Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Progi to nie przejście!

Progi zwalniające traktowane są przez niektórych pieszych jako... przejście. Choć pomalowane w pasy jak zebry, nie są służą jednak do przeprawiania się przez ulicę.

Kto choć raz jechał ulicą Gustawa Morcinka w Skoczowie, na pewno zwrócił uwagę na umieszczone w niewielkiej odległości progi zwalniające. Znalazły się tam nie bez powodu – to obszar o dużym natężeniu ruchu pieszych (z ulicą sąsiadują nie tylko bloki osiedla, ale sklepy, bank, bankomat itd.), w tym wzmożonym ruchem dzieci w związku z mieszczącą się placówką szkolną – Zespołem Szkół nr 1. Progi zwalniające, pomalowane w białe pasy, są jednak często mylone przez przekraczających ulicę z przejściem dla pieszych. Straż Miejska w Skoczowie przypomina – to nie przejścia!

- W związku z napływającymi do nas licznymi informacjami, dotyczącymi naruszania przez pieszych uczestników ruchu drogowego przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym przypominamy, że pieszy przechodząc przez jezdnię generalnie jest obowiązany korzystać z przejścia dla pieszych, które jest w odpowiedni sposób oznaczone znakami pionowymi i poziomymi. Natomiast przechodzenie na drugą stronę jezdni z wykorzystaniem, tzw. progów podrzutowych lub progów zwalniających, na których nie wyznaczono przejścia dla pieszych jest zabronione – komentują funkcjonariusze Straży Miejskiej w Skoczowie na profilu facebookowym.

vdka

źródło: OX.PL/mat.pras.
dodał: NG

Komentarze

12
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2016-02-18 17:53:50
sredni83: Czy dobrze pamiętam że, od szkoły aż do sklepu na drugim końcu ulicy nie ma żadnego przejścia dla pieszych? Więc w odległości 100 m od nich mogę przechodzić.
2016-02-18 17:58:03
krokusik: Z całym szacunkiem dla straży miejskiej i przepisów - Białe linie namalowane na drodze (w poprzek drogi) to dla pieszego przejście. Nie wiem co za imbecyl wpadł na właśnie taki sposób pomalowania progów zwalniających. Można było kwadraty, czy kółka namalować. Może nawet serduszka. Dla pieszego, który nie ma obowiązku zdawać jakiegokolwiek egzaminu, aby uczestniczyć w ruchu publicznym bania pomalowana w białe pasy kojarzy się ze zużytym, wypaczonym przejściem dla pieszych. Poza tym jak dziecku wytłumaczyć, żeby nie przechodziło \"na zebrach\"? Imbecylizm do kwadratu.
2016-02-18 19:30:50
Międzol: Na tym odcinku są dwa przejścia, jeden jakieś 50 metrów od szkoły, a potem na drugim końcu ulicy.<br /><br />Straż miejska chyba szuka nowych zajęć, bo im zabrali fuchę z radarami.
2016-02-18 20:09:37
ciamajda: To co, do TESCO mam przefrunąć? Debilizm.
2016-02-18 20:11:47
ciamajda: Można było zamiast \&quot;policjanta\&quot; widocznego na zdjęciu zrobić tam przejście?
2016-02-18 20:16:26
ursus_81: Krokusik, wyłączone myślenie faktycznie można usprawiedliwiać na wiele sposób, jak np. brakiem obowiązkowego kursu dla pieszych, choć chyba każdy wie, że oprócz pasów na jezdni, o przejściu informuje również znak pionowy. Ale po co podnosić wzrok, jak można udawać idiotę? Rozumiem, że przy tym progu, który kończy się trawnikiem też nikt się nie zastanowi, ale dlaczego tak jest?<br />Skoro piesi są tak niedoinformowani, to może jednak jakiś obowiązkowy kurs i egzamin na pieszego...? To dopiero byłby lament. Wtedy każdy z oburzeniem stwierdzi, że przecież on jest obyty z przepisami lepiej niż nie jeden kierowca...<br />Ale co fakt, to fakt - sposób oznaczenia tych progów, to debilizm sam w sobie.
2016-02-18 21:47:44
krokusik: ursus_81. Powstały pasy na progu, pojawili się ludzie korzystający z \&quot;przejścia\&quot;. To raczej do nich miej pretensję. Zwróć się do straży miejskiej o personalia osób łamiących przepisy w tym miejscu i wytłumacz im, żeby patrzyli na znaki pionowe. Mnie do tego nie mieszaj. Ja po prostu uważam, że forma oznakowania tych progów jest niewłaściwa. Tyle z mojej strony. Pozdrawiam i dobranoc.
2016-02-19 07:10:29
moonia: Straż Miejska zamiast siedzieć na facebooku lepiej zajęłaby się tymi nieszczęsnymi \&quot;pasami\&quot;. <br />\&quot;...równoległe do drogi białe pasy tworzące ciąg biegnący w poprzek drogi, potocznie zwany zebrą. W tak oznaczonym miejscu pieszy, który rozpoczął przechodzenie przez drogę, ma pierwszeństwo przed uczestnikami ruchu poruszającymi się po tej drodze.\&quot;.
2016-02-19 07:55:00
ursus_81: Moonia, BRAWO!! Świetna propaganda, rodem ze współczesnych mediów:)) Nie ma to jak wyciąg wygodny dla siebie kontekst. Zapomniałaś dodać do tej definicji z Wikipedii, że przejście dla pieszych oznakowane jest odpowiednimi znakami drogowymi, a cytowany przez Ciebie fragment, zaczyna się od zdania \&quot;Pionowym znakiem jest znak informacyjny D-6\&quot;.<br />Krokusik, ja do nikogo nie mam pretensji. Chcą się ludzie podkładać pod nadjeżdżające samochody, to niech to robią, tylko proszę Cię, nie usprawiedliwiaj ludzkiego lenistwa i ludzkiej głupoty takimi farmazonami, że ktoś był nie doinformowany, bo nie ma obowiązku zdawać egzaminu... Przyczyniasz się tym samym do potwierdzenia teorii, że w dobie internetu, który daje ogromną swobodę wypowiedzi, społeczeństwo staje się coraz głupsze. Ja natomiast się zastanawiam, czy faktycznie społeczeństwo jest coraz głupsze, czy dzięki możliwością technicznym głupi ludzie mają w końcu okazję dotrzeć do mas...?
2016-02-19 10:55:21
SmiechnaSali: Hehehe ursus81 popieram, brawo ????
2016-02-19 15:54:32
krokusik: ursus_81. Nie zgodzę się z Tobą. Nawet małe dziecko wie, że przechodzi się po \&quot;zebrach\&quot;, ale niewiele wie o znakach pionowych. Pierwszy raz większość spotyka się z tym terminem podczas zdawania na kartę rowerową. Jeśli się nie zgadzasz z moją opinią, to zapytaj kilka dzieciaków, gdzie można przejść przez drogę. Daję 5 do 1 , że żaden przedszkolak nie poda Ci paragrafu, czy numeru znaku. Więc przestań wypisywać głupoty o głupich w internecie i zastanów się jeszcze raz, czy to Ty nie dostałeś możliwości technicznych... <br />SmiechnaSali - Wniosłeś do tematu wiele. Przeczytaj to jeszcze raz i porównaj z wypowiedzią: \&quot;...Przyczyniasz się tym samym do potwierdzenia teorii, że w dobie internetu, który daje ogromną swobodę wypowiedzi, społeczeństwo staje się coraz głupsze. Ja natomiast się zastanawiam, czy faktycznie społeczeństwo jest coraz głupsze, czy dzięki możliwością technicznym głupi ludzie mają w końcu okazję dotrzeć do mas...?\&quot;
2016-02-20 15:08:56
ursus_81: Krokusik, oczywiście żeby dopiąć swego dalej komplikujesz temat sugerując, że żaden przedszkolak nie poda Ci paragrafu oraz numeru znaku. I oczywiście masz rację, a dodatkowo podpowiem Ci, że nawet większość dorosłych tego nie zrobi. Za to każdy dzieciak, którego tego nauczono precyzyjnie wskaże Ci znak, który mówi o przejściu dla pieszych i śmiem twierdzić, a mam biegający dowód w domu, że ponieważ dzieci uczą się \&quot;na pamięć i wzrokowo\&quot;, to każdy z nich wiedząc jak wygląda \&quot;zebra\&quot;, nie uzna tych śmiesznych paru wąskich linii za przejście. Pisząc o tych paragrafach itp., dajesz mi do zrozumienia, że kiepsko u Ciebie z argumentacją. Rozumiem, że Ty się uczysz tych \&quot;paragrafów i numerów znaków\&quot; i znasz je dla każdego znaku? Gratuluję, dla mnie to jest zbędna wiedza, więc jestem pełen podziwu (i to bez złośliwości).<br />Mam dziecko w wieku przedszkolnym, które w przedszkolu było już uczone gdzie można przejść przez jezdnię i jak się zachować przy drodze, o czym nie raz mi się chwaliło na spacerze i w pierwszej kolejności uczą te dzieciaczki nie o zebrze, a o znakach. Ja również tak byłem uczony i jestem ciekaw, czy potrafisz mi odpowiedzieć na pytanie, dlaczego akurat tak jest? Wtedy podyskutujemy dalej...<br />A co do Twojej opinii o poście SmiechnaSali.,, masz do niego jakiś zaszły uraz? Bo tu aż się prosi zasugerować Tobie, abyś jeszcze raz przeczytał te dosłownie kilka jego słów, ze zrozumieniem...
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: