Wiadomości

Wkrótce w regionie

Kontakt24

wyświetleń: 745komentarzy: 2

Wygraj książkę o marketingu w kulturze!

08-03-2017 15:40

Na rynku ukazała się książka Łukasza Wróblewskiego, Dziekana Wydziału Zamiejscowego w Cieszynie Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, pt. '' Culture Management. Strategy and Marketing Aspects''. Mamy dla Was egzemplarz!
fot. NG/ox.pl fot. NG/ox.pl

Dr inż. Łukasz Wróblewski jest doktorem nauk ekonomicznych w zakresie nauki o zarządzaniu, muzykiem, Dziekanem Wydziału Zamiejscowego w Cieszynie Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, adiunktem w Katedrze Zarządzania i Inżynierii Produkcji WSB. Współpracował z New York Philharmonic czy The Metropolitan Opera, organizator przedsięwzięć artystycznych, autor publikacji poświęconych marketingowi i zarządzaniu w kulturze, w tym książki „Strategie marketingowe w instytucjach kultury”[Pisaliśmy: Jak sprzedać kulturę? ]. Pasjonat i kolekcjoner instrumentów astronawigacyjnych oraz muzycznych.

Najnowsza książka Wróblewskiego pt. „Culture Management. Strategy and Marketing Aspects” ukazała się nakładem wydawnictwa Logos Verlag Berlin - Academic Books for Sciences and Humanities. Nakład początkowy to 1000 egzemplarzy, publikacja dostępna będzie również w formie elektronicznej (e-book).

Praca składa się z pięciu rozdziałów. Przyjęty w książce układ treści – prowadzący czytelnika od tematów bardzo ogólnych, aż po zagadnienia bardzo szczegółowe, jak i sposób prezentacji treści – liczne rysunki, wykresy, tabele czy przykłady nadają książce praktycznego wymiaru.

Rozdział pierwszy „The meaning and essence of the cultural sector” stanowi wprowadzenie teoretyczne do problematyki zarządzania w kulturze. Został w nim zaprezentowany oraz uporządkowany podstawowy aparat pojęciowy związany z kulturą, przemysłami kultury, przemysłami kreatywnymi czy sektorem kultury. Zaprezentowano również podział podmiotów kultury ze względu na ich orientację marketingową, a także omówiono wpływ sektora kultury na rozwój społeczno-gospodarczy.

W rozdziale drugim „Conditions for the development of marketing in organisations in the cultural sector” rozważone zostały przesłanki stosowania marketingu w sektorze kultury, pojęcie oraz cele marketingu kultury oraz typowe zastrzeżenia wobec niego. Na zakończenie rozdziału zaprezentowano mechanizm funkcjonujący na rynku kultury (rynkowe uwarunkowania rozwoju koncepcji marketingu w sektorze kultury), a także omówiono zestawione z nim dwa modele koncepcji marketingowej. Pierwszy z nich dostosowany został do potrzeb działalności instytucji kultury, drugi może znaleźć zastosowanie w firmach przemysłów kultury.

W rozdziale trzecim „Strategic and marketing planning in cultural institutions” w oparciu o literaturę przedmiotu oraz wyniki badań, które prowadzone były w instytucjach kultury omówione zostały kluczowe elementy strategii marketingowej: misje oraz cele strategiczne tych podmiotów (główne problemy w formułowaniu misji oraz celów strategicznych), wybór rynku docelowego (kryteria segmentacji klientów instytucji kultury), a także wybór sposobu postępowania i instrumentów marketingowych (produktu, ceny, dystrybucji, promocji oraz personelu). Na zakończenie zaproponowano cztery modelowe strategie marketingowe możliwe do zastosowania przez menedżerów instytucji kultury w odniesieniu do wyspecyfikowanych rynków docelowych. Zaprezentowano również główne problemy towarzyszące wdrożeniu i realizacji przyjętej strategii marketingowej w instytucjach kultury.

Rozdział czwarty „Strategie marketingowe oparte na relacjach z kluczowymi uczestnikami rynku” ukazuje znaczenie kwestii związanych z kształtowaniem wzajemnych relacji uczestników rynku w odniesieniu do analizowanego sektora kultury. Zaprezentowano w nim proces kształtowania długotrwałych relacji instytucji kultury z interesariuszami, a także najważniejsze mierniki (wyznaczniki) trwałości relacji. Następnie zaprezentowano autorskie strategie marketingowe oparte na relacjach z odbiorcami oferty artystycznej, donatorami oraz pracownikami opracowane na podstawie prowadzonych badań pierwotnych.

W ostatnim piątym rozdziale „New media and technology in the strategic activities of cultural organizations” wskazano kierunki przyszłych działań marketingowych instytucji kultury. Zaprezentowano nowe media i nowoczesne technologie jako tworzywo skutecznej strategii marketingowej. W rozdziale omówiono znaczenie mediów społecznościowych (facebook, twiter, instagram, kanał filmowy na YouTube czy blog) w komunikacji marketingowej instytucji kultury. Zaprezentowano również możliwości wykorzystania hologramów oraz wirtualnych doradców jako narzędzia promocji kultury, a także inne nowatorskie rozwiązania takie jak: wirtualne wycieczki czy aplikacje przygotowane na urządzenia mobile (smartfony, komputery przenośne).

Książka dostępna będzie zarówno w Europie, jak i Stanach Zjednoczonych, dodatkowo znaczna część nakładu trafi do Australii, gdzie publikacja otrzymała rekomendację profesora Adriana Payne’a.

Książka adresowana jest przede wszystkim do menedżerów kultury, osób zatrudnionych w instytucjach kultury, animatorów kultury, impresariów, a także niezależnych artystów, którzy samodzielnie upowszechniają swoją twórczość. Poruszone w treści zagadnienia przydatne będą również studentom zgłębiającym wiedzę z zakresu zarządzania w kulturze czy marketingu kultury.

Więcej informacji dotyczących książki “Culture Management. Strategy and Marketing Aspects” dostępnych jest na stronie wydawnictwa Logos Verlag Berlin

Uwaga konkurs!
Mamy dla Was egzemplarz książki dr inż. Łukasza Wróblewskiego “Culture Management. Strategy and Marketing Aspects”. Otrzyma ją osoba, która najlepiej uzasadni, dlaczego publikacja powinna trafić do niej właśnie. Uzasadnienia prosimy zamieszczać w komentarzach pod tą wiadomością. Na odpowiedzi czekamy do 22 marca włącznie.

Książkę wygrywa: Shindo press. Zapraszamy po odbiór do siedziby redakcji (Skoczów, Wałowa 3) od pon. do pt 8:00-16:00 (Wielki Piątek nieczynne) do 13 kwietnia br.
 

red.

źródło: OX.PL/mat.pras.
dodał: NG 08-03-2017 15:40
drukuj artykuł Widzisz błąd? Zgłoś go


Komentarze (2)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin.

Shindo press
08-03-2017 18:47
Shindo press
Jestem osobą, która mocno udziela się w sporcie i kulturze. W tych obszarach działam wyłącznie jako wolontariusz. Od wielu lat zajmuję się marketingiem i PR, dlatego też chciałbym, aby książka był niespodzianką i podziękowaniem dla Gminnego Ośrodka Kultury w Jasienicy za wkład pracy i przekazaną wiedzę. Mój nick już niestety nie jest związany z klubem Shindo (nick się nie da zmienić), do którego mam sentyment bo działałem w klubie jako rodzic podczas wielu lat treningów mojego dziecka, które osiągało znaczące sukcesy. Dlaczego niespodzianka dla GOK w Jasienicy? To dzięki nim Shindo z Cieszyna pozyskało wiedzę dotyczącą projektów transgranicznych i pozyskało fundusze z UE na swój rozwój. Pozdrawiam zarówno Shindo Cieszyn jak GOK Jasienicę. Grzegorz. PS. Opis w OX.pl wskazuje, że to ciekawa pozycja i zapewne zostanie dobrze wykorzystana w Jasienicy.
miminko11
08-03-2017 23:11
miminko11
jo, bo ni mó cze zabić pajónka
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.

Pozostałe wiadomości

Dwie noce z halnym

12-12-2017 08:45

Całonocna praca i wyjące syreny – tak wygląda sytuacja na Śląsku Cieszyńskim. Choć wiatr nieco osłabł, to jednak silne porywy halnego ciągle dają się odczuć. OD kilkudziesięciu godzin strażacy walczą z skutkami halnego.

wyświetleń: 561komentarzy: 0

Żyła i Kajto w plebiscycie!

12-12-2017 07:30

Trwa głosowanie w 83. Plebiscycie na Najlepszego Sportowca Polski. Wśród 20 nominowanych znaleźli się dwaj sportowcy z regionu - Piotr Żyła i Kajetan Kajetanowicz.

wyświetleń: 157komentarzy: 0

Another Pink Floyd aktywował dobro

11-12-2017 20:10

Za nami kolejny koncert w ramach projektu Aktywuj Dobro. Tym razem organizatorzy postawili na legendarne utwory zespołu Pink Floyd. Przed licznie zgromadzoną w cieszyńskim Teatrze publicznością wystąpił Norman Power z formacją Another Pink Floyd.

wyświetleń: 670komentarzy: 1

To prawdziwy skarb!

11-12-2017 18:55

Status konkursu: TRWA

Na rynku pojawiła się nowa książka folklorystyczno-literacka autorstwa Karola Daniela Kadłubca pt. „Opowiado Anna Chybidziurowa”. Wydana przez wydawnictwo „Ducatus Teschinensis” jest prawdziwym skarbem dla miłośnika regionu, etnografa, historyka, ale też dla czytelnika spragnionego pięknych historii stela.

wyświetleń: 397komentarzy: 0

Pilch pozostaje liderem!

11-12-2017 18:20

Wczoraj (10.12), w kanadyjskim Whistler, odbył się drugi konkurs Pucharu Kontynentalnego. Najlepszy okazał się Andreas Wank, a Tomasz Pilch, sensacyjny zwycięzca sobotnich zawodów, zajął siódme miejsce.

wyświetleń: 545komentarzy: 0

Strażacy zjechali do Jasienicy

11-12-2017 17:55

Przedstawiciele gminnych organizacji Związku Ochotniczych Straży Pożarnych powiatu bielskiego przyjechali w czwartek (7.12) do Jasienicy na doroczne spotkanie sprawozdawcze.

wyświetleń: 826komentarzy: 0

Chybie: Śmieci po staremu

11-12-2017 17:00

W Chybiu rewolucji śmieciowej nie będzie – nie zmienią się zasady odbioru odpadów ani też stawki za tę usługę.

wyświetleń: 671komentarzy: 0

Świąteczne mydełka, czyli warsztaty mydlarskie

11-12-2017 15:40

W sobotę (09.12) w Cieszynie odbyła się kolejna edycja warsztatów mydlarskich. Są to zajęcia skierowane zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci. W czasie trwania warsztatów uczestnicy mieli szansę przygotować własne mydło - w fantazyjnym kształcie oraz kolorze, a także dowiedzieć się więcej na temat łączenia kolorów oraz zapachów.

wyświetleń: 709komentarzy: 0

Wspomnieniowe spotkanie u Skalickiej

11-12-2017 14:30

Nauczyciel, pisarz i poeta, działacz społeczny i kulturalny. Założyciel licznych chórów, dyrektor artystyczny męskiego chóru GOROL i festiwalu GOROLSKI ŚWIĘTO w Jabłonkowie. Pełnił też funkcję prezesa ZG PZKO. W 20 rocznicę śmierci Władysława Młynka, bo o nim mowa, wspominano w Muzeum Marii Skalickiej w Ustroniu.

wyświetleń: 314komentarzy: 1

Kolejne osoby z zarzutami

11-12-2017 13:45

Są kolejne  dwie osoby z zarzutami w sprawie utonięcia dwunastolatka w basenie w Wiśle, w czasie ostatnich ferii zimowych.  Zarzuty usłyszało również dwóch opiekunów  zimowiska ze Zgierza. Według śledczych opiekunowie nie sprawdzili na ile dzieci umieją pływać a także nie podzielili ich na odpowiednie grupy oraz nie pilnowali ich  w czasie kąpieli.

wyświetleń: 3683komentarzy: 4
Kontakt z redkacją .