Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Urząd Miejski w Cieszynie korzysta z nowej platformy e-Urząd

Od tej pory mieszkańcy Cieszyna będą mogli korespondować ze swoim Urzędem Miasta, sprawdzać i załatwiać sprawy oraz kontrolować niezbędne płatności nie wychodząc z domu. Wszystko to dzięki platformie e-Urząd, która została uruchomiona w cieszyńskim magistracie. Aby w pełni korzystać z platformy wystarczy założyć konto.

SEKAP to System Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej. Już od paru lat pod tym jednym adresem w Internecie swoje usługi świadczą urzędy z województwa śląskiego. Od niedawna na liście tych instytucji znajdziemy również cieszyński magistrat. Urząd Miejski w Cieszynie wychodząc naprzeciw wciąż rosnącym wymaganiom mieszkańców Cieszyna zaprasza do korzystania z nowej platformy e-Urząd – informuje Edyta Subocz, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Cieszynie.

Dzięki tej właśnie platformie mieszkańcy nie wychodząc z domu mogą załatwić wiele istotnych spraw. Co więc znajdziemy na platformie e-Urząd? Na Platformie e-Urząd udostępniane są informacje na temat m. in. terminów płatności podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, osób fizycznych i prawnych oraz środków transportu osób fizycznych i prawnych, a także opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi – wymienia Edyta Subocz, po czym dodaje. Raz w roku jest informacja o płatnościach za odpady komunalne, a płacimy kwartalnie, więc nie każdy pamięta o tym, że zbliża się termin zapłaty za odpady komunalne. Dlatego na tej platformie możemy sobie sprawdzić, kiedy dokonaliśmy wpłaty, kiedy ma być następny termin płatności. Można to sobie wszystko uporządkować – podkreśla rzecznik cieszyńskiego magistratu.

Aby móc korzystać z tych udogodnień, trzeba założyć konto na platformie e-Urząd. Takie konto może założyć każdy, kto ma taką potrzebę, kto jest po prostu płatnikiem – mówi Edyta Subocz. Konto na platformie można założyć na dwa sposoby, albo w tradycyjny sposób, w formie papierowej w Kancelarii ogólnej Urzędu Miejskiego, albo przez Internet w formie elektronicznej. Jeżeli wybierzemy tę drugą formę wtedy trzeba posiadać skrzynkę kontaktową na platformie SEKAP lub ePUAP. Wypełniony wniosek w systemie e-Urząd należy podpisać. Po przeprowadzeniu weryfikacji tożsamości osoby składającej wniosek poprzez weryfikację w SOD poprawności podpisu elektronicznego, którym jest opatrzony formularz elektroniczny petent będzie mógł odebrać swój login i hasło dostępu do swojego konta. Odbioru trzeba dokonać osobiście w Kancelarii ogólnej Urzędu Miejskiego w Cieszynie po okazaniu dowodu osobistego lub poprzez skrzynkę kontaktową SEKAP lub ePUAP – tłumaczy Edyta Subocz.

W przypadku założenia konta na Platformie Cieszyńskiego Systemu Informacji Finansowo-Podatkowej e-Urząd w formie papierowej odpowiedni wniosek możemy pobrać: osobiście w Kancelarii ogólnej Urzędu Miejskiego w Cieszynie, elektronicznie na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Cieszynie bip.um.cieszyn.pl, elektronicznie na stronie internetowej www.um.cieszyn.pl lub www.cieszyn.pl bądź elektronicznie na Platformie SEKAP. Wypełniony wniosek należy złożyć w formie papierowej osobiście w Kancelarii ogólnej Urzędu Miejskiego w Cieszynie. Weryfikacji tożsamości dokona wyznaczony pracownik przy pomocy okazanego przez wnioskodawcę dowodu osobistego. Login i hasło trzeba odebrać osobiście w Urzędzie Miejskim w celu  zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa – tłumaczy Edyta Subocz.

 

MSZ

 

źródło: ox.pl
dodał: MSZ

Komentarze

0
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: