Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Kilka zasad reklamacji w czasie sezonowych wyprzedaży

Aby ''przewietrzyć'' swoją szafę, często korzystamy z okazji sklepowych wyprzedaży. Niestety, niekiedy dopiero w domu orientujemy się, że zakupiony towar nie pasuje nam, źle w nim wyglądamy lub jest zwyczajnie zniszczony i koniecznie musimy go zareklamować. Poniżej przedstawiamy kilka reklamacyjnych porad.

"Ubranie zakupione na wyprzedaży nie podlega reklamacji" - zdarza się czasami słyszeć z odzieżowych sklepów, jednak sprzedawca, który przekazuje taką informację łamie prawo. Rzeczy kupione na wyprzedażach w takim samym stopniu podlegają reklamacji, ja te zakupione po regularnych cenach. Niestety, już sam zwrot towaru zależy tylko od dobrej woli sprzedającego.

Podczas sezonowych wyprzedaży warto pamiętać o kilku ważnych sprawach:

Czas na zgłoszenie reklamacji w sklepie, w którym kupiliśmy towar, wynosi dwa lata - najlepiej złożyć ją na piśmie. Przedsiębiorca nie ma prawa odmówić nam reklamacji, a kupując rzeczy na promocjach, wyprzedażach mamy tyle samo praw, co w przypadku cen regularnych produktu. Żądać możemy: naprawy, obniżenia ceny, wymiany, a nawet zwrotu.

Na rozpatrzenie wniosku reklamacji, przedsiębiorca ma czternaście dni, w przypadku nie dotrzymania terminu rozpatruje się sprawę od razu na korzyść klienta - reklamacja staje się zasadna. Zwrot samego produktu zależy tylko od chęci sprzedawcy, może zażądać dostarczenia opakowania czy metek lub zaproponować wymianę towaru za podobną cenę.

Ważne jest także, abyśmy dostarczyli dowód wpłaty. Zazwyczaj jest to paragon, jednak mogą być to także: wyciąg z konta, faktura, a nawet zeznania osób, które towarzyszyły nam podczas zakupów.

Podczas wyprzedaży, promocji lub też zakupów po regularnych cenach, warto zwracać uwagę na „sztuczki” sprzedawców. Niejednokrotnie dajemy się nabrać na promocje, które w rzeczywistości nimi nie są. Gratisy muszą być bezpłatne, natomiast często cena towaru bez upominku jest bardziej korzystna lub płacąc za coś w komplecie, wydajemy więcej pieniędzy niż wtedy, gdy kupilibyśmy towary osobno. Ważne jest także, aby dokładnie sprawdzić etykiety, ponieważ czasem podana cena dotyczy towaru na niższej półce lub jest całkowicie inna niż ta, która zakodowana jest w kasie. W niejasnych sytuacjach warto skorzystać z czytników cen lub poprosić sprzedawcę, aby sprawdził. Co jest jednak istotne, cena podana na półce lub na metce jest obowiązująca. W związku z tym, mamy prawo kupić produkt po tej, która jest podana

Sprzedawca nie ma także prawa żądać od nas pudełka towaru, który reklamujemy, zatem opakowanie nie jest konieczne do złożenie reklamacji.

Jeżeli masz jakieś pytania dotyczące reklamacji, możesz odwiedzić stronę: www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl, skontaktować się z Inspekcją Handlową (rzecznicy konsumentów) bezpłatna infolinia 800 889 866 lub zwrócić się do Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta w Cieszynie, numer tel.- (33)4777311, mail - sr@powiat.cieszyn.pl

red.

źródło: OX.PL/mat.pras.
dodał: MP

Komentarze

0
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: