroń - 4 rannych

27-06-2017 17:30

Do poważnego wypadku doszło dzisiaj (27.06) po południu w Ustroniu. Ranne zostały cztery osoby, w tym dwoje dzieci.

wyświetleń: 17507komentarzy: 20

Granty Działaj Lokalnie rozdane

27-06-2017 16:00

Grantobiorcy, którzy uzyskali dotację na realizację swych projektów w X już cieszyńskiej edycji Programu Działaj Lokalnie uroczyście odebrali je w sali Banku Spółdzielczego w Cieszynie, który nie pierwszy rok wspiera Stowarzyszenie Cieszyńskiej Młodzieży Twórczej będące lokalnym koordynatorem programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

wyświetleń: 618komentarzy: 0
Kontakt z redkacją .