Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Baner przy cieszyńskim cmentarzu

''Przepraszamy teren prywatny. Gmina Cieszyn nie jest zainteresowana wymianą lub dzierżawą tego terenu. Właściciel stara się o wymianę lub dzierżawę od kilku lat'' - taki napis widnieje na banerze, który kilka dni temu pojawił się przy górnej bramie cmentarza przy ulicy Katowickiej w Cieszynie. O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy cieszyński magistrat, a także właściciela wspomnianego terenu.

Banery, które są bez wątpienia formą komunikatu lub innego przekazu, stają się w Cieszynie coraz bardziej popularne? W zeszłym miesiącu niecodzienny baner pojawił się na budynku firmy Fach. Od kilku dni uwagę mieszkańców Cieszyna przyciąga baner, który tarasuje wjazd do górnej bramy cmentarza komunalnego przy ulicy Katowickiej.

Jak podkreśla Wiceburmistrz Cieszyna, Aleksander Cierniak sprawa terenów nad wspomnianym cmentarzem ciągnie się już od dawna. Właścicielem tych terenów jest osoba prywatna, z którą miasto nie może dojść do porozumienia.

Spotykałem się z panem Markiem Polokiem [właścicielem terenu]  wielokrotnie. Ostatnie z tych spotkań odbyło się w dniu 8 listopada w siedzibie urzędu. W trakcie tego spotkania, chcąc rozwiązać problem dostępności mieszkańców Cieszyna do "górnej" bramy cmentarza, zaproponowałem rozważenie odkupienia od pana Marka należącego do niego terenu nad cmentarzem, co pozwoliłoby w całości na rozwiązanie problemu dostępności, wjazdu i parkowania. Spotkałem się ze zdecydowaną odmową i propozycją nabycia przez miasto (w formie zamiany za należące do miasta tereny przylegające do sklepu pana Marka przy Filasiewicza) terenów położonych wyżej lub jedynie wąskiego kawałka drogi prowadzącego od przejścia dla pieszych na ul. Katowickiej do bramy cmentarnej ("przejazd"). Niestety trudno z punktu widzenia interesu miasta i jego mieszkańców taką propozycję nawet rozważać. Stanowi ona wymuszenie akceptacji dla łamania prawa poprzez umieszczenie dojazdu do prywatnej działki pana Marka poprzez istniejące przejście dla pieszych, nie gwarantuje mieszkańcom swobodnego i bezpiecznego dojazdu do cmentarza od strony północnej, nie stwarza możliwości utworzenia tam ogólnodostępnego miejskiego parkingu – tak, sprawę komentuje Wiceburmistrz.

Pan Marek w rozmowie z naszą redakcją przyznaje, że o wymianę gruntu przy cmentarzu na inny, stara się już od 2 lat, jednak bez skutku, a miastu nie zależy na tym terenie.  Propozycja, z jaką wychodzi magistrat to odkupienie całości, a tym z kolei nie jest zainteresowany pan Marek i tutaj koło się zamyka. Nie zgodzę się na wykup, jedynie na wymianę. Miasto chce tylko to, co jest opłacalne. To, że mieszkańcy nie mają dojazdu to miasta nie interesuje. Chcę wymienić coś za coś. Jeżeli gmina będzie miała interesujący teren i będzie się chciała zamienić nie ma problemu. Na sprzedaż się nie zgodzę. Moja rodzina w czasach PRL-u straciła w ten sposób bardzo dużo majątku. Odzyskując ten teren nie będę teraz go sprzedawał  – podkreśla pan Marek Polok, po czym dodaje. Taki teren jak ten przy cmentarzu, z którego korzysta wiele ludzi powinien być terenem gminnym, a nie prywatnym.

 

MSZ

źródło: ox.pl
dodał: MSZ

Komentarze

32
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2017-01-31 21:07:16
wodz dziewieciu niedzwiedzi: Wymienic to mozna majtki na bazarze a nie ziemie.
2017-01-31 21:21:02
Przepierón: Panie Cierniak, nie rób Pan śmiechu, jeżeli sprawa ciągnie się od kilku lat i nie można dojść do porozumienia to ziemie należy wywłaszczyć a nie patyczkować się i dyskutować , to tylko strata czasu. Proces wywłaszczania trwa ok. 3 lat, Pan Polok otrzyma ok. 1/3 wartości ziemi i po kłopocie. Jak Pan Polok się dowie że chcecie wywłaszczyć to przyjdzie z podwiniętym ogonem i zaskomli, że sprzedaje. Koniec, kropka, amen .
2017-01-31 22:25:49
TomLem: Jak ktoś ma władzę publiczną to najczęściej zasłania się interesem publicznym. Przeciętny śmiertelnik składając propozycję biznesowa urzędowi naraża się na zarzuty jak baranów powyżej.<br />Wszak wygodniej wymuszać podatki i straszyć wywłaszczeniem niż załatwić sprawę dla dobra zainteresowanych, zwłaszcza gdy bramę wjazdowa postawiono w granicy pomiędzy terenem prywatnym a publicznym. Magistratowi nie przeszkadza, że odwiedzający cmentarz chodzą po terenie prywatnym ale sam potrafi naliczać kary za użytkowanie bez pozwolenia gruntów gminnych. Nawet ogrodzenie prywatnej własności nie wchodzi w rachubę w tym wypadku, bo też wymaga zgody urzędnika. Urzędnik znajdzie na wszystko wytłumaczenie , byle by miał spokój i gdy nie dotyczy to jego własności, wtedy wie do której pani Jadzi zajść z prośbą o załatwienie sprawy po jego myśli. Tak na marginesie, to nie burmistrz lub jakiś jego zastępca decyduje o kupnie lub zamianie gruntów gminnych Panie Polok. Należy napisać do Rady Miasta i to Rada podejmie uchwałę w głosowaniu czy propozycja jest w interesie publicznym nie zastępca zastępcy.
2017-01-31 22:33:48
NieStela2: Panie Polok! Lepiej Pan doglądnij sklepiku, bo ciągle napotykam się na przeterminowane artykuły na półkach a znacznej części zieleninki z Pańskiego zieleniaka to bym nawet bydlęciu nie dał. A, no i pasowało by przestać parkować na przejściu dla pieszych przy Orlenie i równocześnie na zakazie zatrzymywania. Proponuję parkować na swoim terenie nad cmentarzem. Dobrze Miasto robi nie dając się szantażować. I jeszcze zapytam, czym Pan pali w budynku przy Filasiewicza? Bo głęboka czerń spalin sugeruje bardzo nie fajne rzeczy. Może Straż Miejska rzuciłaby okiem na palenisko?
2017-01-31 22:47:45
TomLem: Widać NieStela2 żeś nie stela.
2017-02-01 06:00:12
jojestelagalicyjok: Jaki Pan taki kram, TU (jak widać) i TAM (na Filasiewicza).<br />Mając taki majątek, powinno się na nim lepiej dbać o porządek i basta.<br />Fujjjjj taki bajzel na wlocie do Miasta, wstydź się Burmistrzu i Właścicielu !!!! <br />
2017-02-01 07:49:37
krzysztof.mm: niestela<br />wyjątkowo obrzydliwy komentarz zawistnego werbusa<br />tak, to o twoim<br /><br />szacun i podziękowania za ten zieleniak dla właściciela - klienci wiedzą, gdzie i co najlepiej kupować<br />
2017-02-01 08:04:38
adawski25: Nie moze pan miastu sprzedac i za to kupic sobie cos innego?
2017-02-01 09:02:54
Przepierón: @adawski25, zapewne może, ale nie chce. Gdyby chciał sprzedać dawno mógł zamieścić ogłoszenie albo działke w trybie przetargowym sprzedać, ale koleś doskonale wie że ta działka nie przedstawia żadnej wartości dla inwestora tylko z punktu widzenia miasta ma położenie strategiczne (dojazd do cmentarza) więc próbuje ze zgnitego jabłka sok wycisnąć. Nie wiem jaka jest jego propozycja, ale mam nadzieje że fifti fifti całego Rynku w Cieszynie nie chce.
2017-02-01 09:44:53
titis: NieStela2 jak ci nie pasuje to dlaczego robisz zakupy w tym sklepie? Ja jestem zadowolony i nic przeterminowanego nie znalazłem. Ciekawe ilu ludzi w swoim życiu już zakapowałeś? A co do artykułu, ilu ludzi tyle opinii.
2017-02-01 14:40:31
tosziba: NieStela2 bądź bardziej czujny i dobrze sprawdź czy coś z tobą nie tak, bo czytając twoje wypociny idzie zauważyć że idziesz w stronę takie jednego \&quot;elektryka\&quot; co został kablem.
2017-02-01 16:17:44
koszor: Niekoniecznie jest to teren bez większej wartości. Firmy kamieniarskie, które budują nagrobki, zapłaciłyby sporo za ten teren. Natomiast nie znam tego Poloka osobiście, więc trudno wywnioskować, czy miasto olewa sprawę czy właściciel jest zachłanny.
2017-02-01 18:31:41
Wolfik: nie stela ma racje syf w sklepie a towar to jak dla swin szczegolnie owoce i warzywa
2017-02-01 19:49:02
TomLem: @Przepierón - czytaj ze zrozumieniem art. wyżej a później wylewaj swoje mądrości - koleś. Na jednym g...ie lkejzałeś z Panem o którym się wypowiadasz a czytać nie umiesz?<br />@koszor- nie znasz ani właściciela ani wartości terenu, bo ma taką wartość jaka został ustalona przez wpis do planu zagospodarowania miasta. Powinien tam powstać zakład kamieniarski czy parking biznesmenie? Można też powiększyć cmentarz, bo miejsca brakuje.
2017-02-01 20:44:53
Przepierón: @TomLem, jak ci się nasze komentarze bucu nie podobają to ich nie czytaj, a wylać to można kawe, herbate, itd. Twój komentarz nie wniósł absolutnie nic do tematu. Poczekaj z pisaniem komentarzy do wiosny, może ci resztka mózgu odtaje i napiszesz coś mądrego.
2017-02-01 22:13:36
TomLem: @Przepierón- jak widać czytanie ze zrozumieniem nie jest twoją mocną stroną. Wolisz pisać i coś wnosić? A co wniosłeś oprócz wywłaszczenia i Rynku w Cieszynie, który nie jest twój?
2017-02-01 22:22:16
Przepierón: @TomLem, a co ty analfabeto wniosłeś tym postem?<br /> \&quot;Widać NieStela2 żeś nie stela.\&quot;<br />Ty niedość, że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem to każdy przez ciebie napisany komentarz przypomina dwubulgot głębinowy. Powinieneś zrobić sobie hipokryto nick \&quot;czepialski\&quot;.
2017-02-01 22:39:44
TomLem: ... dobre!!!, kogo ty się teraz czepiasz(?) mnie czy faceta po którego własności ludzie chodzą jak barany? Może ty chcesz się zamienić na parcelę którą gmina zniszczyła ( zmniejszyła jej wartość)? Gwarantuję że będziesz zadowolony!
2017-02-02 07:54:53
Przepierón: Ja się ciebie nie czepiam, przemówiłeś do mnie to ci odpowiedziałem. Niech sobie koleś te parcele ogrodzi, nikt mu tam nie będzie łaził, \&quot;niszczył\&quot;, może sobie tam wykopać studnie (życzę smacznego) i niech nie łazi do UM z prośbą o wymiane na coś lepszego i atrakcyjniejszego a będzie spokój. Amen.
2017-02-02 09:10:05
TomLem: ...znasz się \&quot;koleś\&quot; doskonale !!! i wiesz, że ogrodzenie od strony ulicy wymaga pozwolenia budowlanego, a warunki wydaje urząd zainteresowany w sprawie? Cmentarze posiadają strefy ochronne w/z ze studniami o których piszesz jełopie, a do UM może łazić każdy, ale mile widziane byś ty tam nie miał nic do powiedzenia.
2017-02-02 09:21:19
Przepierón: Dlaczego ten problem powstał nagle, teraz , wcześniej go nie było? Coś Pana Marka oświeciło? <br />Czytaj jełopie ze zrozumieniem<br />\&quot;W trakcie tego spotkania, chcąc rozwiązać problem dostępności mieszkańców Cieszyna do \&quot;górnej\&quot; bramy cmentarza, zaproponowałem rozważenie odkupienia od pana Marka należącego do niego terenu nad cmentarzem, co pozwoliłoby w całości na rozwiązanie problemu dostępności, wjazdu i parkowania. Spotkałem się ze zdecydowaną odmową\&quot;<br />Mógłbyś sobie zrobić też nick \&quot;debil\&quot; byłby absolutnie adekwatny do ciebie.
2017-02-02 10:02:21
TomLem: ... \&quot; debil\&quot;(?) - dobre, ty przyjmujesz każdą propozycję która jest ci składana przy szantażu wywłaszczenia. Pogratulować przepierońskiej inteligencji i rozeznania w temacie gruntu przy cmentarzu. Największą wartością dla ciebie są pieniądze i chętnie sprzedasz ojcowiznę. Masz zadatki na urzędnika zostań zastępcą zastępcy BM.
2017-02-02 10:36:25
Przepierón: TomLem, z tobą się dyskutuje jak z jakimś upośledzonym. Piszesz<br />\&quot;dobre, ty przyjmujesz każdą propozycję która jest ci składana przy szantażu wywłaszczenia.\&quot;<br />Miasto nie szantażuje P.Marka wywłaszczeniem, o czym ty piszesz? <br />Cytat \&quot; Pan Marek w rozmowie z naszą redakcją przyznaje, że o wymianę gruntu przy cmentarzu na inny, stara się już od 2 lat, jednak bez skutku, a miastu nie zależy na tym terenie. \&quot;<br />Jadłeś już dzisiaj śniadanie bo bełkoczesz jakbyś pare dni pościł. To P. Marek łazi do UM i chce wymienić. Czytaj ze zrozumieniem, sam tak pisałeś do zacznij od siebie.
2017-02-02 11:07:05
NieStela2: Pan Marek i zapewne jego brat od dawna chcą kawałek terenu miejskiego przy ul. Filasiewicza. Ponieważ Miasto nie chce -postanowili użyć nacisku w postaci bilbordu żeby ten teren zdobyć i wykazać jakie to miasto złe, że im nie chce odsprzedać terenu, na którym zapewne chcą rozszerzyć parking do swojego sklepu. Prawem Miasta jest im tego terenu nie sprzedać! A że metoda tak słaba, jak i sposoby utrzymania się na rynku opisane przeze mnie powyżej, no to i spór powstał. Chwała braciom P. za zmaganie się z konkurencją marketową, ale jakieś standardy trzeba zachować, a nie napuszczać mieszkańców na Miasto, że takie ono bezwzględne i nie chce im podarować wygodniejszego dostępu do cmentarza.
2017-02-02 11:09:23
Przepierón: TomLem, piszesz...<br />\&quot;...znasz się \&quot;koleś\&quot; doskonale !!! i wiesz, że ogrodzenie od strony ulicy wymaga pozwolenia budowlanego\&quot;<br />Odp.<br />Zgodnie z ustawą Prawo budowlane (art. 29 ust. 1 pkt 7) budowa ogrodzeń nie wymaga pozwolenia na budowę. Jednak budowa ogrodzeń od strony dróg, ulic, placów i innych miejsc publicznych oraz pozostałych ogrodzeń o wysokości powyżej 2,20 m wymaga zgłoszenia (art. 30 ust. 1 pkt 2).<br /><br />Pan Marek może sobie ogrodzić swoją łojcowizne przi cmyntorzu do wysokości 2,19m bez zezwolenia !!!
2017-02-02 11:16:46
TomLem: ... Cytujesz co ci pasuje jełopie, czytaj dalej i zrozum-\&quot;Nie zgodzę się na wykup, jedynie na wymianę. Miasto chce tylko to, co jest opłacalne. To, że mieszkańcy nie mają dojazdu to miasta nie interesuje. Chcę wymienić coś za coś. Jeżeli gmina będzie miała interesujący teren i będzie się chciała zamienić nie ma problemu. Na sprzedaż się nie zgodzę. Moja rodzina w czasach PRL-u straciła w ten sposób bardzo dużo majątku. Odzyskując ten teren nie będę teraz go sprzedawał - podkreśla pan Marek Polok, po czym dodaje. Taki teren jak ten przy cmentarzu, z którego korzysta wiele ludzi powinien być terenem gminnym, a nie prywatnym.\&quot; jak zrozumiesz to pisz o wywłaszczeniu za 1/3 ceny.
2017-02-02 11:37:12
Przepierón: Oczywiście jełopie, że miasto dba o swoje interesy i nie zgodzi się na propozycję która szkodzi miastu bo za chwile mieliby CBA u siebie, baranie ty jeden.
2017-02-02 12:28:43
TomLem: ...szkodzi? coś chyba tobie zaszkodziło, że piszesz o wywłaszczeniu za 1/3 ceny rynkowej, o CBA a inny o dymie z komina i kontrolach. Lata w PRL tobie zaszkodziły, że nie potrafisz myśleć. Przykładem takiego myślenia jak twoje jest efekt dworca w Cieszynie, który można nazwać interesem życia mądrali jak ty, też w interesie miasta i powiatu. Z utęsknieniem czekam na foto z otwarcia Centrum Przesiadkowego, przede wszystkim z rozliczenia kosztów tej inwestycji a później na wnioski CBA z gospodarowania środkami publicznymi .
2017-02-02 12:36:16
TomLem: @NieStela2- możesz wyjaśnić \&quot;... i nie chce im podarować wygodniejszego dostępu do cmentarza. \&quot; bo dostęp do cmentarza jest własnością prywatną - kto komu ma coś podarować a kto walczy o zamianę?
2017-02-02 14:39:25
Przepierón: Wiesz co dupku, powiem ci coś, ja już z miastem coś nie coś wymieniałem i znam przypadki wywłaszczania terenu. Jak czytam twoje wypociny, które kupy dupy się nie trzymają to odbyt żal ściska.<br />Na temat płotu już twoją niewyparzoną jadaczke paragraf zamnknął. Gówno wiesz a morde drzesz. A może to ty jesteś P. Marek co? Spróbuj w Warszawie swoich sił, ci tam są bardziej skorumpowani i szybko się do nich dopasujesz ,D;D;D
2017-02-02 14:49:49
TomLem: ...Czekista - nic dodać nic ująć z Przepieróna. Nadaje się do budowy dobra wspólnego PRL-bis i walki z korupcją, nawet paragraf znajdzie, nie czytając całej ustawy.
2017-02-02 15:05:43
Przepierón: Ale musiałeś się naklikać i strone aktualizować żeby doczekać się na mój komentarz, hahahahahaha. Mam nadzie że ci palec nie uschnął, hahahahaha.<br />Dla złodzieji, którzy chcą państwo okradać uczciwi obywatele są czekistami, no brawo złodzieju, brawo. Nie pochodzisz przypadkiem z Pruszkowa?
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: