Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Usunęli ponad 60 ton azbestu

W ubiegłym roku (2016) Miasto Ustroń w 2016 roku pozyskało środki finansowe na demontaż, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest.

Właściciele nieruchomości na których znajdował się azbest mogli uzyskać dofinansowanie w wysokości do 100% poniesionych kosztów kwalifikowanych, jednak nie więcej niż 800,00 zł za 1 tonę odpadów zawierających azbest w przypadku ich demontażu, transportu i unieszkodliwienia oraz 600,00 zł za 1 tonę odpadów zawierających azbest w przypadku ich transportu i unieszkodliwienia.

Jak podliczyli urzędnicy, łącznie  z terenu miasta usunięto 60,14 ton odpadów zawierających azbest z 35 nieruchomości. Całkowity koszt realizacji zadania wyniósł 53 614,74 zł z czego 39 693,98 zł stanowiła dotacja z WFOŚiGW w Katowicach i NFOŚiGW w Warszawie, pozostała kwota to środki własne właścicieli nieruchomości.

W tym roku miasto po raz kolejny planuje  wystąpić do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach o środki finansowe na usunięcie wyrobów zawierających azbest. Osoby zainteresowane  usunięciem wyrobów zawierających azbest ze swoich budynków w 2017 roku proszone są o wypełnienie i złożenie ankiety dostępnej na stronie internetowej miasta.

(red/mat.pras.)

źródło: ox.pl
dodał: CR

Komentarze

0
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: